Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første-dag-tilbake-på-jobb var helt topp :hoppe: Liten stortrives i bhg, så jeg kan gå fra henne uten at hjertet blør altfor mye, og jeg ble sååå godt tatt imot av både små og store på jobb :hjerte: Jeg er med de eldste i bhg Pysepusen :nigo: Så vi er nede...hvor har lillegutten havnet? Oppe eller nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så godt at både Liten og mammaen trives :)

Lillegutt er nede, på avdelingen rett bak der du er. Der hvor hans gode trygghet gjennom forrige år skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at første dag tilbake var fin! :hoppe: Jeg har min første dag, og så langt er den veldig bra. Jeg har blant annet en pc som funker som jeg kan surfe KG med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, arbeidslivet er en smule travlere enn permisjonslivet - her inne har jeg ikke hatt mye tid til å være :fnise: Igår og idag har vi hatt fri da, helt skjønt :hjerte: Både jeg og Liten har fått tatt igjen litt sårt tiltrengt søvn og kos :rodmer: For første gang på jeg-vet-ikke-hvor-lenge har jeg ammet henne i søvn igjen i senga vår om morgenen og ikke stått opp før kl 9 :hoppe: Det er sååååå lovely!!!

Har en haug med :husarbeid: som venter på meg, som i et fjell av klær å brette og skitne gulv, men jeg trenger 2 minutter før jeg setter igang :sjenert: Brette klær og vaske gulv står ikke øverst på ønskelista over ting å gjøre på en fridag, men heller idag enn i helga :tunge1:

Imorgen har vi en 20 åring i hus :daane: Eldstemann er vips blitt voksen :grine: *stolt* Han skal ha fest, med alle kompiser og venninner, hos mammaen sin..og familieselskap dagen derpå - lykke til med den der sier bare jeg :hoho: Planen var at vi skulle ta familiebilder også den dagen :skratte: Det avlyste jeg glatt :ler: Broren min får leke fotograf imorgen, så vi iallefall får tatt søskenbilde det året de er 1, 10 og 20 år - litt spesielt synes vi :)

Nå skal jeg kvelve nedpå en kopp kaffe og sette igang med husarbeid, så jeg har ettermiddagen og kvelden fri :nigo: Storesøster har overnattingsbesøk - mulig jeg burde ha vekket de etterhvert :klo::ler: Her er flyter alt, leggetider og stå-opp tider, vi har huset fullt av unger hele tida og kaoset råder - men det er koslig kaos, så da er det greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har lagt elsk på larven hun fikk til bursdagen av dere da. :hoho: I dag skulle visst den være med i barnehagen, så A gikk med den skranglende etter seg gjennom hele gangen, hun stod og ventet med den i hånden på heisen og ned i garasjeanlegget. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke tilfeldigvis denne larven dere snakker om? S fikk den av et vennepar av oss, fordi de ville gi "en søt leke som ikke bråker"... :daane::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: Joda, det er skrangle-larven. Men vi er ikke redde for leker med lyd vi altså. :sjenert: Liten var jo helt sjokka første gang hun kom på besøk. Så mange leker med lyyyyd! :bond:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: nå har det tatt seg kraftig opp her på leker-med-lyd-fronten etter 1 årsdagen med dere jentene, Liten fikk jo den mest bråkete, blinkete, snurrete leka i verden :daane: Noen dager har jeg bare lyst å pælme den ut vinduet!!!!

Dagens første hvil er igang, til tross for at hun sov til halv 7 (tror jeg da, jeg skrudde lyden ned på laveste nivå babycallen når hun våknet og hoiet første gangen halv 6 :sjenert: Mulig hun har vært våken hele veien...JEG har ihvertfall sovet til halv 7 :hoho:) Nå var hun iallefall så trøtt at hun orket ikke protestere engang når jeg la henne nedi vogna, bare snudde hodet mot kosen og lot seg bysse i søvn :hjerte:

Huset ser ut som en slagmark etter igår; Storesøster hadde besøk av tvillingene jeg er tante til - og det kombinert med Liten som utforsker og drar utover det som måtte finnes på hennes vei......dry: Jippi!! Men først skal jeg ha disse velfortjente minuttene foran pc`en, med en kaffe latte og stillhet...

:ler: Jeg fortalte det inni boka til Belle, men må ta det her også!! Jeg ammer fortsatt Liten på morgenen, tar henne inn i senga vår, mest for kosens skyld, for at dagen hennes skal starte litt mykt..det er så og si ingenting melk igjen, den ene puppen har sluttet helt å produsere! Hun prøver hver morgen å få noe utav, men det er og blir tomt :tunge1: Så idag, etter hun hadde prøvd seg på den tomme puppen, setter seg opp i senga og peker på den, rynker på nesa og sier "tiss" :overrasket: Så peker hun på den andre, gliser stort, sier "bupp", og kaster seg over den og suger som en gal :hoho: Jeg trodde jeg skulle le meg skakk!! Vi må ha laget den morsomste lille ungen ever :skratte: Alle de faktene og påfunnene, all kosen og nærheten, jeg er evig takknemlig for at jeg får ha 4 av 7 dager i uka hjemme sammen med henne!!

Det siste nye er at hun "moonwalker" på magen; ligger flatt og åler seg i raserfart bakover mens hun roper "mamma-mamma" og ler høyt :rodmer: Nye ord dukker opp hele tida, her om dagen lå hun på stellebordet, fikk tak i en bleie og sa "mamma, bella" og hold bleia fram mot meg :hakeslepp: Ikke var det tilfeldig heller, for senere samme dag satt hun og "ryddet" i stellebagen sin ( :roll:) og hver gang hun dro en bleie ut av bagen sa hun "bella"!! Sikkert ikke banebrytende i en alder av 14, 5 mnd - men fantastisk nok for en stolt mamma!!!

På kostholdsfronten så prøver jeg iherdig å holde meg til den smale sti..nå spiser jeg ingenting snop utenom litt på lørdagene, har kuttet ned på kaffe latten og spiser mest mulig grønnsaker og salat til middag istedet for ris/ past/ poteter, og knekkebrød istedet for brød! Innimellom må jeg bare spise ferskt brød, for jeg blir så drita lei av knekkebrød - men da merker jeg at jeg blir oppblåst med en gang! Foreløpig har jeg ikke verken vært på vekta eller brukt målebåndet siden sist, her går det mer på gefülen, hvordan klærne sitter og sånn, siden jeg ikke har fått trent videre mye :sjenert: Etter jeg begynte på jobb har jeg vært så uendelig trøtt, så trening har virket uoverkommelig...(unnskyldninger, unnskyldninger :flau:) Hååååper å komme meg avgårde på my beloved fredagsspinning ikveld, så kan kjære ta seg av Liten litt! Vi skal ihvertfall gå lang tur til Liten`s andre hvil, det har det heller ikke vært mye av...det har blitt den enkle løsningen; vogge henne litt på terrassen...sånt blir man ikke tynnere av :pisk: Jeg plotter alt jeg spiser inn på Grete Roede`s vektklubbsider, for å gjøre meg selv mer bevisst på mengde frukt og grønt vs melkeprodukter og karbohydrater...greia er bare at jeg bør vel egentlig ikke holde på med sånn, for somregel ender det opp med at det går meg til hodet og jeg blir helt :regler::trene::vekt: :vekt: Vi får se, om det går bedre denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vittig med den puppeseansen! :hoho: S sier ikke så mye enda hun... Mest pappa, noen ganger mamma, og den siste uka har hun begynt å si "der" når hun peker, og "bil". Synes godt hun kunne sagt litt mer jeg! :snurt::fnise:

Synes du er flink som tar et skritt av gangen, det er jo veien å gå det! :) En god trilletur senere i dag, og forhåpentligvis spinning, så har du jo gjort det kjempebra i dag! :duskedame: Jeg kan ikke putte inn det jeg spiser i sånn vektklubbkalkulator, for da blir jeg helt :bond: og gal i hodet....

Hilsen hun som for øyeblikket ligger på sofaen med kaffe latte og laptop... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med et lite tips: last ned appen shape up club på andriod. Det fungerer på samme måte som på Grete Rhoede, men man kan scanne inn matvarer. Superenkelt :jepp:

Jeg og kjære har begynt å bruke den, og den motiverer veldig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Innom en tur og passer på at du ikke blir helt rar i hodet av å plotte inn ting i kalkulator! *littstreng* Du har nok ganske god styring uten kalkulatoren også tror jeg! :jepp:

Håper ellers dere har det helt strålende! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Godt du passer på meg Neferet!! Jeg tar pause fra matkalkulering i helgene, for å ikke dø av dårlig samvittighet :fnise: Sånn annars står vekta stille og motivasjonen er på bunn :tunge1: Jeg får bare ikke trent nok :sur:

Hjemme med syk liten skatt idag :hjerte: Våknet av at hun gråt helt forferdelig hjerteskjærende inatt rundt kl 3, og da jeg tok henne opp omtrent glødet hun, så varm var hun :grine: Skrekkelige 39,4 i feber, en stikkpille og inn i vår seng med henne...jeg har sovet omtrent ingenting, for hun har nesten sugd puppen av meg :haar: så jeg er trøtt som en dupp, men tør ikke sove nå selvom hun hviler...må sjekkesjekkesjekke at hun ikke har feber :bond: Kjære kommer snart og tar del 2 av dagen, jeg skal på jobb fra 12-15.30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...