Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

S begynner ikke før til mandag, men da er de til gjengjeld 10 nye (hvorav 8 er yngre enn S), pluss fire "gamle" som også er under 2 år og trenger ny tilvenning etter ferien, pluss at tre av fire voksne er nye... :daane: Heldigvis begynner ikke alle 14 ungene på mandag. Bare 10 av dem ellerno.... :ler: Hello utbrenthet blant de stakkars ansatte tenker jeg, men de vet vel hva de driver med.. :vetikke:

De har forresten ikke fine navn på avdelingene engang. S skal gå på grønn gruppe. Utrolig kreativt! :hoho:

Lykke til med dagens tilvenningsøkt! :) Bildene du la ut på fb i går var utrolig fine forresten! Tror jeg stjeler ideen til mandag jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så forresten det du skrev i boka til Belle om ulltøy til Liten. Har du sett at de har salg på Joha med bomull innerst her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas at det gikk bra i går, Liten kommer sikkert til å stortrives i barnehagen også når hverdagen har kommet for fullt! Og det må jo være godt å glede seg til å begynne på jobb igjen også, selv om det ikke er noen hvileputer i begynnelsen... Regner med det går helt strålende!

Ha en fin dag!

Ja det er det vi håper på - at hun bare skal gli rett inn i det og synes at barnehagelivet er fantastisk :hjerte: Enn så lenge ser det veeeeldig lovende ut, men jeg tør ikke glede meg så mye over det enda...Erfaringen etter 10 år i bhg sier meg at hun plutselig en dag ikke vil synes det er greit likevel :sjenert: Nå står mye og faller på at jeg synes det er greit at hun er der - erfaringen (igjen :roll: Det var da veldig så erfarne vi var idag da :ler:) er at min sinnstemning når vi kommer dertil er viktig for Liten`s trivsel i bhg :jepp:

Jeg kunne ihvertfall gå uten at hun mer enn sutret litt og gikk rett tilbake i lek :happy: En trygg og god jente, med masse nysgjerrighet inni seg :rodmer:

S begynner ikke før til mandag, men da er de til gjengjeld 10 nye (hvorav 8 er yngre enn S), pluss fire "gamle" som også er under 2 år og trenger ny tilvenning etter ferien, pluss at tre av fire voksne er nye... Heldigvis begynner ikke alle 14 ungene på mandag. Bare 10 av dem ellerno.... Hello utbrenthet blant de stakkars ansatte tenker jeg, men de vet vel hva de driver med..

De har forresten ikke fine navn på avdelingene engang. S skal gå på grønn gruppe. Utrolig kreativt!

Lykke til med dagens tilvenningsøkt! Bildene du la ut på fb i går var utrolig fine forresten! Tror jeg stjeler ideen til mandag jeg..

Jesus :daane: Det hørtes ut som èn stk heftig tilvenningsdag!! Sånn der har jeg vært borti også, men da ved oppstart i helt ny bhg...da begynte det sånn 80 unger på en dag :hoho: Men så er det jo sånn at alle begynner ikke på samme tidspunkt på dagen, mest sannsynlig har de spredd de utover i 2 timers intervaller :jepp: At det er nye voksne bør ikke ha noe å si så lenge de har jobbet i bhg før - da vet de hva det går i :) Tilvenning er somregel mest for oss mødrene - barna klarer seg de :ler:

Hahaha, skal si de har slått til under brainstormingen for å finne nye navn :skratte: Grønn gruppe du...hadde det nå enda vært ROSA gruppe :fnise: Det har jo egentlig nada å bety - igjen; det er vi voksne som henger oss opp i sånn :sjenert:

Liten går i en avdelingsfri barnehage, så hennes gruppe har bare 4-5 sånne små som henne :) Noen fordeler finnes det med 0-6 årsgrupper også :nigo:

Ja sant bildene ble bra? Rene fotografen vettu *knegg* Neida, men de ble himla bra!! Fornøyd med de!!

Så forresten det du skrev i boka til Belle om ulltøy til Liten. Har du sett at de har salg på Joha med bomull innerst her?

Yeeees, ulltøy er herved handlet inn til en brøkdel av prisen :strix::shoppe: Thænkju Mazzi :klemmer:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten har spist tomatsuppe og skive i bhg og nå sover hun der også :hakeslepp: Tro om hun har flyttet inn der :klo:

Tenk om hun ikke blir glad når jeg kommer? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hun blir enten kjempeglad for at du kommer eller så "straffer" hun deg og gråter litt ;)

Herlig at hun koser seg da! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeeees, ulltøy er herved handlet inn til en brøkdel av prisen :strix::shoppe: Thænkju Mazzi :klemmer:

:tommelsmil:

Tenk om hun ikke blir glad når jeg kommer? :grine:

Hvordan reagerte hun da du kom tilbake? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan gikk dagen i dag?

Supert at hun trives så godt, da :) Dette vet du sikkert mye mer om enn meg, siden du jobber i bhg, men mitt inntrykk er at det stort sett går veldig fint å starte i bhg når de er så små som 12 mnd ++. De er vel gjerne så opptatt av å utforske, og er vane med at det hele tiden er nye ting - så det å akseptere barnehage som en fin plass går vel gjerne veldig greit. D har vært skikkelig barnehagegutt fra første dag, og jeg synes vi ser samme tendensene hos N. Hun har lekt masse i bhg denne uka siden det har vært så stille og rolig når vi har hentet og levert D. Så da har vi brukt litt tid. Så når ekte tilvenninga kommer blir nok det null problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla: Hun strakte armer og ga meg en lang god klem, selv om det tok litt tid før hun oppdaga at jeg var kommet! Mye å se på, massemasse opplevelser og inntrykk som skal inntas og fordøyes :happy:

MellonCollie: Dette går virkelig vegen må jeg si - måtte det vare :pls: Ikke noe grining når jeg går, og visstnok ikke iløpet av dagen ellers heller :hoppe: Blid og fornøyd, sitter mye og observerer og tutler litt innimellom med noen leker..Igår var hun i bhg uten meg fra 10-13, da spiste hun lunsj og hvilte der! Idag gikk jeg etter 30 minutter, så skal hun være der til etter hun har hvilt og evt. til etter fruktmåltidet kl. 13.30...Jeg synes kanskje det er en litt lang dag siden vi enda er på tilvenning (09.30-13.30) men vi får se..det kommer helt an på hvor lenge mammaen synes det er greit å være hjemme uten skatten sin da vettu :fnise: Det gikk ihvertfall veldig bra å levere henne idag også, det hjelper et urolig mammahjerte!! Bilde av en fornøyd Liten i lek fikk jeg også tilsendt her på MMS :hjerte:

Jeg sier meg enig med deg i at det er en fin tid å starte i bhg på, selv om jeg kanskje innerst inne skulle ønske jeg kunne vente til hun var 18 mnd :sjenert: Jeg hadde mest lyst å benytte meg av muligheten til kontantstøtte og være hjemme med henne enda litt lenger, men her satte mannen foten ned og sa jeg har godt av å komme meg tilbake i jobb :snurt: Mulig han har rett i det.... Gudene skal vite at å være hjemme i ulønna permisjon ihvertfall ikke er særlig hyggelig for økonomien!!! Jeg skal vel være glad jeg slapp å begynne i jobb når permisjonen gikk ut når hun var 10 mnd..Nå er hun jo 14 mnd gammel og egentlig ganske klar for nye utfordringer...det er mammaen som synes det er så godt å være hjemme og kose!

Sånn bortsett fra det; drittnatt :natti: Jeg er ca levende død!! Siden hun har vært syk har jeg vært litt vel spandabel med puppen, og nå får jeg straffen!!! Hun som var nattavvent...legg merke til at jeg sier VAR :sjenert: Det er ikke ofte jeg bruker ordet "skriking", fordi jeg synes det er så negativt ord - men det er det hun holder på med om nettene nå!! For et raseri!! Hun hyler og skriker, står i bue, biter (!!) og sparker for å få viljen sin! Nå gav jeg meg ikke inatt, for hosten har blitt såpass bra etter vi begynte på astmamedisiner at hun tåler å grine litt..så fra 2 til 4 inatt har jeg sunget, holdt rundt og strøket på en sånn her --> :rasende: fresende, sprellende liten bylt! Tilslutt måtte jeg rett og slett holde henne godt fast, hun rullet rundt og rundt i armene mine som en krokodille som har fanget et bytte! Jeg var streng og tydelig i stemmen; nå er det nok, nå må du stoppe :regler: Da sovnet hun....og jeg sovnet på gulvet ved siden av, på lekematta med et teppe over meg! Gjett hvem som føler seg overkjørt i dag da............

Så må jeg jo skryte litt av alt hun har lært seg bare den siste mnd!! Det kom plutselig masse ord; mamma, pappa, dadda (disse har hun sagt en stund da) takk-takk (datt-datt) pus, Bust (hunden vår heter Buster) nei (nænæ), hei, hallo, jada ( :hoho:) og kyss :rodmer: Men hun bruker dem bare når de skal brukes, hun sløser ikke med dem :ler: Når vi var i Mandal kunne hun altså plutselig si "pus"! Å hva vi har øvd og øvd på sånne ord, og hun har bare kikket dumt på meg eller laget bjørne-lyd (den eneste dyrelyden hun adopterte med en gang :ler:)..Men når hun faktisk såg en levende katt, DA kom det! Ellers pusser hun tennene sine, er kjempeflink å ta både medisiner og nesespray, prøver å ta på seg klær selv, hun klatrer oppi og oppå alt som er i overkommelig høyde, krabber i rakettfart, går med gåvogn, og kan stå alene - når hun glemmer seg ut! Hun holder stort sett bare i en fing nå når hun går med oss, og det er bare såvidt hun holder, så jeg håååper hun slipper seg snart...men jeg har sagt hun bare får lære seg å gå mellom torsdag og søndag, evt etter arbeidstid - ingen første skritt i barnehagen :regler: Hun skjønner så utrolig mye og er en sprudlende men bestemt lita frøken - ingen tvil der i gården når det er noe hun vil!! På lekefronten prøver hun å kle av og på dukka (noe som somregel ender i et sånt anfall; :rasende: fordi hun ikke får det til men skal IALLEFALL ikke ha hjelp!! ) hun putter klosser i putteboksen (når hun ikke treffer hullene tar hun likegreit bare lokket av og putter de rett oppi boksen :ler: Løsningsorientert!!) og stabler ringer på stabletårn! Hun er så uendelig søt, så uendelig temperamentsfull og så uendelig god - hun gjør oss lykkelige, frustrerte, slitne, redde, sjarmerte inn i hjerterota - alt på en gang!! Lykken er å være mammaen til Liten i tillegg til alt jeg hadde fra før :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går meldte jeg meg inn igjen på treningssenteret, og idag var jeg på zumba kl 10 i stedenfor å sove :fnise:

såå hyl ut hvis du vil trene sammen en dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, jippiiii :hoppendeglad: Trene på lørdag formiddag da kanskje? O2 Low kl 10 eller spin 1 kl 11....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på om Liten har flytta inn i bhg :klo: De ringer jo aldri og sier jeg kan komme og hente :bond:

:fnise:

Joda, jeg har nok godt av å komme meg i jobb igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kan godt gå på en av de! Egentlig samme for meg hvilken :smilorange:

hihi, det tyder på at hun har det greit!

Nyyt hvert minutt alene, det er egentlig skikkelig luksus med noen timer helt for seg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine: Jeg også vil trene! *sukk* Det blir bare kjedelig styrketrening for pyser (type 10 knebøy) på meg fremover. :roll:

Så fint at Liten trives i barnehagen da! Jeg gleder meg allerede til neste ferie jeg, når A skal være i barnehagen. :sjenert: Er det fælt å si? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

For et flott innlegg du skrev litt lengre opp på siden her! :rodmer: Til tross for en forferdelig natt høres det ut som dere har det så fint med Liten! Tror nok hun er like heldig som har dere som foreldre som dere er som har henne! :hjerte:

Ha en strålende helg! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt å lese at du reagerer på samme måte som alle andre foreldre i tilvenningsperioden, selv om du selv jobber i barnehage. Jeg har alltid sagt at jeg ikke kommer til å reagere slik, for jeg vet jo hvor fort (den eventuelle) gråtingen går over, at de små har det bra og blir tatt godt vare på osv, osv. Men bare vent, jeg blir nok lik jeg også den dagen jeg får barn og de skal i barnehagen :ler:

Ble helt varm i hjertet av å lese det du skrev om Liten. Selv om det er slitsomt å være foreldre, så må det også være det beste i hele verden. Kan nesten ikke vente selv :hjerte:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi kan godt gå på en av de! Egentlig samme for meg hvilken

hihi, det tyder på at hun har det greit!

Nyyt hvert minutt alene, det er egentlig skikkelig luksus med noen timer helt for seg selv

Kanskje vi kan gå på timen kl 10? Tror det er O2 Low :klo: Godt å være ferdig trent og dusja før kl 12 på lørdagen - da virker dagen så mye lengre ;)

Jeg også vil trene! *sukk* Det blir bare kjedelig styrketrening for pyser (type 10 knebøy) på meg fremover.

Så fint at Liten trives i barnehagen da! Jeg gleder meg allerede til neste ferie jeg, når A skal være i barnehagen. Er det fælt å si?

Det er alltid kjekkest å trene når en ikke kan :ler: Her suglet jeg etter trening i månedsvis, og når Liten endelig kom ut og jeg kunne trene......... :veslejenta: og her sitter jeg enda :fnise:

For et flott innlegg du skrev litt lengre opp på siden her! Til tross for en forferdelig natt høres det ut som dere har det så fint med Liten! Tror nok hun er like heldig som har dere som foreldre som dere er som har henne!

Ha en strålende helg!

Hun er så fin og god, så tilogmed på shitty dager må vi jo bare se hvor fantastisk heldige vi er :hjerte:

Godegode helgen til deg også :klemmer:

Er så morsomt å lese at du reagerer på samme måte som alle andre foreldre i tilvenningsperioden, selv om du selv jobber i barnehage. Jeg har alltid sagt at jeg ikke kommer til å reagere slik, for jeg vet jo hvor fort (den eventuelle) gråtingen går over, at de små har det bra og blir tatt godt vare på osv, osv. Men bare vent, jeg blir nok lik jeg også den dagen jeg får barn og de skal i barnehagen

Ble helt varm i hjertet av å lese det du skrev om Liten. Selv om det er slitsomt å være foreldre, så må det også være det beste i hele verden. Kan nesten ikke vente selv

God helg!

:ler: Du, det har jeg også alltid tenkt - at dette skal jeg håndtere sååå bra :roll: Og altså, jeg synes jeg gjør det mtp at jeg faktisk leverer fra meg skatten min til vilt fremmede :sjenert: Idag klarte jeg å gå uten å tute som en liten unge på parkeringsplassen tilogmed *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny epoke i livet fortjener ny bok :)

I skrivende stund 30 år og nybakt mamma til verdens nudeligste lille tordensky :rodmer: Er ellers fortsatt gift med det som må være den fineste mannen på jord, har 2 fantastiske bonusbarn og en (heller slitsom) liten tibbegutt :hund:

Life is good :hjerte:

Det høres bra ut, gratulerer med en velfødt gutt. Be mannen ta seg selv i ørene, det er det de må for å forstå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Sånn bortsett fra at Liten er ei jente, så takk :ler:

..... Og mannen har tatt seg selv i ørene, omsider, inatt var det han som sto opp når Liten våknet :hjerte: Jeg derimot har sovet 8 timer i strekk for første gang på eeevigheter :strix: Nesten så jeg føler meg opplagt vettu ;)

Planen er spinning kl 11...Så får vi se da, om jeg klarer å motivere meg selv til å gå alene :sjenert: Skulle egentlig på O2 med *Aprin* kl 10, men hun var så støl fra igår at hun kom seg ikke utav senga uten hjelp :hoho: Da vet du at du har tatt skikkelig i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...