Diddles Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #1221 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Jeg gikk nesten i oppløsning igår kveld, jeg gråt og gråt og gråt Litt sliten for å si det mildt, jeg må seriøst snart begynne å legge meg tidligere Det har vært grytidlig morgen her i det siste, Liten våkner 5, og det nytter ikke ta henne inn i vår seng - for der ligger herr snork (men nå skal han gå og legge seg i gjestesenga når Liten våkner klokka 5...) Igår ettermiddag ble jeg sint på Liten fordi hun ikke ville sove når jeg mente hun skulle Ikke sånn kjefte-sint, men du vet, sånn så sint inni deg at du kjenner alt strammer seg? Sånn Liten merket det, og var helt utrøstelig i 1/2 time stakkar, jeg skremte henne med inni-meg-sinnet mitt Det var jo ikke hennes feil, det var jeg som var trøtt og trengte å sove - ikke hun...............Jeg la henne fra meg på gulvet - gråtende, fordi jeg var så sint Det lille ansiktet hennes når jeg tok meg sammen 1/2 minutt etterpå; min lille skatt, fortvilet, rett, lei seg - pga meg Så tårene kom igår kveld når jeg skulle fortelle om det til kjære, for jeg fikk virkelig verdens dårligeste samvittighet! Heldigvis kunne han hjelpe meg og rydde litt opp i hodet, og idag føles alt mye bedre Det der tullet med at hun ikke skal få mat når hun våkner kl 5 skal jeg bare slutte med, både for min og hennes del - jeg har jo masse melk enda, hun kan jo likegodt bare få mat så sovner hun jo igjen!! En eller annen gang om ikke så lenge så er hun nok ferdig med hele puppen, det har ingen hast å avvenne helt så lenge hun vil ha og jeg har lyst å fortsette I god Pusilus og Belle-ånd innfører jeg herved positiv-lister i boka mi Dagens positivliste: Sov fra kl 5-7 sammen med min lille skatt idagmorges Det er strålende Dagens trim unnagjort i formiddag; 2 timer trilletur :happy: Fjellet av klær er ferdig bretta Min tur å slippe å tenke på middag idag Endret 4. mai 2012 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2012 #1222 Del Skrevet 4. mai 2012 Huff, kjenner til de utbruddene altså. Har hatt et par av dem selv. Men enig med deg at du er nødt til å legge deg tidligere. *pekefinger* 4 timer søvn (eller mindre) funker bare ikke. Vi gav også A melk da hun våknet i 5-tiden før. Orker ikke styre med avvenning kun for en time, maks to, altså. I løpet av en stund ville hun ikke ha melk lenger (eller, hun vil helt sikkert ha dersom vi tilbyr da ), men hun får allikevel komme opp i sengen vår dersom hun våkner på tidlig-morgen. Fin liste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 4. mai 2012 #1223 Del Skrevet 4. mai 2012 Det er mye man må tenke på når man har slike små, og det er desverre sjeldent man kan sette seg selv og sine behov først når man egentlig har mest behov for det. Og jeg skjønner at det er vanskelig å vite om man skal slutte med ammingen eller ikke. Jeg kjenner jeg gruer meg til den dagen jeg får barn og det kommer til disse avgjørelsene, for jeg er så redd for at jeg bare kommer til å gjøre meg selv en bjørnetjeneste. Men man vet jo ikke før man selv er oppi det. Håper i alle fall at du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 5. mai 2012 #1224 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvem som helst kan vel miste fotfestet av maks fire timer søvn!! Håper dere får fine netter framover alle sammen, og at helga blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1225 Del Skrevet 7. mai 2012 En rolig og fin helg er over, vi har bare slappet av og kost oss Storesøster har det travelt i helgene med overnatting og besøk, somregel ser vi såvidt snurten av henne Denne helga var intet unntak! Shopping med venninne på fredag, besøk og overnatting hele lørdag til søndag, og så besøk her på søndag Liten driver fortsatt og våkner grytidlig, natt til lørdag våknet hun halv 5 Men da fikk hun ikke komme opp altså, da var det trøst oppi senga som gjaldt, til hun omsider sovnet halv 6 og sov til 7..da tok kjære henne, siden jeg ikke var hjemme før klokka var nesten 02 på natta Edru på fest, men gøy var det likevel Idagmorges var hun bare våken i 20 minutter fra halv 6 til ti på 6, før hun sovnet og sov helt til halv 8 Da var jeg inne og sjekket at hun var i live, siden hun aldri pleier å sove seg gjennom morgenstellet til Storesøster...idet jeg gløttet over sengekanten snudde hun seg rundt og smilte verdens største solstrålesmil og bare - det er morgen Jeg føler meg nesten uthvilt og opplagt etter å ha fått 6 timer sammenhengende søvn, og så bonussøvn i 1 1/2 time i tillegg Ser ut for at vi har fått bukt med sårheten rundt munnen hennes, men litt for sent..det rakk å utvikle seg til eksem, så nå klør hun istedet Driver og gir henne allergimedisiner mot kløen, og smører henne i hele ansiktet med Inotyol - lekkert :gjeiper: Er det ikke det ene så er det det andre...jaja! Ellers nærmer 1 årsdag seg med stormskritt Helt vilt!!! Skjønner det ikke jeg... På lørdag shoppet jeg mer enn jeg burde, men altså, når jeg finner en kjole som sitter som støpt i størrelse XS - da handler jeg altså - selv om den koster 800 kroner Mulig den er stor i størrelsen, det driter jeg i, XS er XS *stolt* Vekta viser ikke XS tall, men det driter jeg også i; XS er XS!!!! Itillegg fant jeg kule sko til 300 kroner, og fikk byttet ei bukse som ikke var fin på Nå viser kontoen XS tall, så jeg får ta meg et tebrød når det kommer til shopping i ukene fremover................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. mai 2012 #1226 Del Skrevet 7. mai 2012 Du fortjener en kjole når du kan bruke XS altså. Deilig helg, høres det ut som. Sånne slapp-av-helger er gode å ha. Men...vi må jo shoppe til 1-årsdag på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 7. mai 2012 #1227 Del Skrevet 7. mai 2012 Håper kjolen du kjøpte var fin også da, og at du ikke bare kjøpte den for at du fikk den på deg når det står xs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. mai 2012 #1228 Del Skrevet 7. mai 2012 På lørdag shoppet jeg mer enn jeg burde, men altså, når jeg finner en kjole som sitter som støpt i størrelse XS - da handler jeg altså - selv om den koster 800 kroner Mulig den er stor i størrelsen, det driter jeg i, XS er XS *stolt* Vekta viser ikke XS tall, men det driter jeg også i; XS er XS!!!! Itillegg fant jeg kule sko til 300 kroner, og fikk byttet ei bukse som ikke var fin på Nå viser kontoen XS tall, så jeg får ta meg et tebrød når det kommer til shopping i ukene fremover................. Du er veldig veldig søt!! *knuseklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 7. mai 2012 #1229 Del Skrevet 7. mai 2012 Wow, kjole i XS? Da hadde jeg også kjøpt, prisen kan jo bare gå og legge seg da! Høres ut som storesøster er kommet i en koselig alder. Og shopping også? Er hun så stor? Blir dyrt for pappaen dette, med ei sånn "minidame" og ei kone som er god på shopping (Kanskje derfor mannen her er så glad for at vi har en gutt? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1230 Del Skrevet 7. mai 2012 Ja jeg veeeet, det var helt fantastisk!! Og ja Frigg, kjolen er kjempefin i tillegg til å være i str XS Shopping ja, med venninne, på kjøpesenteret Hun tjener penger selv (ukelønn) og sparer til ting hun ønsker seg, i tillegg hadde hun jo nettopp bursdag og fikk endel penger da! Det eneste triste var jo at hun mistet gavekortet hun hadde med seg (les; la det ifra seg i prøverommet og noen tok det ) ooog de kranglet med en 3. venninne over mobilen Gjett om vi hadde en prat når hun kom hjem En sånn krangel over sms til og så ryker mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 7. mai 2012 #1231 Del Skrevet 7. mai 2012 Huff, det er ikke lett dette her å bli stor. Har en del samtaler om det på jobb også. Hva som er greit og hva som ikke er greit. Det er ikke alltid like lett å vite... Men stakkars som mistet gavekortet sitt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1232 Del Skrevet 7. mai 2012 Nei det er ikke lett, og de har liksom tilgang på andre ting enn vi hadde også..som msn, mobiltelefoner osv..Men å sende stygge tekstmeldinger "for noen andre" fra sin egen mobil er bare ikke greit, og det vet hun egentlig! Det ble bare litt vanskelig å stå imot presset forsto jeg Men dette var ett av kriteriene for å ha mobil; ingen mobbing/ erting/ plaging - da ryker den Heldigvis hadde de ordnet opp (per sms ) og når hun kom hjem måtte hun ringe til venninna si og høre hvordan hun hadde det og be om unnskyldning på ordentlig! Heldigvis er hun ærlig på hva som skjer, og forteller selv når noe er vondt eller dumt nå..belønningen for at vi har pushet henne en del på det tidligere, å snakke med oss sånn at vi kan hjelpe henne Hun er flink da, og egentlig ikke så stor..10 år er ikke allverden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mai 2012 #1233 Del Skrevet 7. mai 2012 Stakkars søte jenta, dette er jo bare en forsmak på hva som er i vente i tenårene (for både henne og dere forsåvidt)! Det høres ut som dere har tilliten hennes da, og det er jo gull verdt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1234 Del Skrevet 7. mai 2012 Ja det var det jeg sa til kjære også, dette er bare begynnelsen Men jeg er SÅ glad for alle de samtalene vi har hatt, selv om det har vært tungt å "dra" utav henne følelser, så ser jeg nå at det har vært verdt hvert ( jiiizes da!!!) sekund!! Vi kjenner henne så godt, og ser det på henne med en gang noe er galt..denne gangen hadde kjære bare kikket på henne før hun buste ut med alt Trygt og godt, måtte det fortsette sånn!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mai 2012 #1235 Del Skrevet 7. mai 2012 Vært verdt hvert sekund ja.. Her er det skikkelige grammatiske prøvelser ser jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1236 Del Skrevet 7. mai 2012 måtte konsentrere meg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 7. mai 2012 #1237 Del Skrevet 7. mai 2012 Haha, ingen røde streker i den utfordringen! Det er virkelig et eksempel å etterfølge det der, håper vi får det til med lillemannen også Et godt grunnlag i barndommen betyr jo aaaaaalt! Og dessverre (?) må de jo vokse opp egentlig litt før de er klar for det i dagens samfunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1238 Del Skrevet 7. mai 2012 Dagens positivliste: Morgenfuglen min sov (nesten) sammenhengende til halv 8 idag og tok en to-timers hvil i ettermiddag i tillegg Fint, om enn litt kaldt vårvær ute Supergod "på sparket" middag Stille og rolig kveld for meg selv, kidza sover og mannen er på spilleøvelse :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #1239 Del Skrevet 7. mai 2012 Haha, ingen røde streker i den utfordringen! Det er virkelig et eksempel å etterfølge det der, håper vi får det til med lillemannen også Et godt grunnlag i barndommen betyr jo aaaaaalt! Og dessverre (?) må de jo vokse opp egentlig litt før de er klar for det i dagens samfunn... Skryt av læreren :happy: Ai laik it!! Skal jeg være ærlig så er jeg stolt over egen innsats når det gjelder Storesøster, ihvertfall når jeg ser det funker Vi har jo delt hjem situasjon også, noe som ikke akkurat gjør ting lettere..! Men at hun er trygg på oss er tydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. mai 2012 #1240 Del Skrevet 8. mai 2012 Jenter er litt av en utfordring innimellom, og det er ikke alle som vokser det av seg heller så jeg på reunion med ungdomsskolen for noen år siden... Men da er det ekstra deilig at dere har lagt ned masse arbeid for å få tilliten hennes! Hva laget du forresten til på-sparket-middag? Trenger noen sånne tips til travle ettermiddager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå