Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Les artikkelen i Dagbladet.no om å la barna gråte uten å trøste/ ta de opp: Unaturlig å la babyer gråte Halleluja sier bare jeg :pls::hoppendeglad::pls: Når :babyjente: mi våkner inatt skal jeg gjøre alt stikk motsatt av det jeg ble anbefalt forrige uke; jeg skal gå inn til henne, løfte henne ut av senga, ta henne med i vår seng og amme henne i søvn igjen :twisted::hoho:

:balltre: Ta den, dustete fagpersoner som ikke har bedre vett enn å anbefale Ferber-metoden :balltre: Dere kan stikke :fy_fy: -pekefingeren deres opp der det aldri kommer :sol: til (andre som synes denne smileyen --> :idea: ligner på noe annet enn det den skal forestille??? :ler: Et hint? Nevnte sted som ikke får sol :fnise:)

Nå skal det nevnes at hun helsesøstera vi var hos idag var av et annet kaliber :hjerte: Og jeg kan stolt fortelle at Liten har lagt på seg 175 gram på en uke :hoppendeglad: Noe jeg sikkert ble altfor glad for, siden Liten nektet å spise annet enn melk resten av dagen :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte faktisk den artikkelen på mail til mannen. :sjenert: Vi er jo, som sagt, ikke helt enige på gråtefronten. :sukk: Håper han skjønner hvor jeg vil i det minste.

Flinke Liten som har lagt på seg så mye! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så glad vi er enige her om det temaet der :jepp: Vi er ikke nødvendigvis enige i alt innen barneoppdragelse, men vi har rimelig likt syn på små barn og deres behov heldigvis :happy: Når det kommer til å ha tenåringer i hus derimot er han en smule mer avslappa en meg :fnise: Men vi får nå se når det blir tenåring av Storesøster, om han mener det samme da :fnise:

Strålende fin onsdag :hoppendeglad: Jeg fikk sove en hel natt, Liten sov fra 7 til halv 7 :klappe: Da fikk hun komme over i vår seng og sovnet fornøyd igjen med puppen i munnen :fnise: Jeg koblet henne av og sto opp klokka 7, mens hun sov videre til klokka 8!! Fantastico!! Da var det bare å ta morgenstellet og pakke henne med seg i bilen, mormor var klar og ventet på lille snella si sånn at jeg fikk komme meg avgårde på trening uten dårlig samvittighet :nigo: Og FOR en fantastisk treningsøkt, jo lenger ut i timen vi kom, jo større glis hadde jeg :ler: Jeg er ikke fan av step/styrke egentlig, men dette var GØY :hoppe: Etterpå kjørte jeg inn for å hente Liten igjen, benyttet sjansen til å dusje uten tilskuer og fikk hjemmelaga knekkebrød til lunsj :sikle: (og kvikk-lunsj til kaffien :sjenert:) Vel hjemme kom kjære tidlig hjem fra jobb, og vi fikk masse tid sammen alle 3 før leggetid for Liten :rodmer: Deilig!!!

Imorgen er det babysang igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, treningen i dag var rett og slett digg! Tror den ene hadde større glis enn den andre. :fnise:

:hoho: Her har mannen proklamert at han skal gå til innkjøp av hagle. Eventuelt sende A i kloster til hun er 25. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var deilig :nigo: Og i tillegg har hun hatt 2 hviler på 1 time hver! Måtte det vare :fnise:

Ikveld var jeg så "lur" å sette på både vaskemaskin og tørketrommel før jeg la Liten...hun er visst kommet over denne hvit-støy-er-beroligende periden :dry: Nå skrudde jeg av begge deler, hun våknet hvert 5. minutt og hyyyylte her stakkar :kose: Etter jeg skrudde av og gav henne litt trøste-pupp (:fnise:) så sovnet hun som en stein :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What a nice day :hoppe:

Ingenting slår byen vår i strålende solskinn, nesten ihvertfall - syden er alltid best :ler: Vi har tilbragt store deler av dagen med skjønne Belle og A, først på kafè og så gikk vi tur :happy: Ikke tur vi ble så slitne av, annet enn i munnen kanskje :skravle: for det må vel kategoriseres som tusling det vi bedreiv idag :ler: Men superkoslig :hoppendeglad:

Liten er inne i en god stim når det kommer til dagsoving, noe jeg nyter godt av!! Igår sov hun 3 timer i strekk, da fikk jeg laget både en stooor gryte hjemmelaga bolognese til henne og minestronesuppe til oss :sikle: Idag sov hun 2,5 timer sammenhengende :happy:

Bolognesen falt i smak den, hun fikk det til middag idag og spratlet med beina mens hun gapte og spiste :hoppe: Helt til hun satte i vrangstrupen og kastet opp alt hun hadde spist :dry: Da ville hun, forståelig nok, ikke ha mer av den middagen...håper hun har glemt det til neste gang det serveres :sjenert:

Legging gikk også bedre ikveld enn igår, da slo hun seg helt vrang når jeg skulle på trening, bare turna og hoia i senga mens jeg var der inne og vrælte idet hun skjønte jeg skulle gå ut :snurt: Tilslutt ga jeg bare babycallen til kjære og sa "nå er hun din, jeg stikker på trening" :fnise: 10 minutter etterpå hadde hun sovnet, trollet :nei: Hun kjente nok på seg at mamma skulle noe! Ikveld var det bare å amme og putte henne i seng, så sov hun :nigo: Ai laik it!!

Kjære er ute og kjøper kebabtallerken og toppris :sikle: Nå er det helg!! Imorgen tidlig er det dags for ukas siste treningsøkt, både kondisjon og styrke denne gang; O2 Low :trene: Rimelig støl etter gårsdagens trening, men det får bare være vondt, blir ikke tynn av å bare nyte :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl som fy og trøtt som en dupp - denne treningsøkta blir nok bra ;):fnise: Men etterpå er det helg altså :strix: Kjære skal på konsert ikveld, og jeg skal kose meg alene hjemme med god mat, hekletøy og en skikkelig tåredryppende jentefilm :nigo:

Men først altså; trening og mormor-bursdag :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kebabtallerken. :sikle: Vi hadde dolly-pizza. :fnise:

Kooos deg med skikkelig alenekosekveld. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt wallsticker til Liten med teksten "Twinkle twinkle little star, do you know how loved you are?" :rodmer: Gleder meg vilt til å klistre den opp :hoppendeglad: Skal hente den imorgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille bebis prøver å reise seg opp overalt :overrasket::grine::rodmer: Igår sto hun plutselig oppreist på badet, da hadde hun dratt seg opp på kanten på dusjdøra :daane: Nå istad var det lekekassen og meg som ble brukt som klatrestativ...jeg er så stolt, og litt :trist:, fordi dette betyr at hun faktisk er i ferd med å bli "stor jente" og babytiden er snart over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så glad jeg ble da jeg så du hadde skrevet her og på fb! :klemmer: :klemmer: :klemmer: Drømte nemlig at du var død i natt, og at Belle hadde skrevet det her... :flau: Drømte til og med at jeg trodde det var en drøm, og at jeg gikk innom her og sjekka, og det stemte at du var død.. :grine::trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine: For en fæl drøm! :kose:

Sånn ellers: glad for at du er i live :fnise: og flinke Liten! :hoppe: Forstår veldig godt at du blir litt sånn ææææh. :bond: Men sier de ikke at det bare blir gøyere og gøyere? Håper det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så glad jeg ble da jeg så du hadde skrevet her og på fb! :klemmer: :klemmer: :klemmer: Drømte nemlig at du var død i natt, og at Belle hadde skrevet det her... :flau: Drømte til og med at jeg trodde det var en drøm, og at jeg gikk innom her og sjekka, og det stemte at du var død.. :grine::trist:

:kose: Jeg er veldig levende kjære deg :klemmer: Se da: :hoppendeglad::ler:

For en fæl drøm, sånn er så grusomt!! Avogtil drømmer jeg også så levende at jeg er overbevist om at det ikke var en drøm...

Sånn ellers: glad for at du er i live :fnise: og flinke Liten! :hoppe: Forstår veldig godt at du blir litt sånn ææææh. :bond: Men sier de ikke at det bare blir gøyere og gøyere? Håper det. :jepp:

Veldig glad jeg er i live jeg også :fnise: Og superstolt mamma til flinke Liten :rodmer: Joda de sier det blir gøyere og gøyere, men det betyr også at tiden som mamma til en liten baby snart er forbi :sukk: At JEG skulle bli sånn som dette hadde jeg aldri trodd, jeg er jo helt tussete :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg har med vilje enda ikke mast på mannen om å få installert den nye bilstolen. For når hun ikke har babystolen lenger, da er hun ihvertfall ikke baby lengre. :grine: Så ja, jeg forstår hvordan du har det. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du din heldiggris har en mann som har lyst på flere :sjenert: Det har ikke jeg :grine: Men vi koser oss masse masse med Liten da, og i utgangspunktet ville han ikke ha flere da jeg traff han, så jeg er veldig fornøyd *hvisker* bare bittelitt lei meg for at det ikke blir flere sånne vidunderlige små i vårt hus...vi lager nemlig tydeligvis helt fantastiske barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...