Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Spinningmaraton er ..spinningmaraton :fnise: 3 timer på rad, varierer mellom spin1, spin2 og intervall! En trenger ikke være med på alle 3 timene, men sist var jeg det - klarte ikke å stoppe :ler: Høyt tempo, stappfull sal, dritgøy!!!! Skal vi melde oss på?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er frost ute, jeg har vært oppe i en halv evighet allerede..her inne brenner det i ovnen og jeg har tent lys på bordet..det er varm kaffe i koppen :hjerte: Alt for å gi meg, oss - en god start på dagen!! Jeg er kvalm, skikkelig uggen..hetta for at det skal være noe annet enn angst for å gå ut blandt folk :sjenert: Mulighetene for det er jo tilstede...men samtidig tenker jeg oddsen er størst for at det bare er angst!

Planen idag er styrketrening nå på morgenen og så avgårde til oppfølgningsmøte på jobb klokka 11...midt i "beste sendetid", leders måte å "tvinge meg tilbake" på...bli vant til å komme dit når det er folk i gangene, i personalavdelingen! Jeg gruer meg som en hund.....kvalmen kan godt komme av det, av tanken på å møte disse folka som jeg ikke vet om vet :sjenert: Eller fordi jeg skal på trening, inn i frivektssalen og face mitt eget speilbilde..omringet av andre, andre som er der for å trene - ikke for å dømme meg! Sånn funker hodet mitt mange dager, jeg må snu tankene mine..det er vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frost ute, jeg har vært oppe i en halv evighet allerede..her inne brenner det i ovnen og jeg har tent lys på bordet..det er varm kaffe i koppen :hjerte: Alt for å gi meg, oss - en god start på dagen!! Jeg er kvalm, skikkelig uggen..hetta for at det skal være noe annet enn angst for å gå ut blandt folk :sjenert: Mulighetene for det er jo tilstede...men samtidig tenker jeg oddsen er størst for at det bare er angst!

Planen idag er styrketrening nå på morgenen og så avgårde til oppfølgningsmøte på jobb klokka 11...midt i "beste sendetid", leders måte å "tvinge meg tilbake" på...bli vant til å komme dit når det er folk i gangene, i personalavdelingen! Jeg gruer meg som en hund.....kvalmen kan godt komme av det, av tanken på å møte disse folka som jeg ikke vet om vet :sjenert: Eller fordi jeg skal på trening, inn i frivektssalen og face mitt eget speilbilde..omringet av andre, andre som er der for å trene - ikke for å dømme meg! Sånn funker hodet mitt mange dager, jeg må snu tankene mine..det er vanskelig! 

:klem: Jeg forstår så godt at du er engstelig for å gå ut blant folk. Hvem hadde vel ikke vært det i din situasjon? Men samtidig synes jeg det er veldig bra at du tvinger deg selv, og at du blir tvunget. Ingenting annet hjelper enn å gjøre det, kom deg ut og hold hodet hevet - du har ingen grunn til å gjøre noe annet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Jeg forstår så godt at du er engstelig for å gå ut blant folk. Hvem hadde vel ikke vært det i din situasjon? Men samtidig synes jeg det er veldig bra at du tvinger deg selv, og at du blir tvunget. Ingenting annet hjelper enn å gjøre det, kom deg ut og hold hodet hevet - du har ingen grunn til å gjøre noe annet. :hjerte:

:klemmer: hvordan gikk det på jobben?

Møtet med leder gikk bra! Hun var forståelsesfull og god å prate med, sånn som hun egentlig har vært hele veien :hjerte: Veldig enig i de grepene jeg tar for å få tilbake livet mitt, så nå kan jeg trene på dagtid med god samvittighet i 2 uker til! Det er satt som mål at jeg skal tilbake på jobb mandag 2. november..så frem til dess må jeg jobbe med meg selv, få hodet tilbake på toppen av kroppen..

Kom meg på trening, sår i kroppen etter funksjonell styrke igår..kjenner stølheten kommer snikende, så jeg får legge inn en yoga/stretching-økt sånn at jeg klarer å gå på intervallspin imorgen ;) Kjenner det gjør mye med hodet mitt å trene! Jeg føler meg litt "oppå" ting :Nikke:

Så her er gårsdagens og dagens økt: 

Onsdag

Oppvarming: hoppetau og trappehopping

Armhevinger: 10x3

Utfall: 15x3

Knebøy: 15x3

Situps: 100 stk

Torsdag

Oppvarming: 15 minutter på mølla, gikk i raskt tempo til svetten piplet

Knebøy: 4x8 reps (35 kg)

Markløft: 3x8 reps (50 kg)

Sittende kabelroing: 3x10 reps (26 kg) 

Beinpress: 4x12 reps (75 kg) Hadde fortsatt litt å gå på der etter 4x12 reps, men klarte ikke å huske hva vi hadde på sist gang :tunge1: 

Situps: 5x20 reps, skrå og rette

Rygghev: 4x12 reps

Planke: 3x1 min

Sideplanke: 2x1 min

Omega: 3x15 reps

Etterpå syklet jeg frem og tilbake til jobb, det er en kort tur altså - sånn 15 minutt hver vei, så ikke noe voldsomme greier..og så har vi gått tur med vovvis - alt i alt så har kroppen fått ganske variert trening idag :jepp: God følelse!! 

Nå skal vi hente jentene og gå for å spise pizza! Det er helt skjønt vær ute, så ettermiddagen skal tilbringes _ute_!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 2. spinningtime *check* Intervall idag, det er alltid digg :hjerte: Ble med på 30 minutter stretching etterpå også, kroppen er helt ekstremt støl og stiv!!! Kjenner jeg har veldig veldig godt av dette her!! Samtidig er jeg ekstremt sårbar når jeg er såpass sliten som nå..når jeg skulle gå fanget hun i resepsjonen (slæsj favorittinstruktøren) blikket mitt og spurte hvordan det gikk idag, og er type omsorgsfull! Føler hun vet noe..har henne jo på Insta, og vi har felles bekjente - så det er jo ikke helt usannsynlig at hun vet noe..ryktene går jo! Når hun presterer å si "men vi heier på deg vettu" så hopper gigasvære tårer ut av øynene mine og jeg presser frem et halvkvalt "snakkes" før jeg nærmest løper ut dørene :sjenert: Så ja, følelsene utenpå...

Har kvelva nedpå en kopp kaffe og skal ta meg en dusj før jeg skal ut i finværet sammen med Liten og mannen! Har mest lyst på en tur til fjells idag kjenner jeg, men det nytter ikke å dra Liten med på de turene mine...og dessuten har jeg allerede vært vekke halve dagen på trening så...kanskje imorgen! 

Var halve natta hos bestis igår btw, haha, vi kom ikke utav praten før mannen ringte klokka 1 og spurte om jeg var langt unna..da måtte hunden ut på do og jentene lå jo og sov! Jeg tenkte etterpå at det er jo sånn jeg har det når han er ute på reis, da har jeg ingen å ringe til som kan komme hjem mens jeg er ute med hunden..men jeg avrunda nå med bestis, vi kan ta det igjen snart :hjerte: Hun er fin å ha i livet!! 

Forresten var han på jobbintervju igår - kryss fingrene!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Litt eksponeringsterapi hørtes det der ut som. Bra, men vondt. Hørtes fin ut hun i resepsjonen som heier på deg. Det gjør jeg også! :duskedame:

Og så flink du er! Det høres ut som du har en god plan for de neste par ukene. :jepp:

Jeg krysser alt jeg kan for at det går i boks med jobb! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, det er slitsomt når folk er snille når man er skjør altså... Det skal liksom ingenting til..! :kose: Men det er jo godt du har mange rundt deg som heier på deg! :Nikke:

Håper dere har hatt en fin ettermiddag i finværet og at dere får en fin helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun resepsjonsdama vet det nok, for det var jo ganske tydelig beskjed ;)

Men det virka som en oppriktig greie om at hun ønsker deg alt godt og ikke på en "snokete" måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo etterhvert tåle at folk bryr seg på en god måte!? Gikk på den samme smellen idag, omtenksom instruktør = Diddles oversvømmer treningssenteret med de enorme tårene sine :sjenert: De er så store disse  tårene, fyller opp øynene mine og nærmest hopper ut..lander på gulvet med store plask :sukk: Så blir det sånn, at de synes synd på meg - og det er ihvertfall ubehagelig :bond:  

:rope: Jeg vil ha tilbake det gamle livet mitt!! ..og den prosessen er jo igang med trening og pushing av egne grenser! Enda to uker igjen før jeg etter planen skal stille på jobb sterk i kropp og sterk til sinns - enn så lenge er jeg bare sliten og støl :tunge1::fnise: 

Sånn ser uka mi ut:

Mandag

Gå tur

Treningsfri

Tirsdag 

Spin 2 45 min

Slynge 30 min

Onsdag

Gå tur

Styrketrening, funksjonell

Torsdag

Gå tur

Styrketrening, frivekter

Fredag

Spin intervall 45 min

Stretching 30 min

Lørdag 

Gå tur

Treningsfri

Søndag

Gå tur

Styrke, funksjonell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Selv om det er sårt og ubehagelig der og da, er det faktisk mye bedre på sikt å ha luftet ut følelsene og ikke bare låst dem inne! :opplyser::klem:

Godt å lese at du følger planen (og ikke minst at du har litt treningsfri også!). Et steg av gangen, jeg heier på deg! :duskedame:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg er hun med følelsene på utsida - nytter ikke å prøve å låse dem inne engang :ler: Det er ganske slitsomt i lengden, for innimellom har jeg behov for å "leke glad"..at livet mitt er ålreit! Og det får jeg ikke sjans til når alle ser det som ligger bak smilet mitt.......blargh!!

Treningsfri må til, ellers dauer jeg i prosessen istedet for å bli sterkere :hoho: Jeg gikk en smule hardt ut i forrige uke (jadajada, dere hadde heeelt rett :sjenert:) og ble nødt til å innvilge meg selv treningsfri i helga for å i det hele tatt klare å være en del av familien :roll::fnise: 6 uker treningsfri gjør noe med formen, og selv om jeg har vært mye ute og gått i ulendt terreng så har enkelte muskelgrupper hatt ferie..i forrige uke fikk de sjokk - hva, er ferien OVER?! Jamen..vi protesterer!! Kraftig!!! :haar: Hahaha, jeg kunne knapt gå på lørdag!! Så ja, treningsfri må til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Neferet! :Nikke:

Bra plan for uka, og det høres tross alt ut som dette treningssenteret med omtenksomme instruktører er et hyggelig sted å være. Det er bra! :jepp:

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Treningssenteret "mitt" er det beste, de som jobber der er oppriktig interesserte og bryr seg om medlemmene sine :Nikke: Veldig ulikt det senteret jeg gikk på før..der var jeg bare "en i mengden" og ingen giddet å løfte blikket og si hei når du kom inn engang :overrasket: 

Jeg har sovet massemasse inatt :hoppe: Mannen hadde besøk av en kompis, og jeg benyttet sjansen til å krype tidlig til sengs! Leste ett kapittel i boka mi før jeg sovna momentant :ler: Mannen sa idag tidlig at jeg leet ikke på øyelokket engang når han kom inn, jeg lå der - helt slått ut - på ryggen i sjøstjerneformasjon :fnise: Godt var det iallefall, ifølge fitbit`en min har jeg ikke våkna en eneste gang!! 

Idag kjenner jeg at slyngeøvelsene igår har fått tak på triceps`ene mine :daane: Godt mulig at dagens funksjonelle styrke _ikke_ inkluderer øvelser som innebærer bruk av armer...........:sjenert: Jeg skal gjøre et forsøk altså, men jeg sleit med å løfte kaffekoppen opp til munnen liksom :skratte: 

Liten er i bhg *halleluja* Hun har vært sjuk de siste dagene,høsten har jo gjort sitt inntog her med litt sånn kald rå luft - og da bare --> hei forkjølelse og goddag astmahelvete :bond: Men idag var hun som sagt såpass bra at jeg tenker det er greit om hun er i bhg noen timer og leker med vennene sine!! Merker det veldig godt når hun er hjemme og er sånn halvsjuk..det er travelt!!! Hun har femtentusen prosjekter i sving på en gang - og alle inkluderer at mamma skal være med *riversegihåret* Huset har sett deretter ut, så igår kveld tok jeg et raid mens mannen hjalp Liten med kveldsstellet! Det var veldig deilig å stå opp til ryddig hus idag :daane: Så nå skal jeg bare nyte stillheten, fyre i ovnen, lese bok og drikke kakao..også må jeg trene! Akkurat det frister veldig lite nå, for det inkluderer egentlig en joggetur - og ute er det s.u.r.t  :jolie: Burde vel gjøre unna det først, og kose meg i sofaen med bok og alt det der etterpå..............hjemmetrening er vanskelig! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så deilig med en natt med masse god søvn! :nigo: Det er utrolig hvor mye det hjelper på nesten hva det skal være! :jepp: Og jeg synes det hørtes deilig ut med et stille, ryddig hus :nigo:

Lykke til med trening og kos! Jeg er helt enig med deg i at hjemmetrening er mye vanskeligere enn bortetrening. Det er liksom så vanskelig å komme i gang hjemme, mens når man har dratt et sted, så er første steg allerede tatt... :sjenert:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, enig i at treningssenteret vårt er helt fantastisk! Det forrige var jo bare blæ. Husker da jeg skulle melde meg ut (fordi du heldigvis overtalte meg til å melde meg inn i ''vårt'' ) og de bare ''hæ? Melde seg ut? Hmpf.'' Ingenting mer. Ikke noe ''ånei, så syyynd'', som ellers ville vært normalt. Nei, good riddance sier jeg bare.

Jeg misunner deg ikke joggetur i dette været, nei. :hoho: God tur! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur nå.. Sikkert veldig deilig når det er overstått da! :jepp:

Bok, fyr i ovnen og kakao hørtes himmelsk ut. :hjerte: Det gjorde for øvrig også soving i sjøstjerneformasjon! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...