Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Jeg kan dessverre ikke gi deg noen forklaring, men hos noen så slutter bare hjernen å fungere på normalt vis uten noen forklaring. Håper det ordner seg for dere snart, er ikke noe godt å ha det slik du har det nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type instant-no-brain? Det må være noe sånn...eller faktisk bare no-brain :tunge1: 

Lang god skravletur med bestis i turløypene igår kveld, hun er bare helt topp :hjerte: Hun er sånn, klemmer meg hardt hardt og så sier hun; snakk! Så da gjorde jeg det..i 2 timer, på inn og utpust :sjenert: Hun er så god, stiller kritiske spørsmål og er ikke redd for å si meningen sin! Det er ikke bare sånn "stakkar deg", det er innblanda en god del "nei nå synes jeg du skal skjerpe deg litt" og "det der er jeg ikke enig med deg i fordi.." :tommelopp: Hun er en god sparringpartner  :5:

Idag er Liten hjemme med oss :hjerte: Litt fordi hun brygger på en forkjølelse, og de er greie å kvele i startgropa for å unngå astmaanfall og falsk krupp..og litt bare fordi vi har muligheten :sjenert: Jeg er fortsatt sykemeldt, og mannen har jo slutta i sin jobb så..

I skrivende stund er hun lege, alle dukkene er alvorlig syke - med fare for å dø :overrasket: Noen leker ut av kroppen at oldemor er død tror jeg...så da ser jeg glatt forbi at hun bruker det som er i hus av plaster, bandasjer og saltvannsdråper - dette trenger hun :kose: 

På torsdag kl 12 er det begravelse..og etter mye tanker rundt det har vi bestemt oss for at Liten skal få gå i bhg den dagen :Nikke: Hun var ikke veldig nær oldemor, og jeg vet med meg selv at jeg trenger å kunne ta meg av bare meg selv den dagen...dessuten er jeg redd hun og det jevnaldrede tantetrollet kunne funnet på å ha sisten mellom benkeradene og plukke blomster fra kransene før vi hadde rukket å få sukk for oss :fnise: Hun har det bedre i bhg sammen med vennene sine!

Igår fikk vi rydda endel i rotet på gjesterommet..det er noe med å rydde i det fysiske rotet også, vi fikk beskjed om at det var lurt å "rydde på flere plan" Så det fortsette vi vel litt med idag, selv om Liten er hjemme..det er jo ikke rom for så mye prat bare mellom oss idag, så da er det greit å ha noe å gjøre på for å holde hodet i sjakk! Jeg har satt meg som mål å akseptere at ting skjedde istedet for å finne en forklaring..ellers er jeg redd jeg graver meg lenger ned i dritten enn ut av den :sjenert: Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde fokus på dette nye målet....før jeg faller tilbake til "jeg må ha en grunn" :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du vil ha en grunn. Hvem vil vel ikke det? Det er vanskelig å akseptere at ''sånn er det bare'', det går jo mot alle instinkter vi har. Men det å sette seg et mål om å akseptere det er første skritt på veien. :klem:

Hjemmedag høres veldig fint ut. Og å rydde i fysisk rot gjør godt for psykisk rot, det er jeg helt enig i! :jepp:

Jeg synes dere gjør det rett i at hun ikke trenger å være med i begravelse. Greit nok at de små må ''lære seg'' hvordan liv og død funker, men så sant man ikke er veldig nær den avdøde, trenger man ikke å ''gjors'' på heller. Hun kommer til å storkose seg i barnehagen, og du har kun deg selv å tenke på. I sånne situasjoner må man kunne tenke bare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har sett deg i dagboken til Belle og tror ikke jeg har vært her og lagt igjen spor før, men nå ville jeg bare gi deg en :klem:

Det høres ut som du har fått en solid dose med vonde ting i fanget, og det er veldig trist å høre at du har mistet mormoren din.

Jeg vet ikke hva annet som har hendt, men hvis det er i kategorien menn som ikke kan oppføre seg så må du virkelig ikke klandre deg selv. Uff, jeg blir så sinna av å høre om sånt. Rop heller ut hvis du vil få ut litt agg og lese om hvor ubrukelige menn er (og hvorfor de gjør sånt) har et godt tips! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diddles  :hug: Jeg vet jo heller ikke akkurat hva som har skjedd, men jeg skjønner jo at det både er tøft og sånn omtrent hvor i området problemet ligger. Jeg hang meg også litt opp i at du nevner at du ikke klarer å la være å tenke på at det kan ha noe med deg å gjøre, det som har skjedd. Jeg skjønner godt at de tankene kommer! I mitt forrige forhold - som forøvrig var et ekteskap - opplevde jeg både fysisk utroskap og fullstendig mental utroskap, og det vondeste og vanskeligste med den perioden (særlig før alle kort ble lagt på bordet) var at jeg tyranniserte meg selv med "bare jeg hadde vært mer ... så hadde ...". Det er en så destruktiv tankegang. Det er ille nok å hanskes med problemer i forholdet, og særlig de i størrelsesorden gigant, om man ikke skal legge skylden på seg selv også. 

Du er fin og fantastisk og super! Jeg setter såå stor pris på å bli kjent med Diddles-versjonen av deg, og håper du passer på deg selv så godt det lar seg gjøre.  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kokos :vinke: Hyggelig at du stikker turen innom, selv om dette ikke er verdens kosligste sted å være for tida :sjenert: Du har sikkert lagt merke til at jeg heller vil bo hos alle andre enn meg selv :tunge1: Well, now u know the reason...Er det i dagboka di det står om ubrukelige menn og hvorfor de er sånn?! Sånn utenom det som har skjedd er mannen min egentlig en real fyr, det er en lang (for)historie som ligger til grunn her for at han har handlet som han gjorde..det gjør det ikke mindre vondt, eller til et mindre svik..men jeg var vel på en måte forberedt, hvis det går an å si det :klo: Jeg visste ihvertfall at faren for at det kunne skje var tilstede - men siden vi hele tiden har vært så obs og føre var så innbilte jeg meg at jeg var trygg :sukk: Så feil kan man ta! 

Men altså, ting kommer nok til å ta seg opp igjen..jeg har heldigvis evnen til å reise meg etter en tøff kamp, og igår klarte jeg tilogmed å dra en halvveis spøk om hele greia til bestis :overrasket: Så, hvis du orker sutringa mi litt så lover jeg deg at det skal bli både latter og fjas etterhvert igjen :hjerte: Velkommen er du iallefall! 

Jeg tipper at det tar seg opp her ganske raskt, du virker megatøff oppi det hele. :Nikke:

Kan imidlertid ikke forstå hva slags forhistorie som kan unnskylde noe sånt, men jeg har ikke alle detaljene og du er den eneste som vet hvordan dette føles. Uansett synes jeg ikke du skal ta et eneste milligram av skyld på dine skuldre. :nei:

Det er bra at du klarer å ha litt humor på det, det tror jeg er en veldig god medisin! :jepp:

En solid dose (galgen)humor kommer også godt med hvis du skal lese det om ubrukelige menn. :fnise: Valerie Solanas, en "radikal feminist", skrev SCUM Manifesto på 60-tallet og hun haaater virkelig menn. Skal ikke påstå at dette passer for deg i din situasjon, men det er litt underholdende lesning om ikke annet. Og jeg kunne banne på at en del av det stemte, i hvert fall på noen mannfolk, da jeg hadde dyp kjærlighetssorg og var sånn 17/18 år gammel. :opplyser::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten er hjemme idag også..våknet av "bjeffehoste" inn i øret mitt og bare :dry: Holder henne heller hjemme idag og sender henne imorgen altså...hvis hun ikke kan gå i bhg imorgen har jeg jo ingen som kan ha henne mens vi er i begravelse! Krysser alt jeg har, akkurat nå virker hun pigg som bare det :tunge1: Men hun er tett som tusan om morgenen...

Ellers har vovvis skremt oss litt de siste dagene med å se ut som han skal stryke med hvert øyeblikk, og jeg har tenkt at jada, det er nesten bare det som mangler - at hunden skal dø også :bond: Han er jo gammel, 11 år er han nå..så vi vet jo at han kan legge seg ned for siste gang når som helst - men han har vært utrolig frisk og pigg til å være en sånn oldis!! Men så viser det seg at mannen har tatt "feil" leverpostei på maten hans, så det er derfor hunden har ikke spist på 2-3 dager :klaske: Altså, vi hadde vel sett litt skrale ut vi også om vi ikke hadde spist noe på dagesvis...men den hunden er så sær at det finnes ikke maken :ler: Han spiser ikke uten at han får leverpostei på tørrforet sitt, og hvis det er "feil" leverpostei; som denne gangen --> Gilde sin baconpostei (!!) så nekter han også å spise :roll: Men nå fikk han den han ville ha; Stabburet sin, og spiste opp rubb og rake! Halen kom opp igjen og med hodet høyt hevet tasset han mett og fornøyd ut for å legge seg på plenen :tommelopp: Luringen :fnise:

Ellers må jeg storhandle og fylle opp frysen igjen med hjemmelagde middager; kjøttkaker, karbonader, kjøttboller, tomatsaus og kjøttdeigsaus til pizza og lasagne, gryteretter, lapskaus, fiskekaker og fiskegrateng :) Godt å ha ferdig middag i frysen! Sånn som det ser ut nå så må jeg nok øke i stillingsprosent på jobb, og da er det mannen som skal stelle hjemme......siden han er opptatt av at ting skal være enkelt så må jeg forberede litt sånn at vi slipper å bare spise hel- og halvfabrikata og takeaway :tunge1: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har sagt opp jobben sin, og har vel en tanke om at han ønsker å drive med foredrag og veiledning fremover..da må jeg antagelig jobbe mer sånn at vi har litt mer enn 15.000 kr i fast inntekt i mnd :tunge1: Men ingenting er bestemt enda, jeg tenker vel egentlig at han nok må ha en fast jobb og heller drive med foredrag og veiledning utenom :klo: Vi må jo ha noe fast inntekt som kommer inn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Fantastisk. Fine hunden. :rodmer:

Åh, skulle så gjerne ha tilbudt meg å passe Liten, men akk. Hadde det vært på ettermiddagen skulle jeg glatt gjort det. :klem:

Du er min matinspirasjon. :blomst: Vi kjører halvfabrikata vi da, er ikke kokk sånn som du er. :ler: Neida, men nå som høsten er her igjen, så får jeg mer og mer lyst til å lage gode, varme, hjemmelagde middager, og da er jo langtidskokeren genial å ha! Kjøttsaus som du bruker på pizza og i lasagne...er det bare vanlig kjøttsaus? Har hatt planer om å lage store porsjoner av dette lenge, men har ikke somlet meg til å gjøre det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk. Fine hunden.

Åh, skulle så gjerne ha tilbudt meg å passe Liten, men akk. Hadde det vært på ettermiddagen skulle jeg glatt gjort det.

Du er min matinspirasjon. Vi kjører halvfabrikata vi da, er ikke kokk sånn som du er. Neida, men nå som høsten er her igjen, så får jeg mer og mer lyst til å lage gode, varme, hjemmelagde middager, og da er jo langtidskokeren genial å ha! Kjøttsaus som du bruker på pizza og i lasagne...er det bare vanlig kjøttsaus? Har hatt planer om å lage store porsjoner av dette lenge, men har ikke somlet meg til å gjøre det enda.

Hehe, ja det er en fin liten nøtt den der hunden :roll: Må jo le av ham innimellom, for det er jo mer katt enn hund til tider...og han hadde seriøst sulta seg til døde om han ikke får rett type leverpostei!! Viljestyrke :ler: 

Liten er i bhg nå, og er godt fornøyd med det! Hun stiller så mange underfundige spørsmål, jeg blir fascinert, stolt og litt vippa av pinnen innimellom :hjerte: Igår, når vi pratet om begravelsen til oldemor så sier hun plutselig; "men mamma...kim e de dåkke ska begrava egentlig? For oldemor e jo i himmelen!" :overrasket: Svar et godt svar på den da........hun godtok mitt svar om at det bare var kroppen til oldemor som lå igjen, at det som gjorde henne til henne var reist videre :sjenert: Jeg så at hun ikke var helt med en stund, før hun plutselig bare "aha, ska dåkke begrava skallet hennas?!" :fnise: Fine Liten :rodmer:

En stund der var jeg litt ute og kjørte - det er jo ikke jeg som har sagt oldemor er reist til himmelen..det tok nemlig Storesøster seg av ;) 

...og så fint å være til inspirasjon :hjerte: Men når det er sagt så har jeg jo ikke inntrykk av at dere er Familien Halvfabrikata?! Synes nå du titt og ofte lager mat i slowcook`en - og det er vel å lage mat fra bunn av?! En trenger ikke å være kokk for å lage mat fra bunn av, bare ha en interesse for matlaging..og det vet jeg jo du har! Det er vel mer den tida..for mat fra bunn av tar jo gjerne litt mer tid! Men når det først er gjort et par ganger så synes jeg det går like fort som noe annet...seint igår kveld laget jeg karbonader av 4 pakker karbonadedeig, det tok ikke mer enn 1 time så var de både laget, stekt og fryst - og kjøkkenet var ryddig :fnise: Av 4 pakker får jeg 35 karbonader, det er ganske mange middager :Nikke: Her er oppskrift på kjøttsausen jeg lager, det blir ca 10-12 porsjoner - så da lager jeg gjerne dobbel porsjon og fryser ned til både pizza- og pastasaus og lager noen former med lasagne :jepp: Den hvite sausen jeg lager til lasagne bruker jeg også oppi fiskegratengen - så her henger mye sammen, når jeg først lager det ene så blir det fort flere ting "fordi" ;) 

Bolognese: 

1,2 kg karbonadedeig

200 g bacon, i terninger/biter

2 løk, finhakket

4 gulrøtter, i små terninger

3-4 stilker stangselleri, i terninger

4-6 fedd hvitløk, finhakket

1-2 dl hvitvin (kan eventuelt sløyfes)

3 bokser hermetiske tomater, hakkede

4 ss tomatpurè

3 dl kyllingbuljong/kraft eller utblandet fond

2-3 dl vann

friske eller tørkede krydderurter

salt og pepper

finhakket persille (kan sløyfes)

Jeg pleier å kjøre stavmikseren i sausen før jeg tilsetter den stekte kjøttdeigen, så merker ikke ungene alle grønnsakene :lur: 

Nå skal jeg ta en lang lang dusj..begravelse om noen små timer :sukk: Jeg har vondt i magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Diddles! :Nikke: Lurt å planlegge middager på den måten.

Synes det var vakkert konkludert av Liten, at det er skallet som begraves. :hjerte: Det er jo helt riktig!

Lykke til i dag, sender gode tanker din vei. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, de forstår ofte så veldig mye mer enn vi tror! :rodmer: I vår familie har vi dessverre fått smake litt for mye på døden hele gjengen, så særlig A har vært borti det en del ganger. Vi snakker om bestefar i himmelen, og også Elsa som er der oppe. Hun sliter derimot litt med å forstå at den nye babyen ikke skal til himmelen hun også. Håper begravelsen blir fin, og at dere får tatt avskjed en siste gang. :hjerte:

Du er flink, altså. Vi er familien semi-halvfabrikata. Her går det stort sett kanskje 60/40 i hjemmelaget og halv- og helfabrikata. Saus for eksempel...jeg funker ikke til å lage saus fra bunnen av. :ler: Men ellers er vi stort sett flinke til å lage variert mat. Med litt dritt innimellom, som grandisen vi hadde i går. Da passer vi på å ha mye salat attåt for eksempel. Og mat laget i langtidskokeren er alltid helt fra bunnen av, ja. :jepp:

Takk for oppskrift. Den skal jeg lage en av de nærmeste dagene. Skal nemlig sette i gang med Prosjekt Ryddig Fryseskap, så vi skal rydde ut, merke alt godt og faktisk bruke det aktivt. Til nå har det stort sett blitt brukt til brød og kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal en sånn fin liste fra dagboka til Belle (som igjen har stjålet den fra Allis...)  Here it goes: 

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Driver fortsatt og reparerer mitt såre jeg med musikk, ukas "på repeat" har vært Matt Simons sin Catch and release og Lost Frequencies med låta Reality Stemmen til Matt Simons luller meg inn og plastrer litt over det vonde, og (til forskjell fra de andre reperasjonssangene mine) gjør Reality meg rett og slett litt lettere til sinns, så at den har stått på repeat tenker jeg har vært et klokt valg ;) Ellers er jeg/ vi hekta på Banshee for tida, der alle har svin på skogen - plaffer hverandre ned, knuller det de kommer over og stjeler som ravner.. Herlig  :fnise: Ja også ser jeg Jakten på kjærligheten og Farmen sammen med Storesøster (*kremt* ..og alene når hun er hos mammaen :plystre:) og må innrømme over middels engasjement når vi (jeg...) sitter og ser på *gjemmersegihendene*

trening/fysisk aktivitet
Ehem...teller turar i skog og mark?! Isåfall kan jeg krysse av for ca en milliard skritt, og hadde jeg brukt FitBit`en min aktivt så hadde den sikkert eksplodert :ler: Ellers kan jeg verken skilte med hoppetau, spinning eller jogging - men tanken har slått meg at jeg skal gjøre noe av det ganske kjapt - og bare det er jo et digert skritt i riktig retning!!!! 

ungeprat
Liten er helt ubeskrivelig viktig for tida! Rettelse - det har hun vært siden hun ble til, men hadde vi ikke hatt henne her så tror jeg vi hadde hatt det tusen ganger tøffere akkurat nå!! Hennes tilstedeværelse skjerper oss litt, og hun sier og gjør såpass mye morsomt at vi kan ikke unngå å le - til tider - ganske mye! Det skal sies at hun er i overkant lite villig til å samarbeide (sånn som vi ønsker det, hun samarbeider omvendt da - så det koster etter :opplyser:) Men det går seg til...Hun starter og avslutter hver dag med å si "du e heilt fantastiske mamma, akkurat sånn så eg ønska meg" :rodmer: og jeg svarer henne med at det er hun også, akkurat sånn jeg ønska meg - bare litt sintere! Da ler hun og sier "du og" :ler: ...og når jeg våkner midt på natta av at hun ligger der mellom oss og hvisker varmt i øret mitt "detta e de besta eg vett mamma, å ligga her me deg å pappa" da blir jeg helt :daane: av kjærlighet til det lille monsteret!!! 

forfengelighet

I overkant opptatt av å sminke meg, fikse håret og kle meg fint for å kompensere for følelsen jeg har på innsida - og merker stor forskjell de dagene "det glapp" :sjenert: Har handlet for større summer i hårprodukter og nytt undertøy den siste uka, forsvarer det lett med at jeg helt sikkert fortjener det..Den selvpålagte shoppestoppen går det med andre ord dårlig med :tunge1: 

mening
Hah, blar meg gjennom det som er av nettaviser hver morgen men er usikker på om jeg egentlig får med meg så mye av det som står der :sjenert: Så der er jeg blank gitt..eller, jeg har mangt å mene om enkelte ting, men det blir liksom å sette seg selv på repeat, dere vet hva jeg mener :tunge1: 

nederlag
At jeg ikke kom meg på trening denne uka heller...

opptur

De fine menneskene jeg har i livet mitt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, fin oppsummering hos deg også jo! Ser Allis har startet en trend her (og er litt fristet til å følge etter :sjenert: ) Det er godt å lese at det er lysglimt og latter hos dere oppi alt det som er tøft og tungt, det hjelper med litt (svart) humor underveis! Jeg synes du burde hatt på Fitbit'en, min får også kjørt seg ganke mye mer enn vanlig disse dagene, med to "påtvungne" gåturer daglig.

Mange :klemmer: og ønsker om en god helg til deg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Langt på dag jo :overrasket: Liten kom løpende inn til oss klokka 7, strålende fornøyd med egen innsats; hun har nemlig sovet i sin egen seng - heeeele natta, 2 netter på rad :ler: En selvfølge tenker sikkert flere av dere..vel, ikke her i huset! I lange perioder sover hun stort sett i vår seng pga mareritt og nærhetsbehov..hun er og har alltid vært en liten kroppsjunkie :hjerte:

Storesøster skal avgårde om litt, hun og ei venninne skal på fjelltur fra hytte til hytte med Turistforeningen fra idag til tirsdag!! Det er vel nok et tegn på at vi har ei stor jente i hus, når hun velger å reise på fjelltur med venner i høstferien *hyyyl* Det er trygt og godt da, voksne fjellvante folk som følger gruppa, det eneste jeg kjenner på er at det er  aldersgrense 13 til 26 (!!) år....det er ikke fritt for at jeg kjenner det i magen..og det gjør hun også nå - det kom kastet over henne ved frokostbordet, når hun plutselig skjønte at de skal reise ganske langt med buss først!! Hun hadde tenkt 1 times tid med buss (hun får jo - som tenåringer flest - bare med seg en brøkdel av det som blir sagt til henne :roll:) så når vi sa at det tar nesten 3 timer med buss dit de skal av - da ble hun helt hvit i ansiktet :troest: Men jeg vet det kommer til å gå bra med henne, som hun sier selv; nå må jeg bare komme meg avgårde så går det bedre :jepp: Tøffa!! 

Ikke store planene ellers for lørdagen, det er sol og fint her så jeg tenker vi får finne på noe ute idag :Nikke: Imorgen har Liten playdate med ei barnehagevenninne på Leo`s lekeland - jeg gruer meg som en hund, hun klarer ikke å vente :tunge1:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...