Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Å, vanskelig situasjon! Og tenk, vi har to som er på vei dit... :bond: Men nei, du er ikke urimelig i det hele tatt. Jeg støtter meg egentlig til alt LilleBallerina sier. Sett et ultimatum, det er så lett å havne utpå noe skummelt på nettet om man ikke har kontroll!

Og angående venninnen...kanskje hun ikke har lyst til å være venner lengre? Og bruker de unnskyldningene for å komme bort? Jeg vet ikke jeg, men jeg husker jo selv hvor mye følelser som suste rundt på den tiden. Drama med både jenter og gutter, og bare...ja. Det er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke urimelig! Hun er såpass ung at dette skal dere bestemme. Jeg hadde rett og slett sagt at enten så har hun et passord dere kan eller så har hun hverken telefon og iPad lenger. Så får dere se hva som er å foretrekke. Når det gjelder blogging ville jeg sjekket sidene hun bruker ang. aldersgrense.

Det er så mye som foregår via tlf/ig/fb for tiden at voksne må ha kontroll...

Lykke til!

Det er ikke lett med disse store jentene altså... Og enda mindre nå enn da vi var i den alderen, vi hadde tross alt ikke et helt liv på internett i tillegg til det i den virkelige verden!! Jeg synes heller ikke du er urimelig, hun trenger nok fortsatt litt beskyttelse selv om hun kommer til å være fullstendig uenig i akkurat det selv... Lykke til!

Og så bra at Liten koste seg på besøk! Håper hun var nogenlunde oppegående i dag tidlig også!

Å, vanskelig situasjon! Og tenk, vi har to som er på vei dit... Men nei, du er ikke urimelig i det hele tatt. Jeg støtter meg egentlig til alt LilleBallerina sier. Sett et ultimatum, det er så lett å havne utpå noe skummelt på nettet om man ikke har kontroll!

Og angående venninnen...kanskje hun ikke har lyst til å være venner lengre? Og bruker de unnskyldningene for å komme bort? Jeg vet ikke jeg, men jeg husker jo selv hvor mye følelser som suste rundt på den tiden. Drama med både jenter og gutter, og bare...ja. Det er ikke lett!

Så godt å høre jenter - at det jeg tenker ikke er helt bak mål :fnise: Jeg prata lengelenge med både mamma og kjære på telefonen igår kveld, og de er også enige i at dette er veien å gå! Vi må sette bremsene på og vise henne at vi er våkne og følger med!! Kjære skal snakke med mammaen hennes om felles "kjøreregler" for ting som klær, sminke, innetider, leggetider og når det er greit med internett/telefon og ikke..så håper jeg vi klarer å få til noe felles her :Nikke:

Sånn som vi snakket om igår så blir det på denne måten: 

1. Lyging blir slått knallhardt ned på, her i huset snakker vi sant til hverandre - punktum! Nulltoleranse for løgner, samme hvor "hvite" de måtte føles! Om hun vil ha tillit fra oss og tihørende frihet så må hun gjøre seg fortjent til det..og akkurat nå er det dessverre ingen av oss som stoler på henne :sukk:

2. Vi strammer inn på hvor mye tid som får brukes foran en skjerm pr dag, dette gjelder alle skjermer; tv, datamaskin, Ipad og mobil! (Og dette gjelder også meg :sjenert: Man må gi og ta her, rett skal være rett! Jeg vet at jeg kjapt kan sette meg ned 5 minutter nå og da bare for å sjekke face/ insta/ kg...)

3. Vi SKAL ha tilgang til hennes telefon og Ipad. Alle passord skrives opp, og hun får bare finne seg i at vi sjekker med jevne mellomrom hva som foregår på sosiale medier og internett generelt. Går hun ikke med på dette så tar vi fra henne begge deler..

4. Mobil og Ipad logges av og legges vekk kl 20. Hun får ikke ha med seg noen av delene inn på soverommet når hun skal legge seg, bruker hun vekkerklokke-kortet så skal vi kjøpe nettopp en vekkerklokke til henne ;)

5. Hun skal bidra mer i heimen, å gå tur med hunden er ikke nok! Hvis hun går rundt og sier hun må gjøre så mye husarbeid så skal hun jammen få akkurat sånne oppgaver  :fnise: Ikke noe voldsomme greier, men litt hver dag som er hennes ansvar..alt fra å ta ut av oppvaskmaskinen til å gå ut med bosset til å lage middag! 

6. Fritiden skal hun selvsagt ellers få råde over selv, men vi vil så langt det går oppfordre henne til å ta kontakt med vennene sine IRL istedet for pr mobil! Løft rumpa opp av sofaen og gå de 50 m bort til naboen istedet for å sitte og vente på svar pr sms :klaske: Om hun ikke har lyst å henge med venner så må hun gjerne la være for oss - hun kan slappe av, lese en bok eller høre på musikk - men hun får ikke sitte med nesa nedi mobilen hele tiden!! 

Når det gjelder venninna Belle så omtaler Storesøster henne som bestevenninna si..senest på mandag! Så jeg tror ikke det er sånn at hun ikke har lyst å henge med henne..det er vel mer et slags rop om hjelp tror jeg, hele greia! Det er vanskelig for henne nå med alle disse endringene som skjer fremover, og Storesøster har aldri likt det; endringer..hun har alltid fungert best med klare rammer og forutsigbarhet - og nå er det totalt kaos på alle fronter; mammaen og kjæresten er på husjakt, ny skole til høsten - og hun vet ikke hvilken siden de ikke har funnet hus enda, og en liten bror på vei! I tillegg er hun full av hormoner og all den forvirringen som hører med alderen..Men selv om hun har det tungt akkurat nå, og det er dritt å være 13 år - så trenger hun ikke å lyge!! Hun må tenke seg godt om..hvordan ønsker hun at omverden skal oppfatte henne - og hvor stor frihet og tillit hun ønsker å ha hos de voksne i livet sitt...

Puh  :fnise:

Jeg har som vanlig sovet altfor lite inatt, kommer meg jo aldri i seng :klaske: Men de timene jeg fikk var gode..Liten sov som en stein sammen med meg, og våknet blid som sola :hjerte: Deilig at ting har roet seg med henne nå som det tar seg opp med storesøstera :ler: Jeg tror jeg hadde rømt om begge skulle vært like crazy!! 

Er egentlig hjemme for å jobbe med internkontrollsystemet jeg bruker på kjøkkenet, det har til nå vært veldig fruktbart :ironi::ler: På tide å logge av ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin plan spør du meg! :jepp:

Kanskje hun distanserer seg fra venninnen sin fordi hun er redd for at det skal bli sårt å eventuelt flytte fra henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skal jo ikke flytte fra henne, hun skal jo fortsette å komme hit annenhver uke sånn som før..jeg skjønner ikke dette her!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Storesøster er kjempeheldig som har foreldre og voksenpersoner som dere rundt henne. Det er ikke lett å være 13, særlig hvis man har følelsen av å være veldig "alene i verden". Når dere nå tar grep og strammer tøylene så tenker jeg at det forhåpentligvis kan gi en følelse av at hun ikke er alene, dere er med henne og hun trenger ikke ta ansvar for absolutt alt hele tiden - som på trettenåringers måte da gjerne viser seg i små løgner eller andre dårlige måter å løse utfordringer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk lille_frosk, det var fint sagt :hjerte: Jeg håper det blir bra, spesielt for henne..hun er jo ei fantastisk jente - virkelig!! Bare veldig, veldig 13 år :daane: 

Søndag formiddag i heimen, stille og rolig :hjerte: Sola skinner inn vinduene, Liten ligger krøllet i sofaen og ser Karsten og Petra, vovvis ligger krøllet nede ved føttene mine..kjære snorker i senga og hønene klukker fornøyd ute på plenen :strix: Jeg er nydusja og har en diger kopp cappuccino foran meg *eeeelsk* Søndags formiddag er virkelig en av de fineste dagene i uka!! 

Vi har hatt en kjempefin, rolig helg :) Bare tutlet rundt her hjemme, lekt og stelt i hagen :hjerte: Liten er så blid og god, å bli 4 år har gjort mye for henne..hun sier det selv også, at det er godt å være Liten nå :rodmer: Jeg også har en sånn tilfreds følelse for tiden, ting har falt litt på plass igjen..selv om jeg fortsatt kjenner litt på blues´en min så er den ikke fullt så intens akkurat nå - og det er godt! Jeg vet det kommer til å gå litt opp og ned, jeg må bare nyte det når det er stille på den fronten ;) Kjære er heldigvis forståelsesfull og god, rusker meg i håret, klemmer meg og sier "jeg elsker deg" når han ser jeg går inn i tankebobla mi :hjerte: 

Nå ser det ut for at sommeren er på vei - endelig!! Vi er jo snart i midten av juni, men til nå har det vært kaldt altså!! Temperaturen har de siste dagene vært såpass at vi kan leke ute uten jakke og lue :tommelopp: Og nå er det bare noen få uker til vi reiser til Spania :bolledeig: Gleder meg noe helt vanvittig!!! Da er vi garantert 18 dager med sol og deilige temperaturer, noe den varmehungrige kroppen min sulter etter :sol: Idag skal jeg jukse meg til litt farge i solarium..har tatt Betakaroten i noen uker nå for å preppe huden litt før vi reiser..Blir ikke så lett solbrent, får ikke soleksem og blir faktisk små-brun :tommelopp::ler: Åh som jeg gleder meg til å ta på sommerkjoler og høye hæler, lakke tåneglene i freeeeshe farger og ha sånn skikkelig rufsete solbleika beachfrisyre :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Åh, for en deilig stemningsrapport fra Diddlesheimen! :rodmer: Håper søndagen fortsetter på akkurat samme vis og at dere får en god avslutning på uka! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin oppdatering! Enig, søndag formiddag er herlig. Og den beskrivelsen av Spania-turen fikk meg virkelig til å kjenne på reiselysten, det var nesten sånn at jeg kunne kjenne følelsen av varm sand under føttene. :hjerter:  Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra fin-fin helg hos Eldstemann i München! Det er litt stilig å tenke på hvor fort en kommer seg fra det ene stedet til det andre - og alt vi opplever iløpet av noen små dager; skikkelig kvalitetstid!! Konsert, shopping, sightseeing, god mat :hjerte:

Vi reiste fredag morgen og var vel fremme på hotellet sånn i 3-tida..rakk å se leiligheten/ rommet til Eldstemann før vi måtte fikse oss til kveldens konsert og tutlet oss avgårde! Stor by, store avstander, men u-banen gjorde ting veldig enkelt :Nikke: Fikk kikket oss litt rundt på skolen til Eldstemann, drakk kaffe og øl (fin kombinasjon :fnise:) oppe på taket på universitetet sammen med en haug med studenter, og spiste varme crêpes med ost og skinke (*sikle*) før vi beveget oss mot Olympiahalle der konserten skulle være! Såpass heldige med været at jeg fikk innviet de nye RayBan solbrillene mine  :briller2: og området rundt Olympiahalle var virkelig fint!! Sol, blå himmel, kastanjetrær som blomstra (ha-re-gud, det lukter g.o.d.t!!) blid og glad Eldstemann - lykke :strix: Konserten var - bedre enn forventa, siden jeg hadde ca ingen forventninger :hoho: Det var Neil Diamond som spilte, kjære har vært fan siden han var 5 år (kjære altså, ikke Neil Diamond *knegg* Han er jo en gammal mann :overrasket:) og store deler av publikum var godt opp mot pensjonsalder og over det :fnise: Overraskende bra stemme på den gamle mannen, overraskende mye liv i den eldre garde som jo publikum var :ler: - og dritgodt øl  :ol: Det skal de ha tyskerene, øl kan de lage!! Så det var fredagen..etter konserten tok det litt tid å komme seg tilbake, og vips var klokka passert midnatt og jeg..vi! var trøtte som en, to, tre dupper :natti:

Lørdag morgen..frokost på hotellet sammen med Eldstemann før sightseeing og shopping! Det regna litt når vi gikk tur i den engelske hagen, men ikke sånn at det gjorde noe..etterhvert ble det faktisk ganske bra! Vi ble dratt med i alle de "rette" butikkene (noen er litt mer opptatt av merkeklær enn andre  :rolleyes: ) jeg fant en genser på salg og årets bikini :tommelopp: Kjære handlet jakke, bukse, sko og t-skjorte og Eldstemann fikk shorts og treningsgenser - alle 3 godt fornøyd!! Lunsjet litt, drakk kaffe flere steder og jeg gjorde en ny oppdagelse innen varm-drikke-verden; chai latte! Jeg er frelst  :opplyser: Fy søren så godt!!   Seint på ettermiddagen dro vi tilbake til hotellet, Eldstemann trengte å slappe av litt pga vondt i nakken (mulig prolaps..Passer jo _kjempegodt_ nå når han har 3 eksamener og 2 innleveringer/ framføringer før semesterslutt :dry:) stakk en tur innom i solarium, fordi kjære sa jeg var i ferd med å bli så bleik at jeg ble usynlig :hoho: Fikk boosta fargen ganske bra, solarium i München slår det her hjemme ned i støvlene..med slegge!! Haha!! Så etter avslapping, solarium og en dusj fikk vi møte romkameratene og andre venner av Eldstemann og tok en øl sammen med de før vi dro til restauranten for å spise middag..vi hadde booka bord til 21.30, men når vi kom frem var ikke bordet vår ledig! De beklaget så mye, gav oss øl og sa de sikkert snart var klar..vi gikk ut og satte oss med øl og pratet..og pratet..og pratet - bordet vårt ble ikke klart før etter nesten en time!! Da hadde vi drukket et par (gratis) øl hver, og spist en liten apetittvekker (gratis den også *haha*) Når bordet endelig var klart fikk vi jammen forrett (sa jeg gratis?!) i tillegg!! Mistenkte i forkant at vi ikke kom til å gå sultne derfra, og det hadde jeg jammen rett i..for etter øl, apettittvekker, forrett, vin, hovedrett og dessert trodde jeg omtrent jeg skulle sprekke!! Da var klokka passert midnatt og vel så det, så vi vagget oss bort til u-banestasjonen og kom oss smått om senn hjem..det tok sin tid, for etter midnatt gikk togene bare en gang i halvtimen eller så, og selvsagt klaffa det ikke når vi skulle bytte! Så klokka var halv 2 besvimte jeg nesten i seng :ler: 

Idag har vi bare reist..sto opp og spiste frokost sammen med Eldstemann før vi dro mot flyplassen! Hardt å reise fra han, ville bare putte han nedi veska og ta han med hjem *savn* Rant noen tårer på toget mot flyplassen gitt...

2 tog og 2 fly senere kom vi hjem til jentene våre som har hatt det superfint sammen med mormor/ bestemor og beste i helga!! Rett før leggetid for Liten, men hun måtte få spise litt snop og se på småtingene vi hadde handlet til de! Sovnet med et smil og hånda si flettet inn i min oppi mamma og pappa sin seng.."Eg e så gla i deg mamma!!" sa hun med den lille stemmen sin før øynene bare seeeeeig igjen og hun sov tungt *elsk* Fine Liten! Storesøster la seg nettopp, glad og fornøyd hun også!! Virker mye lettere til sinns nå etter praten vår før helga..håper det er reellt, og ikke bare gode mine til slett spill ;) 

Imorgen er det opp tidlig og på jobb..bare 8 arbeidsdager/ 2 uker til ferie :bolledeig: Jippi-ka-yeeeeee!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knallfin tur! :jepp: Jeg måtte :fnise: litt av årets bikini, årets frimerke mener du vel...!? :erter:

:hoho: Nei i år er jeg anstendig og ordentlig :sjenert: Bikinien dekker mer enn den har gjort på år og dag og er ikke gjennomsiktig engang :overrasket: Nesten litt kjedelig :hoho: Men den er fin da; bare se ...Det skal nevnes at det ikke er meg på bildet :opplyser::skratte: Jeg holdt på å begynne å grine inne i prøverommet der det var skarp belysning og speil overalt!! Ikke sjans til å ignorere så mye som en bitteliten cellulitt engang *hyyyyl* Men mannen synes jeg er fin som jeg er, og sier at ingen ser verken cellulitter eller noe annet når jeg er brun og fin i den der..velger å tro på ham  :rodme:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:hoho: Nei i år er jeg anstendig og ordentlig :sjenert: Bikinien dekker mer enn den har gjort på år og dag og er ikke gjennomsiktig engang :daane::ler:

Eeeh, pleier den å være gjennomsiktig?? :daane: Du ass! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en fantastisk tur!! Nå fikk jeg også lyst til å reise! Bare det å velge ny restaurant hver kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh, pleier den å være gjennomsiktig?? :daane: Du ass! :kyss:

Avogtil såh :sjenert::ler: Viktig å ikke ha skiller u know :sjenert: 

Det hørtes ut som en fantastisk tur!! Nå fikk jeg også lyst til å reise! Bare det å velge ny restaurant hver kveld!

Det var kjempefint!! Vi kan det å reise, mannen og jeg :hjerte: Alltid like digg på tur med han!! Gleder meg i bøtter og spann til neste tur :hoppendeglad: Det er bare ...*tellerpå[email protected] dager til Spania :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfin bikini! :hjerter: Må ha meg noe nytt jeg også, puppene mine er omtrent ikke-eksisterende for tiden og alt er for stort. :dry: Luksusproblem for all del (kanskje ikke det med puppene...eller jo, heller tynn og små pupper enn tjukk og store pupper slik jeg var før :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avogtil såh :sjenert::ler: Viktig å ikke ha skiller u know :sjenert:

Det var kjempefint!! Vi kan det å reise, mannen og jeg :hjerte: Alltid like digg på tur med han!! Gleder meg i bøtter og spann til neste tur :hoppendeglad: Det er bare ...*tellerpå[email protected] dager til Spania :bolledeig:

Ååh, så deiiiilig!!! Jeg vil også til Spania. Strengt tatt vil jeg nesten alle steder akkurat nå! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små pupper er fint :opplyser: Jeg liker mine jeg :sjenert:

Jeg er enig. Trivdes aldri med store pupper jeg, de var i veien hele tiden. :hoho: Men serr, nå er de så små at de omtrent er helt flate. Skulle gjerne hatt littegrann mer liksom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...