Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Åh, det må jo være drømmemandag! :hjerte: Kos deg masse med shopping med storesøster og henting av hoppogsprettLiten! :nigo:

Og svakt grep er en kjent sak... Jeg sliter mer med underarmene og grep i strakmark enn jeg gjør med selve belastningen på beina... :tunge: Ikke helt etter planen med andre ord :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! 40 kg i knebøy, ja...der er jeg miiiilevis unna enda! :daane: Det er ''rart'' hvor stor forskjell 5 kg er altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må jo være drømmemandag! :hjerte: Kos deg masse med shopping med storesøster og henting av hoppogsprettLiten! :nigo:

Og svakt grep er en kjent sak... Jeg sliter mer med underarmene og grep i strakmark enn jeg gjør med selve belastningen på beina... :tunge: Ikke helt etter planen med andre ord :ler:

Det har vært en veldig fin dag!! Nå er hun sur fordi hun ikke husker passordet på Instagramkontoen sin - det er visst min jobb å huske sånn :klo: Jaha.......skikkelig rettferdig :ler: Lar det bare prelle av, sure 12 åringer gidder jeg ikke å forholde meg til!

Usj, drittgrep!! Vurderer å kjøpe meg en sånn knipehåndtakdings, men mistenker den kommer til å bli brukt like mye som balansebrettet...såååehhh...kan vel bare la vær da kanskje :hoho:

Så flink du er! 40 kg i knebøy, ja...der er jeg miiiilevis unna enda! :daane: Det er ''rart'' hvor stor forskjell 5 kg er altså!

Ts, du er slett ikke milevis unna 40 kg i knebøy - vips så er du der!! Jeg klarte det jo ikke de første gangene jeg prøvde jeg heller, måtte gi meg etter 2 sett og gå ned 5 kg på siste settet!! Prøv igjen så skal du se du klarer det, om ikke du klarer 8 rep så kanskje du klarer 4-5 rep. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte gi meg etter 2 sett og gå ned 5 kg på siste settet!!

Akkurat det der husker jeg min veileder fra styrkeglansdagene sa var :fy_fy: . Istedenfor å gå ned på belastning mot slutten, skulle man heller ta så mange som mulig og så gi seg. Det skulle visstnok gi bedre og raskere fremgang :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ts, du er slett ikke milevis unna 40 kg i knebøy - vips så er du der!! Jeg klarte det jo ikke de første gangene jeg prøvde jeg heller, måtte gi meg etter 2 sett og gå ned 5 kg på siste settet!! Prøv igjen så skal du se du klarer det, om ikke du klarer 8 rep så kanskje du klarer 4-5 rep. :tommelopp:

Når dere gjør maksløft er det uansett lurt å ikke ha så mange rep, maks tre! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere gjør maksløft er det uansett lurt å ikke ha så mange rep, maks tre! :opplyser:

Men hvordan vet man at det er maksløft? :klo: Jeg klarer fint 3 rep med 40 kg liksom. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagens levering i bhg gikk som en drøm - idag var et mareritt :grine: Det er altså ingen kjemi mellom den ene voksne der og Liten :sukk: Den voksne forsøker på et litt tafatt vis å få Liten med seg, men det blir for vagt og usikkert til at Liten "går i fella" :roll: Det er sånn at jeg har lyst å riste den voksne litt, for å se om det er noen der inne :kari: Så...tårer og hyling idag, ekstra vondt å gå når jeg egentlig kunne tatt henne med meg igjen..men da gjør jeg bare ting vanskeligere for meg selv, det er jo ikke sånn til vanlig at jeg kan ta henne med meg hjem når hun ikke vil gå i bhg :sjenert: Men, jeg skal få unna husarbeid på en snippsnare sånn at jeg kan hente henne tidlig!! Nabojenta er komt hjem også, så de har avtalt å leke når Liten kommer hjem :hjerte: Så, kan ikke sitte her - vaskebøtta, kleshaugen og hybelkaninene kaller!! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Men hvordan vet man at det er maksløft? :klo: Jeg klarer fint 3 rep med 40 kg liksom. :vetikke:

Hver gang du prøver noe tyngre enn du vanligvis har hatt kontroll på synes jeg definerer som maksløft ihvertfall. Selv om jeg verken har mye teoretisk kunnskap eller noen annen pondus på området. :ler: Det opereres jo også med forskjellige maksvarianter, f.eks 5RM (der du skal ha så tungt at du maks klarer fem repetisjoner) 2RM (der du ikke skal klare mer enn to) og 1RM som er det du har å komme med på kun en repetisjon. Så det er mulig å prøve seg fram litt. Og alltid huske at det å øke i vektbelastning aldri må gå på bekostning av teknikken. Baseløftene (bøy, mark og benk) er fantastisk trening, men de er også snarveien til skikkelig kjipe skader når de ikke gjøres riktig...

Da må vi legge på 5 kg til og se om det er maks av hva du klarer :nigo:

Når dere skal øke er det lurt å ikke øke med fem og fem kilo om gangen når det begynner å bli tungt! :sjokk: Her økes det som oftest med 2,5 kg (1,25 på hver side) når det begynner å bli tungt, sånn at det ikke skal være et sjokk for kroppen så den klapper sammen :ler: Så kommer dere kanskje opp i fem kilo til også, men da er det litt mer kontrollert :sjenert:

----------------------------------------------------------------------------

Håper Liten fant seg til rette etterhvert i dag, og at dere får en fin ettermiddag når husarbeidet er gjort og det er tid for leking for henne :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god info Neferet! :tommelsmil:

Off, det er så hjerteskjærende når de ikke vil i barnehagen. :grine: Men jeg tør påstå at det gikk fort over og at hun har det fint sammen med vennene sine! :klem:

Og æææ, ja, hybelelefantene har fått fritt spillerom nå i sommer. :daane: For ikke å snakke om mannen som ikke klarer å gjøre flere ting på én gang. Å være hjemme med ungene er nemlig én ting, å rydde er en annen. :roll:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang du prøver noe tyngre enn du vanligvis har hatt kontroll på synes jeg definerer som maksløft ihvertfall. Selv om jeg verken har mye teoretisk kunnskap eller noen annen pondus på området. :ler: Det opereres jo også med forskjellige maksvarianter, f.eks 5RM (der du skal ha så tungt at du maks klarer fem repetisjoner) 2RM (der du ikke skal klare mer enn to) og 1RM som er det du har å komme med på kun en repetisjon. Så det er mulig å prøve seg fram litt. Og alltid huske at det å øke i vektbelastning aldri må gå på bekostning av teknikken. Baseløftene (bøy, mark og benk) er fantastisk trening, men de er også snarveien til skikkelig kjipe skader når de ikke gjøres riktig...

Når dere skal øke er det lurt å ikke øke med fem og fem kilo om gangen når det begynner å bli tungt! :sjokk: Her økes det som oftest med 2,5 kg (1,25 på hver side) når det begynner å bli tungt, sånn at det ikke skal være et sjokk for kroppen så den klapper sammen :ler: Så kommer dere kanskje opp i fem kilo til også, men da er det litt mer kontrollert :sjenert:

----------------------------------------------------------------------------

Håper Liten fant seg til rette etterhvert i dag, og at dere får en fin ettermiddag når husarbeidet er gjort og det er tid for leking for henne :jepp::klemmer:

Det hørtes definitivt smartere ut enn mitt forslag :hoho:

Satser på at Liten leker og har det fint, nå er halve huset ryddet og vasket - så jeg tenker jeg kan hente henne rundt kl 13 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye :bond: inni meg at jeg vurderer faktisk å prøve å jogge for å få det ut :overrasket::daane: Aaaaggggaaaabaaagggaaaa, disse foreldrene våre *riveravseghåretifrustrasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg satte meg i sofaen og leste om verdier istedet...og så la jeg hønene for kvelden :sjenert: Det skal visst mer til før jeg begynner å jogge :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Må hønene legges? :overrasket: Hvordan gjør man det? Klapper dem forsiktig på vingene og synger Pål sine jøder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooops :hoho: Der ser du hva altfor lite søvn i kombinasjon med en god dose autocorrect kan gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: nå fikk jeg meg en god latter!!!

Men nei altså, jeg får de bare i hus for natta :ler: Lite synging, og ihvertfall ikke Pål sine jøder :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin fredag, og det beste av alt; halve dagen ligger der foran meg - helt ubrukt :danser: Våknet tidlig med Liten, hun var ferdig å sove kl 6.30..klarte å hale ut tida til halv 8 ihvertfall før vi sto opp og spiste frokost sammen! Frokosten vår har vi jobbet med i hele sommer, før sommeren besto den nemlig av Liten foran tv med frokostblandingen sin *kremt* ...og hvis jeg sa nei så var det helt k.r.i.s.e :bond: Nå, etter intens jobbing fra min side, sitter hun ved bordet sammen med oss andre, blid og glad, prater og underholder oss andre morgentrøtte tryner :fnise: Mamma og pappa kom ut i 9 tiden for å være med Liten mens jeg gikk på yndlingsspin! Og for en time :hoppendeglad: Elsk altså!! Savner den timen skikkelig, etter kjære var ferdig med pappapermen har jeg ikke vært på formiddagsspinning på fredagene...delvis fordi jeg kvir meg for å levere Liten på barnepass...eller, egentlig _bare_ derfor :sjenert: Innbiller meg at hun ikke liker seg der.....fordi hun gjorde ikke det når hun var type 9 mnd liksom :klaske: Kanskje vi må prøve igjen..! Etter trening fikk jeg meg en lang god dusj og lunsj før foreldrene mine dro videre, jeg og Liten har stelt med hønene etterpå; kjøpt nytt høy og annet utstyr, klippet gress og gitt de, funnet ny sand i kassen deres, gitt de mais rett fra hendene våre og klappet de :hjerte: Så koselig med hønene som klukker rundt her, sparker i jorda og leter etter bugs, og Liten som triller trillebårer fulle av gress mens hun synger til hønene - som igjen klukker tilbake og følger henne hvor hun enn går :rodmer: Så var det vovvis sin tur etterpå, da ville han ut og gå, og Liten ville sykle :tommelopp: Her må det øves på å sykle andre steder enn rett fram...leste inne hos Belle at A renner galmann ned bakker mens hun hviner av lykke!! ...vel, vi er ikke der i det hele tatt :hoho: Men det kommer seg, og idag syklet hun såpass fort nesten hele runden at jeg måtte jogge vedsiden av (!!! :overrasket: J.O.G.G.E sa jeg!!! JEG!!!! :nigo: ) Underenes tid er ikke forbi!!!! Vi avsluttet turen med å stikke innom butikken for å kjøpe is, her holder varmen seg såpass bra at is er et fast innslag _nesten_ hver dag ennå!! Hjemturen var noe krøkkete siden jeg har en unge som - når det ikke passer henne å hjelpe til - bare kan gjøre en ting om gangen..så derfor ble det is og hundebånd i en hånd og å slepe sykkelen hennes med med den andre hånda :daane: ...mens hun gikk og trallet og hoppet foran meg med isen sin :rulle: ikke kunne hun forstå hvorfor jeg ikke "ville" holde henne i hånda når hun ville balansere på naboens mur :blink::hoho: Nå sitter nevnte kid pladask i sofaen og ser Pocoyo, og jeg nyyyter det :hjerte: I ettermiddag blir det pizza til middag - denne gidder ikke å kokkelere idag :kokk: De siste dagene har jeg laget opp store porsjoner med lasagne, kjøttkaker, kjøttboller og fiskegrateng til å fryse ned, så jeg fortjener en dag fri fra grytene :tommelopp:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høne mindre klukker i hønsegården :grine: Idag var hauken her og hentet seg lunsj :rasende: Stakkar liten tuppelille....... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...