Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:hoho: Den er helt fantastisk!! Jeg har faktisk tatt meg selv i å lure på hva reven faktisk sier. A har spurt mange ganger. :fnise:

Æsj, kjedelig med drittdag! :kose: Håper Liten blir bedre, og at humøret ditt også blir det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke UVI, squeeky clean test..når jeg tar av skylappene innser jeg at det desverre har med trivsel i bhg å gjøre :sukk: Foreldresamtale next! ...også vurderer vi å søke henne inn i bhg jeg jobber i selv :sjenert: ...men det er en svÆr kamel å svelge!! Men det er kanskje bedre :vetikke:

Vi har uansett hatt en veldig koselig dag sammen med bestis og twinsa hennes idag - strålende :sol: masse :skravle: og :klemmer: og happy kids :nigo: Det er bare så deilig å være sammen med de!! Bestis er så søt, hun hadde ordnet med gave i forbindelse med 5 års bryllupsdagen vår imorgen; vin til meg og øl til kjære (:fnise: nok et tegn på at hun kjenner oss!!), hjerteforma marshmallows og en hjertesjokolade med tekst "glad i deg" på :rodmer: Det skal ikke så mye til før jeg begynner å tute :grine: Planen var å invitere forloverene med følge på middag imorgen, men vi ombestemte oss :sjenert: Det er så mye som skjer nå i september, så vi fant ut at vi tar en rolig feiring med god mat, bare vi to, her hjemme - og kanskje kino etterpå om foreldrene mine vil sitte barnevakt :Nikke: Med kjærestetur i sikte et par helger frem i tid tenker jeg det er rom for mer feiring da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nef :hjerte:

Vi feira jubileumet litt hver for oss igår; han feira med å sove lenge, mens jeg sto opp med Liten..så dro jeg på trening med Belle og han var hjemme med Liten..etterpå feira jeg og Liten på shopping mens han feira med å klippe plenen :skratte:

Jeg fikk blomster, kjempefine blomster i alskens rosafarger :hjerte: Han fikk middag ;) Og når kvelden kom såg vi en god film - før Liten våkna og satte en stopper for noe mer :dry: Men altså, ting kan "tas igjen" :sjarmor: Snartsnartsnart er det tid for kjærestetur, og jeg har begynt å glede meg :bolledeig:

Idag fikk jeg sove litt lenger, det var deilig! Ikke mye som skal til før jeg føler meg uthvilt, bare det å sove til 9 gjør underverker :sleeping: Svigermor har vært her på lunsj, og nå sover den lille snottete ungen vår :forkjola: Skikkelig forkjøla og utafor stakkar :kose: Så får hun bare være litt lenger oppe ikveld, det nytter ikke å ikke la henne hvile på dagen når hun er sjuk og våkner før fuglene fordi hun ikke får puste gjennom nesa! Jeg innrømmer glatt at stillheten er helt amazing :daane: Det er tøffe tak å ha henne våken fra morgen til kveld, både for henne og oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: what a day! Liten er ikke akkurat bedre, nå har astmaen slått inn i tillegg :bond: Jeg er veldigveldig glad i høsten, men dette er den negative delen med denne årstida..væromslag!

Idag har hun vært så tett og grinete, jeg har gitt maks det jeg kan gi henne av Ventoline, uten at det hjalp nevneverdig...så tålmodigheten har fått kjørt seg, har telt til 10 flere ganger enn jeg har tall på, og kom utav det styrket :fnise: Ble belønnet med et "elste deg" før hun sovna :hjerte:

Det var ganske ruskete vær på formiddagen, så vi kom oss ikke ut før etter hun hadde hvilt..da rydda vi i hagen, hun hjalp å plukke kvister som lå på bakken og jeg rakte og kosta opp blader :) Det er fortsatt tusen millioner blader på bjørketrærne våre, så det er en litt sånn håpløs oppgave å rake blader, men jeg liker det :P

Imorgen er det fredag og min dag :nigo: Jeg skal sove lengst, trene og dusje i en evighet uten Liten :ler: Det skal ikke mer til enn det for å glede denne sjela ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten...2 år 4 mnd og en liten tyrann :daane: Himmel og helvete annenhvert sekund dagen lang, vil og vil ikke avløser hverandre tett som hagl - hva da mener du sliten mamma??? Ikveld har hun holdt det gående med gorillabrøling og krokodillerulling i senga i nesten 2 timer, kun avbrutt av nesetørking en trillion ganger, en ekstra dose astmamedisiner (sånn går det når man skriker så lenge!!) og et ekstra måltid fordi hun "måtte ha mat" :roll: Så byssa jeg henne i søvn da :sjenert: Jadda....du vet du har hatt en kamp med leggingen når du nesten gråter av lettelse fordi ungen har sovna, og finner deg selv sammenkrølla i egen seng med en stor plate sjokolade i hendene :hoho:

Men sånn ellers, sett bort fra at jeg er så trøtt at jeg ser og føler meg mer død enn levende ut - så har vi det fint :ler: Liten har funnet seg mer til rette i barnehagen (takk for at du spør Pys :klemmer:) og vi har bestemt oss for at vi fortsetter å ha henne der hun er en stund til :) De har tross alt omorganisert, de fortjener en sjans!

Jeg og Kjære hadde en kjempefin kjærestetur til Gdansk sist helg, med god mat, shopping, sammenhengende søvn på nattestid to netter på rad og sex når det måtte passe oss :nigo:

Det var en vitamininnsprøytning å være vekke fra heimen litt, og SÅ godt å komme hjem til en overlykkelig Liten (som dere sikkert skjønner utifra de øverste linjene så gikk denne overlykkeligheten hennes rimelig kjapt over :tunge1:) Det skal gjentas!

Jobb er herlig travelt og utfordrende, jeg har seriøst verdens beste jobb! Jeg er dønn sliten etter en arbeidsdag, å være ute på tur fra 9-15 med en gjeng 5 åringer er god sovemedisin! Stort sett sovner jeg på sofaen før klokka har tikket særlig mye over halv elleve...Lite nattugle igjen..mer burugle :skratte:

Trening og vekt snakker vi ikke om..det er rett og slett et ikke-tema :flau: Eller, vi kan snakke bare bittelittegranne om det, for jeg skal en tur på spinning imorgen :trene: og så må det bare ryddes plass i kaoset i hodet mitt sånn at jeg får skvist inn et par timer til i uka....fredagstrening er ikke nok til at jeg synes det er oppløftende å gå på vekta :vekt:

Mannen er satt på prosjekt middag - jeg er sulten som en ulv! Parmesankylling med parmaskinke :spise:

Storesøster er på diskotek for første gang (:bond:) og kommer vel hjem hvert øyeblikk..håper det har vært vellykka, vi var på shopping i ettermiddag bare hun og jeg for å finne "det rette antrekket" :fnise: Hun ble husja ut dørene med et "hold deg borte fra guttene" fra faren og et "ikke hør på pappa" fra meg :ler:

Fredag, helg, roen senker seg...pust ut og inn... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Gorillabrøling og krokodillerulling...ser det for meg. :fnise: Men helt seriøst, jeg føler med deg! Bruker en eeeevighet på legging vi også. Minstemann riktignok, men allikevel. :bond:

Jeg vil også trene mer! Men jeg får det bare ikke til. :sukk: Ihvertfall ikke når jeg må gjøre det alene på formiddagene...men når mannen kommer hjem er han hjemme helt til februar og DA kan vi få inn en god treningsrutine. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har sovet fra 23-09 idag :nigo: Og det er meg :bolledeig: Snakk om å føle seg menneskelig igjen!! Nå er det straks trening med Belle, og så skal vi gjøre ingenting annet enn det som faller oss (eh.. Liten) inn :fnise: Antagelig innebærer det å male, bake og leke ute - so be it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...inni der var Liten oppe på do, og kom og la seg inne hos meg - men det registrerte jeg bare såvidt idet ei lita hånd kom snikende på kinnet mitt :hjerte: Deilige natta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kid`en sover, jeg skal slenge meg på sofaen og nyte stillheten :hjerte: Hun er tett som tusan, i både nese og bryst, skikkelig høstforkjølelse :forkjola: Smittsom er hun også *tørkernesa* Hun klarer ikke/ vil ikke sove verken dag eller natt - ond sirkel, somregel må hun "krangles" i søvn, og det er så slitsomt og trist! Men idag sovna hun klokka halv 12 :overrasket: Gikk laaang tur med henne i vogna, i strålende høstsol :sol: Kald-isj vind, men med ull fra topp til tå gikk det fint :) Det der gjorde jeg jo hver dag når hun var mindre...gå tur i to timer hver dag gjør jo sitt for formen, kanskje jeg burde gjenoppta det? :sjenert: Istedet for å sutre over at kroppen min ikke er "sånn som før" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Julegaver *riversegihåret*......hva tenker dere å gi til deres 2-3 åringer? :klo: Hun har jo allerede altfor mye, men det er mye av det som kan gis videre til noen som er mindre enn henne!

Vi vipper mellom lekekjøkken, dukkehus og påfyll av Duplo (i store mengder) mn klarer ikke å bestemme oss!! Hva da vinglete?! :rolleyes: Ser de har -25% på Duplo på Coop Obs denne uka, sikkert lurt å hamstre nå hvis det er det vi skal kjøpe..men..

Flaks at det enda er noen uker til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det jeg heller mest mot...hun leker utrolig kjekt med Brio-komfyren hun har ute i lekehytta, men den er gammal og skramlete - så den skal få stå der den står ;) Hun er vanvittig opptatt av dukkene sine også om dagen, og det er jo en lek som fint flettes inn i "matlaging" :jepp:

Okei, da gjelder det å finne et som ikke er for stort, ikke for dyrt ogogog :fnise: Snuser litt på Brio sitt, de selger jo komfyr og oppvaskdel separat til ikke altfor stiv pris! Også er det k-v-a-l-i-t-e-t!! Men jeg vil ha hvitt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her skal han få Planes-ting om filmen fenger. Eller en stor lastebil eller noe ;)

Har du sett på IKEA sitt lekekjøkken? De er litt fine om man maler dem synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...