Gjest Neferet Skrevet 21. juni 2013 #1981 Del Skrevet 21. juni 2013 Fiiiine Liten, som hun snakker! Det må jo være helt fantastisk festlig å høre på henne! Ei venninne av meg var veldig plaget med maur i huset (det vil si, hun er vel plaget av det hver vår) og hennes to sønner på 3,5år og snart ett år gjorde ved vårens invasjon et forsøk på å skremme dem ut igjen ved å lage esellyder Jeg kan tenke meg at det ble en forbedring da ja... Kos deg masse med ferienedtelling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 23. juni 2013 #1982 Del Skrevet 23. juni 2013 Heldiggrisen som har så flott ferie å se frem til, om bare noen ganske få dager! Vi skal jo til Danmark snart, men der melder de vel som vanlig overskya og motvind, tenker jeg... S er livredd for alt som kan krype og gå av insekter for tida, unntatt meitemark.. Alt annet, inkludert sukkermaur og andre relativt uskyldige vesener, tramper hun på med et triumferende glis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #1983 Del Skrevet 23. juni 2013 Gleder meg frynsete Igår begynte vi å pakke Reisesyke sa du?!? det der er ei greie de lærer av hverandre i bhg!! Liten gjør også det, når hun "glemmer" å være hyggelig eller så er hun søt mot de først...for så å tråkke på de og le rått Jeg prøver å lære henne at vi ikke dreper insekter som er ute....de inne derimot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 23. juni 2013 #1984 Del Skrevet 23. juni 2013 Nemlig, vi jobber også med at de kan få lov å bo ute, men det er visst ikke så lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. juni 2013 #1985 Del Skrevet 23. juni 2013 Var det ikke jeg som skrøyt på meg å ha et nøkternt pengebruk i dag? Nå er Malin den stolte eier av 4 nye heldresser. (Men...de var jo veldig fine da!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #1986 Del Skrevet 23. juni 2013 herlig!! Hvilke ble det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. juni 2013 #1987 Del Skrevet 23. juni 2013 herlig!! Hvilke ble det??? Skal vi se...Me Too, New Generals 1 (A fikk lik), New Generals 2 og Ej Sikke Lej. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 23. juni 2013 #1988 Del Skrevet 23. juni 2013 Når reiser dere søte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #1989 Del Skrevet 23. juni 2013 Så fine dresser!! Bare synd Liten ikke trenger mer klær...eh...på en stund...mildt sagt Pys: vi reiser på fredag, kl 11.30 Hvordan er livet som 2barnsmor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #1990 Del Skrevet 24. juni 2013 2 bittesmå arbeidsdager igjen Wæææææ det nærmer seg ferie med stormskritt!!! ...og rydde-vaske-pakke-ordne-motivasjonen er bare på bånn Men pakkelister kan jeg skrive Isted hørtes det lav synging fra babycallen, som etter et par minutt ble til "min mamma, mamma MIN!" som igjen utviklet seg til sutring før det kom kontant: "Mamma høe Liten i bebetållen" (mamma hører Liten i babycallen) Såpass har man da fått med seg Så da var det ingen bønn, da måtte jeg inn og prate litt med henne Søta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. juni 2013 #1991 Del Skrevet 25. juni 2013 Da var det tydeligvis ingen vei utenom... Lykke til med rydde-vaske-pakke-ordne-motivasjonen! Plutselig er det ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #1992 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) La dolce vita Et kort sammendrag så langt: Det skjeve tårn i Pisa Verdens beste pizza Cappucino i lange baner og M.a.o lange sløve dager, god mat og god drikke = lykkelig Diddles-familie Endret 3. juli 2013 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. juli 2013 #1993 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Åh, det høres helt fantastisk ut! Vi sitter her på hytta, svimlende 8 grader og pisseregn. Kos dere! Endret 3. juli 2013 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. juli 2013 #1994 Del Skrevet 4. juli 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #1995 Del Skrevet 21. juli 2013 Hallooo?? Hallooo...hallooo...hallooo... *ekko* Her var det lenge siden jeg hadde vært innom!!! *tørker spindelvev i hjørnene* Dagene flyr etter vi kom hjem fra den mest amazing Italiaturen!! Tilbake sitter vi med tomme lommebøker (ekko i de også...), hauger med skittentøy og masse gode minner - mange av de festet på film, enda flere er spikret i hukommelsen En tur verdt hver krone, men fy så dyrt Italia er Jeg har ca fått kontroll på skittentøy-mengden, ellers er vi så langt fra inni hverdagslige rutiner vi kan komme tror jeg Nyyyyter å ha ferie i en evighet og enda lenger! Liten dingler oppe til langt på kveld, vi sover gjerne til 10 på formiddagen hele gjengen og ligger i senga enda lenger............Idag var klokka nesten 10.30 før vi hørte den lille stemmen i babycallen "mamma! Nå påmme eg" etterfulgt av latter Hun er søt som sukker og sint som et uvær, vi er inne i en helt herlig () selvstendig periode! Hun sier (eh, rettelse: roper!!) "NEEEIII" for det meste, også for de tingene hun egentlig vil - men hun bare må protestere litt først Hvis ikke vi danser etter hennes pipe blir det trøbbel...heldigvis snur hun rimelig fort om hun møter forståelse for utbruddene sine, kryper inn i armene mine og hulker Ikke bare-bare å være to år og håndtere alt det som skjer i kroppen! Gudene skal vite jeg sliter med det jeg, og jeg er 31 år eldre enn henne At jeg på toppen av det hele er premenstruell som aldri før gjør ikke saken bedre...hun kan lukte det på mils avstand at mamma er litt "off track" og bruker det mot meg for det det er verdt Snakk om å tydelig prøve å provosere frem en reaksjon...alt fra å vise meg maten hun har i munnen når vi sitter ved bordet (dere skulle se ansiktsuttrykket hennes, jeg mener det når jeg sier hun prøver å provosere frem en reaksjon!!) til at hun klyper (!!!) meg og ser forventningsfullt på meg, type "hva skjer nå?! Tilter hun eller...........?" Jeg blir snart gal!!! Ler meg fillete og river av meg håret samtidig Ikveld truet hun meg - fordi hun ville stå opp men fikk ikke lov! "Mamma eg pype deg" ropte hun - hvorpå jeg holdt på å daue av latter og hun ligger i senga og ruller som en annen krokodille og skriker "nei mamma, itte løye, Liten e SINTE!!" Men seriøst, hvor tar de det fra? Prøve å true meg med klyping for å få viljen sin - i en alder av 2 år?? Jeg lar meg imponere! Ellers lar jeg meg også imponere av at prosjekt bleieslutt ser lovende ut!! Hun er kjempeflink, sier ifra ganske ofte - noen uhell må vi jo regne med! Igår både tissa og bæsja hun i do - og var helt sjokka når hun såg hva som kom ut av henne; "oj mamma, se på DEN!" Idag har vi bare hatt ett uhell, ellers har alt komt i do *klapper i hendene* Jeg sier ikke vi regner med hun er tørr til barnehagestart, men vi er ihvertfall på god vei, det er jo enda 3 uker til hun skal i bhg Idag har vi hatt en super dag sammen med foreldrene mine; middag på en lokal liten kafè som ligger superidyllisk til nede ved sjøen..leting etter krabbe og snegler i strandkanten før vi dro tilbake og Liten fikk badet i stampen og gynge i hagegynga med Beste Hun var i drømmeland innen kl 20 (rekord i ferien!!) etter nevnte raserianfall var over Imorgen er nok en feriedag - det er til å leve med!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. juli 2013 #1996 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvordan gjør dere det med bleiesluttinga? Går hun uten bleie liksom? Vi har pleid å ta den av når vi er ute, men inne har hun hatt den på. Synes det virker så skummelt med sofa, tepper osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juli 2013 #1997 Del Skrevet 22. juli 2013 Åh, ferie. Her begynner hverdagen for fullt igjen nå når mannen reiser ut i morgen. Ser veeeldig frem til nattevåk på to unger. Men guri, så flink Liten er med bleieslutt da! Her peiler vi oss inn på neste sommer tror jeg. A er så langt unna slutt som det går an å komme. Hun merker ikke at hun tisser før hun gjør det, men dersom hun ikke har bleie på blir hun flau, så det er ytterst sjelden hun faktisk vil gå uten bleie. Men bæsje, det kan hun! Bæsja på potta for første gang i går, i teorien ihvertfall. Hun måtte stå litt (sikkert en vanesak), og da bomma hun med 2 cm. Gleeeder meg til trening i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #1998 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvordan gjør dere det med bleiesluttinga? Går hun uten bleie liksom? Vi har pleid å ta den av når vi er ute, men inne har hun hatt den på. Synes det virker så skummelt med sofa, tepper osv... Jeg setter henne på do (bruker do-ring, og har masse bøker liggende tilgjengelig i tilfelle ting tar tid ) til faste tider; når hun våkner om morgenen og etter hun har spist..ellers har hun det tydeligste tegnet ever på at hun må tisse; hun holder seg på tissen Hun går naken på underkroppen hele tida, ellers er det ikke så lett for henne, hun klarer ikke å skille mellom bleie og truse enda! Går hun naken kjenner hun med en gang når hun må tisse, og sier oftest ifra selv! Jeg har tilgode å tørke opp noe særlig etter henne, kun et par små "skvetter" de første dagene, så det med tepper og sofa har jeg ikke tenkt så mye på Hun virker klar for å slutte og har utrolig god kontroll på blæra si; idag kom to dråper tiss på terrassen, men så kneip hun igjen og sa: "tissa mamma" og løp gjennom huset og inn på badet! Idet jeg satte henne på do kom masse tiss!! Så kontroll har hun Åh, ferie. Her begynner hverdagen for fullt igjen nå når mannen reiser ut i morgen. Ser veeeldig frem til nattevåk på to unger. Men guri, så flink Liten er med bleieslutt da! Her peiler vi oss inn på neste sommer tror jeg. A er så langt unna slutt som det går an å komme. Hun merker ikke at hun tisser før hun gjør det, men dersom hun ikke har bleie på blir hun flau, så det er ytterst sjelden hun faktisk vil gå uten bleie. Men bæsje, det kan hun! Bæsja på potta for første gang i går, i teorien ihvertfall. Hun måtte stå litt (sikkert en vanesak), og da bomma hun med 2 cm. Gleeeder meg til trening i kveld! : Å himmel, jeg misunner deg ikke det der Hver gang jeg vurderer én til minner kjære meg på deg som har to tette, og det går over....Så på en måte er du prevansjonsmiddelet mitt Ja hun er kjempeflink! Jeg er skikkelig stolt av henne, og det er hun også Vi bruker ikke potte, for da slipper vi den tilvenningen etterpå (og både jeg og kjære synes potte er dødsekkelt å holde på meg ) Do-ring, masse bøker å kikke i mens vi venter på at det skal skje noe og et mangfold sanger må til Jeg har vel ikke tenkt så mye over at Liten har virket klar jeg heller, har hun bleie på sier hun fra idet hun tisser liksom Men hun har jo sittet på do etter hvert bleieskift siden hun var 18 mnd, så det ble naturlig å prøve uten bleie nå på en måte...Liten ville ikke gå uten bleie hun heller med en gang, for hun blir veldig lei seg om hun tisser på gulvet..men når fokuset var at hun skulle få være naken var det greit Lille nudisten vår Det krever mye da, jeg må være "på hogget" hele tida, så jeg skjønner godt dere vil vente! Det krever tid!! Men ta M samtidig da, så får du kansje to bleiefri unger neste sommer!? Alle vi søsken hjemme var tørre når vi var 15 mnd men så brukte vi tøybleier også, og det er mindre behagelig enn bleiene idag.... Gleder meg til trening jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. juli 2013 #1999 Del Skrevet 22. juli 2013 Innom med en og for å litt av Liten Og leser både i og mellom linjene at dere storkoser dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #2000 Del Skrevet 22. juli 2013 Å himmel og haloy for en spinningtime Belle og jeg var på idag Intervallspin, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vært på det på en og en halv evighet Det er ihvertfall oppført på lista over hva jeg må ha med meg hver uke fremover!!! Opptil flere ganger underveis tenkte jeg at nå spyr jeg..evt. dauer litt Ingen av delene skjedde altså Her sitter jeg, alldeles i live og med all maten jeg har inntatt idag fortsatt innabords - jeg klarte tilogmed å være med på dobbelttråkket de siste 30 sekundene Oh joy altså, lite slår å være så sliten etter en spinningtime at du skjelver som en geleklump Etterpå har en lang dusj og en kjøretur for å hente et servise stått på tapetet! Trodde jeg kom hjem til ferdig-lagt Liten - men det som møter meg idet jeg tar i ytterdøra er latter og "nå påmme mamma!!! Pappa pappa, mamma påmme - JAAAAA!!!" Man må jo bare elske den der Så etter å ha spist en skål grøt (som hun selvsagt ikke ville ha før etter hun var i seng ) en halv bolle med "pem-ost", 2 glass melk OG en neve blåbær () har hun ligget og kost på armen min i over en time før hun omsider måtte gi tapt for søvnen..."else mamma" gjentok hun om og om igjen Joda, det er gullefint å være mammaen til Liten!! Nå - klesbretting og rødvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå