Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Joggetur var faktisk ganske digg :nigo: Etterfulgt av en noe amputert styrkeøkt pga armer av gele :ler: Jaja, den beste treningen er den det blir noe av har jeg hørt ;)

Dagens økt: 

4 km joggings i pisseregn i sånn noenlunde okei tempo..juksa litt med å gå innimellom :tunge1: Formen er ikke på topp altså!! 

10 x 4 armhevinger for pingler (det er sånne armhevinger som tas med hendene oppå putekassen på terrassen for at det ikke skal være så tungt :ler:

12 x 4 reps knebøy

12 x 4 reps utfall, annenhver fot

12 x 4 reps hipthrusts 

20 x 5 reps situps

og en god uttøying etterpå :tommelopp:

Kos med kakao, bok og pledd ble erstattet av å leke psykolog for min 84 år gamle svigermor :roll: Høres nok ikke fullt så himmelsk ut - og det var det ikke heller *knegg* Men det var dagens gode gjerning, og jeg er sikkert ett skritt nærmere å komme til himmelen enn jeg var tidligere idag :hoho: Nå vil mannen gå på shopping, og jeg er redd for at jeg må være med..selv om jeg egentlig har mest lyst til å krype under pleddet mitt :sjenert:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh....jeg hadde nok heller ønsker sofa, pledd, kakao og bok fremfor shopping jeg også når det er surt og kaldt ute. Jeg syntes det var ille nok å måtte fylle på spylervæske på bilen i regnværet i dag :ler: Men jeg orket ikke å høre på all klagingen til bilen. Og i morgen kommer bilen til å klage på at jeg må fylle bensin også. Makan så kravstor bil altså  :jolie:

Virkelig imponert over at du har vært ute og jogget i regnvær altså  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingenting som er så deilig som å slappe av inne med en god bok og kakao etter man har trent eller gått tur ute i ruskevær! Håper denne dagen blir god for deg kjære Diddles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Jeg har veldig lyst til å løpe halv/hel maraton en dag selb.:)

Tror forresten jeg har kjøpt samme kåpe som deg? Har lett lenge etter en litt finere jakke/frakk/kåpe. Også fant jeg en i går på Only endelig. Såå fin, også kom jeg på din beskrivelse av den du nettopp kjøpte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært! Jeg har veldig lyst til å løpe halv/hel maraton en dag selb.:)

Tror forresten jeg har kjøpt samme kåpe som deg? Har lett lenge etter en litt finere jakke/frakk/kåpe. Også fant jeg en i går på Only endelig. Såå fin, også kom jeg på din beskrivelse av den du nettopp kjøpte :jepp:

Bahaha, det er sikkert meg du skulle svare, ja. En liten stund trodde jeg jeg hadde kommet inn til min bok. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like himmelsk nei.. Men definitivt ett steg nærmere himmelen, det er sant.

Diddles -->  :engel: *knegg* 

Det er nesten ingenting som er så deilig som å slappe av inne med en god bok og kakao etter man har trent eller gått tur ute i ruskevær! Håper denne dagen blir god for deg kjære Diddles!

Det er helt sant lille_frosk, lite slår den kombinasjonen!! 

Dagen ble vel ikke helt som du/ vi håpet søte deg..Eller, den startet helt _fantastisk_ med Liten som sov og sov og sov!! Hun kom inn til oss kl. 5:45 og spurte om det fortsatt var natt..glad i å sove som jeg er sa jeg selvsagt ja til det :fnise: Tok henne med på do, gav astmamedisiner og nesespray og pakket henne ned i senga vår - og jammen sovnet hun ikke igjen! Hun gløttet på øynene et par ganger, men smilte bare til meg og la seg til igjen :rodmer: 

Jeg ble vekka av melding fra mamma kl 10, da sov Liten fortsatt!! Mamma spurte om hun kunne ringe meg..sånne meldinger fra henne er aldri gode nyheter, så jeg sto opp og ringte henne! Og helt rett, det var ingen gode nyheter..da sliter de med forholdet sitt _igjen_ :roll: Begynner å bli litt lei av det der ulv, ulv-opplegget hennes, har etterhvert mistet tellinga på hvor mange ganger hun har sagt hun skal flytte fra pappa..Blargh!! Jeg håper jo såklart de finner ut av det, det har de jo gjort alle de andre gangene - men..samtidig blir jeg litt kald oppi det hele og klarer vel ikke helt å ta det innover meg..tror ikke helt på at denne gangen er det alvor! Vi får se..men det var ingen god start på dagen, det var det ikke :dry: 

Så når jeg hadde lagt på med mamma måtte jeg få Liten i bhg..hun sov jo til 10:30 :overrasket: så de som kom dinglende til bhg kl 11:30 - det var oss :sjenert: De lo litt av oss, jeg sa jo god morgen!! Strengt tatt kunne hun vel nesten likegodt hatt fri, men følte nesten hun måtte få leke litt fra seg med vennene sine idag siden hun var syk både mandag og tirsdag..og imorgen er det fredag og fri igjen!

Mens hun var i bhg var vi og fikset nytt sertifikat til meg (jeg ble jo frastjålet veske og lommebok med alt innhold i sommer) og tok oss en liten tur på kafè :)

Jeg er veldig, veldig trøtt for tida, men får ikke til å hvile på dagtid :klo: Idet jeg legger meg ned begynner hodet mitt å spinne tanker som en gal, og det ender med at jeg står opp igjen og er helt kaos på innsida..så soving på dagtid kan jeg bare glemme - samme hvor trøtt jeg er!! Det har aldri vært noe problem før, jeg har jo omtrent sovna stående oppetter veggen..men ingenting er som før, så ;) 

Hadde tenkt meg på intervallspin ikveld, men måtte feige ut fordi jeg ikke klarer å gå alene :sjenert: Mannen har et Skype-intervju imorgen formiddag, midt i treningstida mi fra 10-11 :bond: Med Liten fri kan jeg ikke akkurat stikke ut av huset da! ..så jeg prøver meg på en ny time imorgen tidlig kl 8:15 (!!) Quickspin/ Arke sirkel! Det er "tryggere" å gå på formiddagstrening enn kveldstrening føler jeg..ikke så mye kjente på den tida! Blir spennende å prøve noe nytt da :Nikke: Har jo vært på slyngetime også denne uka (og er enda støl etter det stuntet der!!) så jeg er virkelig inne i en god steam ifht å utvide treningsrepertoaret mitt :tommelopp: Jeg har jo en tendens til å velge spinning så langt det går, men variasjon er et must når en skal trene såpass mye som jeg gjør nå..

Ble med mannen på shopping igår forresten, og det var ikke helt feil! Kom hjem med den diggeste oversized kosegenseren i manns minne *elsk* Det var kjærlighet ved første blikk, jeg skal (nesten) aldri ta den av :ler: Supplerte kjøpet med deilige overknee-strømper i ull, så her skal det koses fremover!! Kjenner menssmertene sniker seg innpå, da er det lite som slår å krype inn i myke koseklær altså  :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skriver du til Belle i min bok Teriyaki? :ler: Hun er her ganske ofte da, så hun ser det nok *knegg*

Haha, jammen ikke sikker på hva som skjedde der :fnise: Sikker på at jeg leste hos henne før jeg postet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med i svingene, her kommer ukas; 

Bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!):

Denne uka har jeg begynt å lese "En gatekatt ved navn Bob" av James Bowen :fnise: Skikkelig feel-good, får meg både til å le og gråte! Det er en sann historie og handler om den eksnarkomane gatesangeren James som har levd som gatesanger i London i 10 år, når katten Bob som plutselig kommer inn i livet hans og sørger for at han må gjøre store positive endringer i livet sitt! Det er bare fin :hjerte:

På seriefronten er vi ferdige med sesong 4 og de 3 første episodene av sesong 5 av Homeland - så nå biter vi negler mens vi venter på neste episode som ikke kommer ut før torsdag i neste uke :bond: Serien er ganske sånn spot-on ifht hva som foregår i Syria og flyktningkrisen! 

Skamfullt innrømmer jeg at jeg fortsatt ser både Farmen og Jakten på kjærligheten, og lo høyt når gedigne Erling sprang til skogs med armene fulle av tarmer for å hevne seg på ukas Førstekjempevalg! Irriterer meg dessuten grønn over at ingen sender Andrè hjem :dry: og Mads for den del *kvalmfyralarm* Når det i tillegg viser seg at sistemann der etterforskes for svindel i millionklassen, så faller liksom brikkene på plass mtp hva slags inntrykk jeg har fått av ham!

I Jakten på kjærligheten sitter jeg halvveis bak puta og synes det er himla kleint hele greia, men så er det liksom litt koselig å se på allikevel...den kjærleiken vettø :fnise:

Det går fortsatt mye i musikk, så fort jeg får en sjans plugger jeg musikk i ørene..Denne uka har det - naturlig nok - blitt mye treningsmusikk, og der trenger jeg helt seriøst å oppdatere!! Men innimellom treningsmusikken har jeg også satt på albumet til Frazey Ford; Indian Ocean :hjerte: Minner meg om Nathalie Merchant som jeg hørte på om att og om att for mange år siden...

Trening/fysisk aktivitet:

Et stort CHECK! for trening denne uka :nigo: 4 ganske varierte økter har jeg skvist inn, droppet styrketreningen med frivekter tidligere i uka eneste pga støle armer..Men tenkte jeg skulle opp og løfte litt imorgen tidlig! Om treningen har den effekten jeg (og legen) håper på vil jo vise seg..enn så lenge har det ihvertfall gjort meg uendelig støl og sliten (så fokuset mitt har dermed vært på fysisk smerte :fnise:) - og jeg har komt meg ut blant folk :tommelopp: Hvis jeg i tillegg kan føle meg psykisk sterkere etterhvert, og også gjerne tone kroppen min litt så skal jeg være legen min evig takknemlig for sparket i ræva ;) 

Ungeprat:

Liten :rodmer: Sint som et lemen, glad som en sol! Haha, møtte meg selv i døra her om dagen...Hun ble rasende fordi hun ikke fikk lov å kaste bleiene jeg har kjøpt til dukka hennes i bosset! Proklamerte med høy stemme "då vil eg ikkje vær me dåkke!! Dåkke e DOMME!!" trampet inn på rommet sitt og smalt igjen døra!! Jeg og mannen sto igjen i stua bare -->  :sprettoy:

2 minutter etterpå kom Liten syngende og trallende (!!!) inn i stua, blid som en sol - og mannen bare; du, hun er dønn lik deg Diddles!! :hoho:

Festlig unge!! :ler:

Forfengelighet:

Har ikke så mye spennende å meddele her, annet enn at denne jenta trenger både sol på kroppen og noen timer i frisørstolen...Føler meg blass og kjedelig!! Jo forresten, datt innom Green Spirit sin side og ble helt forelska i hele BoHo cosmetics-serien  :sjenert: Elsker fargene, innpakningen og ikke minst det faktum at det ikke inneholder ûberskumle ingredienser eller er tested på dyr!! Vil ha ALT :ler: Må bare vinne litt i Lotto først.......eller kjøpe litt om gangen går jo også an ;)

Mening:

Skoleangrepet i Sverige :grine: Jeg synes det er helt grusomt at sånt skal kunne skje i det hele tatt!! Når det på toppen av det hele kanskje kunne vært unngått om skolen hadde tatt trusselen som kom i forkant på alvor så blir jeg helt svimmel...

At saken mot mor til han lille gutten på 10 år som til slutt døde pga underernæring ble henlagt gjør meg :rasende: Det er ikke mye vern for barn i Barnevernet!! Klarer ikke å forstå at den saken kan henlegges...

Nederlag

Opptur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fortsatt mye i musikk, så fort jeg får en sjans plugger jeg musikk i ørene..Denne uka har det - naturlig nok - blitt mye treningsmusikk, og der trenger jeg helt seriøst å oppdatere!! Men innimellom treningsmusikken har jeg også satt på albumet til Frazey Ford; Indian Ocean :hjerte: Minner meg om Nathalie Merchant som jeg hørte på om att og om att for mange år siden...

Haha, jeg tenkte sjekke ut musikktipset ditt siden jeg også har hørt mye på Nathalie Merchant tidligere. Kan røpe at artisten Indian Ocean ikke er fullt like bra som albumet Indian Ocean (jeg skjønte ikke helt likheten med Nathalie..)  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men artisten Indian Ocean har jeg aldri hørt på!! Menne..blander jeg?! Kanskje det ikke er Nathalie Merchant jeg mener når jeg sammenligner med Frazey Ford :klo: ...eller muligens så er det _følelsen_ musikken gir meg som er lik!! Jeg må sjekke imorgen ;) Akkurat nå er jeg skeiv som ei kråke på et par flasker god rødvin og skravling med enda bedre venner :stix:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men artisten Indian Ocean har jeg aldri hørt på!! Menne..blander jeg?! Kanskje det ikke er Nathalie Merchant jeg mener når jeg sammenligner med Frazey Ford :klo: ...eller muligens så er det _følelsen_ musikken gir meg som er lik!! Jeg må sjekke imorgen ;) Akkurat nå er jeg skeiv som ei kråke på et par flasker god rødvin og skravling med enda bedre venner :stix:

Neida, var jeg som tok feil. Jeg bare søkte på Indian Ocean og hørte på første treffet jeg fikk, som da var artisten. Og det var IKKE likt :ler:

Når jeg derimot dobbeltsjekket og fant ut at det var albumet, da var det mer likhet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete!! :sur: (for en måte å starte et innlegg på da *skratt*) Jeg hadde skrevet DET lange innlegget - og så klarte jeg å slette det!!! *hrmpf* 

Så får jeg begynne på nytt da...

MellonCollie: Haha, jeg eg måtte faktisk dobbeltsjekke jeg også! Men det er sånn, det minner litt om Nathalie Merchant, og gir definitivt samme følelsen :hjerte: Hører faktisk på yndlingsalbumet mitt; Tigerlily akkurat nå *elsk* 

Fin helg, sånn på skikkelig *juble* Det er ingenting som er så galt. osv. Denne såpeoperaen livet vårt har vært (og er) for tida gjør meg evig takknemlig for hver minste lille gode ting som skjer, små glimt av lykke gjemmes i hjertet og gjør kampen verdt det!! Det er jo dette jeg vil ha :hjerte:

Startet helga med bestisogtwinsaplaydate - den første på en halv evighet!! Vi som har vært så gode på å treffes minst hver 14. dag sammen med ungene har plutselig ikke sett hverandre på flere mnd!! Eller, jeg og bestis har jo møts flere ganger - men uten ungene! Og dere, nå er de endelig og omsider kommet til det punktet at de leker sammen :hoppendeglad: Det er bare ett år som skiller de (Liten  er eldst) og vi har hele veien fablet om hvor gode venner de kommer til å bli - uten at det egentlig har sett ut for at de noengang kommer dit :ler: Men denne gangen lekte de så fint sammen at vi kunne sette oss ned og skravle i vei *jippiii* Etter 3 timer var det nok da, de var sånn passe forkjølte alle 3 - så når jeg merket ting begynte å slå sprekker var jeg kjapt ute og takket for oss *knegg* Viktig å gi seg mens leken er god - bokstavelig talt! Vil jo det skal være sånn at de kan glede seg til neste gang :jepp: Så det var en fin start på helga!! 

Vi kom hjem til ryddig hus, mannen hadde gjort "husmorpliktene" sine - cred til han for det! Liker å starte helga med ryddig hus, det gir en slags indre ro...

Etter Liten var i seng fyrte vi i ovnen, laget oss chai latte, krøllet oss innunder pleddet sammen og hadde Homeland-maraton! Innimellom glemmer jeg at jeg egentlig er sint på mannen...jeg tar meg i å kjenne på gode følelser for ham! Jeg vet jo de er der, det er jo hovedgrunnen til at jeg er her - det er bare det at jeg lar de ikke komme frem så ofte..men akkurat da, da kom de frem helt av seg selv :hjerte:

Lørdag hadde vi en sånn typisk lat helgemorgen med Liten, før mannen bestemte at vi skulle dra på kjøpesenteret! Det er min store skrekk for tida, kjøpesenteret på en lørdag ettermiddag - midt i beste sendetid :haar: Jeg har null kontroll over hvem vi skulle "gå rett på" - det er jo så masse folk at jeg rekker ikke å se hvem vi møter før de evt. står rett foran oss..skremmende følelse, siden det er noen jeg alldeles ikke har lyst å møte!! Men det gikk bra, vi møtte ingen skumle folk..bare koslige! Bl.a møtte vi den ene halvparten av et vennepar av oss, som inviterte seg selv på besøk samme kveld :hjerte: Det er så fint, de går liksom rett inn i det - de vet alt om hva som foregår i livet vårt - også oppsøker de oss!! Jeg er så takknemlig for de folka der altså!!!! Så det ble en skikkelig fin kveld, med gode venner på besøk - god mat, latter, 2 flasker vin delt på meg og kompis, og vi snakket om alt fra baby til ekteskapskrise, jobb, om å reise på tur sammen - ja, alt!! De gikk hjem i 2-tida, så vi var ikke i seng før klokka var over 3 :daane: Småfulle meg la meg til å sove, evig takknemlig for at mannen sa han skulle stå opp med Liten neste morgen :fnise:

De lot meg sove til 11, da kom de inn og krøllet seg innunder dyna mi - en på hver side av meg :rodmer: Så lå vi der da, tett i tett og slumret og såg film på Ipaden til langt på dag...så godt!! Mannen sto opp igjen og kjørte ned på bakeriet og fikk tak i lunsj, svigermor kom og spiste sammen med oss (Liten og jeg fortsatt i pysj og med bustehår - og da mener jeg bustehår! Vi har samme hårtype; krøllete og frissete, så når vi står opp om morgenen?! Det er et syn *skratt*) Etter sein lunsj gikk vi ut og gjorde hagen klar for høsten..raket løv, tok ned trampolinen, rensket opp i kjøkkenhagen, tok inn urner osv. Hønene tutlet rundt beina våre, flokker med stær samlet seg på hustaket klar for avreise til varmere strøk..Liten som laget "parfyme" av roseblader, mannen som kom med varm kaffe til meg og strøyk meg over ryggen..hvisker "jeg elsker deg"..Joda, det var lykke! Sånn skikkelig fin, ordentlig hverdagslykke som jeg har savnet så inderlig :hjerte: Med Liten i seng fant vi plassen vår i sofaen igjen, denne gangen med et par episoder Hawaii Five-O på tv (kan vell kalles lett underholdning?!) Pratet litt om det faktum at jeg skal tilbake på jobb neste uke, og la meg med en uro i kroppen som ikke ville slippe taket...så det ble ingen god natts søvn! ..og en brå start på dagen - Liten sover og sover - hva er det med den ungen?! Jeg våkna med et rykk kl 8:15, nappa ungen ut av senga, tok på klær, vasket ansikt og ga astmamedisiner, satte strikk i håret, plantet en skive med brunost i hånda hennes, "hade pappa" og kl 8:40 sto jeg utenfor vinduet i bhg og vinket til henne :ler: Sånn må det bli når vi våkner litt for seint og hun "må" rekke samling i bhg kl 8:45! De har sånn "Barnas valg" der de får velge aktivitet på formiddagen, og hvis hun kommer "for seint" så får hun gjerne ikke vært med på det hun har lyst til sammen med vennene sine..så derfor den litt hastige starten på dagen ;) Men det gikk fint det altså, hun rakk ikke å bli morgengretten en gang, så fort var det unnagjort :hoho: Etterpå har jeg sittet her, på KG..med bustehår og sminke fra igår...skulle på trening, men har en litt tung dag! Etterheng fra gårsdagens jobb-prat...gruer meg til å face folk om en uke! Så jeg får bruke denne uka klokt....komme meg ut av skallet mitt! Plutselig er hverdagen der..spent på hvordan det blir! For det livet vi har hatt disse ukene kan vel knapt kalles hverdag, når ingen av oss har jobbet...Joda, hverdag i så måte; Liten har vært i bhg, og jeg har trent..middagen har stått på bordet til "vanlig tid"...men ingen av oss har vært på jobb, vi har vært sammen! Nå må jeg slippe den kontrollen, gå på jobb..ikke vite hva han holder på med..stole på at han ikke tar kontakt med "henne"..eller omvendt! :sukk: Men det er jo også en del av veien videre...å ta fatt i normalen! Samme hvor skremmende det er å tenke på...face folk, folk som vet..bruddstykker? Eller vet de alt? :vetikke: Skummelt! Ekkelt! Nei, jeg må prøve å riste dette her av meg..en dusj og legge "nytt ansikt" pleier å hjelpe! Munter musikk...ikke Nathalie Merchant med andre ord :ler: Blablabla...nå skal jeg stoppe! Ha en fin dag alle :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, FOR en fin dag. :hjerte: Storkoste meg mens jeg leste gjennom det. :klem:

Forstår veldig godt at du gruer deg til å begynne på jobb. Men så er det vel et naturlig steg i riktig retning. Synes du er kjempeflink som våget deg på kjøpesenteret på en lørdag! :jepp:

Håper dagen din fortsetter bedre enn den startet vennen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suuuperfin dag. :rodmer: Og så flink du er til å fortelle. Er så glad for at du får noen sånne ordentlig fine stunder til tross for at det er mye vanskelig nå. Det fortjener du så inderlig!

Ikke rart at du gruer deg til å begynne på jobb igjen, men takler du en tur på kjøpesenteret på den verste dagen i uka så tar det sikkert ikke lang tid før du er i gjenge igjen på jobb heller. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente skikkelig på godfølelsene mens jeg leste om helgen deres! Så utrolig godt det er når man får noen hvilerom hvor man faktisk har det bra innimellom! Skjønner jo kjempegodt at du gruer deg til å begynne på jobb igjen, det tror jeg alle ville gjort. Men jeg er sikker på at det blir bra likevel. Og som du sier - en helt nødvendig del av å stable sammen et vanlig liv igjen! Stor klem til deg, håper dagen blir fylt med mindre uro enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, det er deilig at det er noen sånne dager innimellom - det trengs for å si det mildt!! Det var nok godt for oss alle :hjerte: 

Hadde tenkt å skrive et langt innlegg, men alt blir bare så negativt idag at jeg tror jeg lar vær :tunge1: Trenger visst å være litt for meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...