Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Hm...jeg bestilte nattlamper til henne, en av denne og en av denne - best å ha noe å velge mellom :fnise: Så får vi håpe Jollyroom sender fort!! Det gikk greit etterhvert inatt, hun sov hele natta etter 2-3 oppvåkninger igår kveld, så jeg skal ikke sutre..synes bare det er så vondt når hun er redd!

Hønsehus er bestilt også, det ble et annet enn det jeg hadde bestemt meg for..synes det er drøyt å betale nesten 10.000 kr for et hønsehus - uansett hvor dritlyst jeg har på det fordi det er estetisk MYE finere :sjenert: Jeg endte opp med dette til 2.700 kr istedet, det burde holde plenty til mitt bruk! Jeg skal jo bare ha 3 eller max 4 høner liksom :hoho: Dessuten skal de tutle fritt ute når vi er hjemme, så det blir nok greit :hoppe: Nå gjenstår det bare å få tak i kyllinger :hjerte:

Ellers, lite å si om dagen idag..Kjempefint vær, og sikkert en million ting jeg burde gjøre, men jeg er et premenstruelt troll som spiser meg selv utav hus og bare vil sove :fnise: Så jeg dro ut dukkelekene til Liten og la meg ved siden av i bikini med en bunke glansa magasiner :tommelopp: Sol og avslapning for hu mor, lek og moro for Liten - to fluer i ett smekk :nigo:

Imorgen blir litt mer innholdsrik, vi har en playdate med Belle og kidsa (:hoppendeglad:) og så skal vi til foreldrene mine etterpå og kose oss med hjemmelaga pizza og masse omsorg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årh, den ungen :bond: Jeg dævver :hoho: Digger henne gjør jeg, selv om hun sliter meg fullstendig ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! :sjenert: I hvert fall hvis hun er litt som min treåring, og det virker det som hun er etter hva jeg leser her.. ;) Passe bekymringsløs og selvsentrert, med bøttevis med vilje og mye av både humor og humør :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten er helt fantastisk!!!! Jeg er ikke helt på jordet når jeg sier det, for fremmede kommer bort og sier det samme...søt som sukker, sint som et lemen og en skravlebøtte og kverulant av d.i.m.e.n.s.j.o.n.e.r :daane: Ordforrådet hennes er helt vanvittig, hun suger alle nye ord til seg og bruker de stort sett på rett sted..noen rare setninger blir det jo innimellom, når det er altfor mye nytt som skal ut...Men åh altså, den leken hun har med babydukka si - og så fint hun snakker om vennene sine og familien sin - jeg blir helt varm og rar inni meg :hjerte: Det er mye omsorg og kjærlighet i den lille kroppen!!

Dagene flyr, vi har jammen hatt verdens fineste sommer i år - og enda er det massevis av sommer igjen :hoppe: Så mye sol og varme har aldri jeg vært ute for her ihvertfall!! Vestlandet er vel mer kjent for 10-15 grader og regn, dag ut og dag inn - året rundt *himlermedøynene* Så dette nytes!! Jeg er SÅ sommermenneske, og elsker dette fantastiske været - men selv for meg som kan ligge og bake meg i timesvis kan det bli varmt nok ;) Så vi er flinke å trekke inn i den varmeste tida, da får Liten slappe av med film i sofaen og jeg benytter sjansen til å rydde litt (herregud så rotete det blir inne av at vi er så mye ute :eeeh: ) eller legge meg i skyggen og lese i en bok eller et blad..Nå leser jeg boka til Geir Lippestad, og har problemer med å legge den fra meg! Jeg har enorm respekt for mannen, også elsker jeg menneskesynet og verdiene hans :hjerte:

Idag får vi nye familiemedlemmer --> :kaklehone: Hønsehuset står klart og venter, det er spon og høy inni rugekassene, og mat og drikke står klar i egne beholdere..boks med sand til å bade i er det også, så nå kan de bare komme!! Jeg skal hente 3 stk av rasen Mille Fleur ikveld kl 18, noen uker eldre enn den på bildet :hjerte: Hahahah, jeg gleder meg så sykt *sparkeribakken* høns i hagen...sånn...men altså; voksenpoeng til meg :skratte:

Ikveld skal jeg til bestis og vine meg litt :vin: Det blir digg!! Kjempelenge-isj (i vår verden er 3 uker en evighet!!) siden sist, så det gleder jeg meg skikkelig til!!!

På treningsfronten er jeg inne i en god stim etter ferien, har fått slappa såpass mye av mens vi var i Italia at det var bare deilig å komme igang igjen!! Jeg vet ikke om dere husker at jeg hadde som mål å trene styrketrening uten treningsbuddy eller PT? Well, I`ve done it!! På søndag stakk jeg opp og trente helt på egenhånd!! Skikkelig stolt av meg selv! Knebøy, markløft, bulgarske utfall, litt på rygg og skuldre, armhevinger, situps og en helt jævlig mageøvelse i slyngene - svetten dryppet av meg etterhvert, så ingen tvil om at styrketrening er god trening!!! Jeg trenger noen gode øvelser for armene som ikke belaster skulderen min altfor mye, og så er jeg n.ø.d.t til å styrke de hekkanes anklene mine..jeg tråkker jo over på flate marka :sukk: Ustabile drittankler, det gjør jo noe så inni helsike vondt også å tråkke over.......så, jeg får manne meg opp å få mitt eget treningsprogram, akkurat nå bruker jeg Belle sitt! Tøffa meg litt og prøvde meg på 40 kg i knebøy, klarte 8 rep. x 2 før jeg måtte gå ned 5 kg...skjønner ikke hvordan jeg har klart 60 kg før :daane: Men jeg skal tilbake til den sterke kroppen jeg hadde før jeg fikk Liten, må bare ha bittelitt tålmodighet.....det er jo en av de sterke sidene mine.....eller ikke :fnise: Ganske bra avslappa holdning til hvorfor jeg trener, det begynner vel å demre for meg at høy og tynn blir jeg aldri :jolie: Hvis jeg kan være liten og sterk så er jo det bra også! ...og så ser jeg at "alle andre" heller ikke er perfekte med lytefri hud, null cellulitter og muskler som spiller under huden :tunge1:

Nei, nå er Liten igang med prosjektene sine igjen - slutt på stillheten for nå....jeg får engasjere meg litt i det hun er opptatt av - akkurat nå er det balansebrettet mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 små MilleFleur kyllinger/ høner tripper rundt i hønsehuset..pipipipip sier de..."klukk" sier plutselig den ene - og de andre stopper opp med pipingen sin, kikker på den som sa "klukk" og er helt :sjokkert:

Den stakkaren som sa "klukk" bare --> :sprettoy: og går og legger seg borte i et hjørne for seg selv :hoho:

Høner er morsomme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Du skulle ha vært med hit (for å kjøpe mat eller fluedreper eller hva det nå var), så kunne vi ha skravlet litt. :jepp:

(og jeg skjønner at dette ikke gir noen mening om ikke mannen din sa han møtte meg... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han sa det vettu :ler: ...og han sa det samme; du burde vært med - jeg traff Belle :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frittgående høner i Hagen :nigo: Liten skatt sitter her med meg og ser Masha og Mishka :hjerte: Varm cappuccino i koppen :strix: Sol, sol og atter sol :sol: Støl og god etter trening går :trene: Det er lørdag :hoppe: Life is good!!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! Jeg har akkurat samme morgenen, bare at jeg er alene og ser Girls i stedet for. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høner, wow! :) Eggcellent! ;) høres gøy ut med kyllinger... tipper at Liten synes det er gøy! (og jeg skjønner jo at hønemora også synes det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høner, wow! Eggcellent! høres gøy ut med kyllinger... tipper at Liten synes det er gøy! (og jeg skjønner jo at hønemora også synes det!)

Kyllinger (eller halvvoksne høner som de plutselig er :overrasket:) ER gøy!! De tilfører liksom noe der de tutler ute i hagen, sparker i jorda, piper og klukker..så kommer de løpende da, når jeg roper på de - for de vet de at de får mais *sjarmert* Jeg er enkel å glede!

Storesøster er hjemme :hoppendeglad: Føles som (og er..) en evighet siden sist vi var med henne, så det var godt å ha henne i hus igjen!! Liten holdt på å krype utav seg selv av glede når de møttes igjen..den følelsen altså - å se de to søstrene sammen, så uendelig glad i hverandre :rodmer: Smelt!! Aldersforskjellen til tross, 9 år er endel, og iallefall i den alderen de er nå - de har mye gøy sammen altså!! Storesøster er kjempetålmodig og leken, så det hjelper i en hel haug - siden Liten er veldig 3 åring liksom, med alt det innebærer av lek og null tålmodighet :hoho:

Mens andre rigget seg til med digg foran tv ikveld stakk jeg på trening :overrasket: Jeg jobber iherdig med mine egne sperrer, å trene styrketrening alene er en gedigen seier for meg!! Spesielt når alle de andre som var der vår sånne schwæææære muskelbunter som løfter noesånnsom 80 kg i knebøy på en fot og sånn :daane: Han ene henvendte seg til meg når jeg kom for å ta knebøy, at jeg kunne overta hans stang for nå var han ferdig..han bare; "skal jeg ta av litt vekt, eller vil du ha det sånn?" Dette er meg --> :daane: "Ehm, nei du kan godt ta av litt ihvertfall" :flau: Han var type 190 cm og sikkert 100 kg - en skikkelig råtass..han syntes visstnok sin egen spøk var kjempemorsom, flirte ihvertfall godt i "skjegget" der han sto.. Snakk om å føle seg som ei lita mus *krymperborttilingenting* Tror han skjønte at jeg var waaaay utenfor komfortsonen min, for etter en stund kom han bort, stoppet opp mens jeg tok de siste knebøyene mine og sa "looking good" :daane: Herregud!! Altså, det er nettopp pga sånne som han jeg har unngått å trene alene, jeg føler meg så t.e.i.t :scorpis: Jeg må lære meg å se mer selvsikker ut når jeg entrer styrkesalen *notetoself* Sånn som hun gasellen som kom inn rett før jeg var ferdig, det var rett før jeg mistet vektene jeg holdt i :hoho: Snakk om å EIGE rommet!! Jadda...forbedringspotensiale - det har jeg! :sjarmor:

Nå er det bittelitt kveld uten kids før jeg må legge meg..spinning i morgen formiddag og så skal vi ut og jakte på ny fryseboks sånn at jeg kan hamstre litt mer mat om gangen :handle: Nytter ikke å planlegge månedsmeny når jeg ikke har fryseplass :klaske:

...og avspasering mandag og tirsdag er i boks!! Så er det 1 dag på jobb før det er helg igjen :hoho: For et liv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ææææ, kleint! :flau: Heldigvis har jeg ikke vært borti noe sånt. "Looking good", liksom...jeg hadde forsvunnet nedi et hull i bakken. :fnise: Men er det ikke en boost til selvtilliten at han mener du ser bra ut? :jepp:

Trist at jeg må jobbe neste uke. Hadde håpt at vi kunne funnet på noe. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet
:ler: Du får ta det som et kompliment. Vanligvis pleier jeg å si at det ikke er så mange som er opptatt av andre enn seg selv i styrkeområdet, men jeg skjønner at det argumentet ikke funker her... :fnise: Jeg synes du er flink som sprenger egne grenser! :duskedame:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: sånne ting skjer jo bare med meg :roll: Det viser vel veldig tydelig at jeg er utilpass :vetikke: Men for all del, alle er kjempegreie og hjelper gjerne hvis jeg ser altfor himmelfallen eller oppgitt ut :fnise: Jeg må nok gå noen ganger til alene før jeg føler meg hjemme der.....det går seg nok til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel for noen høner jeg har fått i hus, skikkelige tullehøner :ler: Men nå begynner de å skjønne bæret litt - når jeg kommer bort så er det mat og kos å få :tommelopp: Koselig når de kommer springende og klukker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stk kjempeklar Liten er levert i bhg - uten en tåre :strix: Hun nærmest hoppet inn i armene mine når jeg vekket henne, lo og sa; "eg har sove heile natten mamma, så nå e eg klar te å leka me vennene mine *hopperoppognedisenga* :rodmer: Søt altså!! Så da har jeg ikke så vondt av at hun er der idag, selv om jeg har fri.....Jeg stakk på trening, fikk lagt inn en skikkelig styrkeøkt :trene: Kunne øke til 40 kg i knebøy nå og til 45 på markløft - der kan jeg sikkert øke til 50 ganske snart, vil bare ha noen til å sjekke teknikken på 45 kg først! Kjøpte meg hansker, det hjalp, da sklei ikke vektstanga sånn ut av grepet mitt...jeg er svaaaaak i grepet altså :daane: I tillegg fikk jeg trent skuldre, biceps, triceps, rygg og mage - så alt i alt veldig nøgd :hoppe: En god dusj og en enda bedre smoothie senere er jeg klar for shopping til skolestart med Storesøster før vi skal hente Liten rundt 13.30 :hjerte: Fin mandag!!! ...og enda er den såvidt igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...