Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Hørtes nydelig ut! :daane: Her er det snart tid for litt kardiotrening før yoga med yndlingsinstruktøren over alle instruktører, blir nok superstas det også! :jepp::nigo:

Ha en fantastisk helg kjære deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Du ser ikke rar ut i det hele tatt, men det gjorde hun!! Himmel hva hun hoppa og spratt på sykkelen :daane: Hun må jo ha dødsvondt nedi der imorgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOJ :overrasket: Her har jeg rent glemt å oppholde meg!!

Det har vært en hektisk uke, med mannen på farten både dag og kveld og begge kidsa i hus..eller, Storesøster skal jo kjøres og hentes her og der til alle tider, så sånn sett har hun ikke vært videre mye hjemme, men det merkes godt når hun er innom og "stempler"!! Godt det er helg :hoho: Gudd sjitt å kunne si god helg når jeg går hjem på en onsdag, for så å hente verdens blideste, gladeste jente i bhg som snakker seg selv ende over om dagen sin, hvem hun har lekt med, hva de har lekt og til "avslutning" (hun måtte trekke pusten :ler:) viser meg bestevennen sin som heter Jonas og sier "mamma, beste Jonas e sille han" før hun kysser ham på kinnet :rodmer: Jeg blir altså helt matt av rørthet...(rørthet er ikke et ord sa du?! Neivel...det var kanskje ikke et ord før...men i mangel på andre ord så ble det et nå :regler:)

Vi har hatt sinnsykt fine sensommer-dager i det siste, men deilige temperaturer og SOL!!! Dermed har det blitt mye utetid på oss, og lite husarbeid, middagslaging og alt det der..både i helga og ellers denne uka! Kjære snekret port på fredag (Handy Manny gå og legg deg :fnise:) foran innkjørselen...that is; han laga den ikke helt alene - men med innmari god hjelp av sin minste datter som banket ham både her og der med hammeren, puttet skruer overalt der de ikke skulle være (altså, på porten :ler:) samt stakk av med det hun kunne finne av "jerktøy" og skamsykla avgårde med det bakpå trehjulssykkelen sin :skratte: Tilslutt kunne vi da endelig lukke en port og dermed stenge den lille gale skapningen inne på tomta vår :tommelopp: Kan ikke bli bedre enn dette!!

Ellers er hun en fascinerende liten nysjerrigper; veldig opptatt av å vite hva ting er og hva folk heter, spør og graver (Oj se på den da, ka e de for nåke? Ka hette den da?) Hun erter og kverulerer så mammaen blir helt :bond: og pappaen har lyst å slite av seg hår han ikke har :fnise: Skjønner ironi gjør også den lille kroppen, og hun bruker det mye!!

Jobb er bare ultra-amazing for tida, vi er ute på tur med biler og minibuss hver dag :daane: Denne uka har vi vært på ei lita strand nearby for å fiske småfisk fra bryggekanten, grille, bygge sandslott, fange krabber og bade :strix: Jeg vet jeg vet at det kommer dager der jeg bare vil grave meg ned i dyna og fortrenge at jeg jobber på friluftsgruppe, men nett no bare kosar eg meg :ler:

Trening snakker vi ikke om :flau: Det har vært et ikke-tema denne uka siden kjære ikke har vært hjemme før langt på kveld...imorgen kveld er det klubb med girlsa, men kanskje jeg klarer å sniiiike inn en time før jeg må gå :vetikke: Håper det! Hvis ikke er det jo dobbeltime på fredag, så da får jeg glede meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å høre om hverdagslivet deres. De er så kule disse søte små. :fnise: A sitt favorittspørsmål for tiden er "kim e det?" og det gjelder uansett om det er en person, et dyr eller en ting. :ler:

Lite trening på meg også denne uken, men i morgen kommer jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Fine Liten :hjerte:

...og ikke tenk på treninga du, jeg tror jeg har lagt ned innsats for oss begge både mandag og onsdag! :daane: *vondtibeina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for en veldig koselig oppdatering fra deg Diddles :hug: Liten virker bare super sjarmig og helt klart: rørthet er et ord fra nå :jepp:

håper du får en fantastisk helg, med den fantastisk fine familien din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy days :romeo: Ute skinner sola og jeg skal sette meg på terrassen, snuse inn frisk septemberluft og drikka kaffe latte :hjerte: Liten har slutta å sove på dagtid...ergo legger hun seg seinest 18.30 og sovner på ca 0.2 nanosekund :fnise: Jeg må innrømme at det er litt deilig å ikke bruke 2 timer på legging :sjenert: (selv om jeg - for the record - har stort sett nytt den stille stunden i mørket) Det blir bittelitt lange dager da når vi har fri, for aktivitetsnivået hennes når nye høyder for hver dag, skravla går i ett sett :skravle: og utålmodigheten setter ny rekord når trøttheten slår inn...men så er det ultradeilig når klokka er 18.30 og jeg kan sette meg i sofaen med beina høyt og bare være :ler:

Strengt tatt skulle jeg vært på yoga nå, men kjære hadde avtalt øving :dry: Jeg har sagt at onsdagen passer best (for meg that is :hoho:) men det ser ut for at det blir tirsdagene på de, så da kan jeg vinke farvel til Yoga streching....så sant de ikke kan drøye øvingen til 19.30..det får vi diskutere ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å nyte lange kvelder, høres ut som du trenger det etter aktive dager :ler: Og synd med yogaen, det er jo så deilig! (men ikke alltid lett å få til å passe inn her heller dessverre....) Får satse på at det ordner seg, ellers får du ta det igjen på andre timer! :jepp:

Håper du får en fin høstdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde helt glemt av yogaen jeg, dagen i går gikk i ett. :daane:

Så bra at hun sovner fint nå! Vi må gjøre noe vi også med den dagsovingen, tenker å kutte ned i første omgang for å se om det hjelper. Jeg kjenner jeg smågruer meg litt til hun er helt ferdig med luren sin, for den timen der har blitt mitt himmelrike når jeg er alene med dem. :fnise: Men sånn som det er nå sovner hun ikke før 19:30-20 og våkner klokken 6 uansett. Det fører til en supertrøtt og sur jente hele dagen, og det vil vi ikke ha noe av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn det var her også Belle, hun sovna seint og våkna tidlig - pottesur :daane: Det er MYE bedre nå; hun virker uthvilt om morgenen og sover faktisk lenger om hun kan :tommelopp: Hun er en smule grumpy på ettermiddagen, og får raserianfall tette som hagl hvis jeg ikke er i forkant - men det er likevel bedre enn en rasende I-need-no-sleep-kiddi til laaangt på kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten..jeg trenger råd..

Storesøster har satt seg i hodet at hun ikke vil/ får til å sove borte, og sånn har det vært siden før jul! Før dette har hun sovet hos venninner omtrent hver helg uten problemer..Nå har vi prøvd å bare avvente, la henne ha overnatting her og tenkt at det går vel over :vetikke: Vel, det gjør ikke det..hun har ingen forklaring på hvorfor, lover meg/ oss at ingenting spesielt har skjedd, og det er likt både her og hos mammaen! Hun blir helt rar når noen spør om hun vil sove over...

Så langt det går legger vi til rette for at vi er hjemme når hun er her, men denne helga skal vi altså på den årlige hagefesten hos søs, og mammaen hennes har planer selv..Liten skal sove hos foreldrene mine, det har Storesøster også tilbud om - og også ttilbud om å sove hos ei god venninne! Jeg synes liksom det er for teit å avlyse fordi 11 åringen ikke "kan" sove borte (mens 2 åringen derimot sover gjerne hos mormor og beste...)

Hva hadde dere gjort? Jeg tenker "opp på hesten igjen" og si at hun må sove borte fordi vi har planer..men uff, jeg blir usikker! Råd anyone? Meninger? Tar imot alt!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Ikke lett det der... Jeg tror nok jeg hadde latt henne sove hos dine foreldre. Da er hun i trygge omgivelser og hos mennesker som takler en utrygg unge. Det må jo være bedre for henne å prøve seg hos "besteforeldre" framfor ei venninne? Eller?

Eller kan det være et alternativ at foreldrene dine er hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag kveld allerede, disse dagene vi har fri bare svooosjer seg avgårde :bond: Idag har hele bunten hatt fri, planleggingsdag for Storesøster, så da går det jo ekstra fort! Fredagen er litt "min" dag, ihvertfall formiddagen! Da stikker jeg på trening med Belle, to timer; spin intervall og pilates :trene: Digg å ha tid til to timer i strekk uten et snev dårlig samvittighet! Liten koser seg dønn hjemme med pappaen :nigo:

Ellers har det ikke skjedd mye fornuftig her idag gitt, bare sånne kjedelige huslige greier..skifte på senger og brette et halvt tonn klær og sånn :dry: ...også surmule da, for at vekta ikke vil gå den veien jeg ønsker..selv om jeg begynner å føle meg mer fit, så viser det ikke når jeg veier meg - and I hate it!! Jeg er så altfor glad i det søte liv, og har bare ikke en sånn forbrenning at det er gjennomførbart :sukk: Så nå er det vektklubben.no for alle penga, skal melde meg inn i sånn medlemsskap for å få tilgang til hele pakka..jeg VIL og SKAL klare å gå ned til matchvekt igjen :regler: Så er det tilbake i gamle rutiner med minst en time tur hver kveld, det vet jeg funker - og sjokolade kun på lørdager...ikke torsdag, fredag, lørdag, søndag...Så får vi se da, dette er dag 1 av mitt nye (gamle) liv - typisk nok er det fredag og skapet er fullt av godis :daane: Det der må jeg få kjære til å slutte med! Sutre sutre, skamme meg burde jeg gjøre, og gjør det litt også - problemene mine er små i forhold til andre jeg kjenner...

Igår tok jeg med meg begge jentene i svømmehallen :nigo: Liten hadde fått nye armringer, som hun først testet ut i badestampen sin :fnise: men som hun påsto måtte prøves ut i det store bassenget i tillegg...og siden formiddagen gikk i hyl-skrik-vræl-og-forbannelse (Liten altså, ikke jeg :ler:) så fant jeg ut at dette var ikke lurt å si nei til..strengt tatt hadde jeg lyst selv også! Koselig var det!! Liten er ikke helt fisk i vannet enda, hun bruker lang tid på å bli trygg, men på slutten hoppet hun "epler og pærer" og gikk så langt ut at hun ikke sto i bunn lenger - der hun "svømte" i vei :ler: "Se mamma, eg bømme" hviiinte hun kjempehøyt, så alle de andre voksne bare "åååh" :rodmer: "se på henne da!!" Fine Liten min!!

Planen var trening 18.30 igår, siden jeg ikke kunne trene med Belle på formiddagen..men så hadde kjære laga kyllingvinger til vi kom hjem fra svømmehallen litt før kl 18 :sjenert:

Kyllingvinger vs trening: 1-0 :flau: Det svei derfor ekstra hardt når spinninginstruktøren ba oss huske på godfølelsen vi hadde etter endt time når vi lå under teppet i sofaen med tente stearinlys på bordet og vurderte og vi skulle på trening eller ikke :sjenert:

Men da tar vi det igjen imorgen formiddag, så har jeg ihvertfall vært på 3 av 4 planlagte timer denne uka!

Kjære driver og henger opp gardiner på Storesøster sitt rom, etterpå skal jeg ommøblere for n´te gang :fnise: Han blir snart gal av å flytte på lamper og bilder, jeg klarer jo aldri å bestemme meg...en gang blir jeg vel fornøyd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What the fox say :hoho:

Takk for gode :klemmer forresten, de gjorde godt på en skikkelig drittmandag :sjenert: Denne musikkvideoen er det første som har fått meg til å le skikkelig idag...Det har toppa seg litt, den ene dårlige nyheten etter den andre har rulla inn i det siste, og nå har vi hatt Liten som tisser ut 8 bukser om dagen (tror hun har uvi...skal til legen imorgen!) Godt det er september og mye å glede seg til; bryllupsdag, bursdag og Gdansk tur :hjerte: Hodet over vannet :jepp:

Denne gromlåta får meg også i bedre humør, den har stått på repeat nå i nesten en halv time før kjære spurte om jeg ikke hadde noe annen musikk :ler: Jeg har jo det da..så da satte jeg på denne til hans fortvilelse :fnise: Vi er ikke alltid enige ang. musikk ;)

Har vaska, tørka og bretta ca alle buksene til Liten - og pakka ned 12 bukser og sikkert dobbelt så mange truser til bhg imorgen :daane: Hun skal ihvertfall slippe å gå tom for byttetøy sånn som hun gjorde idag!! Stakkar, det går nok på selvfølelsen løs, hun spurte meg litt nølende idag om hun var baby og måtte ha på bleie :kose: Liten skatt, hun er fin altså...når jeg sa at alle kan være uheldige og at hun fortsatt er den store jenta vår smilte hun stort og kyssa meg på begge kinn :hjerte: Håper jo ikke at det er uvi hun har, men den småskvettingen hun har holdt på med igår og idag gjør meg mistenksom...vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...