Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

HurrAAA for trening på lørdag :strix: Jeg sykler hver dag nå med Liten bakpå, så nå får bare formen komme altså :regler: Idag syklet vi i 40 minutter, og hun protesterte hver gang vi kom til en bakke "fottare mamma, itte sytla seeeeiiint!!" *blåsebelgpustogtomattrynesmiley* :fnise: Så jada joda, vi får kjørt oss litt ;)

Tilbud er vidunderlig, I love it!!!!!! På fredag er det min tur :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye salg eller? ;) Jeg er kjempegod på shopping :lur:

Jeg likte ihvertfall godt veggen med 50 % inne på Claire Kids og veggen utenfor med 70 % :nigo: Det inne var jo i størrelsen til minstejenta mest! Ellers er det mye på tilbud rundtforbi føler jeg - så ja - ta deg ut :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dagen idag = 1 million ganger bedre enn igår :nigo: Til tross for crappy natt der Liten plutselig skulle være våken i 3 timer :overrasket: har hun vært sitt eget lille solstråle-slæsj-tordensky-jeg i stedet for bare tordensky :hjerte: Hun har spist godt, sovet på dagtid og vært helt tørr hele dagen - null uhell :hoppe:

Storesøster kom igår kveld, så nå føles det komplett igjen :rodmer: Det er tomt uten henne i hus altså...Liten elsker også storesøsteren sin, og hvinte av fryd når hun fant henne sovende i senga :ler: "Mammamamma, påmm å se - dadda sove sengå si!!"

Dagen har inneholdt både shopping til marsvinet, sommerkino for Storesøster og 2 venninner, sykkeltur med Liten bakpå, tur med vovvis og skravling i hengekøya til naboen :biggrin: Fin torsdag!!

Planen var en tur på trening i ettermiddag, men naboskravlinga tok overhånd :sjenert: så jeg kom på det ti minutter etter jeg burde vært der...jessda..jaja, får kjøre litt ekstra på på lørdag da :trene:

Nå er jeg bare lat :ler: gidder ikke rydde leker engang.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen lover godt :biggrin: Liten sin 14 timers natt + tannlegebesøk med null hull + varmt og fint vær ute = nais day!!! Storesøster har heldagsbesøk av bestisen sin, så svømmehallbesøk, hjemmelaga pizza og film ikveld står på menyen :) Men først en tur til banken for å signere papirer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en deilig dag! Særlig 14-timersnatten. :fnise: Her har vi hatt øking i natt skjønner du. Zzzz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, det hørtes fantastisk deilig ut! Kos deg masse med :sol: både ute og i :hjerte: !!

:klemmer:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag og finfin start på dagen med lita kosejente som vekka meg med et kyss og "hei mammen min" :rodmer: Sto opp til tordenskrall og øsende pøsende regn ute, skikkelig innevær!! Fikk meg en varm kopp kaffe latte og et knekkebrød med de andre før spinning med besteste Belle :trene:

Svigermorbesøk etter trening, hun var litt hyggeligere idag enn igår, da sto hun nemlig helt klart opp i en kasse sitroner, dusja i sitronsaft og drakk sitronte til frokost :ler: Mai guddness :daane: Idag fikk vi tilogmed pannekaker og en klem ;) Ikke verst!

Den store tisse-i-buksa-dagen :husarbeid: Akkurat idag lurer jeg på om jeg har vært for rask med bleieslutt :fnise: Men det er fra dag til dag, med dette mønsteret: hvis hun tisser i nattbleia om morgenen, så blir dagen sånn som dette :roll::pisk: til meg selv - stå opp og få ungen på do :regler:

Kidsa ser Barnetv og spiser lørdagsgodt :) Mmmm, høres borti sofaen der :biggrin: Godtegrisen min!! Nå er det Barnetv sa jeg til Liten, hvorpå hun svarer: "lødag idag? E de fop???" ("Lørdag idag? Er det snop??) :hoho: Dette har hun venta på hele uka!! Jeg er ganske streng på det med godteri, hun får gjerne kose seg i ukedagene med bær og frukt og sånn, men godteri er på lørdagen :regler: Hadde bare kjære vært like bastant så hadde det funka kjempebra :ler: Siden han ikke er det starter vi ofte dagen med en fight om snop eller skive til frokost :daane: Jeg vinner hver gang, men det er en kjip start på dagen..

Sånn ellers har jeg lite å meddele...burde gjort en hel masse men gidder ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..noen fikk ræva i gir når det gikk opp hvilken dag det er idag - vi får middagsgjester om 2,5 timer :bond: Så nå har jeg støvsugd, rydda og begynt på middagen :ler: Effektiv når jeg først setter igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at svogermo(nste)rbesøket ble bedre enn fryktet. :)

Lørdagsgodt ja. Her har vi jo ikke eldre unger så ingen snop her i hus enda. Ikke for det altså, A vet veldig godt hva det er. :fnise: Hun er ikke glad i gummisnop, men sjokolade? :daane: Regner med at M debuterer tidligere med lørdagsgodtet enn A da, det er vel naturlig. :jepp:

Kos dere med middagsbesøk. Tror jeg hadde fått litt småpanikk om jeg hadde hatt så liten tid på å forberede noe sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsbesøket var kos det, flaks for meg at vi bare skulle ha wok og ikke noe som tok evigheter å lage :klaske: Jeg har seriøst den minst virksomme hjernen ever, og ferie i evigheter har ikke akkurat hjulpet på :flau: Jeg har jo tenkt at det var lørdag hele dagen, men kom ikke på at denne lørdagen betydde middagsbesøk før kjære litt forsiktig hintet frempå om jeg skulle begynne å forberede maten :bond: Jesus!! Sånn sett har jeg nok godt av rutinene vi skal inn i f.o.m neste mandag........jobb :grine:

Men kvelden var koselig tross alt styret det ble i forkant, med "den beste woken jeg har smakt" (sitat Storesøster :hjerte:), en omgang Rummy, skravling og altfor mye snop :vekt: Seriøst, jeg har godt av at hverdagen er rett rundt hjørnet på flere områder :sjenert:

Jeg kommer meg på trening da, i det minste :biggrin: 2 ganger denne uka, ellers har jeg jo vært 3 ganger de andre ukene, så det satser jeg på jeg klarer å fortsette med! Jeg må nok putte inn en annen time enn spinning inni der også, kroppen min trenger mer uttøying enn 5 min etter timen lizzm..igår la ei nerve seg i klem, noe som resulterte i stråling nedover venstre foten *auauau* Fikk tøyd og strekt litt før jeg la meg igår, så det er bedre, men kjenner det fortsatt! Så spark i ræva til meg - spinning er ikke alt :sjenert:

Idag skal vi ikkeno`:hoppe: Kansje en tur inn til foreldrene mine, jeg har mammaogpappaabstinenser :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening denne uka:

Mandag

Spin intervall 45 min

Gjennomsnittspuls: 78 %

Maxpuls: 92 %

Kcal: 424

Lørdag

Spin 1 45 min

Gjennomsnittspuls: 81 %

Maxpuls: 93 %

Kcal: 485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uka som kommer:

Mandag

Spin intervall

Onsdag/ torsdag

En eller annen time som inneholder noe annet enn spinnig...klarer ikke å finne noe som frister på sommerplanen...kanskje jeg får drøye det til høstplanen setter inn og gå på yoga eller pilates??

Isåfall blir det intervallspin torsdag denne uka ;)

Lørdag

Spin 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på intervallspinning på torsdag! :nigo: Og så er jeg også gjerne med på yoga eller pilates når den tid kommer. Det er deilig (og definitivt noe den stive kroppen min trenger)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra :hoppendeglad: Da må jeg bare piske meg selv avgårde imorgen ;)

Trenger litt råd..driver og vurderer om jeg skal ha "tilvenning" på Liten i bhg nå til uka..jeg har jo ferie og muligheten til å komme og gå litt om det er mulig, og gi henne korte dager, type 9-14 eller noe sånn! Uka etter; da er jeg på jobb og har ingen mulighet til en myk start, da er det 8-9 timers dager :sukk: men så er det samvittigheten da..å levere henne når jeg har fri :sjenert: Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen skal vi i 5-årsdag så da kan vi ikke uansett. Men du er så flink, du kommer deg avgårde! :jepp:

Jeg hadde levert! Ihvertfall etter å ha erfart hvordan A taklet ferie + helt nye folk/mye nytt. Hun er jo ikke den vanskeligste på det området i utgangspunktet, så jeg kan se for meg hvordan Liten, som dere har hatt litt flere leveringdproblemer meg kan komme til å bli. Bedre med en myk start, for dere begge. Og så må du huske å være litt ego også. Tenk så deilig å ha "hele dagen" til bare deg i en uke. Hæ? Synes du fortjener det, uten dårlig samvittighet. (Selv om jeg vet akkurat hvordan du tenker dessverre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i morgen skal vi i 5-årsdag så da kan vi ikke uansett. Men du er så flink, du kommer deg avgårde! :jepp:

Jeg hadde levert! Ihvertfall etter å ha erfart hvordan A taklet ferie + helt nye folk/mye nytt. Hun er jo ikke den vanskeligste på det området i utgangspunktet, så jeg kan se for meg hvordan Liten, som dere har hatt litt flere leveringdproblemer meg kan komme til å bli. Bedre med en myk start, for dere begge. Og så må du huske å være litt ego også. Tenk så deilig å ha "hele dagen" til bare deg i en uke. Hæ? Synes du fortjener det, uten dårlig samvittighet. (Selv om jeg vet akkurat hvordan du tenker dessverre...)

Satser på jeg kommer meg avgårde ja, nå har jeg sagt fra til kjære også - og planlagt middag utifra at jeg skal trene...så jeg har egentlig ingen unnskyldninger :sjenert:

Jo det blir barnehage på henne imorgen - alle sier det samme; lurt å gi henne en myk start...men jeg er helt :grine::bond::sukk: for å levere henne fra meg når jeg har fri likevel (det var den måten å tenke på du siktet til Belle?!) men jeg får tenke at det er for hennes skyld - det er ihvertfall ikke for at jeg vil være uten henne!!! Jeg skal benytte sjansen til å vaske huset uten små føtter som trør oppi der jeg nettopp har vaska, og til å ta en tur på Brun & Blid for å freshe opp fargen :) Storesøster er jo i hus også, så det er jo ikke sånn at jeg kan flyte på en egotripp hele dagen :ler:

Så da blir det sånn, treg morgen også henter jeg henne til fruktmåltidet tenkte jeg..........gah!! Samvittighetsnag!! Men jeg vet jo det er bedre å gjøre det sånn enn å bang levere henne neste mandag og gå på jobb etterpå sånn at hun må ha lange dager med en gang *overbevisersegselv*

Jeg hadde tatt en tilvenning etter en så lang ferie. Vi skal også ha det, tror det er lurt :)

:sukk: Du - jeg er egentlig enig...langt der inne, når jeg legger all dårlig samvittighet til side :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte på. Jeg har jo litt av de samme tankene her jeg går hjemme hver dag. Men for Liten er det best å gjøre det på denne måten, det er det jo ingen tvil om. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..hun våknet med et skrik idag tidlig - glovarm :blink: Ga henne en stikkpille og sov til 11 :daane: Ikke helt i form stakkar :kose: Nå har hun spist godt da, og virker piggere - så vi satser på bhg imorgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten er bedre, frisk vil jeg si - men det vil jo vise seg ;) Satser stort på bhg-levering imorgen da *spent*

Jeg har vært på tidenes spin intervall :daane: Alle de "rette" folka var med (unntatt Belle :grine:) noe som gjorde at timen tok fullstendig av med hoiing og pushing av hverandre :trene: Jeg begynte nesten å grine når timen var over, full av melkesyre og adrenalin!! Det er drithardt med intervall når det er 3 topper på hhv. 5,7 og 7 minutt :daane: Hjelper ikke mye på melkesyra med 3 minutter "pause" innimellom heller, siden vi da må ha fokus på watt over 90 og puls på min. 80 % :bond: Men fytti så gøy det var!!!!

Kom hjem til ferdigstelt Liten, men hun skulle jo dusje med mamma, så hun kom seg ikke i seng før 19 idag heller :tunge1: Det er koslig da, å dusje sammen med henne, hun tutler og leker så fint - nyter det så til de grader! Etterpå leste vi bok, utrolig gøy å lese med henne nå, for hun er så utrolig interessert! Spør og graver og gjør de tingene vi leser om ("Gjett hvor glad jeg er i deg" er natta-boka vår, og der viser Lille Hare Hasselbrun hvor glad han er i Store Hare Hasselbrun og omvendt :hjerte:) og hun sovna mens jeg sang..hun ligger og stryker meg på armen mens jeg synger, og jeg diller med håret hennes..plutselig stopper hånda hennes opp og detter ned i pannen :ler: Da sover hun!! Det er hverdagslykke å sitte der inne å nyte synet av henne sovende..hun er umåtelig søt :rodmer:

Nå gikk Storesøster bort til bestisen sin og kjære er på øving..jeg har huset for meeeeg seeeelv :bolledeig: Nei faen - kortvarig lykke, der kom tutta hjem igjen :dry: Grumpf...ingen fred å få med barn i hus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...