Mazilla Skrevet 15. mars 2013 #1861 Del Skrevet 15. mars 2013 God helg, Diddles! Ser det er noen dager siden sist du skrev her, håper alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #1862 Del Skrevet 15. mars 2013 God helg tilbake Mazzi Jeg er her, leser og holder meg oppdatert, men skriver ikke så mye..det har vært noen intense uker sånn rent jobbmessig, så når jeg har fri tar jeg skikkelig fri Vi har hatt to gode fridager nå, de starter altfor tidlig - det skal sies, men ellers er det überdeilig å ha fri Med Liten som skal klare alt selv og har tålmodighet på størrelse med en smule så går dagene unna Mye latter og mye tårer, men jammen kan hun mye!! Ikveld presterte hun å si "to, ti tutta" og prøve å stappe tre tutter i munnen på en gang Høy underholdningsfaktor! Igår brukte vi vel 1 time og 20 minutter på å komme oss ut, fordi hun skulle kle seg selv...sko, dress og lue flagra rundt ørene mine, jeg trøstet og tørket snott og tårer og motiverte henne til å prøve på nytt - jenta skulle nemlig ta på alt helt selv Hun klarte det altså, etter mye strev og med litt hjelp til armene og vottene Stort sett så går det 99 % av tida i "nei, min" i veldig tydelig tonefall - samme hva jeg sier...så når det synker inn hva jeg sa så er det greit allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1863 Del Skrevet 21. mars 2013 På flust.no har de 25 % på Vossatassar vårdress, så nå er både det og todelt regnsett bestilt Med Trumf-bonus i tillegg kostet dette meg så og si nada Sånt kan man like!! Er på bilstol-jakt også..vi har Brio Zento, men Liten sitter ikke godt i det..har lyst på rent Isofix-sete, for å slippe å klure med forankringsstropper og seler, og da har vi lyst på Cybex sitt, for vi får ikke plass i min bil til BeSafe sete! Er det noen av dere som har erfaringer med Cybex sitt bakovervendte sete? Eller har hørt noe om det?? Det er dyrt, men jeg digger det faktum at jeg kan vri det mot meg for å sette henne inni bilen Sånn som det er nå skaller hun hodet i døra eller taket hver gang hun skal inni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. mars 2013 #1864 Del Skrevet 21. mars 2013 Har du lest tester om setet? Jeg har ikke hørt så mye positivt om det dessverre, men jeg har ikke sett noen tester heller Det var vel noe med at sikkerheten blir litt "ødelagt" siden det kan snus. Eller noe sånn. Hadde gått for Britax MaxWay eller Hi Way II om hun sitter godt i det. De går jo opp til 25 kg også. Men det er kanskje ikke noen fare for at Liten blir over 18 kg før hun er fire år? (Om du vil prøve Hi Way i bilen din er det bare til å komme innom for det har vi stående i mannens bil). Når det er sagt - lillegutt satt ikke godt i Zentoen sin før han var godt over to år. Da kunne vi ta bort disse ekstra putene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1865 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det blitt testet da? Akkurat som jeg leste noe om at det skulle testes nå i vår..vi kjøper jo ikke før vi vet mer! Har Britax sine seter Isofix? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. mars 2013 #1866 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det blitt testet da? Akkurat som jeg leste noe om at det skulle testes nå i vår..vi kjøper jo ikke før vi vet mer! Har Britax sine seter Isofix? Ingen isofix, nei. Skal setet flyttes mye fra bil til bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2013 #1867 Del Skrevet 21. mars 2013 Åh, cybex har vi også lyst på til M, men vi vil ikke kjøpe det uten at det er testet. Nå vet jeg ikke hvor stort det er I forhold til besafe sitt, men acta graco har et med isofix. Gøy med tilbudsshopping da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1868 Del Skrevet 21. mars 2013 Ingen isofix, nei. Skal setet flyttes mye fra bil til bil? Ikke mye, men nok til at det er klur med stropper og seler Åh, cybex har vi også lyst på til M, men vi vil ikke kjøpe det uten at det er testet. Nå vet jeg ikke hvor stort det er I forhold til besafe sitt, men acta graco har et med isofix. Gøy med tilbudsshopping da! Men jeg skjønner ikke helt, Cybex sine seter - kunne de solgt de om de ikke var testa?? Det er mindre enn BeSafe sitt (som er ENORMT!!) og skal visstnok passe inn i småbiler as well..Acta Graco skal sjekkes ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2013 #1869 Del Skrevet 21. mars 2013 Ikke mye, men nok til at det er klur med stropper og seler Men jeg skjønner ikke helt, Cybex sine seter - kunne de solgt de om de ikke var testa?? Det er mindre enn BeSafe sitt (som er ENORMT!!) og skal visstnok passe inn i småbiler as well..Acta Graco skal sjekkes ut Det er nok testet, men jeg vil ha en norsk test på det, nesten type tv2 hjelper deg. Jeg og mannen var og sugla på det for noen uker siden. Det er så fiiint og praktisk og, og, og...håper det kan komme godt ut i test - da kjøper vi det til M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. mars 2013 #1870 Del Skrevet 21. mars 2013 Det er nok testet, men jeg vil ha en norsk test på det, nesten type tv2 hjelper deg. Jeg og mannen var og sugla på det for noen uker siden. Det er så fiiint og praktisk og, og, og...håper det kan komme godt ut i test - da kjøper vi det til M. Testet er det nok, men ikke i Norge ser det ut til. Hvis det er et rent bakovervendt sete ville jeg da hadde en PLUS-godkjenning i tillegg. Og husk at mange seter er godkjent, men det betyr ikke at de er bra. Når det gjelder forankringsselene - kjøp et ekstra sett til mannens bil vel? Jeg klurte med dem de første gangene, men etterhvert så går det som en lek! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 23. mars 2013 #1871 Del Skrevet 23. mars 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #1872 Del Skrevet 28. mars 2013 Glad påsk Fri- fri - fri Nå hadde jo jeg strengt tatt hatt fri uansett de neste 4 dagene, men det er da vitterlig en ekstra fridag også for meg denne helga - det er verdt litt !!! Kjære nyter godene av at Liten vil stå opp med mamma --> :sleeping: mens vi har både dusjet, spist frokost, sett x antall episoder av Masha & Mishka (I digg!!) og er snart klar for en hvil ser jeg Å bli vekket av en myk hånd mot kinnet og kikke inn i store grønne øyne som smiler og en liten stemme sier "hei mamma" - det er ikke en vond start på dagen!! (Når en pottesur, negativ kjære står opp derimot Det var helt greit at han dro ned til mammaen sin for å klippe henne for å si det sånn.........snakk om fantastisk evne til å gjøre en deilig dag om til en drittdag, nå er jeg bare ) For å bøte på "skadene" har jeg laget meg en diger kopp kaffe latte og skal ut og sette meg i solveggen for å samle fregner Sure folk kan bare gå å legge seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 29. mars 2013 #1873 Del Skrevet 29. mars 2013 Sure folk er teite! Her blir mannen heldigvis ikke sur av å stå opp! Og siden oktober har det jo vært hans jobb Dere får ha en riktig fin påske! Er det varmt og fint hjemme? Vi kjører hjemover i dag. Humøret mitt kommer til å stige i takt med snøen vi legger bak oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #1874 Del Skrevet 29. mars 2013 Jah, sure folk er teite! Han var ikke sur fordi han måtte stå opp, for det var det jeg som gjorde..han sto opp av egen fri vilje kl. 11 Men i min våryrhet (hadde sittet i sola mens Liten lekte i lekehytta) nevnte jeg at det er en del ting vi skulle ha gjort i hagen, bl.a bli kvitt haugen med hageavfall som bare vokser og vokser Jeg lot meg rive litt med og var skikkelig engasjert i egne idèer - mens mannen HATER hagearbeid, og ble derfor i overkant grumpy ved tanken på mer hagearbeid enn å klippe plenen Han hørte ikke at jeg sa at jeg kan gjøre det selv........Jaja, vi fikk nå snakket litt mer når kvelden kom, og han innsåg at han hadde overreagert! Det er litt mye for han med alt i fht jobb og svigermor - det gjør seg utslag i diverse ting; deriblant grumpyness Jeg sa - atter en gang - at å stenge meg ute er ikke et alternativ! Han vet at han skal snakke med meg, si det når det er noe som "bøgger" ham, sånn at vi unngår sånne unødvendige klinsjer F.eks lot han være å si at han hadde begynt å røyke igjen Jeg trodde han var utro (!!!) fordi han var unormalt lenge vekke når han feks skulle handle litt/ sole seg/ innom mammaen sin og - gikk på badet med en gang han kom hjem, vasket seg, pusset tenner og byttet klær (ja, jeg lyttet ved baderomsdøra Hvor patetisk går det an å bli lizzm? ) - og luktet allikevel annerledes når han kom inn i stua...så til slutt gikk jeg gjennom lommene hans, i jakt på forklaringer siden han nektet for at han røykte og for at det var noen andre - og fant røyken! DA innrømte han det Sånt er unødvendig!! Jeg skjønner jo at han trenger røyken når det foregår så mye han ikke har kontroll over i livet hans..men å lyve om sånne teite ting? Give me a break, vi er jo mer enn 15 år lizzm Pjuh.... Været her hjemme er nydelig!! Varmt og fint i sola, ellers daukaldt :fryse: Nytter ikke kle av seg akkurat, men å sitte i solveggen går fint an!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 29. mars 2013 #1875 Del Skrevet 29. mars 2013 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 29. mars 2013 #1876 Del Skrevet 29. mars 2013 Å ja, bare sånn sur ja Festlig med mannfolk som ikke vil snakke uten å bli tvunget til det! Har en sånn selv. *klikk* I tillegg er han alltid sånn når vi er hos svigers + en uke etterpå. Gleder meg allerede Men skjønner jo at det kan bli litt mye for mannen din etterpå. Håper det blir bedre for han med litt røyk og litt prat da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 29. mars 2013 #1877 Del Skrevet 29. mars 2013 Temperaturen her hjemme var forresten deilig i forhold til der vi har vært *skalblibrun* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #1878 Del Skrevet 31. mars 2013 Oh dear oh dear, èn ting er for sikkert: vi skal ikke reise så langt vekk at vi entrer en annen tidssonemed det første! Liten sliter som en makk bare klokka stilles til sommertid For the record: ungen er fortsatt våken Ruller som en krokodille i senga, ny energi etter å ha inntatt kvelds nr 2 Annars har vi begynt med do-trening her i gården..for Liten sin del that is - vi andre klarer oss Hun er begynt å bli bevisst på når det skjer ting i bleia og gir uttrykk for at hun synes det er ekkelt! Så da prøver vi Idag har hun sittet på do hver gang vi har byttet bleie + 2 ganger der hun sa ifra "beia mamma" Ingenting skjedde da, men hun var strålende fornøyd med egen innsats, og det faktum at hun fikk skylle ned og enda bedre: vaske hendene MED såpe Vi er mye ute i sola om dagene, nyter fri og finvær maksimalt!! Idag kom trampolinen opp også, vi har stort sett hoppa etter det Epler og pærer-regla er en storfavoritt, da skrattler hun når jeg gjør sånn at hun faller Søteste!! Dagens ord er aprikos: "apidosa" Fikk filmet samtalen hennes med marsvinet til Storesøster også Det er på ferie her mens Storesøster er på hyttetur..Liten sitter ved buret og venter på at marsvinet skal komme ut og spise "dulleoot" (gulrot) og idet det kommer frem sier hun "heiii" og lirer utav seg en lang babletirade, peker mot senga til Storesøster, kikker tilbake på marsvinet og sier: "dadda dolen...åmma osdad" (dadda er på skolen, kommer på onsdag) Marsvinet bare --> , napper med seg en gulrotbit og piler inn i huset sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 1. april 2013 #1879 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) For en hærlig liten skatt du har Endret 1. april 2013 av Aprilis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. april 2013 Forfatter #1880 Del Skrevet 3. april 2013 Hvor heldig er ikke jeg Hjemme har jeg to fantastiske jenter som pøser over meg all sin kjærlighet, og så har jeg en haug med unger på jobb som gjør det samme Idag fikk jeg DET komplimentet før jeg gikk for dagen! Jeg ble "overfalt" av 4 kosesyke gutter og jenter som ville sitte på fanget, klemme og strykes på..plutselig sier en av dem; "du...hun lille jenta di...hun er verdens heldigste som har deg som mamma!" Jeg klemmer henne godt og svarer henne at hun har nå jammen verdens beste mamma selv..Jo, det er hun enig i, men så kommer det "men det finnes bare èn så fantastisk *navnet mitt*, og det er deg" De tre andre nikker og stemmer i; "vi er SÅ heldige som får være med deg!"Himmel, tårene mine trillet, en stund der var det rett før jeg satte i å stortute De er helt amazing!! Det sies at man får sin lønn i himmelen - vel..jeg får den visst her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå