Gå til innhold

vaksinere?

Fremhevede innlegg

Gjest Melonen
Skrevet (endret)

Jeg bare må si det. Dere som ikke vaksinerer er noen snyltere! Dere snylter på oss som faktisk vaksinerer barna våre. Ikke gå rundt og innbill dere at dere har verdens friskeste barn fordi dere ikke har vaksinert dem. De er friske kun fordi "alle" andre vaksinerer sine barn!

Endret av Sulosi
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for div krenkelser. Ulike synspunkt kan diskuteres uten å bruke ukvemsord.

Mvh Sulosi, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til å vaksinere mine barn, på lik linje som jeg heller aldri kommer til å servere dem halvfabrikat, sukker, aspartam, transfett, og alt det skvipet altfor mange stapper i ungene sine. Det er jo pokker ikke rart immunforsvaret til barn svikter når de spiser gift dagen lang.

Anonym poster: 9dd94bfbd07efb472536b79055be73d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Men man kan da vitterlig ikke stole på alt som blir sagt av forskere heller. Det har veldig mye å si hvordan studier blir utført, hvem som står bak/betaler og også de som utfører studiene.

Jeg er generelt sett kritisk til det meste. Bare fordi en forskningsrapport sier en ting betyr ikke det at det er sant.

Selvsagt. Men da skal man VITE at forskningen et utsagn er basert på er dårlig utført eller mangelfull. Å avvise alle påstander man ikke liker/ikke synes virker sannsynlige på bakgrunn av at ikke all forskning er like god viser omtrent like mye kritisk sans som å sluke alt rått. Noe forskning er god, noe er dårlig - noe har vi mye og sikker kunnskap om, noe vet vi lite om og er usikre på.

Anonym poster: 2d219c3d7bea7dd19830f1b9695790e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare må si det. Dere som ikke vaksinerer er noen snyltere! Dere snylter på oss som faktisk vaksinerer barna våre. Ikke gå rundt og innbill dere at dere har verdens friskeste barn fordi dere ikke har vaksinert dem. De er friske kun fordi "alle" andre vaksinerer sine barn!

Men kjære deg, det er valgfritt. Ingen kan tvangsvaksinere noen. Tipper du var først i køen da svineinfluensavaksinen kom. Hørte du hva som skjedde med den? Den var totalt unødvendig, og nå sliter mange av bivirkninger fra vaksina. Er det hyggeligere da?

Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b

Skrevet

Vi har fulgt vaksineprogrammet og begge barna våre er fullvaksinerte (det er vel både jeg og mannen også).

(Vi tok også svineinfluensavaksinen alle 4 og ingen av oss ble syke av den)

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er fullvaksinerte, tar dere påfyll ette 10 år? Da virker nemlig ikke vaksinene mer. Så håper dere iler til legekontorene og får påfyll. Dere går rundt som vandrende smittebomber hvis ikke!

Gjest navnelapp
Skrevet

Dere som er fullvaksinerte, tar dere påfyll ette 10 år? Da virker nemlig ikke vaksinene mer. Så håper dere iler til legekontorene og får påfyll. Dere går rundt som vandrende smittebomber hvis ikke!

Vi har teke påfyll i samband med utanlandsturar til Nepal og Egypt utanom turiststraumen, men det er viktig, det du seier. Dei fleste vaksiner (ikkje mmr) bør få ein "top-up" etter ti år. Nokre, som til dømes stivkrampe, bør ein ta med ti års mellomrom, så vidt eg har høyrt. Andre er ein fullt dekka av viss ein tek den to gongar. Dette veit legen i detalj.

Gjest Gjest
Skrevet

Men kjære deg, det er valgfritt. Ingen kan tvangsvaksinere noen. Tipper du var først i køen da svineinfluensavaksinen kom. Hørte du hva som skjedde med den? Den var totalt unødvendig, og nå sliter mange av bivirkninger fra vaksina. Er det hyggeligere da?

Vi har fått med oss poenget med svineinfluensavaksinen nå. Den er blitt vaksinasjonsmotstandernes eneste trumfkort etter at det viste seg at forskningsdataene som skulle påvise en sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme var forfalskede. De mest fanatiske synes jo f.eks. det er helt greit at uvaksinerte barn dør.

Greit nok at man velger selv, men kom ikke her og grin og beklag deg dersom ungene dine blir dødssyke av noe du kunne beskyttet dem mot.

Som ved så mye annet her i samfunnet, så er det slik at om én enkeltperson ikke bidrar til "felles smittevern", så skader det lite, men om alle skulle gjøre det, så går det i ball. Jeg er på ingen måte sosialist, men ser det som en stor fordel at folk tar et samfunnsansvar i ny og ne. Ikke minst for folkehelsas del...

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var den nå egentlig totalt unødvendig? Hvis du spør de (til dels veldig) unge og ellers friske menneskene som havna på sykehus og ikke kunne puste selv på en god stund, så tror jeg de vil protestere.

Anonym poster: ad14497681ec55e193006fd030f276d3

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg har ikke fått noen vaksiner etter BCG-sprøyta da jeg var 12, over 20 år siden. Jeg kommer ikke til å gjøre det, og ikke kommer jeg til å ta andre vaksiner.

Skrevet

Jeg er ikke fullvaksinert (mangler dose 2 på MMR og har ikke tatt BCG), men jeg har tatt boosterdose på stivkrampe/polio/difteri/kikhoste. Og det er faktisk bare denne man anbefales å ta booster på hvert tiende år.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vaksiner er så livsnødvendige her i Norge så bør det blir tvang, også påfyll. Tving alle til påfyll etter 10 år.

Ingen kan tvinges til vaksinering eller medisinering, enda heldigvis. Og slik bør det bli. Vi får respektere hverandre og godta vi er forskjellige. Noen maler huset sitt hvitt, andre rødt. Noen vaksinerer, andre ikke.

RESPEKT FOLKENS. RESPEKT !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...