FangeLiv Skrevet 17. juni 2012 #21 Skrevet 17. juni 2012 Jeg fikk ikke noen varige mén nei, men det ble med den ene vaksine dosen. Og den tror jeg fungerte som bare rakkern, for jeg utviklet ihvertfall antistoffer mot rubella etterpå. Jeg har bare fått fortalt hva som skjedde, men jeg tror de dagene har brent seg fast i hukommelsen til både mamma og pappa. Får håpe at sønnen din blir bedre snart! Har du vært i kontakt med lege for å få registert bivirkninger etc? Takk. Ja, var på legevakta i dag. Fikk det vanlige legesvaret : Vet ikke helt, må se det an. Så da er det godt å høre andres erfaringer mens vi ser det an.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2012 #22 Skrevet 17. juni 2012 Takk. Ja, var på legevakta i dag. Fikk det vanlige legesvaret : Vet ikke helt, må se det an. Så da er det godt å høre andres erfaringer mens vi ser det an. Typisk leger. Du har imidlertid krav på et klart og korrekt svar. Dersom legen ikke umiddelbart kan si med sikkerhet om det var en vaksinereaksjon, plikter han å finne ut av det så raskt som overhodet mulig.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #23 Skrevet 17. juni 2012 Ingen av mine barn er vaksinert, tenk for en fæl mamma jeg er. Huff. Mine barn har aldri vært syke, sist de var syke var for flere år siden. De har aldri feber eller influensa, omgangssyke får de heller ikke. Jeg er overbevist at vaksiner er skyld i forkjølelse, øreverk, økt forekomst av barn med spesielle behov osv. Og luftveisplager ikke minst. Vi reiser også, vært i sydligere strøk mange ganger og aldri har vi blitt syke. Jeg kjenner flere som ikke vaksinerer og de er sjelden syke de også. Jeg kjenner også barn som har fått både autisme, adhd og hjernehinnebetennelse bare uker etter mmr-vaksinen, så jeg vet ikke jeg hva som er verst..... Jeg følger mitt instinkt og magefølelse, den sier vaksiner ikke er bra for kroppen. Vi blir født rene, og trenger ikke pumpe inn mange sykdommer, tilsetningsstoffer og annet skitt bare for å følge flokken. Jeg tenker selv. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b 3
Celtic Heart Skrevet 18. juni 2012 #24 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Ingen av mine barn er vaksinert, tenk for en fæl mamma jeg er. Huff. Mine barn har aldri vært syke, sist de var syke var for flere år siden. De har aldri feber eller influensa, omgangssyke får de heller ikke. Jeg er overbevist at vaksiner er skyld i forkjølelse, øreverk, økt forekomst av barn med spesielle behov osv. Og luftveisplager ikke minst. Vi reiser også, vært i sydligere strøk mange ganger og aldri har vi blitt syke. Jeg kjenner flere som ikke vaksinerer og de er sjelden syke de også. Jeg kjenner også barn som har fått både autisme, adhd og hjernehinnebetennelse bare uker etter mmr-vaksinen, så jeg vet ikke jeg hva som er verst..... Jeg følger mitt instinkt og magefølelse, den sier vaksiner ikke er bra for kroppen. Vi blir født rene, og trenger ikke pumpe inn mange sykdommer, tilsetningsstoffer og annet skitt bare for å følge flokken. Jeg tenker selv. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Ja, det ser vi ut i fra innlegget ditt. Autisme og adhd kommer IKKE av vaksinering. Endret 18. juni 2012 av Sulosi 13
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #25 Skrevet 18. juni 2012 Ingen av mine barn er vaksinert, tenk for en fæl mamma jeg er. Huff. Mine barn har aldri vært syke, sist de var syke var for flere år siden. De har aldri feber eller influensa, omgangssyke får de heller ikke. Jeg er overbevist at vaksiner er skyld i forkjølelse, øreverk, økt forekomst av barn med spesielle behov osv. Og luftveisplager ikke minst. Vi reiser også, vært i sydligere strøk mange ganger og aldri har vi blitt syke. Jeg kjenner flere som ikke vaksinerer og de er sjelden syke de også. Jeg kjenner også barn som har fått både autisme, adhd og hjernehinnebetennelse bare uker etter mmr-vaksinen, så jeg vet ikke jeg hva som er verst..... Jeg følger mitt instinkt og magefølelse, den sier vaksiner ikke er bra for kroppen. Vi blir født rene, og trenger ikke pumpe inn mange sykdommer, tilsetningsstoffer og annet skitt bare for å følge flokken. Jeg tenker selv. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Oh my god! Jeg blir både litt lattermild og lei meg hver gang jeg ser hva noen mennesker oppriktig mener. Og helt bestemt mener de har rett. Det er som 5 åringen min. Anonym poster: 732845eae20fef59c6f12774027b46f1 7 1
Sushi Skrevet 18. juni 2012 #26 Skrevet 18. juni 2012 Ingen av mine barn er vaksinert, tenk for en fæl mamma jeg er. Huff. Mine barn har aldri vært syke, sist de var syke var for flere år siden. De har aldri feber eller influensa, omgangssyke får de heller ikke. Jeg er overbevist at vaksiner er skyld i forkjølelse, øreverk, økt forekomst av barn med spesielle behov osv. Og luftveisplager ikke minst. Vi reiser også, vært i sydligere strøk mange ganger og aldri har vi blitt syke. Jeg kjenner flere som ikke vaksinerer og de er sjelden syke de også. Jeg kjenner også barn som har fått både autisme, adhd og hjernehinnebetennelse bare uker etter mmr-vaksinen, så jeg vet ikke jeg hva som er verst..... Jeg følger mitt instinkt og magefølelse, den sier vaksiner ikke er bra for kroppen. Vi blir født rene, og trenger ikke pumpe inn mange sykdommer, tilsetningsstoffer og annet skitt bare for å følge flokken. Jeg tenker selv. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Du kan komme til å utsette barn som er for små til å bli vaksinert for livsfarlig smitte. Selv om du er så heldig at barna dine forblir friske så ødelegger du for det samfunnet vi har klart å skape, med svært lite smitte av farlige barnesykdommer. Er du uheldig vil barna dine bli alvorlig syke eller dø. 6
Marsipan Skrevet 18. juni 2012 #27 Skrevet 18. juni 2012 Mine barn er fullvaksinerte, og er aldri syke! Den eldste har kastet opp tre ganger i sitt liv (snart 12 år), og jeg kan telle på en hånd de dagene hun har vært borte fra skolen siden hun begynte i første klasse. Når fikk immunforsvaret og vaksiner noe med hverandre å gjøre? FangeLiv: Det er vist fryktelig mye hånd-fot- og munnsykdom i omløp. Kan det være dette barnet ditt har pådratt seg, med tanke på blemmene i munnen? 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #28 Skrevet 18. juni 2012 Du kan komme til å utsette barn som er for små til å bli vaksinert for livsfarlig smitte. Selv om du er så heldig at barna dine forblir friske så ødelegger du for det samfunnet vi har klart å skape, med svært lite smitte av farlige barnesykdommer. Er du uheldig vil barna dine bli alvorlig syke eller dø. Hvordan kan de smitte når de ikke er syke selv? Jeg vet at vaksinerte ofte er sykere enn de som ikke tar vaksine. Fikk du med deg svineinfluensa vaksinen? Hvor mange ble ikke syke av den? Og nå kan mange få erstatning pga vaksineskade. Hva tror dere svineinfluensavaksinen inneholdt siden så mange ble syke? Vi tok ikke den, og forble friske. De som tok den ble syke alle som en. Har aldri hatt så mye fravær på jobb som i den perioden der, alle ble jo hysteriske og vaksinerte seg. Jeg og familien var friske hele tiden og gikk på skole og jobb. Utrolig naive dere vaksineelskere er, dere sjønner ikke dette er bigbuisness for legemiddelindustrien. Man kommer lengre med rent vann, rent medisinsk utstyr, bedre helsetilbud og medisiner i U-land enn hva vaksiner gjør. Hvor mange tror dere ikke dør hver dag av urent vann? Vi i Norge har rent vann og sykehus/legevakt i hver kommune, så DERFOR dør ikke vi av kolera, røde hunder og meslinger her i Norge. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b 2
Celtic Heart Skrevet 18. juni 2012 #29 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Hvordan kan de smitte når de ikke er syke selv? Jeg vet at vaksinerte ofte er sykere enn de som ikke tar vaksine. Fikk du med deg svineinfluensa vaksinen? Hvor mange ble ikke syke av den? Og nå kan mange få erstatning pga vaksineskade. Hva tror dere svineinfluensavaksinen inneholdt siden så mange ble syke? Vi tok ikke den, og forble friske. De som tok den ble syke alle som en. Har aldri hatt så mye fravær på jobb som i den perioden der, alle ble jo hysteriske og vaksinerte seg. Jeg og familien var friske hele tiden og gikk på skole og jobb. Utrolig naive dere vaksineelskere er, dere sjønner ikke dette er bigbuisness for legemiddelindustrien. Man kommer lengre med rent vann, rent medisinsk utstyr, bedre helsetilbud og medisiner i U-land enn hva vaksiner gjør. Hvor mange tror dere ikke dør hver dag av urent vann? Vi i Norge har rent vann og sykehus/legevakt i hver kommune, så DERFOR dør ikke vi av kolera, røde hunder og meslinger her i Norge. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Det minste du burde gjøre er å skaffe deg litt faktakunnskaper før du sprer denne antivaksinasjonen din. Endret 18. juni 2012 av Sulosi 9
Sushi Skrevet 18. juni 2012 #30 Skrevet 18. juni 2012 Hvordan kan de smitte når de ikke er syke selv? Jeg vet at vaksinerte ofte er sykere enn de som ikke tar vaksine. Fikk du med deg svineinfluensa vaksinen? Hvor mange ble ikke syke av den? Og nå kan mange få erstatning pga vaksineskade. Hva tror dere svineinfluensavaksinen inneholdt siden så mange ble syke? Vi tok ikke den, og forble friske. De som tok den ble syke alle som en. Har aldri hatt så mye fravær på jobb som i den perioden der, alle ble jo hysteriske og vaksinerte seg. Jeg og familien var friske hele tiden og gikk på skole og jobb. Utrolig naive dere vaksineelskere er, dere sjønner ikke dette er bigbuisness for legemiddelindustrien. Man kommer lengre med rent vann, rent medisinsk utstyr, bedre helsetilbud og medisiner i U-land enn hva vaksiner gjør. Hvor mange tror dere ikke dør hver dag av urent vann? Vi i Norge har rent vann og sykehus/legevakt i hver kommune, så DERFOR dør ikke vi av kolera, røde hunder og meslinger her i Norge. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Man kan bære på smitte uten å bli syk, eller man kan få milde symptomer selv, men smitte en baby som dør av sykdommen. Det er vel ikke vits å bruke tid på å kommentere resten av innlegget ditt, siden du ikke er interessert i å lære... Du sprer bare feilinformasjon og konspirasjonsteorier. Men du kan jo lese blogginnlegget som trådstarteren linker til i førsteinnlegget. 5
^me^ Skrevet 18. juni 2012 #31 Skrevet 18. juni 2012 lillegutt følger vaksinasjonsopplegget, samme har jeg og min mann gjort når vi var små, jeg tør heller ikke å gjøre annet! tenk om lillegutt skulle bli dødssyk av en sykdom som har vært utryddet her i norge i mange år, bare fordi at JEG ikke ville vaksinere han?det mener jeg er uforsvarlig av en foreldrer som skal gjøre det han kan for å beskytte barnet sitt! mens min bror og svigerinne har valgt å ikke vaksinere sine barn, noe jeg synes er hårreisende, det fristet meg VELDIG å poste den linken på facebook til informasjon, men vil gjerne unngå konflinkter, det er deres valg.. deres grunn for å ikke vaksinere er høyere tall på dødsfall etter vaksinasjon i noen land, tror de nevnte kina og alle humbugtingene som var i vaksinen.. 1
Kahlan Amnell Skrevet 18. juni 2012 #32 Skrevet 18. juni 2012 Oh my god! Jeg blir både litt lattermild og lei meg hver gang jeg ser hva noen mennesker oppriktig mener. Og helt bestemt mener de har rett. Det er som 5 åringen min. Anonym poster: 732845eae20fef59c6f12774027b46f1 Dere som mener at vaksinering er det beste mener jo og helt bestemt at dere har rett ... Selv har jeg ikke noen formening om vaksinering eller ei, men det må jeg jo nesten finne ut av snart.
FangeLiv Skrevet 18. juni 2012 #33 Skrevet 18. juni 2012 Mine barn er fullvaksinerte, og er aldri syke! Den eldste har kastet opp tre ganger i sitt liv (snart 12 år), og jeg kan telle på en hånd de dagene hun har vært borte fra skolen siden hun begynte i første klasse. Når fikk immunforsvaret og vaksiner noe med hverandre å gjøre? FangeLiv: Det er vist fryktelig mye hånd-fot- og munnsykdom i omløp. Kan det være dette barnet ditt har pådratt seg, med tanke på blemmene i munnen? Han hadde kraftig munn-hånd-fot i januar (sikkert fordi vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet, ellers hadde han jo aldri vært syk .) Og siden det er virussykdom så er han vel resistent for det nå. Enig i at blemmene i munnen minner om dette, men han har ikke noe på hendene eller knær/føtter. Uansett, takk for tips 1
Celtic Heart Skrevet 18. juni 2012 #34 Skrevet 18. juni 2012 Dere som mener at vaksinering er det beste mener jo og helt bestemt at dere har rett ... Selv har jeg ikke noen formening om vaksinering eller ei, men det må jeg jo nesten finne ut av snart. Så du mener at det er greit å lyve om fakta for å ha rett i en diskusjon? Alle har sine meninger, hva som er rett og galt er individuelt og opp til hver enkelt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #35 Skrevet 18. juni 2012 Dere som mener at vaksinering er det beste mener jo og helt bestemt at dere har rett ... Selv har jeg ikke noen formening om vaksinering eller ei, men det må jeg jo nesten finne ut av snart. Hørt om forskning? Vaksiner har blitt forsket på mye. Man skal helt klart være kritisk til forskning også, for noen kommer opp med resultatet før de nesten har begynt. Men som sagt så har dette vært forsket mye på. Polio f.eks tok livet av flere titallstusen barn i USA i en epidemi på 50 tallet (tror jeg det var), etter de startet å vaksinere så er det nesten ingen som blir syke. Anonym poster: 732845eae20fef59c6f12774027b46f1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #36 Skrevet 18. juni 2012 Oh my God..... Du er for dum til at jeg gidder å prøve å ta en diskusjon med deg. Stakkars barna dine.. ja veldig synd på dem som alltid er friske, og som aldri har en forkjølelse eller feber. De vaskinerte barna går med konstant snue, ørebetennelser, lungebetennelser og alskens dritt året rundt. Men vaksinere skal dem. Dere vaksine-elskere får godta oss som ikke vaksinerer, vi kaller ikke dere dumme, men dog litt uvitende hva som egentlig er i en vaksine. Har noen lest Sannheten om vaksiner? Google vaksineskader og tilsetningsstoffer så får dere lese dere frem selv, det har jeg gjort. Ikke 100 millioner får oss til å vaksinere. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #37 Skrevet 18. juni 2012 ja veldig synd på dem som alltid er friske, og som aldri har en forkjølelse eller feber. De vaskinerte barna går med konstant snue, ørebetennelser, lungebetennelser og alskens dritt året rundt. Men vaksinere skal dem. Dere vaksine-elskere får godta oss som ikke vaksinerer, vi kaller ikke dere dumme, men dog litt uvitende hva som egentlig er i en vaksine. Har noen lest Sannheten om vaksiner? Google vaksineskader og tilsetningsstoffer så får dere lese dere frem selv, det har jeg gjort. Ikke 100 millioner får oss til å vaksinere. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Problemet med å google seg fram til ting er at man mister gangsynet og tror på alt som står der. Det er utrolig mye useriøse sider der ute. Mine barn er fullvaksinerte og er utrolig sjeldne syke, vi ble heller ikke det minste syke av svineinfluensa vaksinen. Dine barn er med på gratislasset siden virkningen av vaksinene også når dem uten at de er med. Heldig for deg. Anonym poster: 732845eae20fef59c6f12774027b46f1 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #38 Skrevet 18. juni 2012 Hvordan kan de smitte når de ikke er syke selv? Jeg vet at vaksinerte ofte er sykere enn de som ikke tar vaksine. Fikk du med deg svineinfluensa vaksinen? Hvor mange ble ikke syke av den? Og nå kan mange få erstatning pga vaksineskade. Hva tror dere svineinfluensavaksinen inneholdt siden så mange ble syke? Vi tok ikke den, og forble friske. De som tok den ble syke alle som en. Har aldri hatt så mye fravær på jobb som i den perioden der, alle ble jo hysteriske og vaksinerte seg. Jeg og familien var friske hele tiden og gikk på skole og jobb. Utrolig naive dere vaksineelskere er, dere sjønner ikke dette er bigbuisness for legemiddelindustrien. Man kommer lengre med rent vann, rent medisinsk utstyr, bedre helsetilbud og medisiner i U-land enn hva vaksiner gjør. Hvor mange tror dere ikke dør hver dag av urent vann? Vi i Norge har rent vann og sykehus/legevakt i hver kommune, så DERFOR dør ikke vi av kolera, røde hunder og meslinger her i Norge. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b ...jeg blir stadig imponert over hvordan de som er mest ihuga vaksinemotstandere er de som har absolutt minst kunnskap om emnet. Og nekter å ta til seg ny. Anonym poster: 2d219c3d7bea7dd19830f1b9695790e4 8
CalidumCor Skrevet 18. juni 2012 #39 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Hvordan kan de smitte når de ikke er syke selv? Jeg vet at vaksinerte ofte er sykere enn de som ikke tar vaksine. Fikk du med deg svineinfluensa vaksinen? Hvor mange ble ikke syke av den? Og nå kan mange få erstatning pga vaksineskade. Hva tror dere svineinfluensavaksinen inneholdt siden så mange ble syke? Vi tok ikke den, og forble friske. De som tok den ble syke alle som en. Har aldri hatt så mye fravær på jobb som i den perioden der, alle ble jo hysteriske og vaksinerte seg. Jeg og familien var friske hele tiden og gikk på skole og jobb. Utrolig naive dere vaksineelskere er, dere sjønner ikke dette er bigbuisness for legemiddelindustrien. Man kommer lengre med rent vann, rent medisinsk utstyr, bedre helsetilbud og medisiner i U-land enn hva vaksiner gjør. Hvor mange tror dere ikke dør hver dag av urent vann? Vi i Norge har rent vann og sykehus/legevakt i hver kommune, så DERFOR dør ikke vi av kolera, røde hunder og meslinger her i Norge. Anonym poster: 19928e58bb6554d879f4bc960904c79b Beklager å sprekke bobla di men nei, ALLE ble ikke syke av svineinfluensavaksina. Og vi har ikke kolera pga rent vann og legevakt i hver kommune sier du?? Hahahahaha Endret 18. juni 2012 av MieH 3
Kahlan Amnell Skrevet 18. juni 2012 #40 Skrevet 18. juni 2012 Hørt om forskning? Vaksiner har blitt forsket på mye. Man skal helt klart være kritisk til forskning også, for noen kommer opp med resultatet før de nesten har begynt. Men som sagt så har dette vært forsket mye på. Polio f.eks tok livet av flere titallstusen barn i USA i en epidemi på 50 tallet (tror jeg det var), etter de startet å vaksinere så er det nesten ingen som blir syke. Anonym poster: 732845eae20fef59c6f12774027b46f1 Selvsagt. Men man kan da vitterlig ikke stole på alt som blir sagt av forskere heller. Det har veldig mye å si hvordan studier blir utført, hvem som står bak/betaler og også de som utfører studiene. Jeg er generelt sett kritisk til det meste. Bare fordi en forskningsrapport sier en ting betyr ikke det at det er sant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå