Gå til innhold

Hvilken katterase har du?


Spoven

Anbefalte innlegg

Ingen av delene. Det er rett og slett en huskatt som er blå :)

På hva ser du at den ikke er noen av delene?

Bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har Maine Coon. Hvor gamle er de og hvor mye veier de?

Min er fem og veier rundt 7 kilo. Han er ganske liten med andre ord, men verdens skjønneste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hva ser du at den ikke er noen av delene?

Bare nysgjerrig :)

Hvis du ikke har stamtavle på den, er det en huskatt. Siden du lurer på hvilken katt du har høres det ikke ut som at du har noen stamtavle på den. Blå huskatter er forøvrig ikke så uvanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hva ser du at den ikke er noen av delene?

Bare nysgjerrig :)

Er det britisk korthår du tenker på når du sier britisk blå? De har rundere ansikt og kortere ører enn din katt. Sånn som denne (link).

Den ligner mer på en Chartreux på ørene, men den ser likevel for smal ut i kroppen og beina til å være en rasetypisk chartreux med kompakt kropp. Uansett er det ikke en rasekatt hvis du ikke har stamtavle på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det britisk korthår du tenker på når du sier britisk blå? De har rundere ansikt og kortere ører enn din katt. Sånn som denne (link).

Den ligner mer på en Chartreux på ørene, men den ser likevel for smal ut i kroppen og beina til å være en rasetypisk chartreux med kompakt kropp. Uansett er det ikke en rasekatt hvis du ikke har stamtavle på den.

Om hun har fått den som omplasseringskatt så kan jo stamtavlen ha forsvunnet på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har Maine Coon. Hvor gamle er de og hvor mye veier de?

Min er fem og veier rundt 7 kilo. Han er ganske liten med andre ord, men verdens skjønneste :rodmer:

Min coon-jente er ca 13-14 mnd gammel og veier et sted mellom 4-4,5 kg.

Jeg synes ikke din høres så aller verst ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to huskatter som jeg er rimelig sikker på er delvis norsk skogkatt (uten at det finnes stamtavle da det er tilfeldig avl som har skjedd ute på bygda). Ei hoe på 7 år (tror jeg) som er mor til en hann på 6 år. Hannen er på størrelse med de fleste Maine Coon jeg har sett og vel så det (han er ca 9 kg nå). Sprøtt å se ham sammen med mora som er svært slank og smal og elegant, egentlig.

(Bare så det er klart så har han svært store poter og hode også, så selv om han er på den litt kraftige sida så er det tydelig at han ikke er en overvektig "vanlig" katt. Og han er aktiv og fanger mat selv ute).

I tillegg har vi en renraset Hellig Birma (hann), en som er blanding av HB og huskatt (hoe), og en som er blanding av Ragdoll og HB (hoe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min coon-jente er ca 13-14 mnd gammel og veier et sted mellom 4-4,5 kg.

Jeg synes ikke din høres så aller verst ut!

Han er fem år, ikke fem mnd. Trodde han ville bli større enn det siden faren og bestefaren var veldig store. 14 kilo. Skjønn er han da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...