Mann 42 Skrevet 28. juni 2011 #21 Skrevet 28. juni 2011 Bare for å lære noe av denne tråden, hva er SGU? (ja, jeg har googlet..) Skeptics Guide to the Universe. http://www.theskepticsguide.org Fin side. Linker til Science based medicine, nevrologica, skepchicks og masse annet rasjonelt. Den beste motgift mot rosablogg.
hilli Skrevet 29. juni 2011 #22 Skrevet 29. juni 2011 Fordi det er morsomt og facinerende. Men jeg kan ikke klikke innom for ofte, det orker jeg ikke.
Gjest HunterLady Skrevet 29. juni 2011 #23 Skrevet 29. juni 2011 Jenter leser andre jenters blogger for konkurranseinstinktet sin del, tror jeg. Å se hvem som er penere/ikke penere enn seg selv, studerer bilder opp og ned for å finne feil på vedkommende og prate dritt om de på forum, aller helst slenge dritt om at typen dems var utro på en fest osv. Folk flest er skadefro og leser disse bloggene i håp om at noe fælt plutselig skal skje de en dag, som at de blir feite eller at de blir dumpa. Det er også greit kopiere stilen til Fotballfrue eller Ulrikke Lund når man er 14-15, fordi da blir man like tøff som dem! Kanskje like tynn også, hvis man dropper frokosten og drar rett på trening.
Gjest Sweetcheeks Skrevet 29. juni 2011 #24 Skrevet 29. juni 2011 Jeg bryr meg midt i panna om hverdagen til fjortisjenter, men jeg liker sminkeblogger som lærer meg noe, selv om det er alt for mange dårlige. Jeg liker å lese bloggene til de som kan og sminke seg og kanskje jobber med det eller er utdannet innen sminke. Ellers er det gøy med andre temablogger også,som foto, trening, mat og baking ( passion for baking!!) osv osv. Hva er egentlig en rosablogg? Er det fjortis + outfit og hverdagsinnlegg ?
Surriball Skrevet 29. juni 2011 #25 Skrevet 29. juni 2011 Men til tross av bloggleselysten min så fatter jeg ikke paradise hotel, top model og slike programmer? Ah, jeg liker sånne programmer på TV! Det er faktisk det eneste jeg faktisk SER på TV når jeg en sjelden gang zapper... Vettuge programmer finner jeg på nett-tv eller dvd, og det blir det heldigvis mest av. Men jeg skal innrømme at Top Model, Supersize vs superskinny, tv-norgedokumentarer og lignende blir litt "freakshow-TV" for min del. Det er skikkelig guilty pleasure for min del. Rosablogger har jeg lest et fåtall av, og gått lei etter et par-tre innlegg. Det går jo i det samme hos alle sammen...
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2011 #26 Skrevet 29. juni 2011 Jeg skjønner ikke at noen gidder å lese blogger i det hele tatt. Jeg har nok med mitt eget liv! Interreserer meg mitt i ryggen å lese om hva vilt fremmede mennesker har kjøpt på salg eller har spist til middag. Og jeg har fordommer mot de som leser de. 1
Gjest Sweetcheeks Skrevet 12. august 2011 #27 Skrevet 12. august 2011 (endret) Jeg skjønner ikke at noen gidder å lese blogger i det hele tatt. Jeg har nok med mitt eget liv! Interreserer meg mitt i ryggen å lese om hva vilt fremmede mennesker har kjøpt på salg eller har spist til middag. Og jeg har fordommer mot de som leser de. Det er kjempe kjedelig å lese hverdagsblogger, så er helt enig med deg! Men temablogger er noe helt annet. Lære å bake, sette opp håret, sminke seg, lære om hudpleie, ta bilder, tegne osv.Det er interessant ! Det nye er at jenter med nettsider slutter å kalle det for "blogg" fordi det har blitt et negativt ord, nå kaller flere det nettside istedet Endret 12. august 2011 av Sweetcheeks
Gjest snoopy_93 Skrevet 12. august 2011 #28 Skrevet 12. august 2011 Fordi enkelte er så dumme og ser ikke ut til å ha fått hjerne enda. Er jo nesten moro å lese, for sånne som meg føler seg faktisk smarte etter å ha lest litt
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #30 Skrevet 12. august 2011 Jeg prøver å holde meg unna for å ikke gi dem høyere lesertall, men mååå av og til se. Mest for å la meg irritere. Over falskheten, hvor teite de er osv. Feks Fotballfrue, irriterer meg grønn over de skranglete suge-inn-magen bilene mens hun messer om det fantastiske kostholdet og den lille joggeturen på 10 km. Og er glad for at jeg er voksen nok til å gjennomskue dem! Tenker på hvor negativt jeg kunne blitt påvirket av å lese det samme for 7-8 år siden. Irriterer meg over at de bruker titusener på merkevarer. Jeg shopper MYE selv, men syns det er fantastisk tåpelig når de viser frem veska til 20 000 og fjortisene blir fra seg av beundring. Noen av rosabloggerne inspirerer meg i klesveien, det skal de ha! Men ellers går det mest i "vil ikke se, men må". Fornuftige, lærerike blogger er ikke kjekke! Jeg vil ha hjernedød, provoserende underholdning.
pinar Skrevet 12. august 2011 #31 Skrevet 12. august 2011 Hvorfor ikke tenker jeg. Jeg syns noen moteblogger, kan inspirere, komme med tips som jeg kan ha interesse av. De bloggene jeg liker er de som dreier seg så å si kun om mote, klær etc. Trening,slanking og cafeturer er ikke spennende. Skriver selv en blogg om mote hvor jeg har mest bilder og veldig lite tekst. Dette mest fordi jeg elsker å mikse med ulike stiler og klær og syns det er fint å ha et sted hvor jeg kan lagre antrekkene mine Og om jeg kan inspirere noen i tilegg er det jo ekstra fint
Tears.of.the.Sun Skrevet 12. august 2011 #32 Skrevet 12. august 2011 Alle sier de hater rosabloggere, men innerst inne er vi alle misunnelig på den enkle, perfekte verdenen med den tynne kroppen, det alltid velfriserte håret og alle pengene en rosablogger representerer. ....
pinar Skrevet 12. august 2011 #33 Skrevet 12. august 2011 Kan nevne at jeg er over 25 og veldig lite rosa og. Hvorfor blir egentlig en moteblogg kalt for rosablogg? Eller er det to forskjellige ting?
Gjest Raindrops Skrevet 12. august 2011 #34 Skrevet 12. august 2011 Jeg leser ikke en eneste blogg, nesten så eg føler meg litt gammeldags, for det finnes sikkert bra blogger der ute.
Kosemose Skrevet 12. august 2011 #35 Skrevet 12. august 2011 Det er vel jenter på samme nivå som leser de, og de finner vel inspirasjon, forbilder, virkelighetsflukt og materiale til dagdrømming, samt gjenkjennelse/identifisering med disse rosabloggene? At de ikke fenger voksne damer er vel neppe så rart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå