Gå til innhold

Hvorfor gidder vi å lese rosablogger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder vi å lese blogger om 16 åringers hverdag? Hva er spesielt med dem? Jeg sluttet for lenge siden å lese disse bloggene, og leser heller matblogger, og blogger med spennende ting. Hvorfor blir folk så populære bare de blogger om hverdagen sin,hva de har på seg osv? Jeg kan bare ikke forstå det.

Se på topplista på blogg.no. De som ligger på topp der blogger utelukkende om seg selv, og skriver ikke engang bra!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme. (Samme med håpløse serier på tv). Kanskje det har noe med at det krever minimalt med hjernevirksomhet, at det døyver sansene og man slipper å forholde seg til den virkelige verden for en stakket stund?

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg aner ikke.

Det var en eller annen som linket til en sånn blogg, og da leste jeg litt, av ren nysgjerrighet.

Forfatteren var en skikkelig bimbo, en white trash-etterligning av Paris Hilton. Svensk, så vidt jeg husker.

Det var forferdelig. Øynene mine begynte å blø nesten umiddelbart, og jeg klarte bare å lese et par sider før jeg ble tvunget til å gi opp. Jeg tror det var den malende beskrivelsen av de nye silikonpuppene som gjorde utslaget.

Først etter et par stive whiskey og SGU som motgift, kom verden så nogenlunde i vater igjen, selv om jeg fortsatt var rystet. Hva disse bloggene kan gjøre med et ubefestet sinn, kan vi bare spekulere på. Men jeg føler at det er et problem som burde tas fatt i, og at forbud sannsynligvis er veien å gå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leser folk blogger i det hele tatt? :klo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Disse bloggene er som bilulykker. Du vil bare kjøre forbi, men greier ikke la være å stirre.

Nå leser jeg ikke blogger på fast basis, men er innom noen av de største innimellom.

Oh yes. Jeg hater meg selv for det. :natti:

Endret av missLynch
Skrevet

Hvorfor leser folk avisa?

(Noen bloggere er realitetsorienterte og skriver utrolig bra om meningsfylte ting).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leser folk avisa?

(Noen bloggere er realitetsorienterte og skriver utrolig bra om meningsfylte ting).

Ja,men så er det ikke disse bloggene jeg mener heller.

jeg mener disse meg meg meg bloggene..

Mange blogger er fine,som jeg skrev innledningsvis :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg aner ikke.

Det var en eller annen som linket til en sånn blogg, og da leste jeg litt, av ren nysgjerrighet.

Forfatteren var en skikkelig bimbo, en white trash-etterligning av Paris Hilton. Svensk, så vidt jeg husker.

Det var forferdelig. Øynene mine begynte å blø nesten umiddelbart, og jeg klarte bare å lese et par sider før jeg ble tvunget til å gi opp. Jeg tror det var den malende beskrivelsen av de nye silikonpuppene som gjorde utslaget.

Først etter et par stive whiskey og SGU som motgift, kom verden så nogenlunde i vater igjen, selv om jeg fortsatt var rystet. Hva disse bloggene kan gjøre med et ubefestet sinn, kan vi bare spekulere på. Men jeg føler at det er et problem som burde tas fatt i, og at forbud sannsynligvis er veien å gå.

www.kissies.se ? ;)

Skrevet

Ja,men så er det ikke disse bloggene jeg mener heller.

jeg mener disse meg meg meg bloggene..

Mange blogger er fine,som jeg skrev innledningsvis :)

TS

Skjønner hva du mener. Helt enig. Men, det er vel litt som med togulykker som det nevnes litt over her.

Skrevet

For min del, så leser jeg ikke bloggene til 16 år gamle jenter. Tror det er sjeldent jeg leser en blogg som tilhører noen under 20.

Ellers så leser jeg "rosablogger" fordi jeg er, som mange jenter, interessert i sminke, klær og sko. I blogger finner jeg ofte mye inspirasjon til alle de tingene. I sminkeblogger har jeg lært utrolig mye og funnet mange yndlingsprodukter, og i moteblogger har jeg funnet inspirasjon til klesskapet mitt.

Skrevet (endret)

www.kissies.se ? ;)

Aaaaaarggh!!!:bond:

Endret av Mann 42
Skrevet

Jeg leser ikke reklamen i posten, derfor gidder jeg ikke trykke meg frivillig inn på en rosablogg for å lese mer reklame der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi at "det er ikke lov å mobbe", men de som leser, de vil ofte "mobbe" og det er "helt greit" å mobbe bloggere og spesielt typisk rosajenter. Det er i hvertfall sånn det virker.

Men selvsagt, alle som leser de bloggene er ikke mobbere.

Mobbere er uansett forkastelige skapninger som hører til i helvete.

De ødelegger livet til folk.

Skrevet

Eg leser ikkje slike bloggar. Er skjelden eg les bloggar i det heile tatt. Såkalla "rosabloggar" interesserar meg ikkje i det heile tatt, men det interesserar jo tydelegvis andre ;) Mange tykkjer kanskje det er fint med noko ein slepp å bruke så mange hjerneceller på å lesa, medan andre les kanskje berre for å ha noko å le av.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er fordi de som henger på blogg.no stort sett er unge jenter i fjortisalderen. De liker å lese om klær og sminke og små mikrohunder i outfit - og de som skriver om dette får selvsagt flest lesere.

Det er muligens ufattelig å forstå for dere over 30, men de som er under 20 lurer sikkert på hvorfor dere ikke finner disse bloggene underholdende. Flere jenter i klassen min praktisk talt forguder disse rosabloggerne :fnise:

Selvsagt er det ikke alle ungdommer som liker det, men bare se på kommentarene til disse bloggerne som stort sett inneholder <3 :* og hjerte, hjerte, så skjønner dere hvilken aldersgruppe som klikker seg innpå disse nettsidene.

Gjest Applecore
Skrevet

Før var jeg innom rosablogger av og til av ren indignert fascinasjon, men nå nekter jeg å klikke meg inn på dem for ikke å gi dem høyere leserantall. :sjenert:

Skrevet

Nei, jeg aner ikke.

Bare for å lære noe av denne tråden, hva er SGU? (ja, jeg har googlet..)

Gjest odisi73
Skrevet

Jeg leser rett og slett aldrig rosa blogger som dere kaller det,men folk må få lese det de vil.

Men hvorfor leser du de da hvis du ikke liker de???

AnonymBruker
Skrevet

Elsker rosablogger!! Sminke, mote og fråtsing i en fremmed persons vellykkede liv. Elsker også andre typer blogger.

Dog leser jeg ikke bloggene til de som ikke er gamle nokk til å forsørge seg selv enda da...

Ei "løper" jeg innpå her etterpå for å slenge dritt om bloggeren etterpå heller. Synes det er litt håpløst med de som lager innlegg som det oser hat av, og det er tydelig at de har studert bloggen ned i minste detalj. Hva er poenget?

Men vi damer elsker jo å hate.

Og jeg har ikke nettopp passert 20,nettopp flyttet hjemmefra for første gang og blitt VOKSEN.

Er (desverre ?) snart 30, høyt udannet og lever virkelig ikke et liv på stilettene mine i byens kjøpesentre. Her går det i jobb, jobb, trening og sofaligging det går i. Men til tross av bloggleselysten min så fatter jeg ikke paradise hotel, top model og slike programmer?

Skrevet

Fordi det finnes temablokker der du kan lære noe: trening,foto, matlaging, sminke osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...