Gå til innhold

Er dere redde for å bli gravide...

Rainbow

Anbefalte innlegg

Uh, jo. Kanskje ikke prevensjon for å unngå graviditet, men jeg håper du har kunnskap om prevensjon for å unngå kjønnssykdommer.

På wikipedia defineres prevensjon sånn: "Prevensjonsmidler brukes av seksuelt aktive personer for å redusere risiko for uønsket graviditet". Det har jeg ikke satt meg voldsomt godt inn i.

Sikker sex for å unngå sykdommer vet jeg derimot mye om, som slikkelapper for å unngå klamydia, herpes osv. Det har jeg nok hørt mer om enn de fleste heteroer, selv om de jo også trenger slikkelapper for å unngå smitte under oralsex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuntzilla

Ikke vanligvis, men har hatt en ordentlig "pregnancy scare".

Glemte et par piller på rad en gang og følte jeg hadde alle symptomer på graviditet etterpå. Tisset på en pinne og fikk negativt, men bestilte time hos lege i tilfelle. Fikk mensen før timen så jeg var litt mindre bekymret, men tisset likevel i en kopp der og fikk det dobbeltsjekket!

Ellers tenker jeg vanligvis ikke på det, men jeg har hele to venninner som ble gravide på pillen. Hun ene var nok den 0,1 prosenten, hun andre hadde vært matforgiftet med diaré men ikke tenkt over at det går utover sikkerheten før mensen uteble..

Noe jeg forøvrig heller aldri hadde tenkt på før, men nå er jeg litt obs på når jeg tar pillen om jeg skulle være dårlig i magen/spysyk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er faktisk kjemperedd for å bli gravid. Ikke under samleiet, men frykten kommer gjerne snikende noen dager i etterkant. Og grunnen til frykten? Jeg sitter med verdens nydeligste gutt som jeg fikk med det som i mine øyne kommer langt opp på listen som verdens verste mann :sjenert: Bruker selvsagt prevensjon, men det er ikke nok til å fjerne all verdens "hva hvis", "dersom atte" and so on. Men sex har man likevel :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke ha barn bruker man prevensjon. Kondomer uansett med ONS, p-piller/p-plaster/annet i et forhold hvor man stoler på hverandre og er smittefrie. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er redd for det. Ikke under sexen men tenker flere ganger i uken på det. Jeg er enda veldig usikker på om jeg har funnet mannen i mitt liv, og jeg hater tanken på hva som kan skje om jeg skulle oppdage for sent at jeg var gravid og jeg ikke kunne ta abort. Vært nødt til å bo her resten av livet fordi jeg ikke kunne flytte ungen vekk fra han. Jeg bruker p-piller da, så jeg stoler nå på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker da selvsagt på dere som ikke planlegger barn for tiden, eller i det hele tatt for den saks skyld. Er dere redde for å bli gravide hver gang, selv om dere bruker prevensjon? Eller stoler dere såpass på prevensjonen at det ikke er i tankene?

Tenker alltid på det...i etterkant.

Bruker minipillen Cerazette (p-pille), men tror ikke den er så sikker i praksis, da en kan rammes av diaré, omgangssyke, influensa og ta andre medisiner, som gjør at p-pillen ikke virket som den skulle akkurat den ene gangen - som er nok til en graviditet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bazibaz

På wikipedia defineres prevensjon sånn: "Prevensjonsmidler brukes av seksuelt aktive personer for å redusere risiko for uønsket graviditet". Det har jeg ikke satt meg voldsomt godt inn i.

Sikker sex for å unngå sykdommer vet jeg derimot mye om, som slikkelapper for å unngå klamydia, herpes osv. Det har jeg nok hørt mer om enn de fleste heteroer, selv om de jo også trenger slikkelapper for å unngå smitte under oralsex.

Jeg vil også gjerne få sitere samme Wikipedia-artikkel: "I medisinsk betydning mener en da beskyttelse mot uønsket graviditet, men i de senere år har denne definisjonen i økende grad blitt utvidet til også (eller utelukkende) å fokusere på forebyggelse av kjønnssykdommer. I denne siste betydning vil begrepet sikker sex være synonymt med prevensjon."

Og ja, slikkelappen skulle vært promotert mot flere enn homofile kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det ganske ofte ja... Kanksje ikke akkurat når vi har sex, men gjerne etter, hehe.

Hadde passa forferdelig dårlig med barn nå, vet ikke om jeg ville vært klar for det om ti år engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker ikke på det der og da. Hvis jeg skulle tenke på det, skulle han jeg hadde sex med vært ganske dårlig i senga.

Men jeg merker jeg begynner å tenke litt på det nå. Har hoppet over mensen 1 gang, så har gått på to p-pille brett i strekk nå (Uten å ta sukkerpillene på brett 1) Nå er jeg ferdig på brett 2, og skal ta den tredje sukkerpillen idag. Kjenner jeg begynner å bli litt stresset, men det er normalt at mensen kommer etter man har tatt 2-3 av de sukkerpillene. Så, da er det bare og vente da. Sukk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Nei, tenker ikke på det når jeg har sex - men jeg stoler på p pillene mine, likevel så velger jeg å teste meg hver tredje måned ca. Kanskje ikke alltid så ofte. Men jeg vet jeg ikke er klar for barn nå, jeg vil gjøre og opppnå mye før den tid, om det noen gang kommer en dag hvor jeg vil ha barn.

Så derfor tar jeg mine forholdsregler :)

Er man gammel nok for sex, må du og være gammel nok for ansvaret som følger :jepp:

PS: er i et fast forhold nå, så bruker bare p piller. Hadde jeg vært singel hadde kondom vært et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...