Gå til innhold

Alenemor og helt alene.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

Videoannonse
Annonse
Gjest hilde
Skrevet

Hei, orker ikke lese hele tråden jeg, men jeg har selv vært alene i mange år. Der beste du kan gjøre er å få tak i en barnepike som du kan bruke etter behov. Da slipper du å være avhengig av søster og pappa til ungen. Om du klarer å finne noen som kan passe slik at barnet kan treffe denne personen en dag pluss at hun kommer en stund før du drar på festen, så går det nok bra.

Skrevet

Huff, for en kjip situasjon du er i. Jeg støtter de andre sitt forslag om at du finner deg en fast barnepike :) Jeg har ikke ord for hvor egoistisk barnefar er!

Hvor mange timer var det snakk hun om at hun skulle passe småen din i våken tilstand (altså, hvor lenge skulle hun være våken med barnet ditt. Dvs, når begynte passet, når legger barnet ditt seg og når sluttet passet?)

Jeg og er gravid og kan med hånden på hjertet si at jeg vet GODT hvordan det er å være sliten i et svangerskap. Nei, jeg vet ikke hvordan det er å være gravid og i tillegg ta vare på mitt eget barn, men jeg vet hvordan det er å være gravid, ha et brukket lår, være forslått over hele kroppen og i tillegg ha hukommelsestap, men alikevel da jeg hadde en avtale med ei venninne at jeg skulle passe barnet hennes så hun fikk dra ut og slå håret (hun er alenemor), så stilte jeg opp med en gang. Ja, jeg ble kjempesliten og ja, jeg hadde enorme smerter, men jeg bet tenna sammen for jeg visste hvor mye hun trengte å dra ut en tur. Og hadde dette gjaldt min egen familie hadde jeg i hvert fall stilt opp!

• Liker 2
Skrevet

Det jeg først og fremst synes du burde gjøre er å få til en samværsavtale med faren!

For meg høres det ut som han lever livet som fri og frank etter at han flyttet ut, og at det at han bor hos en kompis er en glimrende unnskyldning for ikke å ta ansvar.

Dere kan jo ha fast avtale om samvær selv om han bor hos kompisen? Han kan i en overgangsperiode være hjemme hos deg mens han har samvær. For eksempel hver onsdag ettermiddag/kveld, og fra lørdag til søndag annenhver helg. I disse periodene holder du deg borte fra leiligheten, og finner på andre ting. Du kan jobbe sent for å komme a jour med ting, trene, finne på ting med venninner, gå på kino, sitte på et bibliotek/lesesalen osv.

Jeg skjønner at du er litt bitter på både eksen og søsteren din akkurat nå, men det vil nok på sikt være bedre å ha et godt forhold til dem. Både for din egen og for barnet ditt sin del.

• Liker 1
Skrevet

Men for guds skyld IKKE overlat ungen til en fremmed på kg!!Pedofile gjemmer seg bak profiler her helt sikkert...

Gjest grønnfi
Skrevet

Men for guds skyld IKKE overlat ungen til en fremmed på kg!!Pedofile gjemmer seg bak profiler her helt sikkert...

Ja da, helt sikkert.... Antar du siktet til meg siden jeg foreslo det :gjeiper:

Men jeg tenkte jo at hun evt. kunne treffe meg før og bli kjent med meg.

-Jeg tenker at når man har vet i samme situasjon selv, er det lettere å se hva andre har behov for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer var det snakk hun om at hun skulle passe småen din i våken tilstand (altså, hvor lenge skulle hun være våken med barnet ditt. Dvs, når begynte passet, når legger barnet ditt seg og når sluttet passet?)

Jeg og er gravid og kan med hånden på hjertet si at jeg vet GODT hvordan det er å være sliten i et svangerskap. Nei, jeg vet ikke hvordan det er å være gravid og i tillegg ta vare på mitt eget barn, men jeg vet hvordan det er å være gravid, ha et brukket lår, være forslått over hele kroppen og i tillegg ha hukommelsestap, men alikevel da jeg hadde en avtale med ei venninne at jeg skulle passe barnet hennes så hun fikk dra ut og slå håret (hun er alenemor), så stilte jeg opp med en gang. Ja, jeg ble kjempesliten og ja, jeg hadde enorme smerter, men jeg bet tenna sammen for jeg visste hvor mye hun trengte å dra ut en tur. Og hadde dette gjaldt min egen familie hadde jeg i hvert fall stilt opp!

For en god venninne du er :) Jeg hadde også gjort det samme for mine venninner/søsken.. spesielt om jeg var eneste person som kunne ha hjulpet til..

Jeg har fått ordnet det med barnefar nå, han har avlyst for å hjelpe meg. Så det er jeg veldig takknemlig for - han er faktisk en ansvarsfull fyr, selv om han kanskje glemmer seg litt bort av og til. Forklarte ham situasjonen, og han ble skuffet over hvordan hun behandler meg. Det er ikke første gangen hun har latt meg i stikken..

Det jeg først og fremst synes du burde gjøre er å få til en samværsavtale med faren!

For meg høres det ut som han lever livet som fri og frank etter at han flyttet ut, og at det at han bor hos en kompis er en glimrende unnskyldning for ikke å ta ansvar.

Dere kan jo ha fast avtale om samvær selv om han bor hos kompisen? Han kan i en overgangsperiode være hjemme hos deg mens han har samvær. For eksempel hver onsdag ettermiddag/kveld, og fra lørdag til søndag annenhver helg. I disse periodene holder du deg borte fra leiligheten, og finner på andre ting. Du kan jobbe sent for å komme a jour med ting, trene, finne på ting med venninner, gå på kino, sitte på et bibliotek/lesesalen osv.

Jeg skjønner at du er litt bitter på både eksen og søsteren din akkurat nå, men det vil nok på sikt være bedre å ha et godt forhold til dem. Både for din egen og for barnet ditt sin del.

Joda, men er oppgitt på søstera mi. Jeg fikk et par smser til av henne. Det var forresten snakk om 1 time før leggetid og noen timer på morgenen at hun skulle passe barnet mitt. Hun skrev at det ville bli VELDIG (med store bokstaver ja) stress, men at hun kanskje kunne få noen til å komme å hjelpe til med legging, og at det da kanskje kunne løse seg. Mannen hennes skulle forresten ikke bort for helga, men kom antakeligvis til å ha mye å gjøre i huset fordi de pusser opp. Derfor kunne de ikke hjelpe til. Jeg hadde bare satt pris på å få den beskjeden når jeg ringte og avtalte det hele for over 2 uker siden! Hun har også sagt at hun skal ringe meg i 3 dager nå, noe hun ikke har gjort.

Nei, hadde ikke gjort det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja da, helt sikkert.... Antar du siktet til meg siden jeg foreslo det :gjeiper:

Men jeg tenkte jo at hun evt. kunne treffe meg før og bli kjent med meg.

-Jeg tenker at når man har vet i samme situasjon selv, er det lettere å se hva andre har behov for.

Takk for det. :)

Nei, jeg hadde ikke bare dumpet ungen min av hos en random person, men det hadde jo vært en mulighet å bli kjent med noen og SÅ la dem være barnevakt! Det er jo ikke så mye forskjell i det, enn å ringe noen fra en annonse e.l. :)

Skrevet

for en barnefar...

• Liker 1
Gjest grønnfi
Skrevet

Takk for det. :)

Nei, jeg hadde ikke bare dumpet ungen min av hos en random person, men det hadde jo vært en mulighet å bli kjent med noen og SÅ la dem være barnevakt! Det er jo ikke så mye forskjell i det, enn å ringe noen fra en annonse e.l. :)

Nemlig.....

Og det er greit å knytte seg opp mot "reserve tanter" uansett hvor man skulle finne dem tenker jeg.

Men godt at det har ordna seg for deg.

Kos deg masse og slå ut håret. :danser:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

Gjest navnelapp
Skrevet

for en barnefar...

No skriv ts over her at faren har avlyst sin fest, og stiller som "barnevakt", så då har han teke ansvar. Bra!

Skrevet

No skriv ts over her at faren har avlyst sin fest, og stiller som "barnevakt", så då har han teke ansvar. Bra!

Ja jeg så ikke det før nå :) Beklager :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...