Gå til innhold

Han 16, hun 24?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver dette som et motstykke til den andre tråden jeg så her inne om aldersforskjell.

Er det en ok aldersforskjell om gutten hadde vært 7-8 år yngre?

Jeg tror dette nemlig er mere tabu enn om jenta er mye yngre, rart nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke så rart? Jenter utvikles langt raskere enn gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo slik, merkelig nok. Men i eksempelet ditt er det jo et større "problem" at den yngste er såpass ung. Jeg hadde reagert mye mer på en aldersforskjell der han var 16 (og dermed nesten et barn) og hun 24, enn om han var 26 og hun 34. Eller han 30 og hun 38. Når begge to er voksne, spiller liksom ikke alderen så stor rolle lengre.

Men så lenge den ene er av så lav alder at man kan lure på hva den andre "skal med" vedkommende, så er det jo det man henger seg opp i. Det skjer en mental utvikling mellom 16 og 24 som gjør at de fleste antar at man ikke har noe til felles om ikke den ene er ekstremt moden, eller den andre ekstremt umoden. Eller begge deler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som har 17 år i mellom.

Ja men da er det rett vei, ikke feil vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skriver dette som et motstykke til den andre tråden jeg så her inne om aldersforskjell.

Er det en ok aldersforskjell om gutten hadde vært 7-8 år yngre?

Jeg tror dette nemlig er mere tabu enn om jenta er mye yngre, rart nok!

Nei, det er ikke galt med 7-8 års aldersforskjell, men her er jo den ene godt under myndighetsalder, og det er DET som er problemet her. Hadde han vært 20 og hun 27-28 så hadde jeg ikke sett problemet, tilsvarende det som var gjeldende i den andre tråden med motsatte kjønnsfortegn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et eksempel her i nærheten hvor hun er 38, og han 17. De venter barn sammen. Det skulle vært min sønn....Hun kunne vært mora hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel her i nærheten hvor hun er 38, og han 17. De venter barn sammen. Det skulle vært min sønn....Hun kunne vært mora hans..

Hvordan reagerer foreldrene?

Dama høre gal ut, hun må i hvertfall være litt smågal? Er hun oppegående?

Er dette et tilfelle hvor en dame blir så desperat etter barn at hun går etter en 17-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 17 var jeg sammen med en gutt/mann på 24. Det funka helt fint, men for min del gikk jeg fort lei og ville "leve" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart om en jente på 24 år faller for en på 16??? det er stooor forskjell!! hadde ikke vært så stor forskjell om det var snakk om 24 og 30 foreksempel. men 16!? den er for drøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke en gutt yngre enn meg.

Hva betyr den signaturen din? Se før du spranget? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...