Gå til innhold

Visdomstann...


83`

Anbefalte innlegg

Var til tannlegen forrige fredag og skulle trekke visdomstanna mi. Etter at han satte bedøvelse, og byrja å rigle på tanna, fekk eg vondt. Noko som gjorde at han satte meir bedøvelse, greidde å rigle enda meir -men så fekk eg vondt igjen. Måtte tilslutt avslutte heile greia, og han sydde to sting og sa at vi måtte ta igjen trekkinga ein annan gong. Eg fekk henvisning til sjukehuset pga at det er ei vanskelig tann å trekke, men må belage meg på å vente mange mnd, kanskje eit år før eg får time. Greit nok det, men det er fortsatt veldig vondt etter at han styrte på med tanna -så no 4 dagar etterpå tek eg fortsatt smertestillande eit par gongar for dag.

Er det nokon andre her som har vert borti at tannlegen ikkje greidde å trekke tanna på første forsøk? Og kor lenge hadde de då vondt i tanna og området rundt der etterpå i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

det synes jeg hørtes veldig rart ut :klo:

jeg har selc trukket 2 visdomstenner- og den ene vokste helt vannrett, altså ikke oppover som er vanlig! tannlegen rev og slet, og kutta opp og styra noe veldig *grøss* men det varke noe problem av den grunn! hadde jeg vært deg, så hadde jeg kontaktet en annen tannlege- og forklart hva du opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det var ikkje trekkinga tannlegen ikkje fekk til, men å bedøve meg skikkelig. Han hadde vert borti det fleire gongar før sa han, og at det gjekk som regel mykje betre neste gong vi prøvde. Men eg fåreslo sjølv at eg kunne henvisast til sjukehuset, sidan vi er kjendt for å ha vanskelige tenner å trekke i framilien. Saken var meir det at eg lurer på om eg skal ha så vondt no fleire dagar etterpå -uten å ha trekt tanna! Om nokon har erfaring med det samme, og kor lenge smertene sitter i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

aaaah.. :klaske: sånn går det når man bare skumleser igjennom vettu! :fnise: men har du fått bedøvelse før da? og at det har funka? jeg blir litt redd for å opperere i fremtiden jeg, det samme skjer jo i blandt med narkose også, men da blir man helt lam-så man får ikke sagt eller gjort noe! :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med tannlegen igjen idag, og han meinte eg sikkert hadde fått en betennelse. Blir ofte litt sånn trøbbel når man først løsnar på tanna, for så å ikkje trekke den likevel. Så fekk antibiotikakur no, og håpar den kjem til å virke :)

Eg trur ikkje han traff riktig plass med bedøvelsen, var nok berre det som var årsaken til at eg ikkje vart skikkelig bedøvd. Har tatt operasjon med narkose før, og den virka heldigvis som den skulle.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Det samme skjedde med meg, fikk heldigvis trukket den etter antibiotikakuren, med 6 bedøvelsessprøyter og enda en antibiotikakur etterpå. Er noe herk med de visdomstennene altså, men deilig når de endelig er ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åhh, hugsar du siste her kor lang tid det tok før antibiotikaen byrja å virke? Og forsvant betennelsen då heilt? Er på dag 2 no, men fortsatt like vondt.... for noko hærrk ja!!! Verste er jo at eg skal ikkje trekke den før på mange mnd.. så kan vel rekne med å få betennelse fleire gongar før den tid :(

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Oi hmm, det tok vel rundt fem dager. Min betennelse forsvant ikke helt, det var derfor jeg måtte ha enda en kur etter jeg trakk tannen. Men da forsvant den.

Fikk paralgin forte av legen for det var så vondt, men jeg syns ikke det fungerte så jeg tok èn ibux med en halv paracet, det hjalp.

Uff synes synd på deg, er virkelig ikke noe særlig å ha hverken betennelse eller en kjip visdomstann :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...