Gå til innhold

Hæ? Er dette fedme..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det at hun bare er 21 er nok grunnen til at hun ser rimelig fast i kroppen.

Det at hun er 21 er da en grunn til å rope varsku, ja siden hun har rukket å opparbeide såpass mye fett. Det kan bli helsefarlig etter hvert.

Personlig blir jeg trist når jeg ser unge mennnesker som har allerede rukket å få for mye overflødig fett på kroppen.

:sukk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes hun så pen ut. Fine former og ikke noe "benrangel"

Hvorfor i all verden skal alle se ut som de ikke har fått mat på 1 mnd ?

Innovermage, ribben, hofteben og krageben som tyter ut. Ser jo ikke pent ut akkurat, men utmagret.

Litt former er jo pent, noe denne dama hadde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du det er trolling? Jeg er jente selv, og jeg tror aldri jeg hadde fått meg kjæreste hvis jeg så sånn ut. Jeg forstår godt om en god del menn ikke synes det der er spesielt attraktivt.

Da tror jeg ikke du vet mye om menn. Det er maaange som liker jenter med litt kjøtt på beina ;)

Og nei, jeg synes ikke hun på bildet så ut som om hun lider av fedme. Litt stor, ja, men ikke feit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut som det var mye fett på den kroppen, og lite muskler.

Men hun ser ikke ut til å veie så mye som 93 kilo! 83 kanskje..

Artig å se hvor forskjellige vi er. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du det er trolling? Jeg er jente selv, og jeg tror aldri jeg hadde fått meg kjæreste hvis jeg så sånn ut. Jeg forstår godt om en god del menn ikke synes det der er spesielt attraktivt.

:sjokkert: Teiteste svaret her inne. Håpløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Dette er omtrent min høyde og vekt, men jeg ser nok ikke så stram ut. Men i tillegg til litt mer, erhm..., fyldig mage, har jeg litt bredere skuldre og større pupper enn henne. Jeg er høvelig likedan proposjonert men bærer kiloene littegrann dårligere enn henne. Jeg kan godt tro det er mulig at hun veier 93 kilo. Folk bærer kiloene sine forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min er veldig lik denne, men jeg er 180 høy, og veier 75 kg... Så hun kan umulig veie 93kg.

Da tenker du ikke på at muskler veier mer enn fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Slank er hun definitivt ikke, jeg synes det er ubegripelig (dog interessant i et samfunnskritisk perspektiv) at man kan mene det. Ei er hun smellfeit - jeg ville plassert henne i kategorien fyldig/kraftig/korpulent/stor rent utseendemessig.

At hun er såpass stram som hun er, og at hun er heldig med kroppsfasongen, "hjelper" nok en del hva utseendet angår, men når det gjelder helsen, synes jeg det er bekymringsfullt at man allerede som 21-åring har ganske mange kilo for mye. Hun burde absolutt vurdere å ta grep før heller enn senere. Noen justeringer i matveien og noen løpeturer ukentlig hadde nok gjort susen over tid. Hun hadde ikke trengt å bli tynn, men slankere.

Det er for øvrig ganske morsomt hvor forskjellig man er bygget. Jeg er også 1.75 m, og veier 58-60 kg "helt naturlig" i den forstand at det er dette jeg veier når jeg har et helt avslappet forhold til mat og trening; lar sult- og metthetsfølelse regulere matinntak, koser meg med det jeg vil i begrensede mengder, prøver å være aktiv. Er veldig slank, men langt fra skrapet, jeg har både pupper og rumpe. Andre med tilsvarende høyde har gjerne sin "naturlige" vekt hvor de ser sunne og normalt slanke ut på nærmere 70 kg, og hadde sett ut som Fotballfruen på en dårlig dag om de gikk ned til 60.

Men at en kvinne har sin "naturlige" vekt på 93 kg, det tror jeg ikke noe på - med mindre hun er av kjempen Goliat-kaliber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville antatt at hun veide rundt 80 kilo; 93 høres VELDIG mye ut, i forhold til hvordan kroppen hennes er(hun har riktignok kraftige hofter, lår og armer, og er slett ikke slank, men magen hennes er nokså stram og fin, så noen tilfelle av fedme vil jeg ikke kalle dette; hun er definitivt lubben, men ikke noe mer enn det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan stemme det :) Jeg veier 103 er 1.75 og har ganske lik kropp. Litt mer fett på magen bare.

En vakker kvinne, med andre ord. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicola

En vakker kvinne, med andre ord. :)

Det var koselig sagt :)

Jeg holder på å gå ned da :) Jeg trives på en vekt mellom 80 og 85 kg. Da er jeg slank og fin :)

Folk er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ærlig mann

Tydelig at de fleste har mistet grepet om forståelsen av hva som er fedme eller ikke. Hvordan er det mulig å stille spørsmål rundt hvorvidt denne jenta er overvektig? JA- selvfølgelig er hun overvektig, og jeg hadde gjettet hennes vekt (over 90 kg) uten å få det opplyst, dersom jeg visste høyden. Hun bør gå ned rundt 35 kilo for å bli "normalvektig"- dvs. det som var normalvektig da BMI-skalaen ble definert. Nå er jo overvekt snarere regelen enn unntaket.

Til deg som gjettet 50-60 kg: Klikk på denne linken for å se ei jente på 175 cm og 53 kg. SVÆRT ulikt bildet av den overvektige jenta som trådstarter presenterte, og mye sunnere uten flere titalls kilo overflødig fett. LINK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fedme? Nei, ikke i mine øyne.

Men definitivt overvektig.

Hun er heldig som har vekten meget jevnt fordelt, men burde nok gå ned noen kilo ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du "ærlig mann".

Det er for meg veldig tydelig at denne jenta ikke lider av fedme, overvekt ja, men ikke fedme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hun bør gå ned rundt 35 kilo for å bli "normalvektig"- dvs. det som var normalvektig da BMI-skalaen ble definert. Nå er jo overvekt snarere regelen enn unntaket.

Hvorfor legger du deg ikke i andre ytterkant og sier at hun bør gå ned 17 kg? Hun ville fremdeles vært definert som normalvektig...

Hun du lenket til var jo undervektig! Det er faktisk heller ikke videre sunt. Ikke at det gjør overvekt noe sunnere av den grunn, men at den personen du viser til er sunnere enn personen det lenkes til i første innlegg er ikke annet enn en ubegrunnet påstand, som slett ikke trenger å være sann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TubbyWubby

Ja det kan stemme. Er høy selv og er i overvekt med 90 kg. Alle tror jeg veier 70. Min normalvekt er rundt 63-65. Jeg kunne gå opp til 70- 75 og ingen kunne se jeg hadde gått opp i vekt. Høyde hjelper veldig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...