Gå til innhold

Når kjæresten jobber offshore

Rozie

Anbefalte innlegg

Min har også en slik jobb. I det siste har det bare vært to uker borte og tre uker hjemme, men snart blir det en måned borte. Jeg har ihvertfall blitt veldig vandt til dette :) Om han sier at han kommer hjem en lørdag, så tenker jeg heller at han kommer på mandag. I slike jobber blir ting alltid utsatt, så man kan ikke ha for store forhåpninger eksempel. Skulle gjerne hatt han her hele tiden, men sånn funker det nok ikke. Han trives så forferdelig godt, tjener godt og i det hele tatt. Men som sagt, man blir vandt til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær glad han kan jobbe offshore og tjene gode penger - jeg vil anta det vil gagne dere begge siden dere ellers studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon, dessverre, bare at her er det på fulltid. Her er det seks uker på sjøen og fem eller fire uker hjemme. Utrolig kjipt, men jeg prøver heller å se positivt på det. De første turene er selvfølgelig skikkelig kjipe, men man blir vandt til det. Nå prøver jeg å ha det gøy sammen med venner, konsentrere meg om meg selv og familien min og gjøre det JEG vil når han er borte. Så når han kommer hjem nyter jeg tiden sammen med han. Da kan jeg i alle fall ikke få dårlig samvittighet over at jeg prioriterer han fremfor venner av og til - for det forstår nemlig alle! :-)

Hehe. Fæl situasjon,, så virker det som han har det såå koselig på jobb når vi snakker sammen. Er selvfølgelig glad for at han trives, men hadde vært litt deilig om han hadde savnet hjemme litt, han og. Litt tragisk av meg, men :gjeiper: Blir så avhengig da, sjø! :sjenert: Jeg var forresten nettopp på en storfest med slekta, (jubileum, eller noe).. Slekta fester ofte uten grunn, hehe.. Men ja. Selv da når jeg fant på ting med andre ble det bare trist at han ikke var med. Trist er det også å legge seg alene når festen er over .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordne deg med en elsker når gubben din er bortreist da,

case solved :takke:

Hehe.. :) Jo, jeg fikk en del sånne tilbud fra kompisene mine. Hehe. - Men jeg bør nok stå over. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har samme type jobb, hvor han er lenge borte og liten tilgang på internett og telefon. Det er ganske slitsomt og kjedelig til å begynne med, men så må man bare innfinne seg med situasjonen og gjøre det beste ut av det. De første gangene han var borte satt jeg nesten bare å ventet på at han skulle logge seg på chatten eller komme hjem. Fikk som oftest en dato for hjemreisen, men den ble alltid utsatt, noe som ikke akkurat gjorde det lettere.

Nå har jeg innfunnet meg med situasjonen, og bestemt meg for å gjøre det beste ut av det. Samboeren min vil gjerne ha en sånn jobb, og da unner jeg han å ha det. Jeg prøver å ikke mase på han om når han kommer hjem osv, det er ikke så mye vi får gjort med det. Det siste han trenger er dårlig samvittighet over å være mye borte, heller ikke en masete kjæreste :) Det er heller ikke noe kjekt for han å være på jobb, om han vet at jeg sitter hjemme og kjeder meg.

Jeg lager meg ei liste over ting jeg kan gjøre mens han er borte, det kan være ting som å lime inn bilder, vaske hus, rydde bod, lese bøker, besøke mennesker jeg ikke har sett på en stund osv :)

Hehe. Kjenner igjen den med å sitte å vente på at han skal komme på, ja! Ofte har jeg sittet flere kvelder med kaffekoppen i handa, kjempetrøtt men bare for å få 10 minutter med han når han endelig kommer på. (Som oftest rundt 2-tida på natta) :P

Merker jeg blir litt desperat, men prøver hardt å ikke være for masete, skjønner han ikke vil komme til å glede seg til å komme hjem til en masete og desperat kjæreste. :biggrin:

Men det med lista var en kjempegod idé! Det bør jeg nok prøve. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også en slik jobb. I det siste har det bare vært to uker borte og tre uker hjemme, men snart blir det en måned borte. Jeg har ihvertfall blitt veldig vandt til dette :) Om han sier at han kommer hjem en lørdag, så tenker jeg heller at han kommer på mandag. I slike jobber blir ting alltid utsatt, så man kan ikke ha for store forhåpninger eksempel. Skulle gjerne hatt han her hele tiden, men sånn funker det nok ikke. Han trives så forferdelig godt, tjener godt og i det hele tatt. Men som sagt, man blir vandt til det :)

Har funnet ut det, ja. Har blitt utsatt veldig mye i det siste, - men nå har han begynt å si at han kommer f.eks mandag når han kommer lørdag. Så det blir heller en positiv overraskelse i beste fall :) Håper jeg blir vant til det, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær glad han kan jobbe offshore og tjene gode penger - jeg vil anta det vil gagne dere begge siden dere ellers studerer.

Er det her jeg skal komme med sånne dårlige "kjærlighet foran penger" -sitater? :) Neida, selvfølgelig er pengene en fordel. To måneder der ute dekker cirka et helt studieår for ham, så det er absolutt verdt det sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg kan se gubben min hver eneste dag. Hadde ikke taklet å vært så mye alene. Faren min er sjømann og seiler utenriks. På syttitallet var han ute i over et år i strekk, noe som var helt vanlig på den tiden. Herregud, det er lenge!!

I alle dager hjelper det ts at du kommer inn her og gloater over at du ser din kjære hver dag? herregud, enkelte bare MÅ si noe om en sak, selv om de har null å bidra med.

TS: Avstandsforhold er kjipe, men hvis man er innstilt på det, så får man det meste til å fungere. Mitt største råd: Skaff deg venninner! De er gull verdt når kjæresten er borte og man trenger å få fokuset bort fra savnet. Trening er også en fin måte å få tankene på noe annet. Vær sterk, det kreves mye innsats, men det er så verdt det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...