Gå til innhold

Mellomblødninger på nye p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet det er heeeelt vanlig med mellomblødninger den første måneden etter man har begynt på nye p-piller. Men jeg lurer på om det er veldig vanlig at mellomblødningene fortsetter i de tre første månedene, siden de sier at kroppen trenger minimum tre måneder for å gjøre seg vant til hormonene? I pakningsvedlegget står det bare at det er en vanlig bivirkning.

Og om blødningene skulle fortsette i tre måneder, er det bare å kutte ut pillene og heller prøve noen andre fordi man vil ha mellomblødninger "for alltid" på akkurat de pillene?

Blir takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hey!

Jeg gikk på p-piller i tre hele år, men det sluttet aldri hos meg.

Som oftest når jeg fikk mensen begynte jeg som vanlig på brettet og tok pillene til fast tid hver dag. I begynnelsen tenkte jeg det var mellomblødninger når jeg begynte å blø igjen bare uka etter forrige menstruasjon. Tappert fortsatte jeg med pillene på riktig måte. Jeg prøvde ut forskjellige merker, - men ingen av dem funket for min del, og legen kunne til slutt konstantere at p-piller ikke var noe for meg selv om jeg tok dem rett osv. Gikk for det meste på Mercilon fordi jeg har magesår,- disse skal liksom gi litt mindre smerter og litt mindre blødninger. BS.. :gjeiper:

Skal heldigvis bytte nå, antageligvis blir det spiral. (Ingen menstruasjon før den er ute ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er noen kvinner som ikke kan bruke visse typer p pille akkurat pga dette. Jeg kan ikke bruke lavdose preperater som cerazette eller p sprøyte o.l. Da bare småblør jeg hele tiden. Men de tkan gå over etter 3 mnd dersom du holde rut å vente så lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det jeg lurte på da, hvor lang tid jeg skal gi det. Kjenner at den her første måneden var litt slitsom... Blir ikke akkurat noe hanky-panky nå, for å si det sånn!

Spiral, hmm... får man ingen blødninger da, eller gjelder det samme greiene som med piller (noen slipper mensen, andre ikke)?

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det jeg lurte på da, hvor lang tid jeg skal gi det. Kjenner at den her første måneden var litt slitsom... Blir ikke akkurat noe hanky-panky nå, for å si det sånn!

Spiral, hmm... får man ingen blødninger da, eller gjelder det samme greiene som med piller (noen slipper mensen, andre ikke)?

-TS

Oi, jeg skrev feil. Mamma bruker spiral, - dette gjør at mensen uteblir helt i to år, - men også muligheten for å bli gravid. Finnes forskjellige typer spiral og, da, og selvfølgelig kan den tas ut om det er ønskelig.(Men dette må gjøres hos lege.)

Men det jeg mente var P-ring! Da setter du inn ringen selv og har den der i tre uker. (Mensenfritt og fri for barn!) :)

Det er noen minuser ved alle prevansjonsmidler, - her er det at ringen KAN kjennes under sex i noen tilfeller. Typen bryr seg ikke, men noen kan være litt følsomme på det. Du kan ta ut ringen i opptil tre timer om du vil ha sex uten den, og så kan du bare sette den inn igjen.

Vil du utsette mensen kan du bare beholde ringen der inne, nesten så lenge du vil. :) Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...