AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Jeg blir så j***** irritert når man ringer servicetelefoner, (legekontor, lånekassen, banken osv) Også presenterer man(jeg) seg med et smil og sier "Hei dette er Louise Olsen som ringer " OGSÅ SVARER IKKE DE TILBAKE? Så må jeg si "Ehm, hallo?" Altså hva skjer med det! FAEN, så irriterende!!!? 2
Tralla la Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Eller når man ringer en av de nevnte servicefunksjonene og så sier dem bare "hallo, det er Per" når de svarer. Da må jeg jo dobbelsjekke hvor jeg har havna hen. Kan de ikke bare si "Banken versegod" høyt og tydelig? Det er bare forvirrende når alt skal være så personlig. 3
Anglofil Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Enig. Her jeg jobber, i kundeservice, presenter jeg meg alltid med "Hei, du snakker med XXX, hva kan jeg hjelpe deg med?". Synes noe annet ville vært rart, og hater selv når man møter noen som er helt stille. Mvh Yvonne
Vestlandsjente Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Vet ikke hvorfor jeg havnet som Anonym bruker, i hvert fall TS her. Ja enig- presenter deg og si hvor man har kommet! ÅH, noen ganger har jeg så lyst til å bare si det rett til de det gjelder i telefonen. Men får vel heller få ut litt frustrasjon her på KG! 1
Anglofil Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Vet ikke hvorfor jeg havnet som Anonym bruker, i hvert fall TS her. Ja enig- presenter deg og si hvor man har kommet! ÅH, noen ganger har jeg så lyst til å bare si det rett til de det gjelder i telefonen. Men får vel heller få ut litt frustrasjon her på KG! Vi sier aldri hvor man har kommet, men det er fordi det sies når man kommer til talemenyen. Ellers er jeg helt enig. Mvh Yvonne
Christiane_W Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Ettersom jeg får samtalene etter at de har vært innom sentralbordet på jobben sier jeg bare "Hei, det er Christiane W.....". Firmanavnet blir jo opplyst av sentralbordet så jeg ser ingen grunn til å gjenta det.
Lunivere Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Dette irriterer ræva av meg! Måtte ringe legevakten her om dagen. Jeg presenterte meg: "Hei! Det er XXX." Så en laaang pause der alt var stille. "Ehhm, hallo??" Så stille igjen, før dama på legevakten trakk et laaangt sukk og bare "jadaaa, hallooo." 3
Gjest Iah Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 (endret) Jeg ser ikke helt problemet. Når jeg ringer noen foregår samtalen omtrent slik. Bruker legekontor som eksempel. Legekontor: Hei, du har kommet til Fantasi legekontor, hva kan jeg hjelpe deg med Jeg: Hei, det er Iah Hansen som ringer, jeg trenger en legetime i forbindelse med ***** (sett inn det som passer) Legekontor: Hva er fødselsnummeret ditt? Jeg: 11.11.11 00000 Legekontor: Jeg har en ledig time på torsdag klokke 14:00, passer det? Jeg: Ja, det passer fint. Takk for hjelpen, ha det bra! Legekontor: Bare hyggelig, ha det bra. Mulig jeg har misforstått problemstillingen, men det er jo den som svarer telefonen som sier noe først. Og når vedkommende er ferdig snakket presenterer jeg meg, og forteller hvorfor jeg ringer. Endret 27. juni 2011 av Iah 3
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Kunne jo vært greit om de sa noe som "Posten, du snakker med Hanne" eller "Sørvald, du snakker med Pia" Da sier de hvor du har kommet OG hvem de er! Jeg synes det virker bedre, for om du skal ringe opp igjen senere eller en annen dag så vet man hvem man skal spørre etter. Opplevde en gang at jeg skulle snakke med en mann på skolen for å snakke om jobb osv. Jeg fikk aldri vite hva han het så når jeg ringte for å kanskje få snakke med han så måtte jeg liksom si "Jeg vet ikke hvem jeg skulle snakke med, men det var en mann som driver med noe rådgivning for jobb og praksis" Blir jo bare surr og rot.
Gjest Iah Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Jeg er helt enig i at det er normal høflighet og folkeskikk og presentere seg når man svarer telefonen. Men slik jeg forstår TS er det ikke det som er problemet, men at de ikke svarer henne etter at hun har presentert seg og før hun kommer med hva hun har på hjertet. Og den kan jeg forstå. Hva skal lånekassen si? Hei Anne Hansen, så hyggelig at du ringer? Det venter jo selvsagt til du har presentert ærendet ditt.
The Kitten Skrevet 27. juni 2011 #12 Skrevet 27. juni 2011 Jeg er helt enig i at det er normal høflighet og folkeskikk og presentere seg når man svarer telefonen. Men slik jeg forstår TS er det ikke det som er problemet, men at de ikke svarer henne etter at hun har presentert seg og før hun kommer med hva hun har på hjertet. Og den kan jeg forstå. Hva skal lånekassen si? Hei Anne Hansen, så hyggelig at du ringer? Det venter jo selvsagt til du har presentert ærendet ditt. Jeg oppfatter det slik at problemstillingen er at det ikke blir presentert hvor man har ringt. Slik at man ikke vet om man har ringt riktig. Løsningen på problemet kan jo være så enkelt som å presentere seg, og spørre om man har kommet riktig.
Nuttery Skrevet 27. juni 2011 #13 Skrevet 27. juni 2011 Det er vel litt som når folk du ikke kjenner så godt ringer og begynner å bable uten å si hve de er, det. Like irriterende. Personlig sier jeg alltid "Hallo, det er Nora (eventuelt etternavn) som ringer" hvis jeg ikke kjenner personen. Til venner blir det bare sånn "halloooo"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå