Rozie Skrevet 27. juni 2011 #41 Del Skrevet 27. juni 2011 Lillesøstra mi på 16 år er sammen med en på 23. Og vet dere hva? Det fungerer helt nydelig. Husker jeg var med å prøve å hindre henne i begynnelsen, men hun viste seg å være mer moden enn vi alle ville ha henne til å være. Samt at typen hennes som studerer er veldig leken av seg. Ser at de koser seg! Foreldrene til ei veninne møttes forresten når dama var 19 og han var 27. Sykt? De har vært lykkelig gift i 25 år .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alfredas Skrevet 27. juni 2011 #42 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg har truffet ei jente jeg liker, hun er 7 år yngre enn meg. Jeg liker henne, men føler meg litt slesk som gjør det. Kompiser sier jeg er på barnerov, og jeg har hørt flere si at det er bare tapere så blir sammen med jenter som er så mye yngre enn seg. Har bare vært sammen med jevnaldrende jenter tidligere, men vanskelig å finne noen på min alder og jeg liker henne. Vi er nok på litt forskjellige stadier i livet, (hun førsteårs student). Jeg i fast jobb og kanskje over den verste festetida, selv om det hender jeg drar ut en gang i blant. Hva synes man egentlig om "gamlinger" som meg som går etter "småripsa". (Aldri hendt før) Har alltid sett på de guttene med mye yngre jenter som veldig umodne etc. Litt issues bare ? Synes det er bare flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 27. juni 2011 #43 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er imponert over ditt klarsyn. Her klarer du å dra slutninger om hva jeg måtte mene om menneskers etnisitet, hudfarge og anta at jeg mener at alle mennesker er like så lenge de har samme alder. Det er jo ikke spesielt vanskelig å dra den slutningen, enhver som er litt oppegående ser logikken i det. Du sa jo selv at du mener at menn på ca 30 som er sammen med 20 åringer uansett er lite modne. Du har heller ikke snakket om andre faktorer som er med på å bestemme modenhet. Ergo ser du kun på alder, og ergo blir det akkurat det som står igjen som argumentet ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 27. juni 2011 #44 Del Skrevet 27. juni 2011 Synes ikke det gjør noe, det mest negative er for deg egentlig. De fleste jenter som blir sammen med eldre gutter i den alderen vil etter noen år vokse fra gutten. Det er så mye endringer som skjer med jenter fra de er 20-28... De fleste jeg vet om som var sammen med eldre gutter slo opp etter noen år fordi de følte at de akkurat hadde begynt å leve, mens gutten gjerne var klar til å slå seg til ro...men det er selvsagt individuelt... Og fordi dine venner gjorde det, så gjelder det alle? Ja, endringer skjer mellom 20-28, men det er langt fra noen regel at det er negativt, det kan like gjerne skje at de utvikler seg i samme retning. Du antar også at menn på 27 liksom har stoppet utviklingen, det er bare tull. Menn på 27, som kanskje har vært noen år i arbeidslivet etter utdanning osv, som er på vei til å få en bra karriere, spennende hobbyer osv. Ville ikke akkurat kalt det for lite utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. juni 2011 #45 Del Skrevet 27. juni 2011 Og fordi dine venner gjorde det, så gjelder det alle? Ja, endringer skjer mellom 20-28, men det er langt fra noen regel at det er negativt, det kan like gjerne skje at de utvikler seg i samme retning. Du antar også at menn på 27 liksom har stoppet utviklingen, det er bare tull. Menn på 27, som kanskje har vært noen år i arbeidslivet etter utdanning osv, som er på vei til å få en bra karriere, spennende hobbyer osv. Ville ikke akkurat kalt det for lite utvikling. Jeg er mye eldre enn 27, og jeg har vel observert at noen utvikler seg kontinuerlig til de dør, mens andre havner i ett låst mønster og stopper opp litt. Og så har du selvfølgelig flertallet, som ligger i mellom. Utvikling skjer jo også i rykk og napp. Modning tar tid, så alder er jo en vesentlig faktor. Noen store faktorer er alder (tid), personlighet og miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 27. juni 2011 #46 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er mye eldre enn 27, og jeg har vel observert at noen utvikler seg kontinuerlig til de dør, mens andre havner i ett låst mønster og stopper opp litt. Og så har du selvfølgelig flertallet, som ligger i mellom. Utvikling skjer jo også i rykk og napp. Modning tar tid, så alder er jo en vesentlig faktor. Noen store faktorer er alder (tid), personlighet og miljø. Poenget er jo at alder ikke nødvendigvis er en vesentlig faktor, for det er erfaringene og det man opplever underveis som vil være avgjørende uavhengig av når det gjøres. Derfor mener jeg at det ikke går an å si om en aldersforskjell på 7 år er for mye, like lite som en aldersforskjell på et år er det. Fordi det kommer an på individene som er involvert. Om de passer, og om de ønsker det samme ut av livet, og om de er omtrent på samme stadie når de møtes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #47 Del Skrevet 27. juni 2011 Poenget er jo at alder ikke nødvendigvis er en vesentlig faktor, for det er erfaringene og det man opplever underveis som vil være avgjørende uavhengig av når det gjøres. Derfor mener jeg at det ikke går an å si om en aldersforskjell på 7 år er for mye, like lite som en aldersforskjell på et år er det. Fordi det kommer an på individene som er involvert. Om de passer, og om de ønsker det samme ut av livet, og om de er omtrent på samme stadie når de møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 27. juni 2011 #48 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er totalt uenig med deg. I min verden er en 17-åring som velger å få barn ekstremt lite ansvarbevisst både ovenfor seg selv og sitt barn. Den modne 17-åringen hadde helt klart valgt abort. Jeg var enda mer moden på den alderen, skaffet både kondomer og resept på p-piller når jeg begynte å bli seksuelt aktiv De jeg kjenner som ble unge mødre er vel ca de mest umodne menneskene jeg vet om. De tror de er modne fordi de har barn, forlovelsesring og huslån, og omvendt at jeg er umoden fordi jeg ikke har "vokst fra" festing og singelliv, men modenhet stikker litt dypere enn som så. Jeg tror fint en 27åring og en 20åring kan passe sammen. Kanskje litt som et unntak, men fremdeles langt fra utenkelig. Eneste er som folk sier at mange vokser mye tidlig i tjueårene, om 5 år er dere kanskje på forskjellige planeter. Men man kan jo ikke tenke sånn, passer dere sammen NÅ så blir dere sammen nå og ser hva fremtiden bringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 27. juni 2011 #49 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg var enda mer moden på den alderen, skaffet både kondomer og resept på p-piller når jeg begynte å bli seksuelt aktiv De jeg kjenner som ble unge mødre er vel ca de mest umodne menneskene jeg vet om. De tror de er modne fordi de har barn, forlovelsesring og huslån, og omvendt at jeg er umoden fordi jeg ikke har "vokst fra" festing og singelliv, men modenhet stikker litt dypere enn som så. Akkurat det er jeg veldig enig i, utrolig mange som påberoper seg stor modenhet kun i kraft av å få barn og som samtidig mener at de som går "ofte" på fest ikke er modne. Men modenhet har mange flere fasetter enn som så, personlig kjenner jeg flere som jobber steinhardt for å skape seg en god fremtid (type 12-18 timers dager), bygger seg opp firmaer osv. Er det umodent? At de fester litt får å få litt atspredelse kvalifiserer vel ikke akkurat til umodenhet. Jeg tror fint en 27åring og en 20åring kan passe sammen. Kanskje litt som et unntak, men fremdeles langt fra utenkelig. Eneste er som folk sier at mange vokser mye tidlig i tjueårene, om 5 år er dere kanskje på forskjellige planeter. Men man kan jo ikke tenke sånn, passer dere sammen NÅ så blir dere sammen nå og ser hva fremtiden bringer. Det vil jeg i så fall si er et ganske ordinært "unntak". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 27. juni 2011 #50 Del Skrevet 27. juni 2011 Det vil jeg i så fall si er et ganske ordinært "unntak". Ja, det er vel egentlig et ordinært unntak! Men fremdeles et unntak i den forstand at ingen jeg kjenner som er rundt 27 er sammen med noen som er rundt 20. Det har jo også mye med at de to aldersgruppene ikke henger så mye sammen, man studerer med jevnaldrende og så får man seg gjerne en jobb etterpå når man er 25ish med jevnaldrende og eldre. Tror ikke jeg har noen venner som er mer enn ett år yngre enn meg, kjenner vel faktisk ikke noen som er født på 90tallet engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 27. juni 2011 #51 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er 20 (jente) og han er 27. Faktisk. Ikke fått kommentarer på det, annet enn når alder diskuteres. Det er i grenseland, men langt fra ille. Hadde vært noe helt annet hvis hun var 12 og du 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 27. juni 2011 #52 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg var 19 og han var 34 når vi møttes. Er det for mye? Vi er fortsatt sammen og samboere på 4. året, så nei, jeg bekymrer meg ikke så mye for akkurat dét. Det jeg mener er, det er kun dere to som kan vite om det er for stor aldersforskjell eller om det ikke har noen betydning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. juni 2011 #53 Del Skrevet 28. juni 2011 Poenget er jo at alder ikke nødvendigvis er en vesentlig faktor, for det er erfaringene og det man opplever underveis som vil være avgjørende uavhengig av når det gjøres. Derfor mener jeg at det ikke går an å si om en aldersforskjell på 7 år er for mye, like lite som en aldersforskjell på et år er det. Fordi det kommer an på individene som er involvert. Om de passer, og om de ønsker det samme ut av livet, og om de er omtrent på samme stadie når de møtes. Alder er en vesentlig faktor, fordi utvikling tar tid, men 20 år er ganske mye tid, og det er fullt mulig for en 20-åring å være moden nok. Men når jeg var 22 var jeg ikke moden nok til å håndtere min kone på 26. Jeg ble overkjørt. Hun trodde hun var mammaen min, og ekteskapet gikk sakte men sikkert til helvete. Jeg var ikke moden nok, fordi hun var vanskelig, og hadde passet bedre til en mer kompetent mann. Unge som blir med eldre bør kanskje velge eldre av det lettere slaget. Ikke de verste stribukkene. Du skal være god for å kunne håndtere en gammel stribukk. De trenger ikke være nøyaktig på samme nivå. Jeg trives bedre med oppegående 25-åringer enn med treige 40-åringer. Noen av de som har rundet 40 (iallfall jeg) har en sammensatt multialder. Jeg har fortsatt barnet og 20-åringen i meg, og også en eldre versjon. Alt sammen er lagret oppå hverandre, og kan plukkes fram, selv om barnekompetansen begynner å råtne og gå ut på dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #54 Del Skrevet 28. juni 2011 Stusser ikke noe over den aldersforskjellen. Jeg var 18 og han var 24 da vi ble sammen. Vi er nå gift og har tre barn.. Jeg var 21 når nr 1 kom, da var egentlig ingen av oss som følte oss klare, men vi ble nå det.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #55 Del Skrevet 28. juni 2011 jeg er 25 og det føles helt rart for meg å gå etter jenter som er 20-25 fordi jeg er verken 25 i hode(hva nå enn det betyr) eller på kroppen(ser fremdeles ut som da jeg var 16). prøve å dra damer som er 20+ når du ser ut som en 16 åring gir ingen resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone Skrevet 30. juni 2011 #56 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg er 38 og dame, kjæresten min er 27 Nå ser jeg mye yngre ut enn jeg er men vi har ikke fått noen negative kommentarer i det hele tatt, kun positive tilbakemeldinger :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tweak Skrevet 30. juni 2011 #57 Del Skrevet 30. juni 2011 Kan bare svare ut fra meg selv; jeg var 16 han var 23, i dag er jeg 28 og han 35 og vi er gift. Kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå