Gå til innhold

Jeg 27, hun 20

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 19, sammen med en på 29, og utenom at han har hus og bil, og flere år i arbeidslivet enn meg, er vi ca like gamle i hodet. Begge er ferdig med partystadiet, men går gjerne ut et par ganger i halvåret. Vi har det gøy sammen, og kan snakke om alt, og det syns jeg er viktigere enn at han kanskje får et par rynker før meg. Han er heller ikke klar til å slå seg til ro, og det er heller ikke jeg før om noen år:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 7 år mellom meg og min samboer også. :rodmer: I starten av forholdet kunne jeg se noen av veninnene mine reagere litt da jeg sa hvor gammel han var, men jeg kunne ikke brydd meg mindre! Vi har det kjempe flott i lag, og det er det som betyr noe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt normalt. Det er bare 7 år og begge er over 20.

Er ikke 30-åringer ganske stramme da?

Jeg foretrekker gjerne noen litt over i alder da jeg syns en som er mer moden intellektuelt og emosjonelt er mer interessant.

Det gjør sikkert de fleste gutter og når det kommer til forhold. Ca. like gamle er nok best. Tror det er mange gutter som tenker pulings når det kommer til jenter som er såpass mye yngre. Intellektuelt og emosjonelt leder en 27 åring klart på en 20 åring uansett, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, sammen med en på 29, og utenom at han har hus og bil, og flere år i arbeidslivet enn meg, er vi ca like gamle i hodet. Begge er ferdig med partystadiet, men går gjerne ut et par ganger i halvåret. Vi har det gøy sammen, og kan snakke om alt, og det syns jeg er viktigere enn at han kanskje får et par rynker før meg. Han er heller ikke klar til å slå seg til ro, og det er heller ikke jeg før om noen år:)

Da er nok han "litt redusert" og umoden for alderen. Men det er forsåvidt fint det, da det gjør at dere passer sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i dette. Synes ikke 7 års aldersforskjell er mye når dere er over 20 begge to.

Jeg er 20, og kjæresten min er 32. Funker fint det. Har heller aldri fått noen negative reaksjoner på forholdet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde reagert om en av mine jevnaldrende fant seg ei dame på 20.

Hilsen 32.

Hva har du med deres privatliv og valg å gjøre? Hvilken rett har du til å legge deg opp i andres liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Hva har du med deres privatliv og valg å gjøre? Hvilken rett har du til å legge deg opp i andres liv?

Absolutt ingenting. Det hadde fått meg til å se nytt på eventuell bekjent, og det er jeg da vitterlig i min fulle rett til! Når det er sagt anser jeg det som totalt usannsynlig at noen av de jeg omgåes skal bli sammen med en 20-åring så strengt tatt en ikke-eksisterende problemstilling. På generelt grunnlag er ikke menn rundt 30 som er sammen med jenter rundt 20 de mest modne uansett, så sånn sett sikkert greit. De har nok noe til felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. Det hadde fått meg til å se nytt på eventuell bekjent, og det er jeg da vitterlig i min fulle rett til! Når det er sagt anser jeg det som totalt usannsynlig at noen av de jeg omgåes skal bli sammen med en 20-åring så strengt tatt en ikke-eksisterende problemstilling. På generelt grunnlag er ikke menn rundt 30 som er sammen med jenter rundt 20 de mest modne uansett, så sånn sett sikkert greit. De har nok noe til felles.

fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro ha f-mer mot noe(n) / være full av f-mer / befri seg fra f-mer

Det finnes mange 20-åringer som er meget modne for alderen. Selv begynte jeg videregående som 14-åring og flyttet for meg selv som 15-åring (og vasket mine egne klær, hybel, osv ja).

Den eneste jeg oppfatter som umoden her er du. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Modenhet er ikke det samme som å klare seg selv, eller brilliere på skolen.

Det å innse at verden ikke er politisk korrekt og at en selv har en del upolitisk korrekte tankemønster, er dog et steg på veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke dette gjør noe, men er enig i at jeg tror hun kommer til å utvikle seg mye gjennom studietiden. Ikke at det nødvendigvis er negativt. Man begynner liksom å finne seg selv litt når man begynner å studere. Aldersforskjellen i seg selv er ikke så gal syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modenhet er ikke det samme som å klare seg selv, eller brilliere på skolen.

Det å innse at verden ikke er politisk korrekt og at en selv har en del upolitisk korrekte tankemønster, er dog et steg på veien.

En viktig modningsfaktor er ansvar. En 17-åring med kone og barn er mye mer moden enn en 37-åring som bor på gutterommet hjemme hos mamma og pappa.

Jeg følte at jeg ble voksen den dagen min datter ble født. Jeg var ikke umoden dagen før, men det var ett enormt sprang.

Katten , jeg synes egentlig du snakker om noe annet. Om det å ha litt perspektiv, og se litt utenfor fastspikrede skylapper.

Men vidt perspektiv er bra for modningen.

Det å ha blitt lurt og bedradd en del ganger gir også modning eller perspektiv.

Jeg føler forresten at jeg blander begrepene her.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro ha f-mer mot noe(n) / være full av f-mer / befri seg fra f-mer

Det finnes mange 20-åringer som er meget modne for alderen. Selv begynte jeg videregående som 14-åring og flyttet for meg selv som 15-åring (og vasket mine egne klær, hybel, osv ja).

Den eneste jeg oppfatter som umoden her er du. Sorry.

Deg om det. Jeg er mer enn trygg på hva jeg står for og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deg om det. Jeg er mer enn trygg på hva jeg står for og mener.

Det tror jeg vi alle har fått med oss. Dessverre ser det ikke ut til at du skjønner at alle mennesker er forskjellige, uavhengig av hudfarge, etnisitet, eller, for all del, alder. Ikke alle 20-åringer er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

En viktig modningsfaktor er ansvar. En 17-åring med kone og barn er mye mer moden enn en 37-åring som bor på gutterommet hjemme hos mamma og pappa.

Jeg følte at jeg ble voksen den dagen min datter ble født. Jeg var ikke umoden dagen før, men det var ett enormt sprang.

Katten , jeg synes egentlig du snakker om noe annet. Om det å ha litt perspektiv, og se litt utenfor fastspikrede skylapper.

Men vidt perspektiv er bra for modningen.

Det å ha blitt lurt og bedradd en del ganger gir også modning eller perspektiv.

Jeg føler forresten at jeg blander begrepene her.

Jeg er totalt uenig med deg. I min verden er en 17-åring som velger å få barn ekstremt lite ansvarbevisst både ovenfor seg selv og sitt barn. Den modne 17-åringen hadde helt klart valgt abort.

Og jeg for min del har aldri følt meg så liten og redd som den dagen jeg satt med ansvar for ett nytt liv i armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Det tror jeg vi alle har fått med oss. Dessverre ser det ikke ut til at du skjønner at alle mennesker er forskjellige, uavhengig av hudfarge, etnisitet, eller, for all del, alder. Ikke alle 20-åringer er like.

Jeg er imponert over ditt klarsyn. Her klarer du å dra slutninger om hva jeg måtte mene om menneskers etnisitet, hudfarge og anta at jeg mener at alle mennesker er like så lenge de har samme alder.

Endret av margrit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er totalt uenig med deg. I min verden er en 17-åring som velger å få barn ekstremt lite ansvarbevisst både ovenfor seg selv og sitt barn. Den modne 17-åringen hadde helt klart valgt abort.

Og jeg for min del har aldri følt meg så liten og redd som den dagen jeg satt med ansvar for ett nytt liv i armene.

Jeg var 22 når jeg ble far.

Den 17-åringen som setter barn på sin kjære er ikke moden, men den dagen barnet blir født så skjer det største modningsspranget han opplever i løpet av hele sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Jeg tørr påstå at det er langt fra automatikk i at en som har fått barn har et større modningsnivå enn en som ikke har fått. -Uavhengig av alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr påstå at det er langt fra automatikk i at en som har fått barn har et større modningsnivå enn en som ikke har fått. -Uavhengig av alder.

Jeg påstår at den personen som får barn automatisk blir vesentlig mer moden enn han var dagen før.

Men statistikkgrunnlaget mitt på en person er litt vel tynt.

Han blir ikke nødvendigvis mer moden en kameraten sin som ikke har barn, fordi personlige variasjoner betyr mye.

Samtidig påstår jeg at en mann på 37 som fortsatt bor på gutterommmet er mindre moden enn om han hadde hatt kone , to barn og de hadde bodd uavhengig av mamma og pappa.

Hva med deg da, følte du deg ikke mer moden etter du ble mamma enn du var rett før?

Jeg tror det er en del milepæler i modning. Her i delvis tilfeldig rekkefølge.

1 Bli født

2 evt begynne å ta vare på søsken

3 ta ansvar i hjemmet

4 begynne på skolen

5 klare å gjennomføre ting

6 flytte hjemmfra

7 klare seg selv

8 stille opp for partner

9 - og største faktor- stille opp for sine barn

10 ta seg av de gamle og syke

11 klare et yrke

12 oppleve at de nærmeste dør

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Nei jeg følte meg ikke noe mer moden av den grunn. Snarere tvert imot faktisk. Men ettersom jeg har blitt eldre har jeg faktisk oppdaget at de man mente var "voksne" (ens egen foreldregenerasjon) og faktisk føler det sånn. Jeg blir mildt sagt sjokkert når 20-åringer hevder hardnakket at de er "såååååå modne". Jeg er usikker på om jeg finner det trist eller utrolig morsomt at en del 20-åringer flyr i harnisk over at noen skulle antyde noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...