Gå til innhold

Hemoroide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så uheldig og fått en hemoroide, og den er stor, og det klør, og det gjør veldig veldig vondt. Er det noen som har noen råd til meg for hva jeg kan gjøre for og bli kvitt den? Eller for og lindre "smertene" ? Har ikke råd til det dem driver og reklamerer for på tven, så noen grep jeg kan gjøre hjemme hadde jeg satt pris på.

Poster anonymt fordi dette er flaaaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som sliter med hemoroider og er helt vanlig. Du kan gå på apoteket og kjøpe stikkpiller som heter Alcos Anal samt en krem som lindrer, den beste kremen heter scheriproct. Disse får du reseptfritt. Du kan og spør de på apoteket. Følg det som står på bruksanvisningen. Hvis dette ikke hjelper etter noen dager bør du gå til en lege som vil sjekke opp problemet ditt. Legen kan og skrive ut en annen type stikkpiller som fås kun på resept. Men de to som jeg nevnte pleier og lindre fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg var veldig mye plaget av hemoroider etter fødsel, prøvde alt av salver og stikkpiller, men ingen fungerte. Fikk ett tips av ei gammel dame om å prøve å smøre på honning, desperat som jeg var prøvde jeg det, og det funket som bare det! Mine var utvendig ( sorry for ekle detaljer), og de ble mye mindre etter at jeg smørte på honning. Det hjelper også å sette stumpen i en balje med grønnsåpe vann, eller salt vann. Mine kom riktig nok tilbake etter en stund, men da måtte jeg operere de vekk...

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning er ett kjerringråd.

Ta isbiter eller noe annet kaldt og pakk det inn i ett håndkle, legg deg på magen med rumpa i været og legg håndklet på hemoroidene. Blodet trekker seg tilbake når det blir kaldt.

Prøv å dytt den/dem inn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...