Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir like satt ut hver gang jeg hører om jenter/kvinner som synes det er flaut å kjøpe bind og tamponger. Utrolig nok er det visst mange som synes akkurat det.

Kan likevel nevne én episode der jeg selv følte meg rimelig liten. Det var når jeg var innom apoteket for å kjøpe angrepille, graviditetstest og kondomer. Kun et par dager etter forrige tur for å kjøpe angrepille. Følte de så på meg som om jeg var et håpløst tilfelle av ei jente, selv om sannheten var at jeg tidligere hadde kjøpt noen kondomer som viste seg å være av elendig kvalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er flauere å tro at noen tenker over hva du kjøper annet en summen, betalingen, om du vil ha pose og om du vil ha kvitteringen. Ingen tenker mer over det, ts. Ta det med ro.

Jeg kjøper kondomer, på samme sted vi kjøper dagligvarer, det tok noen år, men hvorfor ikke? Glidemiddel på apoteket. Må man så må man.

Sambo synes det er litt flaut å kjøpe bind til meg. Men jeg kjøper jo glidemiddel... :klemmer:

Skrevet

Det har kanskje med holdningene man er vokst opp med?

Jeg skjønner at noe kan syns det er flaut å kjøpe bond, tampong, kondom eller toalettpapir, fordi det er en intimsone.

Jeg syns det var flaut å kjøpe bind selv da jeg var 20, men det var ikke værre enn at jeg klarte det. Kjøpte mye annet rart også, så bindpakken forsvant liksom i varene på et vis :fnise:

Flauheten gikk bort etterhvert, og nå, når jeg kjøper bind, legger jeg bind, sjokolade, donaldpocket, kanskje en stor godtepose på disken, og de skjønner at jeg har mensen og at de ikke skal kødde med meg ... :kjefte:

• Liker 3
Skrevet

Ja for butikkansatte gjør et stort nummer av å kødde med de som kjøper bind, det er helt vanlig at de ler, hoier og skråler når man slenger bindpakka på rullebandet. :filer:

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte to dobeltpakker med tamponger og kun det på butikken. En kjekkas slo de inn og smilte lurt :fnise: Var ikke noe flaut.

Skrevet

Det har kanskje med holdningene man er vokst opp med?

Jeg skjønner at noe kan syns det er flaut å kjøpe bond, tampong, kondom eller toalettpapir, fordi det er en intimsone.

Jeg syns det var flaut å kjøpe bind selv da jeg var 20, men det var ikke værre enn at jeg klarte det. Kjøpte mye annet rart også, så bindpakken forsvant liksom i varene på et vis :fnise:

Flauheten gikk bort etterhvert, og nå, når jeg kjøper bind, legger jeg bind, sjokolade, donaldpocket, kanskje en stor godtepose på disken, og de skjønner at jeg har mensen og at de ikke skal kødde med meg ... :kjefte:

Gjør det samme selv, like gøy hver gang :fnise:

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hehe jeg og, en pakke med ibux, stor pose med smågodt og woman i tillegg til bind. Har 0 problemer med å handle slikt.

Skrevet

Dette er vel troll. Like før tampongen detter ut så da må du kjøpe bind?

Kan du ikke bare kjøpe nye tampoger da;) det er ikke like flaut vet du :popcorn:

Skrevet

hallo liksom? hva som er så flaut? jeg er selv 14, og har kjøpt bind, tamponger og hele pakken selv siden eg ble 12... har også kjøpt kondomer, men de var ikke til meg (køddegave til en venninne)xD det er jo helt normalt å kjøpe det da! tenk heller hva som skjedde før de fant opp bind og sånt... lurer på hva de brukte på den tiden for å unngå å se ut som mordere xD

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, stakkars menneske hvis dette er sant. Jeg kjøper bind, tamponger, kondomer, hva det måtte være uten å mukke. Det samme gjør typen min. Så ta deg sammen og bare gjør det!

Gjest grønnfi
Skrevet

Sist jeg handlet slikt kjøpte jeg 2 pk nattbind 5 pk vanlige bind og 2 pk tamponger. Og ingenting annet, guttungen i kassa var litt rød i toppen da jeg forklarte at jeg trodde jeg måtte ha pose. Fordi alle på parkeringsplassen trengte vel ikke vite hva jeg gikk glipp av den helga :fnise:

Og nå trenger jeg ikke handle bind på en stund heller.

Skrevet (endret)

Tror dette er en tullepost. Hvem bryr seg om hva du kjøper? du er bare en blandt mange kunder den dagen.

Folk som jobber i butikk tenker vel ikke noe særlig over hvilke varer de selger, bind og tamponger er like dagligdags som bananer, knekkebrød eller iskrem.

Hvis du er 20 nå, så kommer du til å ha mensen i ca 30 år til, så da er det vel egentlig bare å hoppe i det!

Endret av Kim
AnonymBruker
Skrevet

kjøp menskopp å problemet er løst for de neste 10-20år.

:rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner dere ikke at det er kødd? 20 år og aldri ha kjøpt bind før!?! Særlig

Altså, jeg var kanskje ikke 20, men ihvertfall 19 første gang jeg flytta hjemmefra og måtte kjøpe bind selv. Før den tid var det alltid min mor (noen ganger med handlelapp til min far) som ordna til oss begge. Derfor syns jeg faktisk selv også at det var innmari rart og flaut de første gangene jeg gjorde det selv, selv om jeg altså var nesten 20..

Og nei, jeg er ikke hjelpesløs på noe annet vis, har høy utdannelse og backpacket alene jorda rundt.. det var bare akkurat det med mensen jeg var så umoden på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...