Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg bare flirer litt av og til, har snart en måneds fartstid her inne og det er mye gjengangere av ting å se her inne. Noe er morsomt, noe er kanskje litt frustrerende og mye er veldig forutsigbart. Har forsøkt å samle noen karikaturer av disse jeg legger merke til... Jeg er kanskje også skyldig i endel av dem! Post gjerne flere!

Å starte en ny tråd:

- Generaliseringer.

Dersom du kjeder deg og ønsker litt blest uten å trolle forumet, start en tråd som er såpass vid i emnet at alle kan misforstå litt eller kjenne seg igjen i emnet. Eksemplene hagler på sex og samlivs forumene med tråder som "Synes alle bruder at tiara er fint?" og "Tenner alle gutter på dirty talk?" og "Er alle menn like dust som min?"

- Provoseringer.

Ah, en litt mer avansert form for trolling. Start en emne som debatterer for noe som er kriminelt eller sosielt sett ned på. Eller hopp inn på babyforumet og lag en tråd om at damer som ønsker seg barn har en tomrom i livet som de heller burde fylle med kreftforskning og nyttige ting heller enn bleieskift og pek på at barn er lite nyttige. Len deg tilbake og ny stormen. Kun fantasien setter dine grenser!

- Spør om pinlige ting.

Om man finner et insekt i trusa, spør om dette er vanlig å finne. Eller kanskje man føler for å skrive om at en kvise under overleppen sprakk under klining. Noe som leserene virkelig grøsser av å lese og fryder seg over ikke har skjedd med dem og håper aldri skjer med dem. Klask på en skikkelig tabloid overskrift og tråden din vil bli den mest leste og populære på forumet i en hel måned fremover.

- Spør om åpenbare ting/ting som har vært postet før.

Ser du en tråd som var kjempepopulær for fire måneder siden? Kanskje nådde den 6 sider med innlegg? Handlet den om pupper og brystoperasjoner? Lag en ny! Tiden er alltid moden for å rediskutere et gammelt emne og Kvinneguidens brukere elsker å denge en død hest. Du vil få anseelse og høste godord for å gjenta ting som er opplest og vedtatt eller ved å blåse nytt liv i gamle debatter!

Å svare på en tråd.

- Første svar.

Som første person som svarer i tråden, har du her mulighet til å styre hele tråden. Du kan gi et litt under beltet svar, kanskje huke for AB før du gjør det og dumme TS ut for å ha spurt eller kanskje påpeke en idiotisk skrivefeil i tittelen på tråden. Gjør litt narr. Folk elsker deg og vil plusse masse på innlegget ditt, ettersom ikke alle leser hele tråden men nesten alle vil lese det korte og smarte svaret rett under.

Det andre alternativet er det hyggelige og åpne svaret. Vær enig med TS, samtidig som du peker på at i enkelte tilfeller er det riktig å være uenig, mens egentlig så er dette ikke så svart/hvitt og... vær litt politiker og snakk med en kløvet tunge. Alle leire som senere diskuterer i tråden vil kjenne seg igjen i innlegget ditt uansett hva de mener og bifalle deg for å være smart og klok.

- Senere svar.

Her bør du lese gjennom tråden og finn ut hvilke svar som der er mest av. Sørg for å være enig med en av de to hovedleirene og for all del ikke bring nye nytt til debatten. Sørg gjerne for å vri noens svar til noe slemmere ved å sitere dem, si deg enig og legg igjen et sleivspark til alle som mener noe annet.

Et annet alternativ er å snu debatten. Går det for trivelig? Er folk hyggelige og altfor enige? Finn en setning, et utsagn, noe å reagere på, ta det ut av sammenhengen og skjell vedkommede ut for det. Dette er noe du bør gjøre med mindre noen andre har gjort det før deg, for folk liker litt blest og alle takker deg for å røre litt opp i støvet.

Å svare på spørsmål fra en AnonynBruker

Dette MÅ håndteres på ett av to måter:

- Påpek at vedkommede er feig og ikke svar på spørsmålet. Kritiser AB-funskjonen.

- Svar på spørsmålet litt unnvikende og påpek at AB er feig som ikke bruker nick.

Dersom du ser noen reagere på ett av de to måtene ovenfor så du enten plusse masse på innlegget deres eller svare dem med sinte opprop om hvor bra AB-funksjonen er og hvor nyttig den er for debatten og hvor anonym personer med brukernavn også er på forumet.

Å gi råd:

- Alle råd bør forklares med eksempler fra en venninnes liv. Noen jeg kjente gjorde det sånn, da er dette best, derfor burde du også. Jeg kjenner en slem muslim, så alle muslimer er slemme. Du må ikke ta sertifikat på automatgir, for du kommer til å trenge det manuelle også for min første bil hadde manuell gir, da har helt sikkert din første bil det samme.

- Gjør gjerne tråden litt mer interesant ved å bruke et avsnitt nevnt lengre oppe "Provoseringer" og pass for all del på punktet om første svar dersom du er den første som gir et svar.

- Dersom du ser noen ha gitt et veldig bra første-svar med et sleivspark og kanskje en kommentar om at det er idiotisk av TS å havne i denne situasjonen så må du inntre med rollen som reddende engel. For en hver tråd har en opphøyd beskytter. Du må da skjelle ut vedkommede på en passende måte slik at du høster bifall og folk som er for svake til å si fra kan stille seg bak din sterke rygg. (NB, om den som du "tar" i et sånt innlegg er AB, må dette kommenteres).

Obs obs! Pass på å bruke minimum 4 KG-spesial smileys i ethvert innlegg. Alle innlegg som har dette vil med en gang bli lest av flere og oppfattet som trivelig og koselig.

:popcorn::regn::rope::kose:

...åh jeg kommer ikke på mer. :P Fler som har typiske ting de ofte ser? Synes det er litt moro å kjenne igjen nå som jeg har vært her en liten stund.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Påpek at vedkommede er feig og ikke svar på spørsmålet. Kritiser AB-funskjonen.

- Svar på spørsmålet litt unnvikende og påpek at AB er feig som ikke bruker nick.

Så sant, så sant :fnise:

• Liker 3
Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Rævsleiking.

Ååååhhh,Tirkes! Digga innlegget ditt! :Nikke: Du har sååååå rett! :klappe: Naaaaaaah,du er nå litt søt også da :kose: Kosemose!

Edit; Æsj,ser jeg fikk med bare 3 smileys.... :takke:

Endret av Uglefot
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...åh jeg kommer ikke på mer. :P Fler som har typiske ting de ofte ser? Synes det er litt moro å kjenne igjen nå som jeg har vært her en liten stund.

Kjente igjen mye her ja. :popcorn:

En ting som har blitt veldig populært i det siste er å fremføre en usannhet som en sannhet, og spørre hvorfor den er sann. Spesielt er disse variantene populære og dukker opp nesten daglig: Hvorfor hater alle menn f***a? Hvorfor er norske jenter feitere enn norske menn?

Jeg har også lagt merke til en endring etter at søkefunksjonen på KG ble ubrukelig. Før var det mer poulært å dra opp igjen gamle tråder. Spesielt tråder om sære fetisjer man vil skal virke mer vanlige enn de er. Nå har det blitt mer vanlig å starte nye, jeg gjetter rett og slett fordi folk ikke finner igjen de gamle. Hvis tråden ikke blir populær nok forsvinner den fort ut av syne. Dermed dukker det opp en ny etter en dag. Nå om dagen er det lukting på kvinners underliv som er den store gjengangeren.

Og så har vi hersketeknikkene: Man skriver et innlegg man vet man vil få motbør på, og passer dermed på å fortelle på forhånd at de som mener noe annet enn meg, lyver. Eller alle som spør "hva synes dere om dette", fulgt av en liste over meninger og svar de ikke ønsker å høre om. "Liker dere dette? Hvis dere ikke liker dette så ikke svar". :snurt: "Men hvis dere liker det, så vær gjerne med på å bygge opp mitt ego". :fnise::rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Haha, genialt, Tirkes! :ler:

Jeg føler meg nok spesielt truffet av disse:

Å gi råd:

- Alle råd bør forklares med eksempler fra en venninnes liv. Noen jeg kjente gjorde det sånn, da er dette best, derfor burde du også. Jeg kjenner en slem muslim, så alle muslimer er slemme. Du må ikke ta sertifikat på automatgir, for du kommer til å trenge det manuelle også for min første bil hadde manuell gir, da har helt sikkert din første bil det samme.

Men men, ingen er perfekte :popcorn::blomst::danse::kyss:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å svare bastant på ting man ikke kan, er ganske vanlig. Ser ofte at folk spør om noe om lover og regler etc, og får motstridende svar. Noen gir det riktige svaret, så kommer noen andre og svarer noe annet. I tillegg er det vanlig gjenta andres riktige svar. "Som xxx sier, så får du xx% rente på denne kontoen". Sånne svar kan ikke tolkes på noen annen måte enn "se, dette visste jeg også!" :sjenert:

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Kjenner meg selv igjen i mange også. Jeg er rå på politikervarianten til tider, jeg kjører på med disclaimers.

"Dersom atte sånn så vil jeg kanskje si at det stemmer men husk nå at kanskje"...

:P

Endret av Tirkes
Gjest Tirkes
Skrevet

Rævsleiking.

Ååååhhh,Tirkes! Digga innlegget ditt! :Nikke: Du har sååååå rett! :klappe: Naaaaaaah,du er nå litt søt også da :kose: Kosemose!

Edit; Æsj,ser jeg fikk med bare 3 smileys.... :takke:

Må få lagt til denne! Spesielt i dagbøker og babytråder. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Start en dotråd. Garantert suksess hver gang. Ingen kan motstå muligheten til å fortelle hvordan de tørker seg og hvor sjelden de vasker seg og hva slags lyder de lager mens de holder på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir litt irritert på de som i utgangspunktet har et godt innlegg (med en mening som skiller seg fra min), men bare gjentar alt de sa i det første innlegget fremfor å argumentere for meningen sin :kjefte:

Selv om man stiller spørsmål eller kommer med motargumenter som ikke ble belyst i det tidligere innlegget, svarer vedkommende kun med setninger fra nevnte innlegg - gjerne sitert :snurt:

Det ender som regel med at vedkommende tyr til personhets og usakligheter. "Er du stokk stein dum, eller? Jeg har jo sagt tusen ganger at..", eller "Det heter ikke fjord, det heter fjor" er mye brukt. Vedkommende har altså nok av tid til å lete etter skrivefeil, men ikke tid til å komme med et svar på det man faktisk spør om :filer:

Har lært meg å ignorere de jeg vet det ikke går an å diskutere med, men synes fortsatt det er litt trist å tenke på at de ikke har mer å komme med, når førsteinnlegget er både velskrevet og saklig :regn:

(fikk jeg med nok smileys? :rope: )

• Liker 1
Skrevet

Et annet alternativ er å snu debatten. Går det for trivelig? Er folk hyggelige og altfor enige? Finn en setning, et utsagn, noe å reagere på, ta det ut av sammenhengen og skjell vedkommede ut for det. Dette er noe du bør gjøre med mindre noen andre har gjort det før deg, for folk liker litt blest og alle takker deg for å røre litt opp i støvet.

Ahem, jeg utnytter meg av denne. Uten å nødvendigvis skjelle ut, men hvordan synes du/dere heller at det skal sosialiseres her inne (i forhold til punktene du har listet opp)?

Skrevet

"Er jeg gravid?"

:popcorn:

• Liker 5
Skrevet

Kjente igjen mye her ja. :popcorn:

Jeg synes du er veldig feig som må si dette som AB. :fy_fy:

AB-funksjonen er noe drit. :sur:

Sånn. Blir jeg populær nå? :engel:

:flekke:

• Liker 3
Skrevet

Hahaha jeg sier meg rødmende enig i at jeg gjør flere av disse tingene, ikke bevisst, men faktisk helt genuint..

Jeg er en kosemosejente og en som er til tider irriterende liberal og politisk korrekt.. Irriterer meg selv med det også, kjeftet på moren min istad som hadde oppdratt meg altfor skinnhellig!!

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

"Er jeg gravid?"

:popcorn:

Eller enda mer avansert: "Negativ test opptil flere ganger, men jeg er likevel brennsikker på at jeg er gravid! Noen som kan bekrefte at jeg mot alle odds faktisk er gravid?"

:jepp:

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ærlig og oppriktig at det ofte er på sin plass å kritisere AB. Spesielt i tråder som spenner seg over mange sider, og flere synspunkter adresseres. AB trenger som kjent ikke være konsistent i sin argumentrekke, trenger ikke følge opp eller ta til følge henvisninger til fakta og dokumentasjon, og bidrar oftest kun til å spore av diskusjoner. Utrolig irriterende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å slenge dritt om fotballfrue er en sikker vinner. Men man må gjøre grundig research selvsagt. Bruk helst minst en time på å saumfare kommentarfeltene hennes for ting du kan sitere og fnise og knise av. Da er du garantert en plass i varmen på KG. :)

• Liker 5
Gjest Hard Ride
Skrevet (endret)

Trolle KG: "Blir du våt i fitta" tråder. Egentlig alle tråder med ordet "fitte" i tittelen.

Gjerne late som om man er en mann som har skikkelig peiling på hva som tenner kvinner, f. eks. "Jeg vet du blir våt i fitta når jeg flexer muskelen min"

Edit: Trolle grammatikk-nazier.

Skrive en liten subtil skrivefeil inne i en post, som iriterer dem.

Endret av Hard Ride
  • Liker 2
Skrevet

Når folk drar opp gamle tråder som faktisk har godt av å dra opp for å skrive noe nyttig i tråden, så kommer noen og kommenterer "Eh, jeg tror ikke TS lurer på dette enda", det er en slager :fnise:

Også spor av i seriøse tråder fordi du "møter på" en eller annen du pratet med mye i en dagbok om hvor HYGGELIG det er å "sees" igjen, gjerne med masse fancy smilyer. Alså midt i en tråd om selvmord eller noe. Som sagt en slager. :danse:

OG IKKE GLEM Å GI EN :dagens-rose: TIL NOE HELT UBRUKELIG SOM NOEN HAR SVART PÅ I EN TRÅD (gjerne med caps-lock på)Særlig slager hvor noen svarer i f.eks "hvor får man kjøpt bleier hen" og utnevn den som svarer til dagens helt og kast dagens rose etter dem.

:sjokkert: over hva alle spør om, må rett og slett :legrine: , kjempemorro! Skulle lure på hva mange tenker på :eeeh:

Brukte jeg nok smilyer nå? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...