Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. juni 2011 #61 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg reagerer mest på at han har hatt sånne følelser i fem måneder (sikkert lengre og) og ikke følt at det var nødvendig for deg å vite om det. Han har vært lynende forbannet på et annet menneske SÅ lenge og ikke nevnt det med et eneste ord? Ekkelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #62 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg synes det høres bra ut. Det ville vært for ille hvis han var en tøffel. Nå vet du har vil forsvare deg hvis noen prøver seg på deg. Du vet du vil alltid være trygg i hans armer. <3 Jepp. Voldelige menn er bare sååå turn on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 26. juni 2011 #63 Del Skrevet 26. juni 2011 La oss avslutte med å si at jeg hadde et poeng og du ga deg når du innså det. Snakker om?? Jeg har stilt flere direkte spørsmål som du glatt overså, samtidig som du antar at jeg mener at det er riktig å bruke vold fordi jeg synes en gitt film er fin? Jøsses, interessant analyseverktøy. Favorittfilmen min er 1984, betyr det at jeg synes tortur er kult? Jeg liker også American Beauty, det betyr nok at jeg innerst inne fantaserer om å skyte naboen. For ikke å snakke om hva man får utav det når jeg sier jeg synes Black Swan var bra... I tillegg skrev jeg at filmen ikke har noen sammenheng med TS sin problemstilling. Som du også overså. Jeg kan godt diskutere videre, men jeg orker ikke forholde meg til meddebattanter som ikke har nok respekt for tema til å faktisk lese andres innlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #64 Del Skrevet 26. juni 2011 Snakker om?? Jeg har stilt flere direkte spørsmål som du glatt overså, samtidig som du antar at jeg mener at det er riktig å bruke vold fordi jeg synes en gitt film er fin? Jøsses, interessant analyseverktøy. Favorittfilmen min er 1984, betyr det at jeg synes tortur er kult? Jeg liker også American Beauty, det betyr nok at jeg innerst inne fantaserer om å skyte naboen. For ikke å snakke om hva man får utav det når jeg sier jeg synes Black Swan var bra... I tillegg skrev jeg at filmen ikke har noen sammenheng med TS sin problemstilling. Som du også overså. Jeg kan godt diskutere videre, men jeg orker ikke forholde meg til meddebattanter som ikke har nok respekt for tema til å faktisk lese andres innlegg. Klikket du? Fikk du lyst til å bruke vold nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 26. juni 2011 #65 Del Skrevet 26. juni 2011 Klikket du? Fikk du lyst til å bruke vold nå? Helt rolig jeg. Men jeg er fristet til å rapportere. Gidd å hold deg til tema? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #66 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg reagerer mest på at han har hatt sånne følelser i fem måneder (sikkert lengre og) og ikke følt at det var nødvendig for deg å vite om det. Han har vært lynende forbannet på et annet menneske SÅ lenge og ikke nevnt det med et eneste ord? Ekkelt. Det viser bare at han har kontroll, og ikke lar følelser ta overhånd. Hva om han har hatt lyst til å syte, men har valgt å holde det for seg selv fordi han ikke vil plage henne med syting eller baksnakking om en fyr hun ikke kjenner? Dessuten er det vanlig for menn å holde ting for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 27. juni 2011 #67 Del Skrevet 27. juni 2011 Han er IKKE ferdig med eksen sin. Da hadde han ikke reagert på denne måten. Det skal du ikke slå fast. Jeg skjønner mannen her veldig godt. Hadde også en "kompis" som faktisk hadde sex med min kjæreste på en fest vi hadde "pause". Har ikke hilst/snakket med/ hatt kontakt med han på 20 år. Mye vann har rent under brua siden den gang. Men et slikt svik går ALDRI ut på dato. Har diskutert problemstillingen her tidligere og de fleste kvinner her mente at man var barnslig/måtte sette strek/etter SÅ lang tid osv. Min mannehjerne er ikke skrudd sammen slik. Hadde jeg ikke hatt noe å å tape så hadde jeg skambanket personen det er snakk om for lenge siden. Det hadde vært forløsende og beint ut deilig. Men siden jeg er avhengig av sikkerhetsklarering på jobben. Har 3 barn jeg er forbildet for og ikke "trenger" en voldsdom på rullebladet så har jeg holdt meg tilbake. Det er ikke det svikefulle svinet verdt. Har aldri mistet besinnelsen overfor barna mine, kona eller noen andre for den saken skyld så jeg er ikke en vandrende psyko som kan smelle når som helst. Men støtter TS sin mann her helt klart. Selv om det "denne vennen" gjorde ikke er forbudt ved lov, så finnes det uskrevne regler. Jeg tror ikke TS er i noen fare. En "stolt" mann kan klikke på en rival, men å slå kvinner/kona er noe av det laveste. Og det veit de fleste menn. For å si det slik så tror jeg at mannen som fikk bank i TS tilfelle skjønte og har forståelse hvorfor det skjedde. Hulemann logikk, javisst. Men alikevel logikk. Når det gjelder dere kvinner som mener dette er feil. En manns hevnaksjon kan være enkel, men heller det en kvinnes hevn mtp på sosial utfrysning, bakvaskelser, psykisk terror mm. Den etterlater ingen blåmerker men kan ødelegge langt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #68 Del Skrevet 27. juni 2011 Min eks var utro med ei vennine av meg for noen år siden. Var bitter på dem begge i flere år helt til jeg traff drømmemannen min. Nå er jeg venner med både begge to. Jeg er ferdig med det. Ser ingen grunn til å dvele med det siden det er så lenge siden. Vi har alle gått videre med livet og har det bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jadda Skrevet 29. juni 2011 #69 Del Skrevet 29. juni 2011 Det finnes en fyr der ute i verden som jeg gjerne skulle ha skadet skikkelig. Han lå med kjæresten min mens jeg var i en sårbar og vanskelig situasjon, og hun var full og sikkert litt lei av meg. Egentlig burde jeg vel ikke lagt noe ansvar på han, men vi var bekjente og han omgikkes meg etterpå (før jeg fikk vite) på sin vanlige måte. Den aktuelle exen har jeg både tilgitt og glemt. Han som respekterte meg så lite at han tillot seg å ligge med kjæresten min og leke kompis etterpå kunne jeg godt ha tenkt meg å knuse en kroppsdel på. Kjærlighetssorgen var lettere å komme over enn en det som antageligvis rett og slett var skadet mannlig stolthet. "At han vurderte meg som så ufarlig og umandig at han bare kunne ta seg til rette med ei som var min!", på en måte. Nå er ikke jeg en voldelig mann, og jeg er såpass rasjonell at jeg skjønner at det er bare jeg som ville bli lidende om jeg i ettertid tok mitt sinne utover han med vold. Men dette er bare en ferniss av sivilisasjon over den dyriske kjernen. Der inne et sted vil jeg fortsatt skade ham. Din kjæreste har åpenbart dårlig impulskontroll og er for umoden til å forstå at vold kan ha store konsekvenser for ham selv. Det er karaktertrekkene jeg ville vært skeptiske mot. Dealbreaker, spør du meg. At han nærer vonde følelser for en som har gjort ham urett er helt naturlig, og har nok ikke noe med hans nåværende følelser for exen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå