Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Og jeg som trodde kvinner faktisk var seksuelle?! Men jeg kan skjønne litt hva du mener at denne greia med "å ta kontroll over egentlig seksualitet" har gått sånn halveis i grøfta, og det er ikke menns feil.

Det er en uting av kvinner å la seg falle ned på menn sitt nivå. Det eneste riktige er å avseksualisere hverdagen. Det er ingen grunn til å gjøre seksualtiet til en gudegave.

Videoannonse
Annonse
Gjest Seniorita
Skrevet (endret)

Menn er sånn fordi at menneskeheten skal formeres.

Men det er mange overkåte kvinner også.

Endret av Seniorita
Skrevet

Jeg har gått litt inn i meg selv i dag, og oppdaget en fordom hos meg som jeg ikke før har tenkt over. Jeg merker jeg synes menns seksuelle behov er noe patetisk. Grunnen til at jeg tar dette opp her, er evt hjelp til å se på det annerledes, så jeg vil ha meg frabedt fra userøse kommentarer og kritikk for dette. Jeg har fått inntrykk av at menn er kåtere enn damer generelt, det finnes selvfølgelig unntak, men ofte er det slik. Dette synes jeg nedgraderer mannen noe hakk, og gjør dem lite spennende, da de 'alltd' har lyst. Det negative synet i forhold til det forekommer også for eldre menn. Før syntes jeg eldre menn kunne være så koselige, og jeg hadde bare positive tanker om dem generelt sett. Men nå klarer jeg ikke å unnlate å tenke på de 'dyriske' behovene de ofte har. Det ødelegger mitt generelle bilde av menn.

Jeg er enig. Jeg tror menn er mer enn bare veldig kåte mennesker, men det ødelegger bildet mitt av menn litt når jeg leser for eksempel hva de skriver på nettet osv.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg er enig. Jeg tror menn er mer enn bare veldig kåte mennesker, men det ødelegger bildet mitt av menn litt når jeg leser for eksempel hva de skriver på nettet osv.

Der kommer nok menn sin sanne natur frem! Det triste er alle de kvinner som oppmuntrer til denne utidige aktiviteten.

• Liker 1
Skrevet

>Det er da ikke feil å tro dette. Menn ER slaver av sine drifter. Men det er forskjell på menn. Skikkelige Herrer har selvkontroll nok til å ha kontroll på disse uappetittelige sidene ved mannen som person. Dessverre virker det som om kvinnefrigjøringen har hatt den bieffekten at kvinner har seksualisert seg selv og sådann blitt enda lettere offer for menn uten selvkontroll. Mye fordi kvinner oppmuntrer til denne triste utviklingen ved å fremstille seg selv som seksuelle. Synes det er trist at vi kvinner ikek har bedre selvinnsikt enn som så.

Jeg kan ikke forstå hvem som ved sine fulle fem kan ha gitt deg pluss for innlegget ditt? :klo:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er en uting av kvinner å la seg falle ned på menn sitt nivå. Det eneste riktige er å avseksualisere hverdagen. Det er ingen grunn til å gjøre seksualtiet til en gudegave.

Det er jo en gudegave ifølge bibelen.

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvem som ved sine fulle fem kan ha gitt deg pluss for innlegget ditt? :klo:

Noen som også ser hvilken destruktiv kraft seksualitet er mellom kvinner og menn vil jeg tro.

Gjest MorAase
Skrevet

Nå er ikke bibelen en skrift en skal ta på alvor eller vise noe særlig respekt for.

Skrevet

Noen som også ser hvilken destruktiv kraft seksualitet er mellom kvinner og menn vil jeg tro.

Jaha? Hvordan?

Gjest MorAase
Skrevet

Jaha? Hvordan?

Det er som regel missbrukt som et maktmiddel. Samtidig som det opptar alt for mye tid og krefter. Det finnes å mye å ta tak i her i verden at seksualitet må nedtones kraftig. Det moderne mennesket bruker alt for mye tid og krefter på denne uvesentligheten. Det er kun ved formål å få barn at aktiviteten har ett reelt formål. Utover dette bør en begrense aktiviteten kraftig. Dog, i et ekteskap må nok vi kvinner gi mannen noe i bytte mot hans rolle som hovedforsørger og far til våre barn. Men det bør begrenses til et minimum. Når menn ikke forstår eller respekterer dette så er det en stor kilde til konflikt og frustrasjon. Men bør gå i seg selv og gi kvinner rom for å puste.

Skrevet (endret)

Det er som regel missbrukt som et maktmiddel. Samtidig som det opptar alt for mye tid og krefter. Det finnes å mye å ta tak i her i verden at seksualitet må nedtones kraftig. Det moderne mennesket bruker alt for mye tid og krefter på denne uvesentligheten. Det er kun ved formål å få barn at aktiviteten har ett reelt formål. Utover dette bør en begrense aktiviteten kraftig. Dog, i et ekteskap må nok vi kvinner gi mannen noe i bytte mot hans rolle som hovedforsørger og far til våre barn. Men det bør begrenses til et minimum. Når menn ikke forstår eller respekterer dette så er det en stor kilde til konflikt og frustrasjon. Men bør gå i seg selv og gi kvinner rom for å puste.

Spørsmålet mitt var hvordan min kommentar viser at seksualitet er en destruktiv kraft. Aner ikke hva det var du svarte på...

Endret av chikako
Gjest MorAase
Skrevet

Spørsmålet mitt var hvordan min kommentar viser at seksualitet er en destruktiv kraft. Aner ikke hva det var du svarte på...

En gang til...

Det fjerner tanker, krefter og annet. Menn tenker heller på dette uvesenet enn å utrette nyttige ting! Kvinenr lar seg styre og lede i den tro at deres eneste oppgave i livet er å behage mannen. Greit mannen skal få noe, men da et minimum. Slik er det en destruktiv kraft.

Skrevet (endret)

En gang til...

Det fjerner tanker, krefter og annet. Menn tenker heller på dette uvesenet enn å utrette nyttige ting! Kvinenr lar seg styre og lede i den tro at deres eneste oppgave i livet er å behage mannen. Greit mannen skal få noe, men da et minimum. Slik er det en destruktiv kraft.

Greit nok at du mener det, men jeg lurte på hva i min kommentar som underbygger denne påstanden din.

Endret av chikako
Gjest MorAase
Skrevet

Greit nok at du mener det, men jeg lurte på hva i min kommentar som underbygger denne påstanden din.

Da må du si at det er det du lurer på. Det er ikke noe i ditt innlegg som underbygger dette. Men jeg mener du tar feil når du sier at menn ikek styres av sine drifter. Det er dessverre veldig få menn som har kontroll på seg selv.

Skrevet

Da må du si at det er det du lurer på. Det er ikke noe i ditt innlegg som underbygger dette. Men jeg mener du tar feil når du sier at menn ikek styres av sine drifter. Det er dessverre veldig få menn som har kontroll på seg selv.

Jeg ser at jeg har skumlest og ikke sett hva du skrev, jeg trodde du skrev "noe som Noen som viser hvilken destruktiv kraft seksualitet er mellom kvinner og menn vil jeg tro" som et svar på mitt innlegg.

Uansett mener jeg at du tar feil. Man kan la seg styre av driftene sine, men både menn og kvinner er utstryrt med fri vilje og mulighet til å ta sine egne avgjørelser, vi er ikke ofre for omstendigheter og hva vi til en hver tid måtte lyste.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg ser at jeg har skumlest og ikke sett hva du skrev, jeg trodde du skrev "noe som Noen som viser hvilken destruktiv kraft seksualitet er mellom kvinner og menn vil jeg tro" som et svar på mitt innlegg.

Uansett mener jeg at du tar feil. Man kan la seg styre av driftene sine, men både menn og kvinner er utstryrt med fri vilje og mulighet til å ta sine egne avgjørelser, vi er ikke ofre for omstendigheter og hva vi til en hver tid måtte lyste.

Det er riktig at vi har i store trekk fri vilje. Menn er da såpa uheldige at de er født med sterke drifter enn kvinner. Det er noe kvinner må lide for. Men vi kan ta ansvar å ikek la en mann sine drifter få lov å styre og diktere hverdagen.

Skrevet (endret)

Det er riktig at vi har i store trekk fri vilje. Menn er da såpa uheldige at de er født med sterke drifter enn kvinner. Det er noe kvinner må lide for. Men vi kan ta ansvar å ikek la en mann sine drifter få lov å styre og diktere hverdagen.

Lar man seg ikke styre av disse skumle driftene når man nedgraderer menn og går dem i møte med en forestilling om at de er har patetiske seksuelle behov, er lite spennende, alltid har lyst på sex, og aller mest er slaver for dyriske lyster? Er ikke dette å la seg diktere av seksualitet også? Er det mindre destruktivt?

Endret av chikako
Gjest MorAase
Skrevet

Lar man seg ikke styre av disse skumle driftene når man nedgraderer menn og går dem i møte med en forestilling om at de er har patetiske seksuelle behov, er lite spennende, alltid har lyst på sex, og aller mest er slaver for dyriske lyster? Er ikke dette å la seg diktere av seksualitet også? Er det mindre destruktivt?

Det er ikke destruktivt når en får penset konsentrasjon og energi over på mer matnyttige ting. Det er nå heller ikek snakk om å nedgradere menn, men å se på menn som de produkt av naturen som de faktisk er. Menn med kontroll på sine drifter og med fokus på de viktige ting i verden, som forskning og vitenskap er da vitterlig spennende menn! Mye mer spennende en viljeløse menn som lar seg overmanne av lyst. destryktivt er å leve et live som holder menneskehetens utvikling tilbake, mens et skapende liv er et liv som overlater kommende generasjoner med mer kunnskap og muligheter en den foregående. Ja, det btyr at en må skaffe seg barn. Men å bruke mer tid på fysisk samkvem med menn en å oppnå barn bør en hver kvinen og mann holde seg for god til.

Skrevet

Nei vi har nok ikke fri vilje (upåvirket bevisst kontroll). Kanskje har vi delvis fri vilje, men dette er en antagelse uten grunnlag, på en måte lik gud. Alle vitenskapelige studier peker mot at vi er like frie som en stein. Et produkt av arv og miljø. Det hindrer oss ikke fra å ta ansvar og ta gode valg. Eller å straffe dårlige valg.

Det er ikke destruktivt når en får penset konsentrasjon og energi over på mer matnyttige ting. Det er nå heller ikek snakk om å nedgradere menn, men å se på menn som de produkt av naturen som de faktisk er. Menn med kontroll på sine drifter og med fokus på de viktige ting i verden, som forskning og vitenskap er da vitterlig spennende menn! Mye mer spennende en viljeløse menn som lar seg overmanne av lyst. destryktivt er å leve et live som holder menneskehetens utvikling tilbake, mens et skapende liv er et liv som overlater kommende generasjoner med mer kunnskap og muligheter en den foregående. Ja, det btyr at en må skaffe seg barn. Men å bruke mer tid på fysisk samkvem med menn en å oppnå barn bør en hver kvinen og mann holde seg for god til.

Sex er en aktivitet vi kan bedrive for nytelsen og komfort akkurat som sport, lek, avslapning og underholdning. Disse aktivitetene kan gi ny energi og øke viljen til å jobbe hardt. Det er konstruktivt å jobbe for en bedre fremtid for kommende generasjoner. Men det betyr ikke at all tid skal dedikeres til dette formålet. Skal alle generasjoner jobbe inntil verden er perfekt og de siste generasjonene kan få absolutt lykke uten noe arbeid? Jeg mener alle generasjoner har rett på litt mindre formålsfull underholdning imellom arbeidsøktene hvis de ønsker dette. Om noen velger å bruke store deler av denne tiden på sex er det helt greit for meg.

Jeg er selv en veldig vitenskapsinteressert person som har skyhøye krav til folk i forhold til standarden. Min tankegang tilsier at den beste kvaliteten et menneske kan ha er forbedringorientering. Altså de ønsker, kan og vil aktivt forsøke å forbedre seg og verden på alle måter nå og i fremtiden. Det betyr ikke at pauser er forbudt eller at paradise hotel er ulovlig. Bar at de bør forsøke å gjøre samfunnet bedre samtidig som de har det moro på egen hånd.

Jeg tror ikke at sex er et stort problem i dagens samfunn. Det er nok mangelen på kritisk tenkning, altruisme, intellektuell empati og moral som er hovedproblemet. Folk greier ikke skille mellom rett og galt, (jeg snakker ikke bare om moralske dillema nå) og bryr seg for lite om andre når omstendighetene legger opp til det, da forsvinner sympatien selv når den burde være der.

Jeg er helt enig i at mennesker som holder utviklingen tilbake er destruktive og et problem, men kravene du legger frem i innleggene dine er unødvendige og alt for høye.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Nåja.............derom strides de lærde.

Jon Gelius var visstnok talsmann for det postulatet men Ole Christian og vennene hans delte åpenbart ikke Jons noe begeistrede engasjement for den gitt............ :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...