Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man sannheten er at jeg har lyst i masseveis, men bare ikke på sex med henne.

Men jeg får sex så mye jeg vil ha utenfor ekteskapet. Og jeg trenger ikke anstrenge meg for å få det heller, for verden er full av kvinner som er i samme situasjon som meg. Og detso mindre ivrig jeg er, desto mer attraktiv er jeg visst.

Er det nå du forventer trampeklapp for å være utro mot kona?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha en sterk seksualdrift er èn ting, det er noe man ikke kan velge. Patetisk blir det først når man ikke greier å kontrollere disse driftene, og enda mer patetisk blir det når man bruker det som unnskyldning på utroskap, overgrep osv. eller bevisst spiller på at "jammen det ligger jo bare i menns natur å være kåte". Personlig er dette noe av det tåpeligste jeg hører, ingen normale mennesker er så kåte at de ikke greier å styre seg, det handler bare om viljestyrke, moral og en sunn porsjon manerer.

Skrevet

Jeg er ei helt vanlig jente med ganske vanlige lyster tror jeg, men blir snart gal av min kjære som aldri vil ha sex. Så selv om mange menn nok har mye lyst, er det ikke alltid slik. Tror forøvrig det er "flauere" for menn uten lyst enn kvinner, nettopp pga at "alle" menn alltid "skal" være kåte...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei helt vanlig jente med ganske vanlige lyster tror jeg, men blir snart gal av min kjære som aldri vil ha sex. Så selv om mange menn nok har mye lyst, er det ikke alltid slik. Tror forøvrig det er "flauere" for menn uten lyst enn kvinner, nettopp pga at "alle" menn alltid "skal" være kåte...

...og omvendt. Du må lære å knipe bena sammen og vente på at han kommer til deg fordi han har lyst.

Skrevet

Er klar over det, ingen fare. Men er litt frustrerende, hadde sex for første gang på et halvt år med min kjære i helga - og ble avbrutt av mobil... Jeg maser ikke, han har påpekt ar han er takknemlig for nettopp det, men er av og til vanskelig p la være. Enda jeg er ikke av typen som tar mest initiativ i utg.pkt.

Gjest Katten.
Skrevet

Om du tror menn på et generelt nivå har lyst, burde du møtt meg. Har aldri møtt noen som kan matche min lyst.

Skrevet

Hva gjør dere da, når det går måneder uten respons fra han...? Utroskap er ikke aktuelt.

AnonymBruker
Skrevet

pulseline: Onani onana, så blir du glad

Skrevet

Hva gjør dere da, når det går måneder uten respons fra han...? Utroskap er ikke aktuelt.

Har du prøvd å prate med han da? Om det er noen grunn til det, om dere sammen kan finne på noe som øker hans lyst? Sex er tross alt viktig i et forhold, og det virker ikke som en særlig heldig situasjon for deg.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jeg har gått litt inn i meg selv i dag, og oppdaget en fordom hos meg som jeg ikke før har tenkt over. Jeg merker jeg synes menns seksuelle behov er noe patetisk. Jeg har fått inntrykk av at menn er kåtere enn damer generelt, det finnes selvfølgelig unntak, men ofte er det slik. Dette synes jeg nedgraderer mannen noe hakk, og gjør dem lite spennende, da de 'alltd' har lyst. Men nå klarer jeg ikke å unnlate å tenke på de 'dyriske' behovene de ofte har. Det ødelegger mitt generelle bilde av menn.

Du er ihvertfall ærlig, det skal du ha. Navlebeskuende, fordomsfull? Sikkert - men ærlig.

Du stiller deg samtidig lagelig til for hogg. Påstanden om at menns seksuelle behov er patetisk, det at menn (generelt) er kåtere enn kvinner (generelt) nedgraderer mannen, i dine øyne?!? Da er det fristende å snu problemstillingen å hevde at ditt (eventuelt) menglende behov gjør det fristende å se ned på deg. Det smaker ikke særlig godt vil jeg tro?

Å ha lyst på sex er altså 'dyriske' behov, i negativ forstand slik du ser det. Da kan jeg hevde at kvinner, når de først er/blir kåte, opplever jeg som langt mer dyriske enn meg selv (f.eks.), men i mitt hode er det positivt. Sikkert fordi jeg er en patetisk nedgradert mann.........

Jeg tenker samtidig, at behov er behov, det får man ikke gjort noe med, og det gjør ikke folk til noen dårligere mennesker å ha stor sexlyst. Men jeg liker ikke at menn bare tenker med pikken, og ikke hodet når de møter damer. Men kan de noe for det?

Her er du direkte nedlatende, skulle nesten tro du beskrev okser, hannløver eller en annen art noen hakk lenger nede på evulosjonstrappa. Å bruke seg selv og sine (manglende) behov og ønsker når man skal evaluere/måle verden rundt seg er livsfarlig, spesielt når man oppdager at den ikke er lik deg selv og dermed inntar du holdninga om at det er "dem" det er noe galt/rart med.

Jeg er litt flau og pinlig berørt - men kun på dine vegne..........

Skrevet

Ja, det er rart det er krig i verden... Jeg påstod ikke at menns seksuelle behov er patetisk, jeg skrev at jegsynes det - altså ikke en påstand, men en personlig mening og følelse.

Skrevet

Ja, det er rart det er krig i verden... Jeg påstod ikke at menns seksuelle behov er patetisk, jeg skrev at jegsynes det - altså ikke en påstand, men en personlig mening og følelse.

er det noen forskjell?

Skrevet

Åpningsinnlegget minner meg veldig om hvordan jeg reflekterte før. Det virker som du har et uavklart forhold til menn, Coffee. Har du noen menn i livet ditt som betyr mye for deg? En far, en bor, onkel eller noe sånt? Ser du på dem på samme måte? Mitt forhold til menn var veldig komplisert, jeg har ikke hatt et særlig godt forhold til faren min og jeg ble også voldtatt da jeg var 16 år. Etter dette begynte jeg å tenke om menn sånn som du gjør. Det er grunnleggende feil å tro at menn er slaver for seksuelle behov, og det reduserer mennesker til noe som utelukkende styres av drifter. Jeg vil rett og slett råde deg til å prøve å finne ut hva disse overbevsningene kommer fra, for det kan tenkes at du får det mye bedre hvis du klarer å legge dem fra deg.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Til alle som har skrevet og svart her:

Dere har sett hvilket forum dere er i? :ler:

Skrevet

Jeg har gått litt inn i meg selv i dag, og oppdaget en fordom hos meg som jeg ikke før har tenkt over. Jeg merker jeg synes menns seksuelle behov er noe patetisk. Grunnen til at jeg tar dette opp her, er evt hjelp til å se på det annerledes, så jeg vil ha meg frabedt fra userøse kommentarer og kritikk for dette. Jeg har fått inntrykk av at menn er kåtere enn damer generelt, det finnes selvfølgelig unntak, men ofte er det slik. Dette synes jeg nedgraderer mannen noe hakk, og gjør dem lite spennende, da de 'alltd' har lyst. Det negative synet i forhold til det forekommer også for eldre menn. Før syntes jeg eldre menn kunne være så koselige, og jeg hadde bare positive tanker om dem generelt sett. Men nå klarer jeg ikke å unnlate å tenke på de 'dyriske' behovene de ofte har. Det ødelegger mitt generelle bilde av menn.

Jeg tenker samtidig, at behov er behov, det får man ikke gjort noe med, og det gjør ikke folk til noen dårligere mennesker å ha stor sexlyst. Men jeg liker ikke at menn bare tenker med pikken, og ikke hodet når de møter damer. Men kan de noe for det?

Hjelp?

Gjør som enhver fornuftig og rasjonell person. Finner du en fordom hos deg selv kan du velge å ignorer den, forhold deg til den med stor skeptisisme eller undersøk nærmere hva som ligger i fordommen.

I sistnevnte tilfellet når det kommer til dette tema er vel første spørsmål: Er menn faktisk mer kåte? Eller er de bare mer eksplisitte i hvordan de uttrykker sine følelser rundt dette? Eller er det noe annet?

Hvis fenomenet er i en eller annen grad reelt kan du begynne å tenke gjennom tema nå som du har en bedre forståelse. Da er det på tide å komme frem til de eksakte kvalitetene det innebærer så du kan evaluere kvalitetene en etter en. Hvis menn er mer kåte og de tenker mer på sex (30% mer) er det faktisk patetisk og hvorfor? Hvis menn tenker mer på hvordan de skal skaffe seg et ligg istedet for om dette er en bra personlighet, hvor galt er dette hva er effekten og hvor patetisk er det eventuelt?

Til slutt forholder du deg til den virkeligheten du kommer frem til, med en grad av usikkerhet tilpasset hvor godt datagrunnlag du har for de ulike antagelsene du har tatt på veien til dine konklusjoner. Det er bombesikkert at det finnes unntak så i verste fall kommer du frem til at du vil være mer selektiv i valg av mannlige venner og kjærester. Dette er ikke noe nytt. Vi selekterer allerede på interesser og andre faktorer som er viktige for oss. Dette gir oss en stor eller liten gruppe å søke kontakt i avhengig av hvor vanlige dine preferanser er i befolkningen.

Dette er rett og slett bare en guide for å kontrollere følelser med fornuften. Et hovedskille mellom oss og dyrene. Med andre ord er du ikke noe bedre en disse mennene om du fortsetter å se ned på dem grunnet en fordom uten å undersøke nærmere.

Mitt perspektiv så langt er at kvinner fordi de skal få barna og går gjennom en lang periode med graviditet har vært mer selektive og tiltrukket av visse kvaliteter i mennene de velger som var fornuftige å lete etter i tidligere tidsaldre. Menn var mer tiltrukket av andre kvaliteter spesielt utsende som sier noe om helse. I vår tidsalder blir disse trekkene modifisert av kultur, men noen hovedretninger blir igjen.

Det viktige for meg er hvilken grad av rasjonell kontroll kvinner og menn utøver over sine følelser. Går kvinnene blindt etter badboys og mennene blindt etter utsende? Da blir de fort patetiske i mine øyne. Men dette vil igjen være avhengig av målet med sammenkomsten. Litt sex for moro skyld innebærer ikke samme krav for rasjonelle forholdsregler som søken etter en livspartner. Nettopp fordi jeg finner ikke noe rasjonelt kriteria for å kritisere at andre bevilger seg selv litt moro når en er kåt hvis det ikke har noen skadelige langtidseffekter.

Jeg tror både kvinner og menn i gjennomsnitt har en tendens til å la følelser overstyre fornuften i for stor grad når det kommer til seksualitet. Hver av kjønnene på sitt svake området.

Kanskje har menn en større seksuell trang generelt. Det passer overens med at det er evolusjonsmessig fremmende å spre genene sine til flest mulig partnere for menn, mens for kvinner er selektivitet passende da de blir gravide og trenger en maker som hjelper til. De får ikke nødvendigvis evolusjonsfordeler av å knulle rundt tvert imot. Dette speiles i statistikker hvor kvinner ønsker i gjennomsnitt 5 sekspartnere gjennom livet menns menn gjerne heller mer mot 50.

Hvis en mann i snitt oftere ønsker å etablere seksuelle relasjoner er ikke det noe jeg synes er galt i seg selv. Akkurat som folk får lov til å like fotball som en hobby er seksuell nytelse en helt ok aktivitet. Men de som i tillegg har dårlige verdier i samspill med sine interesser ser jeg litt ned på. Om en mann ser på kvinner som seksobjekter som skal lures med i senga, ikke sosiale relasjoner og han i tillegg mangler respekt for kvinners rasjonelle grenser da blir det fort feil. Akkurat som fotballsupportere som blir voldelige og misliker andre fordi de følger et annet lag blir feil.

Altså er det ikke mindre eller mer seksuell lyst, men hvordan og i hvilken grad den håndteres som spiller en rolle og sier noe om hvorvidt mennesker er patetiske eller ikke. Noe annet som er viktig er at dette bare er en kvalitet ved en person. Hvor godt folk kontrollerer seg selv på andre områder spiller også inn på den generelle evalueringen.

Konklusjonen blir at menn tenker ikke bare med kjønnsorganet, men kanskje litt mer enn kvinner. Menn som av den grunn har et mindre sunt forhold til kvinnelige relasjoner og seksualitet har kanskje andre styrker og det hele er bare et av mange ledd i en fullstendig personlighet. Det foreligger dermed ingen grunn for et ødelagt bilde av menn generelt. I verste fall blir det opp til deg å oppsøke personer med bedre moral på dette området. Å forhåndsdømme enkeltpersoner før en har gjort en god analyse av deres oppførsel blir overkonkluderende. Jeg håper dette tjener som et altenrativ synsvinkel på tema. Når det kommer til det siste spørsmålet så vil jeg si at menn ikke kan noe for det om de er genetisk disponert til å ha større sexlyst, men de er ansvarlige for å kontrolere sine følelser på rasjonelt vis slik alle mennesker er på alle områder.

Når det kommer til evolusjonsbakgrunn for forskjeller i preferanser er dette teorier som vi ikke kan teste så lett fordi det har skjedd for lenge siden. Altså er det viktig å være forsiktig i sine konklusjoner. Kulturell påvirkning må heller ikke undervurderes. Om det er en forskjell i dag kan det fortsatt hende at denne jevnes mer ut ettersom kvinner blir mer interessert i seksuell aktivitet for nytelsens skyld, grunnet at menn blir bedre i senga og holdninger rundt seksualitet endres.

Gjest MorAase
Skrevet

Priser meg lykkelig :)

Gjest MorAase
Skrevet

Åpningsinnlegget minner meg veldig om hvordan jeg reflekterte før. Det virker som du har et uavklart forhold til menn, Coffee. Har du noen menn i livet ditt som betyr mye for deg? En far, en bor, onkel eller noe sånt? Ser du på dem på samme måte? Mitt forhold til menn var veldig komplisert, jeg har ikke hatt et særlig godt forhold til faren min og jeg ble også voldtatt da jeg var 16 år. Etter dette begynte jeg å tenke om menn sånn som du gjør. Det er grunnleggende feil å tro at menn er slaver for seksuelle behov, og det reduserer mennesker til noe som utelukkende styres av drifter. Jeg vil rett og slett råde deg til å prøve å finne ut hva disse overbevsningene kommer fra, for det kan tenkes at du får det mye bedre hvis du klarer å legge dem fra deg.

>Det er da ikke feil å tro dette. Menn ER slaver av sine drifter. Men det er forskjell på menn. Skikkelige Herrer har selvkontroll nok til å ha kontroll på disse uappetittelige sidene ved mannen som person. Dessverre virker det som om kvinnefrigjøringen har hatt den bieffekten at kvinner har seksualisert seg selv og sådann blitt enda lettere offer for menn uten selvkontroll. Mye fordi kvinner oppmuntrer til denne triste utviklingen ved å fremstille seg selv som seksuelle. Synes det er trist at vi kvinner ikek har bedre selvinnsikt enn som så.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, HiCog. En gjennomtenkt og ærlig drøftelse som mottas med takk, som kan hjelpe meg til å få et litt annerledes syn på ting, det som også var hensikten med innlegget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

>Det er da ikke feil å tro dette. Menn ER slaver av sine drifter. Men det er forskjell på menn. Skikkelige Herrer har selvkontroll nok til å ha kontroll på disse uappetittelige sidene ved mannen som person. Dessverre virker det som om kvinnefrigjøringen har hatt den bieffekten at kvinner har seksualisert seg selv og sådann blitt enda lettere offer for menn uten selvkontroll. Mye fordi kvinner oppmuntrer til denne triste utviklingen ved å fremstille seg selv som seksuelle. Synes det er trist at vi kvinner ikek har bedre selvinnsikt enn som så.

Og jeg som trodde kvinner faktisk var seksuelle?! Men jeg kan skjønne litt hva du mener at denne greia med "å ta kontroll over egentlig seksualitet" har gått sånn halveis i grøfta, og det er ikke menns feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som trodde kvinner faktisk var seksuelle?! Men jeg kan skjønne litt hva du mener at denne greia med "å ta kontroll over egentlig seksualitet" har gått sånn halveis i grøfta, og det er ikke menns feil.

Sukk, egen seksualitet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...