Gå til innhold

hoster som en gal


Inger88

Anbefalte innlegg

Jeg hoster og hoster, kommer mange sånne "serier" med hosting, noen rett etter hverandre, noen med litt mellomrom og noen store mellomrom. Kommer aldri et enkelt host. Hoster opp slim. Noen ganger hoster jeg slik at jeg brekker meg og det kommer opp noe. Har ikke feber, men er slapp og puster hurtigere enn vanlig og føler jeg puster inn mer luft om gangen enn vanlig. Fikk antibiotikka av legen på onsdag, pga at halsen vond og rød. Men cpr va i grenseland og halsprøven fin, så jeg skulle bare ta det viss det forverret seg. På torsdag begynte jeg på antibiotikkaen. Halsen er ikke vond lengre, men hosten er mye verre enn den var da jeg var hos legen. I går hostet jeg så mye at jeg kjente jeg ble sliten i magemusklene. Er øm både her og der. Må sitte og sove pga hosten. Men burde jeg kontakte legen på nytt på mandag? Noen som har noen ide om hva det kan være? Er det bare forkjølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være så mye forksjellig.. Om du går med det over lang tid kan det være en atypisk lungebetennelse (chlamydia). Det gir ofte mye større symptomer en det en skulle trodd ut ifra prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bekymret, i går så spydde jeg og det kom opp en stor svart klump, trodde først det var mat, men den var litt vel stor til å være mat. Hadde også litt lyserødt blod i oppkaste. Men det rare var at hosten nesten forsvant. Er nå kvalm og har metallsmak i munen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bekymret, i går så spydde jeg og det kom opp en stor svart klump, trodde først det var mat, men den var litt vel stor til å være mat. Hadde også litt lyserødt blod i oppkaste. Men det rare var at hosten nesten forsvant. Er nå kvalm og har metallsmak i munen.

Røyker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be legen om Cosylan som du kan ta par dager, og for å få sove uten å hoste. Når du har hostet lenge og mye, er bronkiene irriterte og hosten kan fortsette "bare pga irritasjon".

Det er mye som kan forårsake hoste, blandt annet allergi. Hvis du har fått en antibiotikakur bør du fullføre den. Har også hørt om atypisk lungebetennelse men har ikke hørt at diagnosen har noe med clamydia å gjøre. Har hørt, men er ikke sikker, at hoste og slapphet kan komme av kyssesyken. Be legen ta noen prøver og be om røngten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be legen om Cosylan som du kan ta par dager, og for å få sove uten å hoste. Når du har hostet lenge og mye, er bronkiene irriterte og hosten kan fortsette "bare pga irritasjon".

Det er mye som kan forårsake hoste, blandt annet allergi. Hvis du har fått en antibiotikakur bør du fullføre den. Har også hørt om atypisk lungebetennelse men har ikke hørt at diagnosen har noe med clamydia å gjøre. Har hørt, men er ikke sikker, at hoste og slapphet kan komme av kyssesyken. Be legen ta noen prøver og be om røngten.

En av de atypiske lungebetennelsen er fra bakterien Chlamydia, men ikke den samme typen som gir kjønnsykdommen Chlamydia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere kikhoste? Då hostar ein veldig mykje, og oftast i "seriar", dvs ikkje berre eitt host om gongen. Det er vanskeleg å stoppe hostinga når den først startar, og ein må hive etter pusten.

Eg hadde dette då eg var 17. Det gjekk over av seg sjølv, men eg hosta kraftig i alle fall i ein månad, og så litt mindre i ein månad til.

Har du prøvd hostedempande medisinar?

God betring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt legen,fordi det kan være så mye,og man blir jo utslitt bare av all den hostinga. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...