Gå til innhold

P-pilleproblem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-pillen Mercilon28 ett brett nå, og bestemte meg for å hoppe over mensen på dette første brettet. Har gått 3 piller inn på det nye brettet, men har plutselig ombestemt meg da jeg har så masse småblødninger.

Vil det fortsette helt til jeg kommer til juksepillene om tre uker?

Kan jeg evt. slutte å ta piller i 7 dager nå, og begynne på den 4. pillen på dette brettet om 7 dager?

Slik at den neste syklusen blir på 25 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger ofte noen sykluser på pillen før den klarer å hoppe over uten mellomblødninger, for andre går dette aldri. Det kan være du slutter å spotte igjen, men sannsynligvis vil dette fortsette til du tar en pause.

Slutt med pillene nå, og ta pause i syv dager slik at kroppen får blø ferdig. Begynn deretter på pillene igjen, men fortsett i 28 dager. Slutter du etter 25 dager er du ikke beskyttet. Les pakningsvedlegget godt så ser du dette.

Gå deretter på pillen som normalt med pause i 2-3 måneder før du på nytt forsøker deg på pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det "farlig" å bare ha en syklus på 18 dager (3 piller mindre enn en vanlig)? Jeg har ikke tenkt å ha sex, gjorde det nettopp slutt med typen. I alle fall ikke uten kondom. Hvis jeg slutter på pillene nå, må jeg da begynne på et helt nytt brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne litt opp, jeg er totalt uvitende om hva jeg skal gjøre i morgen tidlig når jeg opprinnelig skal ta pillen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line har rett. Det er ikke farligå ha syklus på 18 dager, men det kan minske prevensjonseffekten, slik at du ikke blir sikker før etter 2. mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...