Arkana Skrevet 25. juni 2011 #21 Skrevet 25. juni 2011 Vi dekker alltid på. Grytene settes på bordet, serveringsfat bruker vi kun når det skal være litt spesiel. Ser ingen grunn til å skape unødvendig ekstra oppvask hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #22 Skrevet 25. juni 2011 Dekker alltid på. Og det skjer heldigvis aldri at vi spiser foran tven, jeg blir trist når jeg leser om familier som gjør det. (Er en av oss alene hjemme, er det selvsagt fritt frem å spise der man vil)
Tootikki Skrevet 25. juni 2011 #23 Skrevet 25. juni 2011 Dekker på, nesten alltid. Hvis det bare er oss voksne hender det at vi tar rett fra komfyren. Tenner gjerne lys også, syns det er viktig å ha god stemning rundt felles måltider.
Nuttery Skrevet 25. juni 2011 #24 Skrevet 25. juni 2011 Dekker "alltid" på bordet, fire-fem ganger i mnd kan det hende vi tar med oss maten inn i stua eller tar fra kjelene på ovnen.. Vet ikke hvorfor det er sånn, bare blitt sånn egentlig. Grytene havner som oftest på bordet da, orker ikke ekstra oppvask for at det skal "se pent ut" når vi er en familie som alltid er på farta og har spist opp maten på 7-20 minutter som oftest.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #26 Skrevet 26. juni 2011 vi spiser fra gryta og rett til stuen. ambefales ikke for familiens skyld.
Wonders Skrevet 26. juni 2011 #27 Skrevet 26. juni 2011 Forsyner oss fra komfyren, tenner levende lys og tar med fin serviett og setter oss ved langbordet av glass i stua i 1.etg. Fyller i drikke oppi fine vinglass. Hvorfor spare på slikt kos til når man har gjester? Vi har ikke noe sitteplass på kjøkkenet, det synes det blir alt for trangt. Og har ikke savnet det på noen av årene.
spinnwild Skrevet 26. juni 2011 #28 Skrevet 26. juni 2011 Vi er bare to stykker vi da. Men som jeg lærte i oppveksten, så er det fint å gjøre middag til mer enn bare spisetid. Dekker på (på stuebordet), og bruker både kjeler og serveringsfat, alt etter hva det er plass til på bordet Mye bedre å samles til middag, enn å sitte hver for seg eller forran tvn (noe vi gjør uansett, men den er som oftest avslått). 1
effy Skrevet 26. juni 2011 #29 Skrevet 26. juni 2011 Vi dekker alltid på. Det er jo ikke noe ekstra "effort" liksom. Og det er jo litt hyggeligere, synes jeg da.
Anglofil Skrevet 26. juni 2011 #30 Skrevet 26. juni 2011 Noen ganger gjør vi det, men det er sjelden. Mvh Yvonne
loffen Skrevet 26. juni 2011 #31 Skrevet 26. juni 2011 Det gjør vi bare når vi har besøk og til høytider og slik vi. Føler det blir ekstra stas å gjøre det da Men det hørtes koselig ut slik dere gjør det Det er veldig koselig. Til høytider og når vi har gjester, dekker jeg på med litt finere servise og legger på duk. Blomster på bordet er også et must!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå