Gå til innhold

Dekker dere på bordet til middag?

Fremhevede innlegg

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Når familien skal spise middag, dekker dere på bordet og har kjeler og diverse på bordet? Eller tar dere tallerkner rett fra skapet og tar på maten fra kjelene på ovnene?

Rart spørsmål, men slik blir det da man har litt plager i svangerskapet og tiden blir lang så dere får bære over med meg :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forsyner oss som oftest fra grytene på komfyren, men dekker på i helgene. Dekket på da vi hadde småunger.

Endret av Safe
  • Liker 1
Skrevet

Vi dekker alltid på. Det har vel hendt en sjelden gang at vi ikke har gjort det.

• Liker 1
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Vi forsyner oss forresten fra kjelene på ovnene. Mulig vi endrer på det når barnet blir større :)

Skrevet

Setter bare ut tallerkener, bestikk og glass, og setter kjelene rett på bordet. Det er sjelden vi forsyner oss fra komfyren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dekker alltid på, det har vi alltid gjort. Nå hermer jeg etter svigermor og bruker også alltid servietter, det gjør det så utrolig mye kosligere :) Det tar bare 1 sekund å brette servietten i to og legge den under gaffelen og kniven. Blir den ikke brukt kan den gjerne ligge til neste måltid da vi har et stooooooort, ovalt avlangt bord med faste plasser med spisebrikker :)

• Liker 1
Skrevet

Vi dekker alltid bordet til middag. Med spisebrikker, servietter, salt og pepper, hele pakka. Jeg setter ALDRI grytene rett på bordet heller, men har maten over på serveringsfat. Også tenner jeg stearinslys på bordet. Og middagen blir lagt til et tidspunkt sånn at det passer at vi alle kan spise sammen.

Hver dag hele uka. :)

• Liker 4
Skrevet

Vi dekker alltid bordet til middag. Med spisebrikker, servietter, salt og pepper, hele pakka. Jeg setter ALDRI grytene rett på bordet heller, men har maten over på serveringsfat. Også tenner jeg stearinslys på bordet. Og middagen blir lagt til et tidspunkt sånn at det passer at vi alle kan spise sammen.

:klappe:

Gjest Consensio
Skrevet

Vi har ikke kjøkkenbord eller spisestuebord :( så derfor ender det opp med at jeg danderer maten på tallerken på kjøkkenet og serverer ved stuebordet.

Når vi er i Sverige så er det derimot full pakke på bordet, for der har vi stort kjøkkenbord. Da dekker jeg med levende lys, maten på serveringsfat, aldri brusflasker stående på bordet osv osv.

Gjest Quelleriel
Skrevet

Da jeg fortsatt bodde hjemme hos mamma, ble det som oftest aldri dekt på.

Nå dekker vi alltid på bordet. Har faktisk ikke tenkt over det, det bare ble sånn!

Men er jo mye hyggeligere da :)

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Det gjør vi bare når vi har besøk og til høytider og slik vi. Føler det blir ekstra stas å gjøre det da :) Men det hørtes koselig ut slik dere gjør det :)

Skrevet

Hvis vi har besøk av noen dekker vi på og har det litt finere. hvis det er bare meg, foreldrene mine og kanskje broren min som skal spise middag bare tar vi fat fra skapet og spiser foran TV'n i stuen. Noe som ikke er digg fordi jeg får aldri velge kanal. :kjefte:

Skrevet

Dekker alltid på! Uten unntak. Har egentlig aldri tenkt på å forsyne meg rett fra komfyren.

• Liker 1
Skrevet

Vi har for øyeblikket bare et bittelite kjøkkenbord hvor det kun er plass til 3 stk tallerkener, bestikk, glass og vannmugge, og grytene står derfor på komfyren.

Når vi nå flytter til større bolig kommer vi til å dekke på bordet mer ordentlig, altså med stearinlys/blomster. Kjelene setter vi på bordet med mindre det er ei spesiell anledning, da bruker vi serveringsfat. Det blir da nok oppvask lell. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Dekker alltid på, men setter kjeler rett på bordet. Gidder ikke å ta det over på serveringsfat. Det er jo bare mer oppvask.

• Liker 1
Skrevet

Vi er bare to unge mennesker, men vi dekker på likevel til oss :) Det er koselig og fint. Bruker å ha noen lys og isbiter i glassene for å få den restaurantfølelsen.

Gjest Spinell
Skrevet

Dekker alltid på bordet, men setter grytene på bordet. Spiser aldri middag ved stuebordet foran TV-en, og leser heller ikke blader eller aviser ved matbordet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi er bare to stykker på få kvadratmeter, med et bittesmått hybelkjøkken og null spisebord/stoler. for å rote mindre og gjøre det mest praktisk, forsyner vi oss rett fra komfyren og går i sofaen og spiser det. men hvis vi har taco eller en annen type middag som man må forsyne seg av flere ganger, tar vi maten på bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...