Gå til innhold

Mensen varer i to uker, nå begynner jeg å bli lei...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens-syklusen min har gått inn i en slags nordsjø-turnus, to uker på og to uker av. For tredje periode på rad har jeg nå hatt mensen i to uker, det er slitsomt og irriterende. Blør ikke mye, kun de to første dagene, men så fortsetter jeg å blø litt hver dag, kanskje det blir en dag pause og så begynner det på'n igjen.

Bruker Cerazette, og har gjort det lenge, men det er kun nå de siste 3 mnd at det har blitt som det er nå.

Har ellers vært fornøyd med de pillene, men nå ser det ut som jeg snart må gjøre noe med det, for jeg orker ikke dette her. Har jo smerter også - i to uker det og.

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens-syklusen min har gått inn i en slags nordsjø-turnus, to uker på og to uker av. For tredje periode på rad har jeg nå hatt mensen i to uker, det er slitsomt og irriterende. Blør ikke mye, kun de to første dagene, men så fortsetter jeg å blø litt hver dag, kanskje det blir en dag pause og så begynner det på'n igjen.

Bruker Cerazette, og har gjort det lenge, men det er kun nå de siste 3 mnd at det har blitt som det er nå.

Har ellers vært fornøyd med de pillene, men nå ser det ut som jeg snart må gjøre noe med det, for jeg orker ikke dette her. Har jo smerter også - i to uker det og.

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Prøv å blø litt hver dag i 2-3mnd du.. :filer: Jeg sluttet på Cerazette. Snakket med lege om dette, han sa jeg kunne få prøve noen piller jeg kunne ta i tillegg til Cerazette i håp om at det skulle gi seg, så skal prøve på nytt igjen snart tenker jeg. Men fortsetter jeg å blø, og blø.. og blø. Nei, da dropper jeg lett Cerazette igjen. *Grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smørbukk

Jeg brukte også Cerazette tidligere, og brukte det lenge før jeg også plutselig begynte å blø slik som TS snakker om. I tillegg kunne jeg ha et opphold i to-tre måneder før jeg plutselig begynte å blø. Jeg ringte legen min og spurte om det var noe å gjøre med det. Hun anbefalte at jeg byttet piller, så nå bruker jeg Jasmin istedenfor. Det funker veldig fint! :) Nå har jeg mensen sånn som det er vanlig å ha det - tre-fire dager med 28 dagers mellomrom. Hvis jeg ønsker å hoppe over/utsette mensen, funker det også helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte samme type, og jeg hadde mensen i en måned, så en måned av, så på igjen. Så jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penny88

du kan få hormonspiral vist du er mye plaget med store eller lange blødninger:)

men snakk med legen du, han/hun vet nok råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG jeg har brukt cerazette i over 5 år og ikke blødd en dag. Null mensen i over 5 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg begynte med cerazette forrige måned som et prøveprosjekt på 3 måneder. har hatt mensen til de merkeligste tider og blør bare bittelitt i 8-9 dager... ingen smerter da og det er jo bra, men ganske irriterende når man aldri vet når man får mensen. jeg skal gå de 3 månedene, men etter det tror jeg det blir nuvaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, mye liknende erfaringer ja... Tror jeg må bytte merke, er bare litt skeptisk til nye piller, for jeg har hatt litt dårlig erfaring med flere. F.eks så brukte jeg Loette en stund, da ble jeg verdens verste kvinnfolk å ha med å gjøre - superhormonell og depressiv. Synfase også, veldig nedstemt. Og jeg bør absolutt gå på p-piller, har prøvd uten, men da får jeg sinnsyke mensssmerter. Kan jo hende at spiral hadde vært noe, men jeg liker ikke tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte slutte pga hormontrøbbel (voldsomme klumper i brystene - måtte på mammografi til slutt) og langvarige blødninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG jeg har brukt cerazette i over 5 år og ikke blødd en dag. Null mensen i over 5 år.

Samme her! Bare at jeg er på 2 året uten mensen! Det er såå deilig, jeg husker nesten ikke hvordan det var å ha mensen, eller tampong bruk. Man må gi Cerazette litt tid, for til slutt tror jeg de fleste vil leve ett liv uten mensen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...