Gå til innhold

Bør jeg komme meg til legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har så vidt sovet i natt, så syk som dette har jeg ikke vært på lenge! Jeg er så opphovnet på høyre side av halsen (fra mandlene kanskje og oppover langs kjevebeinet til øret) at du kan se det uten å kjenne på meg, ser ganske jævlig ut å bare være opphovnet på ene siden av halsen. Jeg klarer ikke å svelge uten å få tårer i øynene. Så vondt gjør det. Jeg har også feber på rundt 39. Ryggen min er så "sår" at jeg ikke klarer å hverken ligge eller sitte behagelig, har sjelden vondt i ryggen. Disse muskelsmertene er helt jævlig! Kan det være halsbetennelse/influensa? Og hjelper det å gå til legen? Ikke noe vits med en bomtur på legevakten på en lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååhh... :-(

Kom deg til lege! Så snart som mulig! De er der for å hjelpe i slike situasjoner som denne. Apoteket er også oppe i dag så pass på å ta det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og god bedring! Håper du kommer deg i løpet av dagen/kvelden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakta, du. Dersom det f.eks er streptokokker, så må dette behandles med antibiotika. Er det en virusinfeksjon så er det ikke så mye å få gjort noe med, annet enn at det må gå over av seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Takk :klemmer:

brukte hele tre timer på legevakten, fikk mamma til å komme og hente meg. Hylgrein på telefonen og når hun kom... hehe. sånn blir det når denne jenta er skikkelig syk og alt gjør vondt...

Fått meg en antibiotikakur og sykemelding de neste 5 dagene. Var vist streptokokker. Huff, lenge siden jeg har hatt over 39 i feber!

Satser på at jeg blir bedre i løpet av kvelden, i hvertfall i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når antibiotikaen begynner å virke, så går det rimelig raskt oppover. :)

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...