Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #1 Del Skrevet 16. november 2003 NÅR er det offentlig lov til å begynne på julebaksten? Har du bakt noe til jul ennå? Hva da? Hvor lenge før jul baker du fex pepperkaker, og når setter du opp pepperkakehuset ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 16. november 2003 #2 Del Skrevet 16. november 2003 Ikke har jeg kjøpt en eneste julegave og ikke har jeg tenkt på å begynne å bake noe til jul enda. Jeg skal ha fri fra jobben 22. og 23. desember, tenkte å bake bittelitt da - baker kun en eller to sorter - foretrekker heller å lage en stor kake som alle her hjemme liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 16. november 2003 #3 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg baker ikke. Reiser hjem til mor og far 19/12, og blir med på innspurten der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 16. november 2003 #4 Del Skrevet 16. november 2003 Blir muligens lefsebaking første eller andre helgen i desember, og det er det "åpningen " av julebaksten. Har ikke lyst til å servere gammel bakst i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #5 Del Skrevet 16. november 2003 Vi skal også bake lefser. og jeg gleder meg..... Lefser er ekte nam-nam og i år skal ungene få være med også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 16. november 2003 #6 Del Skrevet 16. november 2003 Ah, lefser er så digg, Tex! Må vel innrømme at vi baker mest lomper, men prøver oss på lefser også. Vi baker i et bryggerhus (gammelt tømmerhus som står på garden), på vedtakke. Å, det er så kos! Jeg kjevler ut og mor steker. Og så kommer far og mannen min innom for en smak i løpet av dagen (vi bruker nesten en hel dag på detta prosjektet). Da har de med seg smør/margarin og brunost, litt kaffe, og så koser vi oss ordentlig. det er ekstra pluss hvis det snør ute - da kommer jeg i riktig god julestemning! Åssen gjør dere det, Tex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 16. november 2003 #7 Del Skrevet 16. november 2003 Har ikke bakt noe ennå. Begynner jeg å bake nå, er alt spist opp til jul Pepperkakehuset skal opp i begynnelsen av desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #8 Del Skrevet 16. november 2003 Vi steker på takke inne på kjøkkenet hjemme hos a mor, og der er både menn og barn i full forventning... Vi lager opp vanvittige mengder og putter i fryseren, og denne gangen skal vi lage nok til bryllupet også. Vi smører med smør og sukker, langer innpå og skyller ned med kaffe og brus..... Gleeeeeder meg....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 16. november 2003 #9 Del Skrevet 16. november 2003 Gunilla skrev: Må vel innrømme at vi baker mest lomper, men prøver oss på lefser også. Vi baker i et bryggerhus (gammelt tømmerhus som står på garden), på vedtakke. Å, det er så kos! Jeg kjevler ut og mor steker. Og så kommer far og mannen min innom for en smak i løpet av dagen (vi bruker nesten en hel dag på detta prosjektet). Da har de med seg smør/margarin og brunost, litt kaffe, og så koser vi oss ordentlig. det er ekstra pluss hvis det snør ute - da kommer jeg i riktig god julestemning! Hørtes kjempekoselig ut, Gunilla. Det er liksom ikke helt det samme på mitt flunk-nye moderne bjørk-/stålkjøkken ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. november 2003 #10 Del Skrevet 16. november 2003 Julabaksten begynner vi ikke med før 1. desember. Lager ikke pepperkakehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 16. november 2003 #11 Del Skrevet 16. november 2003 Hørtes kjempekoselig ut, Gunilla. Det er liksom ikke helt det samme på mitt flunk-nye moderne bjørk-/stålkjøkken ... Hadde ikke funka hjemme hos meg heller - har også nytt kjøkken i kirsebær/stål Nei, rammen rundt er viktig, må innrømme det. Hvis ikke stemningen er den rette - faller det lisson litt sammen, hele prosjektet! Har tenkt å bake pepperkaker også - sammen med søstera mi og ei nabojente. Men også det gjøres på gården, ikke her. Her i heimen blir det kanskje laga konfekt, men jeg får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 16. november 2003 #12 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg og begynner og lage julekaker i begynnelsen av desember. Blir vel 4-5 sorter i år! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 17. november 2003 #13 Del Skrevet 17. november 2003 Tex, har du familie fra Østerdalen eller? Trodde smurte lefser bare fantes der jeg... Skal hjem dit til mor og bake lefser snart jeg! Nam, ikke noe er bedre enn ferske, nysmurte lefser!! (nesten da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. november 2003 #14 Del Skrevet 17. november 2003 Nix familien min er fra sunnmøre. Der spises det også lefser skal jeg si deg....... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. november 2003 #15 Del Skrevet 17. november 2003 :enig_animasjon: Kan ikke gjøre annet enn å bekrefte det Tex sier. Selv om jeg er romsdaling bosatt på Sunnmøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 17. november 2003 #16 Del Skrevet 17. november 2003 Har vel tenkt til å begynne med julebaksten ca. 14 dager før julaften.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 17. november 2003 #17 Del Skrevet 17. november 2003 Vi bakte pepperkaker i går! Pleier vanligvis ikke å bake noe før 1. desember. I stedet for å kjøpe ferdige pepperkaker i butikker er det litt koseligere å bake selv. Julekakene smaker mye bedre før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå