Gå til innhold

Når henge opp julegardiner?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg henger opp mine 1. søndag i advent. Jeg vet at vi har snakket om dette før og jeg er ikke interessert i alle som skal pipe om at julegardiner er grusomt. Dere som har, NÅR henger dere dem opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg svare selv om jeg ikke har julegardiner..?

Har vært på jakt etter julegardiner, men ikke kjøpt fordi jeg ikke har funnet noen jeg syns er fine.

Men 1. søndag i advent høres helt ok ut. Tror mor henger sine opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg svare selv om jeg ikke har julegardiner..?

Jaaa det kan du :blunke:

Det eneste jeg ikke ville høre var sånne "jeg syns julegardiner er så stygt at jeg fatter ikke at noen vil ha det" kommentarer. Greit at folk ikke liker det men det var ikke det jeg var ute etter i denne tråden.

Mamma henger opp sine lille julaften noe jeg selvsagt syns er ALTFOR sent!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger opp mine lille julaften. Ikke noen nisser eller rød gardiner før det nei :fy: Bare adventsstake og stjerner i vinduene er lov før lille julaften hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine julegardiner strykes og henges opp på lille julaften - og som også Arwen sier - det er kun adventstake og julestjerne i vinduet som er tillatt av "juleting" hos meg før lille julaften. Der er jeg STRENG! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gardiner henger oppe året rundt...

Har røde gardiner både på stua og kjøkkenet og de får henge...

Blir pyntet litt med stjerner og stæsj på lillejulaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg tipper vi henger dem opp siste lørdag før advent (altså dagen før 1. søndag i advent) mens vi vasker litt og henger på plass julesterjen og setter opp syvarmet stake (som vi skal avsted og kjøpe neste uke) sånn at det er klart til å tenne lys der om morgenen 1. søndag i advent.

Har bare julegardin til kjøkkenvinduet jeg da, mamma har i stua også. Dvs, hun har off-white gardiner som hun allerede har hengt opp (når de hadde vaska ned stua) men nå har de grønne kapper og bånd, disse byttes ut med rødt den samme lørdagen som jeg henger opp mine julegardiner.

Med tid og studner vil jeg også ha julegariner til stua. Men, det blir et annet år, når vi har flyttet til en plass som er vår egen, så vi ikke har ORANGE vegger på stua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg julegardiner på nett, og de skal opp med en gang de kommer! ( vet det er minst 2 uker levering)

Hvis de kommer før, så skal de opp 1.søndag i advent, sammen med stjernene, adventsstaken, kransen på døren og juledukene. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Alle dere som svarer 1. søndag i advent, henger dere dem virkelig opp på SØNDAGEN?¨

Jeg henger i alle fall opp mine TIL søndagen, altså på lørdagen, for søndager skal ikke brukes til slikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som svarer 1. søndag i advent, henger dere dem virkelig opp på SØNDAGEN?¨

Jeg henger i alle fall opp mine TIL søndagen, altså på lørdagen, for søndager skal ikke brukes til slikt....

He he he ja du har vel rett.... Jeg pleier å henge dem opp lørdag kveld, men i år skal jeg på danskebåten den helgen og er ikke hjemme før sent lørdag kveld og da tipper jeg at jeg er sliten....

Får se hva jeg rekker, jeg skal ha familieførjulsselskap på søndagen....

Hadde vært koselig m julegardiner og julestjerner da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å sy meg julegardiner til kjøkkenvinduet i år. Vil gjerne henge dem opplørdagen før 1. søndag i advent, men det spørs om jeg rekker å få dem ferdig da.. Synes jo det er litt stas at de henger oppe en stund også da. Men så har ikke jeg tenkt å sy gardiner med nisser osv, bare enkle rødstripete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er vokst opp med at alt av julepynt (unntatt adventsstaken) kommer opp lille julaften.

Det er jeg også. Men jeg er også oppvokst med at julepynten henger til ut i midten av januar. Det orker ikke jeg nå. Har mest juletemning i desember, og da vil jeg gjerne pynte litt ekstra :wink: .

Så derfor henger jeg opp julegardiner 1. søndag i advent + lys i vinduene. Resten av julepynten tar jeg fram lille julaften, evt. dagen før. (juletreet blir aldri pynta før lillejulaften), og når 1. januar kommer er det bort med alt!!

Joda, det hender jeg henger opp gardiner på selve søndagen, hvorfor skulle jeg ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger også opp gardinene på søndagen. 1 søn. i advent er en kjempe koselig dag. Da koser vi oss med en lang frokost. Da kommer jule serviset fram for første gang, etter på koser jeg meg med siste fin puss på kransen, henger opp gardiner, stjernen og setter fram adventsstaken. Far pusler i hagen og gjør klar utelysene. Så spiser vi en tidlig middag før vi reiser til byn og ser julegate åpningen. Når vi kommer hjem tenner vi våres utelys, går inn og koser oss med gløgg, kakao til ungene og de store kakaemennen som vi kjøpte i byen. :P

Hilsen Regine som koser seg i førjulstiden. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Lørdag før 1. søndag i advent.

Mine gardiner er ensfarvede røde.

Har på kjøkkenet og på stua.

Adventsstjerne i stuevinduet, adventsstake i kjøkkenvinduet og kongerøkelse overalt.

Gleder meg...bare 13 dager igjen!

Klem fra Jule-Guapa :nisse::hjerte::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer opp 1. søndag i advent sammen med adventsstjernen og adventslysestaken.

All annen julepynt får ligge i esken til lille julaften (eller...huff..hender en og annen smånisse lurer seg opp i stua noen dager før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...