Gå til innhold

Kjæresten slutter på Cipralex


Gjest Fredrik

Anbefalte innlegg

Gjest Fredrik

Hei. jeg eri lag med ei jente. vi er begge rett under 20 år. elsker hverandre høyt og har det helt supert sammen. hun har til nå gått på Cipralex mot angst og depresjoner, men skal snart slutte på dem. jeg ønsker gjerne tips fra folk i samme situasjon eller med erfaring i området om hvordan jeg best kan forholde meg til dette. jeg vet det er veldig hardt for henne, og vil gjøre alt jeg kan for å gjøre det bedre :)

håper noen kan hjelpe meg. takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vær der for henne du.. det burde holde i massevis :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss hun skal slutte med medisinene betyr nok det at hun har blitt bedre:) Men det kan alikevel bli kipt å slutte med dem. Tror det beste du kan gjøre er å støtte henne, kanskje prøve å følge litt med på hvordan hun har det og være klar på at viss hun ikke har det bra så må hun ikke lyve og si hun har det bra(det kan skape dumme situasjoner). Ellers, vær kjæresten hennes, gjør det dere pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Hun må slutte i samråd med lege og ikke prøve alene!

Det er rett og slett farlig.

Hvis dere har kontakt med lege skal det sikkert gå helt fint. Følg med på hvordan hun har det, og ring legen hvis det begynner å bli verre for henne.. De kan gi noe som ligner på abstinenssymptomer selv om de ikke er vanedannende, og det kan gi en trygghet å ha noen å ringe til som kan litt om det. Skaff evt. nummeret til akutteamet på DPS.

Ellers må du bare være en snill og god kjæreste, og det høres det jo ut som at du er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at de første ukene kan en få abstinenser som lynende hodepinne og kvalme. De to ukene etter at jeg sluttet ( i samråd med lege) klarte jeg ikke så mye mere enn å ligge i senga pga abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun trapper ned langsomt så vil det helst gå bra. Vær imidlertid obs på om symptomene kommer tilbake enten i siste del av nedtrappingen eller noen uker etterpå. Da kan det være at hun har sluttet for tidlig.

Har ikke brukt Cipralex, men gikk en periode på et annet antidepressiva. Første gang jeg sluttet gikk selve nedtrappingen smertefritt, men symptomene kom tilbake 2-3 uker etter at jeg hadde sluttet helt. Dermed måtte jeg begynne igjen. Andre gang jeg trappet ned gikk det like greit, men med den forskjell at symptomene holdt seg vekk. Første gang trappet jeg ned i løpet av et par måneder (etter nedtrappingsplan som jeg fikk av lege). Annen gang tok jeg det enda langsommere så det gikk ca. 3 måneder fra jeg begynte å seponere til jeg var helt pillefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...