Gå til innhold

Hor lenge er antibiotika i kroppen?


Gjest Ingrid

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid

Hei. Jeg skal gå på antibiotika (Azitromax) i 3 dager pga ørebetennelse, men lurer på hvor lenge det er i kroppen før det er farlig å drikke alkohol uten at jeg blir dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farlig å drikke når man går på antibiotika (bortsett fra Flagyl, går man på det skal man ikke drikke). Det er derimot mulig at effekten reduseres hvis man drikker mye alkohol under kuren. Jeg hadde nok droppet alkohol mens jeg gikk på antibiotika (har drukket en gang før da jeg hadde halsbetennelse og gikk på en kur, og jeg ble ikke frisk). Så, hadde jeg vært deg ville jeg nok ha venta med å drikke til siste tablett, eller dagen etter siste tablett, men det er ikke farlig å drikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid

Det er ikke farlig å drikke når man går på antibiotika (bortsett fra Flagyl, går man på det skal man ikke drikke). Det er derimot mulig at effekten reduseres hvis man drikker mye alkohol under kuren. Jeg hadde nok droppet alkohol mens jeg gikk på antibiotika (har drukket en gang før da jeg hadde halsbetennelse og gikk på en kur, og jeg ble ikke frisk). Så, hadde jeg vært deg ville jeg nok ha venta med å drikke til siste tablett, eller dagen etter siste tablett, men det er ikke farlig å drikke før.

Men er det farlig å bruke den sammen med andre medisiner (Bronkyl og Rinexin)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det farlig å bruke den sammen med andre medisiner (Bronkyl og Rinexin)?

Du kan ringe til et apotek og spørre, de svarer på sånne spørsmål over tlf. Da får du svar fra utdannede farmasøyter.

F.eks. Apotek 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det farlig å bruke den sammen med andre medisiner (Bronkyl og Rinexin)?

Jeg har gått på Azitromax sammen med Rinexin, ingenting farlig skjedde. Fikk reseptene samme dagen, regner med at legen hadde sagt noe skulle det være farlig. Bronkyl kan jeg ikke svare på. Er du usikker, gjør som Blair foreslår; ring et apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har gått på alle tre samtidig uten noe problem. Azitromax virker i kroppen i to uker etter du er ferdig med kuren, men vet ikke om alkohol har noe å si.. Jeg ville nok droppet det for sikkerhets skyld, men om det er så viktig ville jeg som de andre sier ringt apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Monica

Jeg har brukt Azitromax mange ganger for tannbetennelse. Den sitter i kroppen ca 9 dager. Når du drikker alkohol kan effekten av tablettene avta. Er du usikker på noe så spør de på apoteket. Vi er alle ulike og reagerer ulikte på medikamenter. Jeg drakk ikke alkohol når jeg tok tablettene. Ville bli fort bra igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller apotek.

Vennlig hilsen

kosemose, mod

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...