Gå til innhold

Citalopram

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Gikk i dag endelig til legen for å forhøre meg om antidepressiva.

Det eneste hun gjorde var å spørre meg noen enkle spørsmål, og det var det. Jeg hadde egentlig endel spørsmål å komme med, men siden jeg har sosialangst gikk det ikke helt som planlagt.

Nå sitter jeg her med citalopramen-resepten min. Har fremdeles ikke turt å hente tablettene, som jeg må ta 20 mg av hver dag. Trodde kanskje det var "påbudt" oppfølging med psykolog e.l., men siden jeg bor i England er det kanskje et helt annet system, og det skremmer meg litt. Det eneste hun sa til meg, var at jeg skulle komme tilbake innen måneden var omme, så jeg kunne få en ny pakke tabletter.

Noen her inne som har erfaring med citalopram?

Jeg går på p-piller også, og er veldig redd for å få ekstrem vektøkning... Vet man ikke skal fokusere på det når man helst vil leve et bra liv, men litt vanskelig når det å legge på seg er en av mange ting som gjør meg deprimert.

Vil det hjelpe å jogge? Eller er vektøkningen av den typen at man bare eser ut uansett hva man gjør...?

Har også litt hjertebank innimellom (nesten så jeg mister pusten etc.) og har hørt at disse preparatene kan øke dette...

Og før noen ber meg dra til legen igjen og forhøre meg der; jeg vil bare høre om andres erfaringer, og jeg er klar over at ting varierer fra person til person.

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lest i felleskatalogen.no? Der står det litt om selve pillene i allefall :)(evt synonympreparatet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...