Gå til innhold

Hvordan håndtere bjeffing?


hina

Anbefalte innlegg

Min får kun mat én gang per dag og det er om kvelden. Aldri i livet at jeg går og sulter meg til da for hundens del, her i huset er det min mat og hans mat. Jeg gjør hva jeg vil med matskåla hans, jeg fyller den, han får IKKE spise før jeg sier i fra. Mister jeg menneskemat på gulvet får han ikke dette og jeg har vært striks på den. :)

Såfremt hunden er sosial vil det nok være effektivt å bare snu på flekken og vise hunden at det er uakseptabelt å bjeffe. Og dra på hundekurs, får MYE igjen av det! :)

Åja, ser den. :fnise: Har ikke gått over til 1 måltid enda, så her er det frokost. Han spiser måltidet straks jeg setter det fram = skåla er tom, så jeg har aldri sett behov for å regulere noe her. Menneskemat derimot, der har jeg vært litt snill og latt han smake på.. :sjenert:

Takk for tips, vurderer hundkurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bare vurdér - dra! Det er som regel helt ok å stikke innom hundeklubber og se litt i starten, trenger ikke melde seg inn med én gang. :) Veldig lærerikt, gøy, du får en tryggere hund og du får masse å bryne deg på! Og lydighetskurs kunne jeg aldri vært foruten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær han å bjeffe på kommando! Helt seriøst altså. Lær han først å bjeffe på kommando, for så å lære han å ikke bjeffe. Fungerer på med stort hell på mange hunder.

Ikke legg ham i buret...da ser han buret som straff. Ikke ta han i nakkeskinnet...da det er å gi ham oppmerksomhet.

Prøv å tren med ham, mentalt. Gjem godbiter rundt i huset, under kopper og slikt så han må bruke hodet litt. For bjeffing hele tiden, spesielt for å få din oppmerksomhet, kan tyde på understimuli.

jeg bruker time-out på ene min når han bjeffer inne, en plass han ikke kan se å komunisere med meg. han vet vanligvis når han skal i time-out, så han går der ofte selv uten at jeg behøver å si det til han.(til å med når jeg ikke er hjemme, webcam er fint av å til) jeg snakket med naboene om å få lov å la han bråke 2-3dager, tenkte innlæringa gikk fortere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spol frem til 1:00. Sånn lærer man ei bikkje til å ikke bjeffe. :P hehe

Rett og slett usmakelig!!

Og ikke lovlig i norge, kun på kurs hvor man skal bli sauerein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han den oppmerksomheten når han er stille.. da slipper han å bjeffe for å få den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett usmakelig!!

Og ikke lovlig i norge, kun på kurs hvor man skal bli sauerein...

Åh, kom igjen! Ikke kom her og si du ikke dro litt på smilebåndet i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer i alle fall ikke å smile av dyr som har det vondt.. :sjenert:

Jeg er helt enig med deg! Det finnes effektive metoder for å lære hunden å ikke bjeffe uten at den skal få vondt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe, vel, vi vet hvem som aldri burde ha dyr i alle fall. :)

La nå ikke tråden skli ut. Slike halsbånd er heldigvis ulovlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje nevne at vi nylig har flyttet og at han har blitt litt verre etter dette. Han var vant til å bo sammen med en annen hund, så godt mulig at han føler understimuli nå.

Har kjøpt en sånn leke som lager litt hodebry, men denne løser han på irriterende kort tid.. :fnise: Noen forslag til leker som kan være litt mer spennende enn bare sånn dralek/kastelek?

Kjøp en bok med forslag til aktiviteter med hund?

Dralek gir ikke hjernetrim på samme måte som trening med f.eks. lære seg triks. :)

Et lett eksempel kan være å ha søkeleker i leiligheten. Legge ut godbiter som han må søke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bok med forslag til aktiviteter med hund?

Dralek gir ikke hjernetrim på samme måte som trening med f.eks. lære seg triks. :)

Et lett eksempel kan være å ha søkeleker i leiligheten. Legge ut godbiter som han må søke opp.

Jeg har fått tak i en bok om nettopp dette som jeg skal sette meg litt inn i. Takk for tips. :)

Når det gjelder å lære triks har vi vært ganske flinke til det, han er en intelligent hund så denne biten har vært morsom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi hunden din nok mosjon og trim. Si NEI med bestemt mørk stemme når den gjør noe som du ikke vil at den skal gjøre.

Meld deg på ett kurs.

Kos deg masse med hunden.. 1 åringen er i en liten trassalder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...