Gå til innhold

Herpes hele tiden og dritthumør året rundt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For litt over et halvt år siden møtte jeg en kjempefin fyr.

Jeg har leppeherpes, men fikk veldig sjeldent utbrudd, intill i fjor jul, da første utbrudd i mitt første forhold oppstod. Og etter det har det bare ballet seg på... kjæresten min tar det heldigvis greit foreløpig.

Har prøvd å være flink med vitaminer, masse c-vitaminer også for å styrke immunforsvaret, uten at det har hjulpet noe særlig...

Og så, i dag oppdaget jeg plutselig en rad med blemmer på den ene kjønnsleppa mi som svir, og jeg klarer ikke slutte å gråte...

Jeg føler meg som verdens verste person. Stygg og jævlig. Har følt meg ille nok fra før av, sliter med lav selvtillit og mange stygge tanker. Og så måtte herpesen komme for å toppe den dritten jeg er.

Jeg har lenge vurdert å begynne på antidepressiva, men ikke klart å komme så langt på grunn av sosialangst. Men i morgen MÅ jeg ringe legen uansett...

Er det noen der ute som vet om antidepressiva kan hjelpe på herpesen også, da det ofte utløses av stress osv.?

Jeg stresser hele tiden, har mye angst etc.

Det verste er egentlig at jeg må fortelle kjæresten min det... og ejg vet ikke hvoradn han vil ta det. Hva skal jeg liksom si? Redd jeg kommer til å knekke sammen foran han, og da virker det jo bare enda verre...Uff. Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Snakk med legen din. De vet litt om hva som kan hjelpe, forebygge osv.

Til blemmene som svir, forsøk Sinksalve. Den "dekker" over småsår og slikt som gjør at vann og urin preller lettere av uten å komme i såret, er samme man bruker til såre barnerumper. Det sier også å hjelpe huden å leges fortere.

Mener de har medisiner som hjelper å korte ned herpesutbrudd men det er vel ikke penicillin? For herpes er virus og det hjelper ikke penicillin på... Snakk med fastlegen din du.

Er ikke noe greit å ha det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente med herpes begge steder her. Fikk det i en alder av 15 år, og har heldigvis klart og leve et normalt liv etter dette. Det viktigste nå, kom deg til legen fort som f, før det blir vondt verre, jeg måtte legges inn, da min lege ikke tok meg serriøst. Du kan få et legemiddel som hetes valtrex, som stopper herpes utbruddet ditt, dette har fungert veldig bra for meg. Dette er dyre medisiner (350,- for 10 tabletter) men de fungerer virkelig, både på underlivs herpes og på simplex, som er denne du har på leppa di. Det og leve et normalt liv med herpes går kjempe bra. Noen blir plaget når de får mens,andre av stress, og andre stort sett aldri, jeg får det så og si aldri, håper og tror at det kan ha noe med og gjøre det kjempe utbruddet jeg fikk den gangen. Det og leve med dette har fungert veldig bra for meg og sambo, det er enkle forhåndsregler man bør ta. Lykke til, og husk, for din egen del, er dette hast, så dette ikke utvikler seg til større sår, og spiser seg innover. Medisinen jeg nevnte, fjerner ikke viruset herpes, men roer det ned, slik at det trekker seg bra tilbake. Og pass på hygienen, vask altid hendene, og gjærne med anti baktriell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!:-) Jeg dro til legen i dag og fikk sjekka det, men bare så langt øyet kunne se. Ifølge legen så det ikke ut som herpes i det hele tatt, men hun tok noen tester som kanskje kan gi et ordentlig svar. Blemmene fra i går (iallefall som jeg trodde var blemmer) har forsvunnet, men jeg føler fremdeles at den ene kjønnsleppa mi er litt sår. Har også et par avlange "rifter (streker)" ved endetarmsåpningen Har fremdeles to små flekker med rødt/rosa utslett på hver side av låret som svir litt(som jeg glemte å nevne i forrige innlegg). Dette er ikke blemmer, men jeg tør ikke utelukke at jeg fremdeles har herpes :-( Kan blemmer forsvinne i løpet av så kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kjempe heldig kan det det ja, hvis man ikke presser seg til og gjøre ting. Men, hvis dette skulle være herpes, så ikke smør på zink salve som tirkes skriver over her, det gjør forbannet vondt. Men hvis dette ikke er herpes, så er det kjempe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...