Gjest Gaby Skrevet 19. januar 2012 #661 Del Skrevet 19. januar 2012 Litt kjipt å ha lappen men ikke tørre å kjøre ut av garasjen. Neheei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #662 Del Skrevet 19. januar 2012 Altså, vi har en helt fin garasje. Men øh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. januar 2012 #663 Del Skrevet 20. januar 2012 Timene koster 600 her i byen også. Altfor lite, spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 20. januar 2012 #664 Del Skrevet 20. januar 2012 600 er ikke så forskrekkelig, hvis det er en time, men det er vel kanskje en skoletime. (for the record, jeg betalte littegrann mindre for en dobbelttime her, dvs to klokketimer). For å konvertere førerkortet må jeg kjøre opp, og det blir vel Oslo, og da er det jo greit å ha et par kjøretimer først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 20. januar 2012 #665 Del Skrevet 20. januar 2012 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 20. januar 2012 #666 Del Skrevet 20. januar 2012 Grattis med første kjøretime overstått! Før du vet ordet av det så er du ute på første kjøreturen alene God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #667 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Hrm. Pulsen i la-la-land Pingting-land er for tiden litt for høy. Jeg er arbeidsledig og synes jeg har for lite tid til overs. Go figure. Det er så jæ*** mye jeg burde få gjort. På en eller annen måte blir ting gruelig kjedelige, ubehaglige og uinteressante når det får et "burde" foran seg. Burde søke jobber (check). Burde gjøre husarbeid (check...men ikke nok). Burde rydde i de tingene som aldri blir rydda i (mini-check). Burde tegne for å holde de evnene ved like, og helst bli bedre (nope). Burde trene (nope). Burde ta kjøretimer og lære teori (check på timene, øvelseskjøring hjemme har ikke vært aktuelt før nå, og teoriboka ble kjøpt inn i dag. Mistenker at jeg kommer til å synes at det blir for lite av de to siste). Burde sende åpne søknader til steder jeg gjerne vil jobbe (alt for ubehaglig - blir utsatt). Burde holde bloggen min ved like, sånn at jeg har noe faglig etter masteroppgaven å vise til (nope, det blir glemt/utsatt).Burde skrive en artikkel basert på masteroppgaven min og prøve å få den publisert (oh hell no!). Burde gjøre noe annet enn å sitte apatisk med PCen i fanget mens jeg utsetter alt som er ubehaglig og slitsomt (neida). Jeg tror jeg har gått meg vill i arbeidsledig-og-masse-fritid-skogen. Og nå ser jeg den ikke, for det er så jævla mange trær her. Det burde jeg gjøre noe med. I dag ringte ei fra bemanningsbyrået jeg har vært hos, og nevnte en ledig jobb. Har fått intervju og greier. Jobben høres kul ut den, og kan kanskje til og med være litt relevant ifht erfaring på endel områder. Men jeg kjenner at jeg blir stre-he-he-hesssssa av tanken på å skulle jobbe fulltid. Det er mulig det ikke hadde gått uansett, men det hadde vært jækla greit å få tatt lappen første uka i mai. Andre uka reiser jeg til andre kanten av landet på feltarbeid. Gudene vet når jeg er tilbake i byen og har mulighet til å ta kjøretimer igjen på høsten. Kanskje november. Blæ. ikke synes jeg det frister så innmari å ta kjøretimer etter kl 16 heller - da er det jo bare rushtrafikk over alt, jo!? Og ikke like mye ledig. Det ultimate ville vært om den der jobben har fleksitid/kan jobbe inn sånn at jeg fortsatt kan ta kjøretimer midt på dagen. Så det må jeg spørre om på intervjuet. Være kravstor på intervju. Oh joy. kan ikke noen hive en 60%-stilling etter meg a? Hva som helst. Burde skru av flink-pike-syndromet. Finner ikke knappen. Endret 23. januar 2012 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 23. januar 2012 #668 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Det er ikke bare burde-burde Endret 23. januar 2012 av Gaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. januar 2012 #669 Del Skrevet 23. januar 2012 En fra meg. Kjenner til den der med å skrive artikkel basert på masteroppgaven - det har jeg også på min "to do"-liste, men har ikke kommet så langt. Men en check, halv-check og en mini-check er ikke ille. I hvertfall ikke når det er på noe så viktig som jobbsøking. Så flink Ping likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 23. januar 2012 #670 Del Skrevet 23. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 23. januar 2012 #671 Del Skrevet 23. januar 2012 Mitt tips er å strukturere dagene som om det skulle ha vært jobb. For eksempel planlegge uke for uke og sette av tidspunkter for det du helst skulle ha gjort. Og hvis du setter av kl.8-12 på onsdag til å skrive artikkel, så gjør du det du rekker på den tiden og er ferdig når det er lunsjtid. Også kan du for eksempel bruke tiden fra 12.30 til 14.00 på husarbeid og koble helt ut fra alt annet som burde gjøres, osv. På den måten ser du liksom enden på det og slipper å bruke energi på å tenke på alt som burde gjøres. For det er ikke alltid man har tid til å få gjort ALT, og da er det så greit å avtale med seg selv hva man skal prioritere. Og ikke minst - sette av tid til velfortjente pauser! Det funker i hvert fall for meg de gangene jeg har så mye som burde ha vært gjort at jeg nærmest blir apatisk. :gjeiper: Lykke til med alt du burde-burde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 23. januar 2012 #672 Del Skrevet 23. januar 2012 Mitt tips er å strukturere dagene som om det skulle ha vært jobb. For eksempel planlegge uke for uke og sette av tidspunkter for det du helst skulle ha gjort. Og hvis du setter av kl.8-12 på onsdag til å skrive artikkel, så gjør du det du rekker på den tiden og er ferdig når det er lunsjtid. Også kan du for eksempel bruke tiden fra 12.30 til 14.00 på husarbeid og koble helt ut fra alt annet som burde gjøres, osv. På den måten ser du liksom enden på det og slipper å bruke energi på å tenke på alt som burde gjøres. For det er ikke alltid man har tid til å få gjort ALT, og da er det så greit å avtale med seg selv hva man skal prioritere. Og ikke minst - sette av tid til velfortjente pauser! Det funker i hvert fall for meg de gangene jeg har så mye som burde ha vært gjort at jeg nærmest blir apatisk. :gjeiper: Lykke til med alt du burde-burde! Å, det var et godt råd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 24. januar 2012 #673 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg får aldri gjort så lite som når jeg har fri. Listen over ting jeg burde gjort i de to mnd. jeg hadde juleferie er ikke halvferdig, jeg fikk ikke rotet meg til spille tv-spill en gang Internett og "fri" fra alt er rett og slett ikke forsvarlig Kokos har veldig gode poeng, struktur og planer er det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #674 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg pleier å ha lister med gjøremål hver dag, men kanskje den tidsplanen ikke var så dum Kokos. Smarting. Ellers: trenger deres mening! Vi er invitert på middag i helga. Det er Burn's Night. Egentlig en skotsk greie, det er feiringen av Skottlands nasjonalpoet. Feiringa pleier å følge tradisjonell mal for Burn's Night: det er sekkepipe, haggis og annen god mat, kilt for de som har, whisky, taler, diktlesing og sang, og alle overspiser og blir fulle. Fryktelig fine greier, tror det er 4. gang jeg er med i år. Vertskapet er både et eminent vertskap, og veldig hyggelige mennesker. Så jeg tenkte jeg skulle bidra litt ekstra og ta med noe godt (om de serverer det på kvelden eller tar det selv kan jo de bestemme). Og det må selvfølgelig være noe med whisky i. klarer ikke bestemme meg for hva - hva tror dere? Salted Caramel and Whisky Truffle Trøfler med mørk sjokolade, salt karamell og whisky. Biscotti med whisky Tradisjonell italiensk bicotti Islay Whisky Honey Chocolate Truffles Sjokoladetrøfler med honning og røyktung whisky (!) Oat and Honey Cookies with Whisky Sprø havrekjeks med krydder Single Malt Scotch Whisky Sugar Cookies Kjeks med kanel, og sukkerstrø Chocolate and Whiskey Shortbread Truffles Knust shortbread (britisk kjekstype) med Philadelphia i midten, mørk sjokolade og whisky utenpå. ...hvilken ville DU helst fått? (ja, folk som ikke liker whisky kan også svare - jeg tror heller ikke det smaker tonnevis med whisky av noen av disse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. januar 2012 #675 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg syns det første og det siste bildet så mest innbydende ut! Det blir nok uansett en fantastisk gave til vertskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. januar 2012 #676 Del Skrevet 24. januar 2012 Det første bildet definitvt. Truffles, nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #677 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg vet det! En porsjon av hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 24. januar 2012 #678 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg ville tatt havrekjeksene. Jeg er alltid litt skeptisk mot hjemmelagde konfekter, aner ikke hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. januar 2012 #679 Del Skrevet 25. januar 2012 Psst... http://www.uis.no/om_uis/jobb_hos_oss/ledige_stillingar/article59287-100.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #680 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg tror vi kom frem til en løsning: bake både den første og den siste. Takk for tips, Tabris! Den ser råspennende ut - men jeg får nok etter all sannsynlighet jobb på samme prosjekt som i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå